De ce ne ocolesc investitorii? Galaţiul are sute de kilometri de drumuri judeţene din pământ şi pietruite

De ce ne ocolesc investitorii? Galaţiul are sute de kilometri de drumuri judeţene din pământ şi pietruite
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Peste 20 la sută din drumurile judeţene sunt din pământ şi piatră * Doar 10 la sută dintre drumuri sunt, în prezent, modernizate * Din lipsă de viziune ori de finanţe, autorităţile judeţene au preferat ca, an de an, să peticească arterele rutiere, în loc să pună la punct proiecte de refacere a acestora


Astăzi, în Galaţiul anului 2014, la mai bine de 24 de ani de la căderea regimului comunist şi la şapte ani de la aderarea României la Uniunea Europeană, ne putem mândri cu doar 78 de kilometri de drumuri judeţene modernizate, din totalul de 790 de kilometri, cât păstoreşte Consiliul Judeţului Galaţi. Nu este de mirare de ce investitorii din celelalte colţuri ale ţării ori de peste graniţă ne ocolesc şi, de cele mai multe ori, după o scurtă vizită în judeţul nostru, aleg să nu se mai întoarcă.

O carte de vizită de toată jena

Infrastructura rutieră a judeţului Galaţi este jalnică şi, în mare parte, nu prezintă siguranţă pentru cei ce aleg, de voie sau de nevoie, să circule pe drumurile publice. Acest lucru nu este spus doar de către şoferi şi pasageri, ci este evidenţiat şi într-un raport al Prefecturii cu privire la starea economică, socială, culturală şi administrativă a judeţului nostru, pe anul 2013, transmis Guvernului României. Dintre cei 790 de kilometri de drum judeţean, doar 78 de kilometri sunt modernizaţi, în timp ce alţi 78 de kilometri sunt din pământ, 99 de kilometri sunt din piatră, iar 535 de kilometri de drum judeţean sunt acoperiţi cu îmbrăcăminţi rutiere uşoare. Ca în fiecare an, Consiliul Judeţului Galaţi a investit şi în 2013 bani în drumurile judeţene, însă cei mai mulţi au fost direcţionaţi către plombări, adică peticeli şi cârpeli, după cum deja autorităţile s-au şi obişnuit.
Prin Programul lucrărilor şi obiectivelor finanţate din sume defalcate din TVA (bani de la Guvern), pentru reţeaua de drumuri judeţene valoarea alocată anul trecut a fost de 3.352.000 de lei, în timp ce din fonduri proprii au fost repartizaţi 15.707.000 de lei, sumă destinată exclusiv întreţinerii şi reparării drumurilor judeţene. În ceea ce priveşte Programul Naţional de Dezvoltare Locală, în subprogramul Modernizarea Satului Românesc, pentru modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local au fost repartizate patru milioane de lei, iar pentru drumuri judeţene, prin subprogramul Infrastructură la Nivel Judeţean, a fost alocată suma de 1.800.000 de lei, conform reprezentanţilor Prefecturii. În cadrul acestuia program s-au finalizat şi recepţionat, anul trecut, lucrările de reabilitare a DJ 251A – Matca – Corod – Drăguşeni, reabilitarea DJ 251B – Blânzi – Cerţeşti – Bălăbăneşti, DJ 261A – Scânteieşti – Frumuşiţa, DJ 252 – Buciumeni – limită judeţul Vrancea, plombarea mai multor drumuri judeţene asfaltate, lucrări de reparaţie prin plombare în regim de urgenţă a drumurilor judeţene afectate de inundaţii, lucrări de reparaţii pe DJ 242H, pe DJ 242, drumurile judeţene reabilitate fiind de 18,95 de kilometri.

