Aleşii locali au dat undă verde / Tunelul pe sub Dunăre ar putea fi realizat din fonduri europene

Aleşii locali au dat undă verde / Tunelul pe sub Dunăre ar putea fi realizat din fonduri europene
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Aleşii locali au votat ieri, în unanimitate, proiectul de hotărâre privind tunelul pe sub Dunăre, propus de primarul Marius Stan. Ei au aprobat studiul de prefezabilitate făcut de firma elveţiană Basler&Hofmann AG şi au fost de acord cu angajarea fondurilor care vor fi necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului “Subtraversare Dunăre”. În bugetul anului viitor vor fi alocaţi banii necesari, suma fiind estimată între 6 şi 10 milioane de euro.
Pentru ca studiul de fezabilitate să nu rămână un document de sertar, Aurel Vlaicu, city-managerul oraşului, a precizat că firma sau consorţiul care va câştiga licitaţia pentru realizarea lui va primi plata în două tranşe: “Un procent de maxim 30 la sută la începerea lucrării. Apoi, va trebui să ne prezinte la momentul în care va fi prima etapă de livrat dacă studiul este fezabil sau nu. Restul de bani va fi plătit la final, când trebuie să vină inclusiv cu mecanismul financiar şi cu investitorul care să facă lucrarea”.
Tot ca o măsură de garanţie, viceprimarul PSD Florin Popa a cerut ca firma care va câştiga licitaţia şi va face studiul să constituie în favoarea CL o garanţie bancară la nivelul avansului primit, evitându-se astfel situaţia în care ar face doar o parte din lucrare şi ar pleca însuşindu-şi avansul, pe sistemul „atât am putut, vedeţi voi ce faceţi în continuare!”.
Viceprimarul PC Radu Cosca a cerut aprobarea caietului de sarcini al licitaţiei de către Consiliul Local. Ambele amendamente au fost acceptate.
Proiect absolut necesar
Primarul Marius Stan a subliniat că acest studiu de fezabilitate este un proiect absolut necesar. „Vom face tot ceea ce depinde de noi pentru a accesa inclusiv fonduri europene. Ar fi ideal un proiect de valoarea acestuia realizat pe fonduri europene! Dar şi în această situaţie, şi în colaborare cu un partener privat, studiul de fezabilitate este absolut necesar să fie făcut de noi şi numai de noi, pentru că altfel putem naşte multe suspiciuni şi multe semne de întrebare vizavi de cine l-a făcut, cum l-a făcut şi cu ce dedicaţie se face. Cu studiul odată făcut, ne putem prezenta pentru a găsi un investitor sau pentru a accesa fonduri europene. Eu îmi propun ca în mandatul meu să începem lucrările, pentru că va dura cel puţin doi ani de zile construcţia propriu-zisă”.

