Primăria „sparge” 180.000 de euro pentru un festival de trei zile

Primăria „sparge” 180.000 de euro pentru un festival de trei zile
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Trei seri de spectacole live cu DJ, vedete pop-dance şi pop-rock, două focuri de artificii pe muzică, un turneu de tenis, un concurs de fotografie, demonstraţii gastronomice, expoziţii, dar şi un eveniment VIP la bordul unei nave * Acestea sunt cele mai importante manifestări dorite de Primărie în perioada 27-29 iunie, la mega-evenimentul „Dunărea Noastră” * Costul? Peste 800.000 de lei de la bugetul local


Primăria municipiului Galaţi a pus la bătaie 803.466 de lei, fără TVA, echivalentul a 180.000 de euro (la cursul mediu BNR de 4,46 lei/euro), pentru a transforma Ziua Dunării, sărbătorită pe 29 iunie, într-un mega-eveniment. Pe site-ul propriu, Primăria a anunţat că pe 12 mai va achiziţiona, prin procedură internă de atribuire a contractelor, servicii de organizare a evenimentului „Dunărea Noastră”, programat în perioada 27-29 iunie 2014. Caietul de sarcini semnat de directorul Direcţiei Generale Servicii Publice, Silviu Bacalum, vizează achiziţionarea de „servicii de organizare de evenimente culturale, servicii de recreere, culturale şi sportive, servicii pentru evenimente”. Autorităţile sunt convinse că un asemenea festival, devenit tradiţie, poate deveni o atracţie turistică a Galaţiului, ceea ce ar avea drept consecinţă directă dezvoltarea lui economică, crearea de noi locuri de muncă şi, implicit, creşterea încasărilor la bugetul local. Iată ce trebuie să facă o firmă sau un consorţiu pentru a câştiga suma fabuloasă pusă în joc de Primărie:

Trei concerte, două focuri de artificii

După ce s-au distrat la spectacolele organizate de Primărie de Ziua Sfântului Patrick, de 1 Mai, şi la "Festivalul Scrumbiei", gălăţenii vor avea parte, la finele lunii iunie, de trei zile de spectacole live la Elice, pe Faleza Dunării. Astfel, pe 27 iunie, de la ora 19,30 şi până la 23,00, Primăria vrea să dansăm pe muzica mixată de trei DJ. Pe 28 iunie, de la ora 19,30 şi până la 22,40, Primăria plănuieşte o seară pop-dance cu trei artişti sau trupe româneşti din care unul/una foarte cunoscut (clasă A) şi un foc de artificii pe muzică. Ultima seară va fi una pop-rock cu trei vedete sau trupe din care cel puţin una de clasă A, iar la final un foc de artificii pe muzică mai spectaculos decât cel din noaptea precedentă. De ce? Pentru că focurile de artificii, lansate de pe o barjă aflată pe Dunăre în dreptul Falezei, vor dura câte 20 de minute şi vor fi susţinute de două echipe, una românească, alta străină, dintr-o ţară dunăreană. Firma care se va ocupa de concerte, scenă, lumini, artişti, şi sonorizare trebuie să realizeze şi o tribună VIP de 300 de locuri.

Banner gigant şi demonstraţii culinare

Ca să nu rateze nimeni mega-evenimentul, caietul de sarcini include şi realizarea unui banner gigant (286 de metri lungime) având ca temă Dunărea şi ţinuturile pe care le străbate de la izvoare până la vărsarea în Marea Neagră. Bannerul, iluminat, va fi instalat de-a lungul Falezei Dunării şi va conţine imagini şi informaţii despre fiecare ţară prin care trece fluviul. Îi vor ţine tovărăşie nişte căsuţe de lemn şi/sau corturi în care vor fi expuse drapelele ţărilor riverane Dunării, materiale informative despre ele şi în care vor avea loc demonstraţii gastronomice.

Tenis, expoziţie, fotografie, recepţie VIP

Caietul de sarcini cuprinde şi organizarea, la Universitatea „Dunărea de Jos” a unei expoziţii de machete navale, machete de clădiri relevante din istoria Galaţiului, proiecte de arhitectură, de fotografie şi de carte. Tot în cele trei zile mai sunt programate un turneu de tenis pentru amatori, cu participare internaţională, invitaţi fiind jucători din localităţile străbătute de Dunăre, şi un concurs de fotografie având ca temă „Galaţiul nostru” şi focurile de artificii de la sfârşitul festivalului.

Pe 27 iunie, la bordul unei nave de pasageri, în portul Galaţi, va avea loc o recepţie VIP, unde invitaţii vor fi răsfăţaţi cu catering sub forma de bufet suedez şi un concert de jazz.

Cine va câştiga

Criteriul de selecţie a ofertelor va fi preţul cel mai scăzut. Plaja de selecţie va fi, însă, îngustă, pentru că ofertanţii trebuie să îndeplinească o serie de condiţii restrictive, printre care şi să fi prestat în ultimii trei ani servicii de organizare de evenimente – un contract, maxim trei - a căror valoare cumulată să fie de cel puţin 800.000 de lei fără TVA, suma pusă în joc de Primărie. Rămâne de văzut cine va câştiga licitaţia.

 

 

Citit 9813 ori Ultima modificare Luni, 05 Mai 2014 11:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.