Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
26 comentarii

* BERD a cerut Primăriei Galaţi să cumpere troleibuze performante produse în Uniunea Europeană *  Până la începutul lunii iulie, municipalitatea va trebui să expertizeze reţeaua de transport electric * Traseele operatorilor de transport nu se vor mai suprapune


Dacă vrea să i se împrumute o sută de milioane de lei, Primăria municipiului Galaţi va trebui să joace după cum îi cântă consultanţii tehnici ai Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Până acum, reprezentanţii Primăriei au avut mai multe întâlniri de lucru cu aceştia pentru a stabili condiţiile în care va fi acordat împrumutul, în cazul nerespectării acestora riscând să restituie imediat banii. O serie întreagă de cerinţe BERD se referă la finanţarea investiţiilor care vizează transportul public urban. Este vorba despre eficientizarea transportului public local, pentru care se doreşte o finanţare BERD de 6,8 milioane de lei, şi de cumpărarea a 14 troleibuze cu 23,4 milioane de lei.

Trasee distincte

Potrivit unui raport care a ajuns în atenţia consilierilor locali, în vederea eficientizării transportului public local, consultanţii BERD au solicitat respectarea mai multor condiţii şi principii. În primul rând, Primăria va trebui să realizeze o nouă hartă a reţelei de transport public local în regim regulat, care va fi prezentată consultanţilor BERD. Aceştia cer ca traseele operatorilor de transport să fie distincte, fără a se suprapune. Mai mult, traseele principale sau centrale să fie alocate operatorului public, iar cele secundare operatorilor privaţi. De asemenea, sistemul de e-ticketing (sistem emisie, vânzare şi verificare a biletelor şi abonamentelor de călătorie) va trebui să se aplice atât operatorului public, cât şi celor privaţi, de pe microbuze. Contractele de delegare a serviciului de transport public local în regim regulat vor putea fi prelungite prin licitaţie deschisa pentru durate de unul, maxim doi ani.

Troleibuze made in UE

Consultanţii BERD au solicitat refacerea caietului de sarcini pentru achiziţia troleibuzelor, în vederea cumpărării, de la producători din Uniunea Europeană, recunoscuţi, a unor mijloace de transport performante, cu durata de viaţă şi perioada de garanţie rezonabile, care să asigure condiţii de transport la nivelul standardelor europene. Pentru că Transurb s-a plâns de starea reţelei de transport electric, oamenii BERD au cerut municipalităţii să realizeze, în regim de urgenţă, o expertiză tehnică pentru a determina starea tehnică actuală a reţelei şi valoarea investiţiei în cazul în care infrastructura de transport electric existenta necesită reabilitare. Şi dacă are nevoie, consultanţii recomandă utilizarea de materiale şi tehnologii de ultimă oră.


Citeşte şi: Investiţii la Galaţi/ Primăria împrumută 100 de milioane de lei

 

Citit 5826 ori Ultima modificare Miercuri, 18 Iunie 2014 09:33

26 comentarii

  • postat de Rodica Sâmbătă, 26 Iulie 2014 14:34 79.116.109.*** Link la comentariu
    1
    1

    Salut initiativa Transurb Galati si ar fi si mai bine sa se inmulteasca mijloacele de transport astfel incat sa nu se mai dea posibilitatea celor privati si aici ma refer la microbuze care abuzeaza de rabdarea noastra si sunt cei care ne transporta in conditii inumane, nu dau bilete si sunt in stare sa transporte cu mult peste numarul de locuri. Nu-i verifica nimeni si ei fac ce vor. Va dati seama cata evaziune fiscala e aici? Si ne mai miram ca nu se face nimic pentru oras!!!

    Raportează
  • postat de pt. zen si tocul lui Marți, 24 Iunie 2014 20:59 5.13.226.*** Link la comentariu
    0
    7

    Fiecare face ce vrea,la fel si tu,s...... tu tocul ca il ai chiar sub nas.(se vede ca lucrezi la transurb si ai draci pe ceilalti)

    Raportează
  • postat de Zen Vineri, 20 Iunie 2014 12:11 83.103.186.*** Link la comentariu
    5
    1

    Toti soferii de maxi-taxi sa-mi suga...tocul! Si astia care cred ca avem de ales intre maxi si autobuz sa faca la fel! Nu avem de ales! De ce? Ghici!

