De ce ne ocolesc investitorii? Galaţiul are sute de kilometri de drumuri judeţene din pământ şi pietruite

De ce ne ocolesc investitorii? Galaţiul are sute de kilometri de drumuri judeţene din pământ şi pietruite
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Peste 20 la sută din drumurile judeţene sunt din pământ şi piatră * Doar 10 la sută dintre drumuri sunt, în prezent, modernizate * Din lipsă de viziune ori de finanţe, autorităţile judeţene au preferat ca, an de an, să peticească arterele rutiere, în loc să pună la punct proiecte de refacere a acestora


Astăzi, în Galaţiul anului 2014, la mai bine de 24 de ani de la căderea regimului comunist şi la şapte ani de la aderarea României la Uniunea Europeană, ne putem mândri cu doar 78 de kilometri de drumuri judeţene modernizate, din totalul de 790 de kilometri, cât păstoreşte Consiliul Judeţului Galaţi. Nu este de mirare de ce investitorii din celelalte colţuri ale ţării ori de peste graniţă ne ocolesc şi, de cele mai multe ori, după o scurtă vizită în judeţul nostru, aleg să nu se mai întoarcă.

O carte de vizită de toată jena

Infrastructura rutieră a judeţului Galaţi este jalnică şi, în mare parte, nu prezintă siguranţă pentru cei ce aleg, de voie sau de nevoie, să circule pe drumurile publice. Acest lucru nu este spus doar de către şoferi şi pasageri, ci este evidenţiat şi într-un raport al Prefecturii cu privire la starea economică, socială, culturală şi administrativă a judeţului nostru, pe anul 2013, transmis Guvernului României. Dintre cei 790 de kilometri de drum judeţean, doar 78 de kilometri sunt modernizaţi, în timp ce alţi 78 de kilometri sunt din pământ, 99 de kilometri sunt din piatră, iar 535 de kilometri de drum judeţean sunt acoperiţi cu îmbrăcăminţi rutiere uşoare. Ca în fiecare an, Consiliul Judeţului Galaţi a investit şi în 2013 bani în drumurile judeţene, însă cei mai mulţi au fost direcţionaţi către plombări, adică peticeli şi cârpeli, după cum deja autorităţile s-au şi obişnuit.

Prin Programul lucrărilor şi obiectivelor finanţate din sume defalcate din TVA (bani de la Guvern), pentru reţeaua de drumuri judeţene valoarea alocată anul trecut a fost de 3.352.000 de lei, în timp ce din fonduri proprii au fost repartizaţi 15.707.000 de lei, sumă destinată exclusiv întreţinerii şi reparării drumurilor judeţene. În ceea ce priveşte Programul Naţional de Dezvoltare Locală, în subprogramul Modernizarea Satului Românesc, pentru modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local au fost repartizate patru milioane de lei, iar pentru drumuri judeţene, prin subprogramul Infrastructură la Nivel Judeţean, a fost alocată suma de 1.800.000 de lei, conform reprezentanţilor Prefecturii. În cadrul acestuia program s-au finalizat şi recepţionat, anul trecut, lucrările de reabilitare a DJ 251A – Matca – Corod – Drăguşeni, reabilitarea DJ 251B – Blânzi – Cerţeşti – Bălăbăneşti, DJ 261A – Scânteieşti – Frumuşiţa, DJ 252 – Buciumeni – limită judeţul Vrancea, plombarea mai multor drumuri judeţene asfaltate, lucrări de reparaţie prin plombare în regim de urgenţă a drumurilor judeţene afectate de inundaţii, lucrări de reparaţii pe DJ 242H, pe DJ 242, drumurile judeţene reabilitate fiind de 18,95 de kilometri.

Avem drumuri dezastruoase, dar dăm cu piciorul la bani

Deşi judeţul are nevoie ca de aer de lucrări pentru refacerea infrastructurii, cu atât mai mult cu cât peste 20 la sută dintre arterele rutiere judeţene sunt din pământ şi de piatră, Consiliul Judeţului Galaţi a dat cu piciorul anul trecut, aşa cum v-am şi informat la începutul lunii ianuarie, la 1,2 milioane de lei, bani care ar fi trebuit să fie folosiţi pentru reabilitarea DJ 251G Valea Mărului-Vârlezi. Cum banii alocaţi de Ministerul Dezvoltării nu au fost folosiţi, Consiliul Judeţului a returnat suma şi a ratat, astfel, un sprijin care ar fi însemnat foarte mult pentru o infrastructură părăginită. Cu şosele demne de Evul Mediu, fără un drum expres şi, mai nou, şi fără un proiect de autostradă, care să ne lege de o serie de judeţene cu potenţial economic, Galaţiul va mai rămâne, mulţi ani de acum înainte, cu mâna întinsă către investitori, dar ignorat şi ocolit.

Citit 2946 ori Ultima modificare Duminică, 06 Aprilie 2014 19:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.