Locuitorii din Mazepa propun un proiect de modernizare a cartierului/ Fără garaje, dar cu parcări etajate
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Locuitorii din Mazepa propun un proiect de modernizare a cartierului/ Fără garaje, dar cu parcări etajate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Un grup de cetăţeni din Mazepa propune Primăriei şi Consiliului Local un proiect de modernizare şi restructurare urbană a întregului cartier * Oamenii vor în locul garajelor şi al chioşcurilor o piaţă modernă tip hală, o parcare sub şi supraterană, un parc, un loc de joacă extins şi spaţii verzi


Proiectele de hotărâre privind demolarea garajelor din Complex Ancora şi Micro 19, respinse la şedinţa trecută a Consiliului Local, vor reveni astăzi, din nou pentru dezbaterea şi aprobarea, pe ordinea de zi a întrunirii aleşilor. Înainte de a decide, consilierii care s-au abţinut la votul trecut ar trebui să afle ce anume îşi doresc gălăţenii. Am primit la redacţie o interesantă scrisoare semnată de un grup de cetăţeni din cartierul Mazepa. Aceştia propun un plan complet şi complex de restructurare urbană a zonei, realizarea unor construcţii edilitare în folosul cetăţenilor şi fluidizarea accesul pietonal şi auto în zonă. Planul lor a fost înaintat nu doar redacţiei, ci şi Primăriei, Consiliului Local şi Comisiei de Urbanism a Legislativului. Iată ce vor gălăţenii:

Hala Ancora după modelul Halei Matache

Iniţiatoriii proiectului pornesc de la realitatea că „foarte multe garaje sunt folosite nu pentru parcarea maşinilor (acestea ocupând alte locuri de parcare şi spaţii verzi), ci pentru producerea de alcool, înmagazinarea butoaielor cu vin şi murături, ca ateliere de tot felul, altele sunt închiriate la terţi, contra cost pentru diverse mărfuri, sau pur şi simplu pivniţe cu magazii de mobilier vechi şi obiecte strânse în decursul anilor fără nici un fel de întrebuinţare (nimeni nu-i controlează la respectarea destinaţiei spaţiului)”. Gălăţenii nu propun desfiinţarea tuturor chioşcurilor stradale, ci mutarea şi concentrarea acestora într-un spaţiu civilizat, amenajat şi în condiţii sanitare şi de funcţionare optime.

Concret, în zona dintre Şcoala "Mihai Eminescu" şi Complexul Ancora, gălăţenii propun construcţia unei pieţe moderne, absolut necesară, alcătuită dintr-o hală agroalimentară cu numele "Hala Ancora", după modelul Halei Matache din Bucureşti. Ei propun ca la etaj să fie mutate şi comasate toate chioşcurile şi buticurile amplasate actualmente pe trotuare şi care comercializează cu amănuntul produse industriale sau alimentare ambalate. „Astfel, la parter, în interior, şi la exterior de jur-împrejur (în anotimpul cald) va funcţiona piaţa cu tarabe de fructe şi legume şi produse proaspete, amplasate sub copertina amenajată în jurul construcţiei, înlocuind actualul comerţ stradal care nu respectă minimele condiţii sanitar-veterinare."

În spatele actualului market Profi şi în spaţiul din faţa noii Hale Ancora din strada Roşiori, prin înlăturarea tuturor garajelor, va fi amenajată o parcare pentru cei care vin la piaţă, atât pentru cei care aduc marfă, cât şi pentru cumpărători. Realizatorii proiectului precizează că singura care are autorizaţie definitivă este clădirea vechiului complex, în rest toate au autorizaţii provizorii.

Parcul Mazepa şi un loc de joacă extins

„Tot pe strada Roşiori, între blocurile G3 şi G4, ţinând seama de lipsa cronică a spaţiilor verzi din Galaţi, în locul actualelor baterii de garaje - practic nişte cocioabe în mijlocul oraşului - total insalubre şi inestetice, propunem realizarea unui parc numit Mazepa, până în Faleză, cu băncuţe şi fântână arteziană în mijloc, care să schimbe condiţiile ambientale din zonă”, scriu gălăţenii.

„În perimetrul din spatele hotelului Faleza şi strada Roşiori propunem extinderea parcului de copii existent pe toată suprafaţa ocupată de garajele din zonă, până la limita de vecinătate cu hotelul. Această investiţie s-ar face cu costuri minime, fiind necesară doar demolarea garajelor şi extinderea în continuare a parcului”, propun cetăţenii.

Parcare auto pe cinci nivele

„O ultimă propunere se referă la bateriile de garaje situate în parcarea de la blocul R1 în intersecţia străzilor Ovidiu, Garibaldi şi Roşiori. Aici se poate construi o parcare cu plată sub şi supraterană pe cinci nivele (plus două nivele sub cota zero) pentru încadrarea arhitectonică cu clădirile din zonă, în care să fie parcate circa 200-250 de autoturisme, cu abonament sau contract anual de închiriere cu Primăria, sau altă construcţie de importanţă şi utilitate publică. Parcarea auto poate avea pistă internă de urcare-coborâre în spirală sau pe platformă tip conveyor, montată la intrare cu staţii de oprire la fiecare etaj”, susţin cetăţenii.

Dorinţe clare

„În final, noi, locuitorii din această zonă a oraşului, dorim ca acest cartier să fie primul din Galaţi în care să nu mai existe garaje sau baterii de garaje stradale, buticuri sau chioşcuri plasate pe trotuare. Ştim că va exista o foarte mare opoziţie din partea numeroaselor persoane suspuse, cu mare influenţă (şefi partide, foşti primari etc), dintre cei care deţin construcţii provizorii în zonă (garaje, chioşcuri, alte construcţii) dar considerăm că actuala administraţie va rămâne în istorie dacă va moderniza şi înfrumuseţa acest cartier. Dacă în continuare consilierii locali pe care i-am ales refuză să voteze planul de modernizare al cartierului Mazepa, se poate începe cu desfiinţarea legală şi eliberarea terenului de toate construcţiile provizorii pentru care nu este necesară hotărâre de Consiliu Local”, scriu cetăţenii în finalul epistolei adresate administraţiei locale.

Citeşte şi:

Planul primarului pentru Complex Ancora/ 91 de garaje contra 86 de locuri de parcare

Proiectul lui Marius Stan în Micro 19/ 144 de garaje contra 216 locuri de parcare

   

Citit 3815 ori Ultima modificare Joi, 27 Februarie 2014 09:55

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.