    Raportează
  • postat de pt.Kasa...... Joi, 19 Iunie 2014 17:13 5.13.135.*** Link la comentariu
    2
    6

    Eu nu detin maxi taxi(daca asta credeai).Vad doar cum sunt tracasati unii,cand restul sunt la fel(inclusiv cei de la transurb).

    Raportează
  • postat de Kasanova Joi, 19 Iunie 2014 16:28 5.13.220.*** Link la comentariu
    7
    4

    Dragi soferi de maxi-taxi,
    Vad ca justificati evaziunea fiscala pe principiul ca fac si altii.Oricum ai lua-o e caz penal.N-ar trebui sa-i deranjeze schimbarea asta pe cei capabili sa faca un transport civilizat si in siguranta, sa-si plateasca taxele din care se amenajeaza statiile,sa reduca poluarea prin mijloace de transport ecologice si nu prin revizii luate cu spaga.Bucurestiul e de 5 ori mai mare si transportul se face fara maxi-taxi,fiindca daca ar circula ca in Galati,circulatia ar fi paralizata. Inteleg ca situatia materiala determina acest fenomen, dar situatia nu poate perpetua la infinit. Cat despre situatia descrisa de mine s-a petrecut la semaforul de la Dunarea, iar soferul daciei era acuzat ca i-ar fi taiat calea. Dar sa-l pocnesti in fata copilului este un gest de golan de joasa spita si cunosc destui soferi de genul asta.O selectie pe criterii adecvate a soferilor, trasee diferite(maxi-taxi pot circula si pe stradutele din cartiere nu musai pe arterele principale),unele trasee fara statii intermediare care reprezinta adevaratele maxi-taxi,asta inseamna in conceptia mea transport civilizat.

    Raportează
  • postat de koku Miercuri, 18 Iunie 2014 22:44 5.13.136.*** Link la comentariu
    0
    5

    Unii zic sa fie trasee separate.
    Sistemul de transport public persoane sa nu aiba aceleasi trasee cele ale operatorilor privati.
    Altii sunt de parere ca:
    a) pretul biletelor la operatorul public (autobuze) sa fie mai mic decat cel al operatorilor privati
    b) pretul biletelor la operatorii privati sa fie mai mari decat cel al operatorului public.
    Nu.
    Credem ca economia de piata trebuie sa fie lasata sa functioneze. Cum?
    1) Sa ramana pe aceleasi trasee si autobuzele si maxi-taxi cu ceva mici "bonusuri".
    2) Pretul biletelor sa ramana acelasi
    3) "Hingherii" sa verifice eliberarea biletelor nu numai operatorul public. Sa verifice si operatorii privati - maxi-taxi.
    De ce aceste 3 puncte? Pai din urmatoarele considerente:
    - pretul biletelor sa fie la fel la maxi-taxi versus autobuze si musai ramanerea autobuzelor in circuitul transortului in comun, fapt care va asigura "temperarea" cresterii pretului unui bilet la operatorii privati - asa cum CEC asigura o frana eficienta pentru ca bancile private sa urce cu dobanzile forever.
    - maxi-taxi vor fi considerate curse rapide fata de autobuze, iar traseele de maxi-taxi sa aiba mici "ocolisuri" in locuri unde nu pot intra autobuzele, de unde pot luat calatori ca sa-si recupereze "abatere" de la traseul autobuzelor - astfel ca toata lumea este multumita.

    Raportează
  • postat de pt.ka..........................................ova Miercuri, 18 Iunie 2014 22:32 5.13.229.*** Link la comentariu
    2
    9

    Taxi-urile mici,masinile de carat marfa,magazinele mici ca:sh-urile,coafuri,frizerii,piese auto,ziare,tarabele din piete,baruri sutele de magazine din oras care nu dau bon ce fac? Tu vezi numai ce iti convine si te oftica.Mai am si altele dar mi-e lene sa le scriu ca nu ma intereseaza ce fac altii.