Avem drumuri dezastruoase, dar dăm cu piciorul la bani

Deşi judeţul are nevoie ca de aer de lucrări pentru refacerea infrastructurii, cu atât mai mult cu cât peste 20 la sută dintre arterele rutiere judeţene sunt din pământ şi de piatră, Consiliul Judeţului Galaţi a dat cu piciorul anul trecut, aşa cum v-am şi informat la începutul lunii ianuarie, la 1,2 milioane de lei, bani care ar fi trebuit să fie folosiţi pentru reabilitarea DJ 251G Valea Mărului-Vârlezi. Cum banii alocaţi de Ministerul Dezvoltării nu au fost folosiţi, Consiliul Judeţului a returnat suma şi a ratat, astfel, un sprijin care ar fi însemnat foarte mult pentru o infrastructură părăginită. Cu şosele demne de Evul Mediu, fără un drum expres şi, mai nou, şi fără un proiect de autostradă, care să ne lege de o serie de judeţene cu potenţial economic, Galaţiul va mai rămâne, mulţi ani de acum înainte, cu mâna întinsă către investitori, dar ignorat şi ocolit.

Citit 2826 ori Ultima modificare Duminică, 06 Aprilie 2014 19:09

19 comentarii

  • postat de fresnescu ionel
    Joi, 17 Aprilie 2014 18:15
    86.127.10.***
    Daca vreti sa salvati Galatiul de la dezastru faceti urmatorii pasi: acceptati ca numele metropolei sa poarte numele de BRAIGAL. Restul vine de la sine , numai prin infiintarea regiei de transport metropolitane , care va avea peste 1500 de salariati , si un parc de mijloace de transport ,ca marime,imediat dupa Bucuresti. Atunci vom avea linii de transport ca lungime din nordul Galatiului pana in sudul Brailei de peste 40 de Km.,ceeace un alt oras din Romania nu poate avea. Haideti galateni s-o punem de metropola BRAIGAL. dE ACORD CU MINE ?.
    0
    1
    Raportează
  • postat de Dric
    Miercuri, 09 Aprilie 2014 19:42
    5.13.160.***
    Bacalbasa esti o rusine pentru Galati! Vede-tea-as cu dric la poarta.
    0
    2
    Raportează
  • postat de vladimir ras-putin
    Luni, 07 Aprilie 2014 23:16
    5.13.140.***
    romania = tiganie
    0
    2
    Raportează
  • postat de Spiderman cu egari, Bacalbasa (episodul II)
    Luni, 07 Aprilie 2014 22:51
    5.13.148.***
    Galateni proletari: vreau presedentia CJ Galati pentru ca acolo mi-i locul. Nu veti sti vreodata ce senzatie traiesti,in fotoliul avionului -in voaiaje de placere, pe banii fraierilor de doua ori pe luna. Voluptatea cu totul dreapta si, ( cu votul vostru) permisa, inseamana sa citesti si sa nu-ti vie sa crezi ca-i adevarat. sa-ti fie virati in cont periodic zeci de mii de euro. Nu-I merit este adevarat, dar ce conteaza , fraierilor, ma-ti votat
    0
    7
    Raportează
  • postat de rol
    Luni, 07 Aprilie 2014 18:17
    5.13.203.***
    da
    0
    2
    Raportează
  • postat de Spaidermen cu egari, Bacalbasa
    Luni, 07 Aprilie 2014 17:48
    79.116.98.***
