Guvernul s-a sucit / Autostrada Galaţi-Ploieşti trece, mai nou, şi pe la Focşani

Guvernul s-a sucit / Autostrada Galaţi-Ploieşti trece, mai nou, şi pe la Focşani
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Guvernul a refăcut, de pe o zi pe alta, strategia de dezvoltare a reţelei de autostrăzi * În timp ce Opoziţia susţine că influenţa baronilor locali va „dicta” viitoarele construcţii, Puterea afirmă că „premierul încearcă să creioneze etape şi priorităţi”


Dacă marţi reprezentanţii Guvernului anunţau în Parlament că urmează să construiască, până în anul 2018, o autostradă Galaţi-Brăila-Buzău-Ploieşti, la nici 24 de ore de la prezentarea proiectului privind strategia de dezvoltare a reţelei de autostrăzi, Executivul şi-a schimbat, subit, poziţia şi a modificat hărţile în care erau creionate viitoarele autostrăzi, astfel încât judeţul condus de Marian Oprişan să nu fie ocolit de ruta de mare viteză Galaţi-Ploieşti. Ieri, pe hărţile întocmite de către reprezentanţii Guvernului, nu mai figura autostrada Galaţi-Brăila-Buzău-Ploieşti, ci o arteră de mare viteză Ploieşti-Buzău-Focşani-Galaţi-Brăila, fapt ce a generat adevărate tensiuni în mediul politic. Conform noii strategii a Guvernului, modificată din condei, la nici 24 de ore de la prezentarea iniţială a proiecţiei, tronsonul de autostradă Focşani-Galaţi-Brăila va fi finanţat din bugetul de stat din anul 2015 şi va reprezenta, practic, o extindere a tronsonului Ploieşti-Buzău-Focşani, care ar urma să fie finanţat din fonduri europene, conform planului Executivului.

Autostrăzile, baronii şi priorităţile Guvernului

Modificările aduse, peste noapte, strategiei de dezvoltare a reţelei rutiere de mare viteză au generat confuzie şi tensiuni în mediul politic, dar şi în plan social. Parlamentarii opoziţiei acuză reprezentanţii Guvernului că „desenează” autostrăzi în funcţie de cererile baronilor politici locali, iar hărţile prezentate reprezintă doar „un joc de imagine”.

„Depind de influenţa baronilor locali. Marian Oprişan, preşedintele Consiliului Judeţului Vrancea şi preşedinte al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene, vrea să treacă drumul şi pe la el. Este clar că acele hărţi nu sunt făcute decât ca joc de imagine. Important este ca Galaţiul să fie racordat la drumul cel mai scurt. La acest moment, sunt toate aruncate în vânt. Nu este nimic clar. Galaţiul nu trebuie uitat, oricum ar fi, iar primul pas spre a ne impune îl reprezintă aglomerarea urbană Galaţi-Brăila. Dacă s-ar crea acea conurbaţie am avea numai de câştigat”, ne-a declarat deputatul Mircea Toader, prim-vicepreşedintele PDL Galaţi.

Deputatul Victor Paul Dobre, preşedintele PNL Galaţi, susţine, în schimb, că premierul Victor Ponta „încearcă să creioneze nişte etape şi nişte priorităţi”, iar „acea proiecţie care a fost prezentată, privind etapele de dezvoltare a infrastructurii rutiere (2018, respectiv, 2023), va face obiectul unei legi”. „Acum este o dezbatere şi fiecare este interesat. Noi suntem de trei ori mai mult interesaţi, pentru că Galaţiul are o situaţie nefericită, nu suntem pe niciun culoar european în afară de Dunăre. Din punctul nostru de vedere, este mai apropiată conexarea cu Buzău, dar nu respingem nici varianta Focşani. Obiectivul este conexarea prin autostradă la autostrăzi sau prin drum expres”, ne-a declarat liderul liberalilor gălăţeni.

Am încercat să îl contactăm şi pe preşedintele CJ Vrancea pentru a ne oferi un punct de vedere pe marginea acestui subiect, însă Marian Oprişan se afla la Bucureşti, iar telefonul său mobil era închis.

Citit 5571 ori Ultima modificare Vineri, 06 Decembrie 2013 11:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.