    Raportează
  • postat de Pt. Kasanova Miercuri, 18 Iunie 2014 21:53 5.13.229.*** Link la comentariu
    2
    8

    Asta e treaba institutiilor care se ocupa cu asa ceva. Nu e treaba noastra ce face x sau y numai un comunist gandeste asa. Iar soferul respectiv care zici ca a fost POCNIT(ceea ce nu cred,poate agresat verbal dar nu pocnit)stie unde sa se duca sa reclame nu trebuie sa ii zica cineva ce sa faca(si nu mar mira ca soferul daciei sa ii fi facut ceva de a reactionat asa,din cate vad eu si soferii cu masini mici cauta cearta in trafic).Noi romanii avem o boala grava cu bagatul nasului in oala altuia,de care nu o sa scapam prea curand de ea.

    Raportează
  • postat de pt.koku Miercuri, 18 Iunie 2014 21:36 5.13.229.*** Link la comentariu
    1
    11

    Foarte corect ai spus.Dar unii nu inteleg.....DAR,daca ar scoate maxi-taxi te-ai sufoca de nervi ca nu ai unde sa te urci de ingramadeala, in autobuz.

    Raportează
  • postat de Kasanova Miercuri, 18 Iunie 2014 21:31 5.13.220.*** Link la comentariu
    8
    8

    Sincer era si cazul,chit ca edilii nu voiau sa faca acest pas benevol,fiindca afacerea maxi-taxi e o afacere la negru care aduce multe spagi in buzunarele celor implicati.Asta fiindca e cea mai mare evaziune fiscala la lumina zilei pe care toti se fac ca nu o vad. Oricine are ceva banuti cat sa-si cumpere o duba sh isi ia un partener ,cateva bilete distribuite in caz de urgenta; hopa o spaga pt o licenta si afacerea merge struna. De cand am vazut un sofer de maxi taxi la un semafor, coborat din masina si pocnind un sofer de dacie prin geamul portierei care avea si un copil pe banca din spate,sunt sigur ca multi nici nu au capacitatea psihica necesara de a sofa si cu pasageri in masina.In plus e o concurenta neloiala facuta sistemului public de transport fiindca folosesc statiile de autobuz,au si statii intermediare, gasesti loc pe scaun si toate la acelasi pret. De partea cealalta sistemul public parca voit e falimentat din interior-autobuze rudimentare,vechi si pline de slin,hinghereala de control a biletelor,gratuitate pt pensionari, dar indirect si pentru boschetari carora nu le pot face nimic.Logic ca un nr mai mare si mai moderne de mijloace de transport in comun,disparitia de maxi-taxi de pe arterele sufocate de trafic,ar aduce numai beneficii.In plus ar fi mult mai indicata gratuitate pentru elevi in loc de pensionari, dar acest lucru e o utopie in orasul rosu:pensionarii au venituri dar voteaza,elevii nu au drept de vot dar nici venituri, Logic sunt preferati primii si lumea se mira ca natalitatea a scazut in tara ca in criza de dupa al doilea razboi mondial.

    Raportează
  • postat de koku Miercuri, 18 Iunie 2014 21:23 5.13.136.*** Link la comentariu
    3
    14