Citit 2803 ori Ultima modificare Miercuri, 11 Decembrie 2013 20:54

14 comentarii

  • postat de Akbar
    Vineri, 13 Decembrie 2013 15:25
    5.13.211.***
    Sunteti deja penibili cu tunelul vostru. O asemenea megalomanie, tinuta cap de afis doar de unii politicieni locali, e doar o modalitate de a arata "maselor" cat de profund ingrijorati sunt ei de soarta acestui oras. Din Bucuresti tot vin mesaje ca o asemenea investitie nu se poate sustine financiar si nu face altceva decat leaga un oras saracit de mafia politica de un sat amarat de peste Dunare. Pana la Tulcea sau pana in Delta mai e cale lunga. Iar Tulcea, in sezonul estival "geme" de turisti si romani si straini. Si fara tunelul nostru maret. Daca vreti sa faceti ceva pentru acest oras, d-nilor din CL Galati, votati pentru accesarea de fonduri europene aferent anveloparii imobilelor, ca legislatie romaneasca exista, dar la bugetul orasului nu exista banuti. Si astfel puteti fi mai de folos orasului si implicit si galatenilor care vor achita o factura mai mica la utilitati. Dupa aceea, va ganditi si la poduri, tunele, aeroporturi, OZN-uri si ce mai vreti voi.
    0
    2
    Raportează
  • postat de renegatul
    Vineri, 13 Decembrie 2013 04:21
    70.210.194.***
    Pentru Marius Stanica... cel mai bine ar fi sa lasam sa se termine tunelul...sa vedem apoi daca lucrul a fost facut in zadar...
    Odata facut tunelul...doar ma gandesc ca vor veni sa il vada din curiozitate...vreo 10 milioane de romani curiosi...sa nu pun la socoteala romanii nostri din judetele din nordul tarii care vor trece pe la Galati in drumul lor spre delta sau mare.
    Eu cred ca actualul nostru primar Marius Stan...este un bun strateg...si-a facut calculele foarte bine...doar gandeste-te cata lume va tranzita orasul dupa ce va fi finalizat, iar apoi sa faca si un biet aeroport dincolo de garla...banuiesc ca sti cat teren liber e acolo...deci cam ar fi ceva populatie care va trece prin tunel...nu numai vara...iar apoi, fi convins ca orasul, in timp, se va dezvolta si dincolo si tot Galati se va numi.
    0
    0
    Raportează
  • postat de jag
    Joi, 12 Decembrie 2013 17:42
    79.116.110.***
    EU am priceput asa, ca la anu PAA, pa strazi asfaltate,lucrari de interes general in GALATI banu pe studii..... pe care nimeni nu le va lua in seama , ca de trebe si gura celui care, ar aproba ceva sa pape,
    BANI de studii..dati /papati... iar gl si asa sarac va baga banu pe proiecte moarte ca si scindurile pe care ancoreaza ambarcatiunile si pe care vantul le darama mereu........
    nu comunitatea poate sa faca ceva de interes national ,pod/ tunel, poate asa o groapa o pasarela ceva.
    Visati fratilor ...SUNTEM SARACI
    2
    1
    Raportează
  • postat de Deci...
    Joi, 12 Decembrie 2013 16:57
    5.13.180.***
    Domnule Terente va invit sa recititi ceea ce am scris, daca nu intelegeti e treaba dumneavoastra. Nu am zis ca nu e necesar sa se repare viaductul sau alte lucruri din Galati, am zis ca tunelul este o investitie separata si nu are treaba cu restul lucrarilor. Cu alte cuvinte, se poate face si tunelul si viaductul in acelasi timp. De fapt viaductul, in mod normal, ar trebui terminat cu mult timp inainte daca exista interes si ar trebui sa existe.
    1
    4
    Raportează
  • postat de crystal
    Joi, 12 Decembrie 2013 15:59
    89.137.136.***
    daca tot e sa faceti ceva important faceti-l ca lumea si sa dureze.
    Angajati japonezii sa il faca, aia sunt in stare sa faca tunel de la Pamant la Luna si sa si reziste la CUTREMUR.
    Nu angajati chinezii ca daca il fac aia se strica chiar de la lansarea lui, precum jucariile lor care se dezmembreaza de cum le desigilezi din cutie.De asta au chinezii succes economic, ca vand produse de unica folosinta si foarte ieftin !
    0
    2
    Raportează
  • postat de Terente
    Joi, 12 Decembrie 2013 14:52
    86.127.212.***
    Pt. "Deci": apropos, se spune ca atunci cand initiezi o discutie, chiar si in scris, alegand cuvantul pe care d-ta, ti l-ai ales drept nick, determina din partea interlocutorului o analiza a nivelului de suficienta, care de cele mai multe ori nu-ti este elogioasa de fel.
    Revenind la faptul ca nu intelegeti necesitatea Viaductului si a gropii de la Faleza, realizez ca in cazul d-ta, esti inept complet. Furia ce ma cuprinde, se explica prin aceea ca unii dintre semenii d-tale, din acest oras, au profesii si preocupari, ce tin cont de acest fapt. Iar d-ta, NU. In rest, nu ma mai obosesc, cei ce pricep acest lucru sunt desigur reprezentati de comentariul meu. Sarbatori Fericite!
    3
    1
    Raportează
  • postat de Deci...
    Joi, 12 Decembrie 2013 14:06
    5.13.180.***
    Se pare ca unii nu inteleg un lucru. Acest tunel este de interes national ca orice sosea facuta si orice aeroport. Ce legatura are viaductul, strazile din Galati, groapa de pe faleza si alte lucruri cu tunelul? De aceea eu zic ca tunelul trebuie construit cu ajutorul banilor europeni, a banilor de la Galateni si Braileni si a banilor de la Guvern. Nu inteleg motivul pentru care trebuie sa contribuie doar galatenii, desi nu a zis nimeni ca se va intampla asta. E normal ca autoritatile locale sa promoveze proiectul pentru ca se va construi aici.