    Sunt eu, Spaidermen cu egari, Bacalbasa, n-am treaba cu drumurile judetene, sa-si rupa prostii masinile, sa stie de ce m-au votat pe mine Spaidermen cu egari, Bacalbasa, si PSD. Sa nu va atingeti de cainii vagabonzi, ca va bag la terapie intensiva si nu mai iesiti vii de acolo!
    0
    13
    Raportează
  • postat de pt.@KJHGF...
    Luni, 07 Aprilie 2014 17:12
    79.116.100.***
    ...Marius Stan este primarul ORASULUI GALATI,nu are nici o treaba cu judetul Galati,cu judetul este bacalbasa [medicul antenist].Iti dau un sfat ,omule,nu te duce la vot ca esti PRAPAD.Eu ma intreb nu pe cine votez ,MA INTREB CINE VOTEAZA,iata nenorocirea care ne-a condus pana acum, PROSTIA! Iata cine voteaza.Stie sa porneasca calculatorul dar nu stie ca inseamna primaria si astia sunt majoritari...
    0
    9
    Raportează
  • postat de kjhgf
    Luni, 07 Aprilie 2014 11:07
    93.122.132.***
    Nu avem frate cu cine face treaba. La Braila nu poti face treaba cu Bunea Stancu, asta e pus numai pe furat si nu-l intereseaza decat persoana lui, sper sa-l ia intr-o si DNA-ul la puricat. La Galati si Stan a dat de bani dupa tunul cu Otelul, a devalizat clubul si acum suge de la primarie cat poate. Prioritatea lui sunt gainariile de 2 bani, Probabil cea mai mare realizare a lui se va termina la cateva garaje si chioscuri demolate. In locul lor nu va face nici parcari utile, ci va lua 3 saci de gazon si se va spala pe maini. Halal, ce-as mai pune mitraliera pe ei.
    5
    8
    Raportează
  • postat de negonic
    Luni, 07 Aprilie 2014 10:42
    5.13.158.***
    @Marius Stanica,drumul Galati -Tecuci nu este drum judetean , este drum national , deci intra in alta categorie de drumuri , nu in categoria tratata in articol .Ca arata ca un drum ( sau mai rau ! ) judetean , ai dreptate .O mica eroare in comentariul tau . @Ion Cetateanu, spune concret pe cine ai vrea sa votam ? Suntem multi nestiutori in privinta alesilor . Parerea mea :nu avem ( si numai in Galati ) oameni politici care sa merite votul . Toti alearga doar pentru a lor imbuibare .
    0
    8
    Raportează
  • postat de Un alegator
    Luni, 07 Aprilie 2014 09:09
    5.13.162.***
    Este o contraperformanta sa dai cu piciorul la 1,2 mil. lei (aprox. 230.ooo euro). Numai Bacalbasa poate fi capabil de asa ceva! Teribil presedinte de judet are PSD. Cine la propus in functie?: Dan Nica! vrea voturile noastre pentru alegerila eueroparlamentare? Le va lua cand il schimba pe Bacalbasa din functie!
    1
    35
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Luni, 07 Aprilie 2014 08:36
    213.218.53.***
    si cand te gandesti ca din cei "78 de kilometri de drumuri judeţene modernizate" sunt de fapt linia Galati - Tecuci care trece prin o gramada de sate, si de fapt 80% din drum il parcurgi cu 50 - 60 km/h !!!!