    In ultimele 10 zile am fost nevoit sa ajung repede din zona bancilor in Micro 17.
    Cu ce credeti ca se poate ajunge repede?
    Varianta 1. Am alergat in statie la Tiglina II (peste drum de RCS-RDS) sa iau autobuzul si m-am sufocat de nervi pana a venit. Plus ca a trebuit sa astept de 2 ori la semafor (intersectia Brailei cu Cosbuc).
    Sa nu mai zic ca statia care in fata sediului Uniunii notarilor din Romania filiala Judeteana Galati a fost mutata 50 metri inspre liceul pedagogic, deoarece se tulbura activitatea d-lor notari care iau 50 lei pentru o jumatate hartie (procura) gata facuta pe calculator.
    Varianta 2. Am luat maxi-taxi 60 de peste drum de bancir. Traseul 60. Superb. A trebuit sa cobor la in intersectie vis-a-vis de Lupul de mare si sa merg pe jos in M17. ca traseul mai ocolea putin pana se ajungea pe Brailei.
    Asadar, Propunerea BERD e buna doar pe jumatate.
    a) Cine doreste da ajunga mai repede si nu are bagaje e liber sa foloseasca Maxi-Taxi ca pentru asta a fost inventat cu mentiunea ca la inceputuri, un maxi taxi presupunea sa urci din statiile de pe traseu, iar pt. coborare, sa opreasca oriunde se cerea exceptand locurile interzise de regulamentele rutiere.
    b) Asa "hingherii" verifica bilete la utobuz, asa sa verifice si la maxi-taxi.

    Raportează
  • postat de EDEN Miercuri, 18 Iunie 2014 20:38 5.13.229.*** Link la comentariu
    3
    7

    Pt. Eu.....Eu cred ca esti un mincinos,ce cauti tu in maxi-taxi daca fac ceea ce zici tu?Eu am masina personala si vad cum cei de la transurb cu o mana invart de volan sa faca viraje(si ce viraje,trebuie eliberata o strada intreaga sa le faca loc) si cu cealalta vorbesc la telefon si nu un sofer de autobuz ,mai multi.Tot nu am sa inteleg in veci ce cauta persoane ca tine in maxi-taxi si nu sta la rand la autobuz??????
    In concluzie fiecare circula cu ce vrea, cu maxi-taxi sau cu autobuzul.Nu sa ne spuna altii ce sa facem,nu suntem copii mici,suntem oameni cu putere de gandire, NU marionete.

    Raportează
  • postat de DOAMNE AJUTA! Miercuri, 18 Iunie 2014 19:40 5.13.170.*** Link la comentariu
    7
    6

    Doamne ajuta!!!
    Dar ma cam indoiesc ca in orasul baronilor MAXI+TAXI, CHIOSCURILOR SI GARAJELOR, sa se poate intampla asa ceva! Probabil ca nu vom mai cumpara nimic, BERD-ul nu ne va ajuta cu nimic, iar in cativa ani, acesti baroni care au inventat transportul rustic in Galati, vor falimenta transportul public, si vom circula doar cu maxi+taxi, si mai nou , RICSE, patronate de durbi!!

    Raportează
  • postat de madame Miercuri, 18 Iunie 2014 17:10 5.13.204.*** Link la comentariu
    6
    5

    Mai,voi puneti caruta inaintea cailor??Cum sa se reorganizeze traseele?Nu vedeti ca in oras se amplaseaza de zor refugii de calatori-din sticla cu bancuta,cu beton turnat?!Ghici unde?Pe traseele operatorilor privati! Si voi vreti sa moara capra vecinului.

    Raportează
  • postat de galatean Miercuri, 18 Iunie 2014 14:00 86.124.200.*** Link la comentariu
    3
    22

    trebuia sa ne impuna Berd-ul niste lucruri de bun simt , absolut elementare..Rusine!

    Raportează
  • postat de UN GALATEAN Miercuri, 18 Iunie 2014 13:01 5.13.218.*** Link la comentariu
    9
    18

    CIUDOSULE te deranjeaza adevarul sau esti pus de cineva sa scrii numai de rau ceva ce se face bine in galati????UITATE LA LIKE-URI IN MAJORITATEA COMENTARIILOR TALE SI MAI VORBIM.....!!!SI APROPO DE NUME PARCA INAINTE DE A FI JUSTITIARUL TE SEMNAI ALTFEL....!!!!!UITATE SI TU CATI SUNT INPOTRIVA SCOATERII MAXI TAXI IN GALATI.....SI INTERESEAZATE CINE SUNT PATRONII ACESTOR MIJLOACE DE TRANSPORT CARE PREJUDICIAZA BUGETUL LOCAL DE MULTE ZECI DE MILIOANE PRIN NEVANZAREA BILETELOR....IAR DE MUTAT CRED CA AR FI CAZUL SA TE MUTI LA TARA.....ACOLO POTI MERGE CU CARUTA,POTI FACE GARAJE SAU CHIOSCURI DAR IN CURTEA TA NU PE DOMENIUL PUBLIC ....EU CA SI GALATEAN VREAU UN ORAS CURAT,FARA MAXI TAXI,CHIOSCURI SI GARAJE SAU ALTE MINUNATII.....