    2
    4
    Raportează
  • postat de John
    Joi, 12 Decembrie 2013 12:59
    86.127.211.***
    Desi pare o investitie locala, este totusi o idee aberanta sa se faca pod peste Dunare inauntea unui pod!
    Asta se datoreaza doar citymanagerului de Galati care este venit din Bucuresti si are niste idei absurde, asa cum a spus si Presedintele CJ Braila.
    Inaintea acestei constructii trebuie realizat un studiu de ansamblu al viitorului oras sau conurbatie si cum se va incadra acest tunel in planul de urbanism general.
    Ganditi mai mult stimabili alesi si intrebati si cetatenii acestui oras ce vor si mai ales pe specialisti!
    Nu mai luati DECIZII POLITICE in graba numai de dragul de a arata ca faceti ceva!
    3
    2
    Raportează
  • postat de Terente
    Joi, 12 Decembrie 2013 12:58
    86.127.212.***
    Nu stiu exact ce presupune acest proiect; sper sa nu fie ceva de genul "portului de ambarcatiuni", de la Trecere bac, care este deja in moarte clinica! Exista mari asteptari, pt proiecte cu impact in dezvoltarea viitoare a Galatiului.
    Nu inteleg de ce alesii locali se gandesc la tunel subdunarean, inainte de a demara lucrarile de repunere in circulatie a Viaductului spre Combinat, cu impact imediat asupra mediului de afaceri. Deasemeni nu inteleg cum de ne putem permite sa facem lobby pt construirea unui pod la Braila, atata timp cat Galatiul moare. Nu stiu cum de-i permitem firmei Mittal, sa mai tergiverseze elberarea platformei siderurgice, de utilajele nefunctionale, stiind ca exista pe acele amplasamente, cheia infiintarii poate a celui mai mare parc industrial din Europa. Exista toate facilitatile, de care are nevoie orice investitor de oriunde ar fi el. Nu trb decat ca alesii urbei, sa traseze termene exacte, pt ca inchiderea previzibila a Combinatului, sa nu ne surprinda nepregatiti. Nemaivorbind de potentialul extraordinar chiar si pt un mare aeroport pe betoanele ramase dupa plecarea lui Mittal.Cu asta ar trb sa se ocupe Parlamentarii galateni, inclusiv Primaria. cu proiecte VIABILE, nu cu fantasme!
    2
    6
    Raportează
  • postat de Deci...
    Joi, 12 Decembrie 2013 12:25
    5.13.180.***
    @Marius Stanica e cam invers...daca nu se face infrastructura necesara intai, aeroportul tau drag o sa dea faliment. Ca sa atragi oameni in aceasta zona trebuie facuta traversarea spre jud. Tulcea spre Delta ! Iar daca vorbim de aeroport, trebuie sa se implice si judetele Braila, Buzau, Vrancea nu numai Galati. Iar amplasamentul va fi jud. Braila. Deci arunci cu noroi degeaba in primarul Galatiului. Dar din discursul tau se vede ca esti un brailean fustrat. Deci autoritatile din Braila nu sunt in stare sa faca demersuri pentru traversarea Dunarii si aeroport, dar tot Marius Stan e vinovat. Ai scris acolo un roman ca sa demonstrezi cat de incuiat la minte esti. Prioritatea numarul unu este traversarea Dunarii nu aeroportul. Plus de asta de inrastructura generala ar trebui sa se ocupe Guvernul. Vom vedea daca primarul se tine de cuvant si vor incepe lucrarile. De laudat e ca se misca lucrurile.
    0
    5
    Raportează
  • postat de Cetatean
    Joi, 12 Decembrie 2013 09:58
    92.82.246.***
    ...iata ca ,,Ghita Gaga" isi da cu parerea despre o investitie vitala pentru orasul Galati!....cred ca este ...brailean! Tunel sau pod, fiecare proiect are avantaje si dezavantaje, investitia trebuie facuta la Galati, vor fi locuri de munca, investitia v-a asigura un trafic auto intern si international benefic orasului nostru! Cati calatori pot folosi aeroportul?...chiar daca v-a deservi doua orase, caimacul este luat de braileni, cum a facut si cu blocurile ANL! Sustin ferm orice proiect favorabil orasului Galati!...ciurucurile care nu se pricep decat la invective si acuzatii s-a plece inapoi pe ogoarele Patriei! ....acolo le este locul!
    4
    10
    Raportează
  • postat de Tunelu-din-cap
    Joi, 12 Decembrie 2013 08:16
    194.102.67.***
    Avansul pe un astfel de contract de servicii nu are justificare. E o manareala dar e legala. Garantia pt. avans nu e o mare stralucire a mintii ci o chestie obligatorie. Mai trebuia si o garantie de buna executie, ca sa nu ne trezim ca vine vreodata proiectantul si spune ca studiul s-a facut din avion, din birou, in somn, etc. Suma estimata e foarte mare iar conditia ca acel castigator sa vina dupa el si cu un constructor e ciudata. N-o sa luati bani europeni pe astfel de smecherii.
    1
    5
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Joi, 12 Decembrie 2013 07:53
    79.59.136.***
    Cand investitorii vin si zic ca vor AEROPORT si AUTOSTRADA spre tarile lor de origine - UE15 , mai ales tarile europene care fac parte din G8 , si vin idiotii din Galati si zic ca vor tunel de sute de milioane de euro !!!