    Iar drumul spre Cuca este dezastru, si iarna a fost dezapezit un singur sens !!
    Si cand te trezeai fata in fata cu alta masina, nu puteai decat sa presezi zapada, strici masina, ca sa poata sa treaca fiecare pe langa fiecare.

    Asta in timp ce in Polonia strazile sunt duble, se merge si iarna, si economia si industria duduie.



    CEL MAI IMPORTANT LUCRU CARE POATE FI FACUT IMEDIAT
    (imediat in sensul ca o autostrada in Romania dureaza 10-20 de ani)
    ESTE UN AEROPORT COMUN CU BRAILA !

    Nu de putine ori, investitorii care deja activeaza si cei care ar dori sa vina spun ca macar daca ar exista un aeroport DEJA FACUT si un proiect de autostrada pe hartie si care va urma sa fie facut ar fi UN BUN INCEPUT ca ei sa vina sa investeasca.
    2
    9
    Raportează
  • postat de tara manipularii
    Luni, 07 Aprilie 2014 08:33
    5.13.140.***
    investitorii ocolesc orasul pentru ca e una din multele enclave comuniste, corupte, lipsite de eficienta si eficacitate, apartinand mai degraba asiei decat europei un sistem dobitocit plin de trafic de influenta, spalare de bani in care statul are o atitudine parazitara si fagocitara
    1
    12
    Raportează
  • postat de tara manipularii
    Luni, 07 Aprilie 2014 08:32
    5.13.140.***
    investitorii ocolesc orasul pentru ca e una din multele enclave comuniste, corupte, lipsite de eficienta si eficacitate, apartinand mai degraba asiei decat europei un sistem dobitocit plin de trafic de influenta, spalare de bani in care statul are o atitudine parazitara si fagocitara
    0
    5
    Raportează
  • postat de ion
    Luni, 07 Aprilie 2014 08:14
    5.13.160.***
    dupa cum citim in presa, bacalbasa are doar 2 preocupari majore in acest judet, din functia pe care o detine fara sa o merite: plimbari in strainatate pe banii nostri si adapostirea ilegala a cainilor maidanezi pe la garboavele, prin care bacalbasa devine un penal...
    0
    34
    Raportează
  • postat de Ion Cetateanu
    Luni, 07 Aprilie 2014 06:56
    5.13.193.***
    Avem infrastructura si investitiile din judet pe care le meritam fiindca de 23 de ani votam aceiasi culoare politica ,rosu neocomunist ,cu palide exceptii .Daca nu se schimba radical optiunea electoratului ,judetul si municipiul vor ajunge un fel de Hirosima a acestor ani ,distruse fara bomba nucleara ....de altfel ca intreaga tara .Sa-i facem sa dispara din politica si societate.
    2
    15
    Raportează
  • postat de crystal
    Luni, 07 Aprilie 2014 06:03
    89.137.136.***
    daca in centrul orasului sunt strazi ce nu au mai vazut reparatii din timpul lui Ceasescu ce sa mai zici in afara orasului.
    In linkul de jos cu Google Maps Instantstreetview e strada in centru,zona Piata Centrala nereparata din timpul lui ceasca ( Str.Pietii ) http://www.instantstreetview.com/2k8vxlz3xmgwkz2uhzluz1v
    0
    7
    Raportează
  • postat de Dezindustrializarea României și agricultura de subzistență a omorât porturile dunărene. Nu avem marfă, nu avem comerț.
    Luni, 07 Aprilie 2014 01:19
    92.86.68.***
    Nu zic că nu avem nevoie de drumuri, chiar și de un aeroport, dar Orașul Galați a dus-o bine atât timp cât s-a folosit de Dunăre pentru export, export pe apă de bunuri agricole, bovine, ovine și produse finite industriale spre Orient, spre țările din Marea Mediterană și chiar Africa de Nord, că spre V nu mai poate fi vorba. Azi cam greu cu energie la preț european, tehnologia industriei locale fiind din anii '60, cu toate că mâna de lucru este ieftină încă ți încă calificată, dar în descreștere numeric după 24 ani de ....ce o fi fost, că nu mai știi. Monarhia s-a folosit de Portul Galați, comuniștii la fel, democrația, capitaliștii de azi, nu....totuși nu orașul este de vină, peștele de la cap se împute și capul este la București, împuțeala vine de la București și radiază în toată România, din păcate, cam asta-i. Din păcate democrația și capitalismul de azi nu ne priește, România este în suferință, după '89 am luat-o rara pe câmp, am călcat cu stângul și tot pe piciorul stâng o ducem din ce în ce mai rău până o să explodeze mămăliga.
    0
    12
    Raportează
  • postat de haiducu lu 6 benzi
    Luni, 07 Aprilie 2014 00:42
    5.13.235.***
    Sa lasam tunelul lui peste, sa sprijinim constructia podului la Braila, unde este mai firesc sa fie, si sa ne asociem cu brailenii+buzoienii pentru constructia autostrazii Galati-Braila-Buzau-Ploiesti. Plus a centurii Galatiului (Giurgiulesti-Vanatori-Sendreni). Pana nu face asta, ne meritam soarta.
    5
    10
    Raportează
  • postat de x
    Luni, 07 Aprilie 2014 00:26
    89.136.185.***
    CINE este vinovat de nerealizarea reabilitarii DJ 251G ? (cu nume si prenume)
    A patit ceva?
    0
    11
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.