    Raportează
  • postat de Eu cred că circulația este mult mai fluidă și mai puțin înghesuită cu Maxi-Taxi pe trasee. În rest ține de alegere, circuli cu ce dorești, bine că avem de ales și concurență în transportul public. Miercuri, 18 Iunie 2014 12:37 92.86.89.*** Link la comentariu
    19
    15

    De parcă nu ar exista MAXI-TAXI am avea un transport mai fluid? Uite, eu dacă am bagaje multe și voluminoase prefer autobuzul Transurb pentru că nu mai trag de ușa culisantă de la Maxi-Taxi având manile ocupate, dar dacă am mâinile libere, bagaje mici, fără volum, prefer maxi-Taxi pentru că vin repede, sunt ca furnicile și descongestionează transportul urban gălățean. Eu cred că dacă nu ar fi Maxi-Taxi am circula ca sardinele în autobuzele Transurb, așa că eu zic că Maxi-Taxi sunt un câștig, călătorii gălățeni circulând cât de ct ''mai aerisiți'', mai puțin înghesuiți.

    Raportează
  • postat de JUSTITIARUL Miercuri, 18 Iunie 2014 10:32 82.208.137.*** Link la comentariu
    35
    8

    eu - acelasi IP: 5.13.218.104
    Mai eu, mai Galatene, mai UN OM, mai cum ti-o mai zice, nu te poti abtine, nu?
    Ai uitat sa scrii cu majuscule.
    Postezi orice, doar sa te afli in treaba.
    Mai bine te muti tu intr-unul din acele orase civilizate si ne scutesti de comentarii.
    Cand vom avea un transport public civilizat, te astept cu noi comentarii impotriva MAXI-TAXI.
    Pana atunci taci si lasa lumea sa aleaga cu ce vrea sa se deplaseze...

    Raportează
  • postat de mihai Miercuri, 18 Iunie 2014 10:00 89.141.40.*** Link la comentariu
    4
    24

    firmele de transport public trebuie sa functioneze pe principii de egalitate, cele de maxi-taxi investesc numai in propriile masini dar nu si in imobiliarul urban. un transport public inseamna si statii de asteptare care sa protejeze calatorii, prevazute cu tabele electronice care sa afiseze minutele testante pana la urmatoarea cursa a traseului care intereseaza pe fiecare. civilizatia vine cu legea si cu norma iar investitia trebuie sa aiba si garantia ca se recupereaza. adesea noi romanii suntem cretini avem o aversiune pentru cea ce vine de afara ca norma, este greu sa renunti la mizeria proprie, am ramas la iliescu si la ceata sa de prozeliti care nu au demonstrat ca vor altceva decat privilegii

    Raportează
  • postat de eu Miercuri, 18 Iunie 2014 09:47 5.13.218.*** Link la comentariu
    11
    44

    sa fie scoase toate MAXI TAXI din oras....creaza haos pe strazi ,nu respecta nici o regula ,vorbesc continu la telefon punand in pericol viata calatorilor,se cearta cu ceilalti cetateni ai traficului,opresc unde apuca ,inclusiv pe tercerea de pietoni,in curbe,etc,.....intr-un cuvant sunt cei mai indisciplinati ...plus de asta da o nota orasului de talcioc,ca sa nu mai spunem de frauda pe care o fac ne-dand bilete la calatori........sa fie lasati sa faca numai curse externe.....in oras sa se achizitioneze autobuze,trolebuze care sa asigure transportul civilizat.....!!!!mergeti in alte orase civilizate din tara si nu ve-ti vedea MAXI TAXI si totusi se descurca....