    CINE DRACU SA VINA SA CREEZE LOCURI DE MUNCA LA PROSTII DIN GALATI ?
    CAND SUNT CONDUSI DE NISTE PROSTI ???

    CATE PARCURI INDUSTRIALE GATA FACUTE SI DE ATRIBUIT INVESTITORILOR SUNT IN GALATI ?????

    Singurul care se tot a vrea face, este teren viran, nu are infrastructura completata, si pe hartie scrie ca e gata, dar banii sunt furati, curtea de conturi tipa, si nimic nu se intampla !!

    Cam asta este cu incompetentii din Primaria Galati !! Si fosti, dar si actuali, cu care nu mi-e rusine... .

    Adica toti investitorii zic ca au nevoie de infrastructura care sa le permita materiilor prime sa ajunga in Galati si sa le permita exportul produselor finite, adica UN AEROPORT si O AUTOSTRADA (sau macar drum express - adica cel putin 2 benzi pe sens) catre Braila - Buzau - Ploiesti
    si conducatorii nostri (si se pare si cu o parte a cetatenilor masochisti galateni) isi doresc tunele pe sub Dunare.


    dar daca suntem prosti, nu avem decat sa suferim, pentru ca ne meritam soarta.


    Repet, daca un AEROPORT (a carui cost este de PESTE ZECE ORI MAI MIC decat a unul tunel) va da locuri de munca in Galati, un tunel nu va face decat sa toace bani la infinit.
    Va fi o piatra de moara pentru orasul Galati.
    Alesii nostri sunt cu mult prea idioti ca sa inteleaga acest lucru.

    Oricum o sa se faca pod la Braila, si daca ar fi si tunelul facut, tot traficul (exclus cei din Braila si exclus cei din Galati - vorbesc tot traficul dinspre Moldova spre Constanta si dinspre Constanta spre Moldova) si toata plata va trece prin Braila, si tunelul va avea ca venituri doar cei care fac traficul galatenii, si automat datorita costurilor mai mari - va ajunge in faliment.


    PROBLEMA ca va ajunge in faliment pe banii nostri a galatenilor, pe imprumuturi pe 20 de ani, si alta sansa sa folosim banii la ceva util LA CEVA CE CERE ECONOMIA (oamenii de afaceri cer clar aeroport si drum expres spre Ploiesti, prin Buzau - dar alesii nostri au vise comuniste ceausiste) nu vom mai avea, pentru ca banii si aia imprumutati vor fi tocati. Si alte imprumuturi nu vom putea face.


    PS: exista cel putin 100 de poduri in Germania peste Dunare si peste 50 in Austria, si apoi restul.
    Nu exista nici-un tunel pe sub Dunare.
    Ca este port maritim, economiei reale, si anume firmelor care activeaza in Galati NU LE PASA !!!
    Mai mult decat atat, firmelor din Galati care investesc aici le este frica, ca ii viitor cu tunelul facut si falimentar, se vor trezi cu taxe locale marite, care sa acopere gaura financiara facuta de tunel.

    deci alesii nostri in loc sa ajunte investitorii sa dea LOCURI DE MUNCA si deci sa ADUCA BANI in oras, ei toaca banii si sperie investitorii prin decizii aberante si idioate.
    11
    5
    Raportează
  • postat de Tu Nelu
    Joi, 12 Decembrie 2013 06:34
    108.245.201.***
    Sper ca macar acum , in sfarsit ,.....sa vedeti luminita de la capatul tunelului .
    1
    10
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.