    Raportează
  • postat de vio Miercuri, 18 Iunie 2014 08:32 86.127.209.*** Link la comentariu
    1
    15

    Cand nu ai banii tai si te imprumuti faci cum spune bancherul.
    Si bancherul nu tine cu BELARUS.

    Raportează
  • postat de florin Miercuri, 18 Iunie 2014 06:34 78.96.59.*** Link la comentariu
    7
    39

    Eu garantez ca primaria nu va asculta de BERD ci va asculta de patronii firmelor de maxi-taxi. Pun pariu ca achizitia de troleibuze noi nu se va face.

    Raportează
  • postat de CETATEANUL Miercuri, 18 Iunie 2014 04:43 5.13.143.*** Link la comentariu
    6
    39

    ASA ESTE NORMAL SI IN DEBANDADA ASTA DE ORAS ! PRIVIND TRANSPORTUL!
    SA NE DEA LECTII !! VOI CONSILIERI NU AVETI TIMP SA GANDITI?
    DE CE TOT VA ALEGEM? DOAR PT. INTERESE PERSONALE SI DE PARTID?
    AS SCHIIMBA CONSTITUTIA SI IN LOCUL CONSILIERILOR , SA FUNCTIONEZE UN SFAT COMPUS DIN CETATENII URBEI PRIN ROTATIE LA PATRU ANI PLUS REFERENDUM ORGANIZAT PENTRU ANUMITE LUCRARI! DE MARI PROPORTII!!

    Raportează
  • postat de Un fraier de plateste dari la stat Miercuri, 18 Iunie 2014 04:03 5.13.161.*** Link la comentariu
    16
    23

    Recomand lui cap de minge sa faca un audit de cateva milioane de euro, din bani publici bineinteles si sa ii spuna clar ,ce inseamna sa fii primar,adica cel mai gospodar om din oras, ce este ala transport public,cum trebuie organizat,ce sistem de criterii trebuie implementat,pentru a nu mai toca bani publici cu nemiluita,ce este aia eficienta si eficacitate(parca este o latura a liberalismului cu care el nu are nici in clin nici in maneca),sa-i faca o fisa a postului,sa economiseasca la maxim cheltuielile publice,si multe altele,care sunt general valabile,pentru tot ceea ce inseamna stat.Ii mai mare rasul,sa vina cineva de afara ,la care ne ducem cu milogeala sa ne invete,elementarele lucruri ,in gospodarirea unui oras.Dati toapa aia afara de acolo de la Transurb, aduceti un specialist in management (neamt daca se poate)si reformati tot sistemul,asa cum este normal, nu cum a facut acum cateva luni o comisie de papagali,de prin primarie,care a ajuns la o concluzie, de te bufneste rasul.Fanfaronilor,sa va fie rusine.

    Raportează
  • postat de Avem si noi fabrici Miercuri, 18 Iunie 2014 00:50 79.116.107.*** Link la comentariu
    0
    70

    Sa cumpere masini de la Brasov ca si Romania este in UE si e bine sa le dam si romanilor o paine. Cele facute acolo sunt chiar frumoase. De asemenea Aradul face tramvaie foarte moderne.

    Raportează
  • postat de Adică am fost și suntem borfași, cam asta-i concluzia. Miercuri, 18 Iunie 2014 00:17 80.97.242.*** Link la comentariu
    3
    53

    Și acum trebuia cineva din afară să ne învețe asta? Doar dacă suntem borfași.....și se cam confirmă din păcate, căpușarea banului publica devenit o meserie în România și unde o găsești? La Primărie, Consilii Locale sau Județene ce a devenit în 25 de ani organizații mafiote, de meserie calificată și specialitate. Cam așa trebuie lucrat și pentru sistemul de încălzire în apartamente, bani și creiere din afară, pe noi nu ne duce capul de hoți ce suntem....parcă o avem în ADN, în sânge...ne furăm căciula până la dispariție.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.