AUTOSTRADA Galaţiului a redevenit... drum-expres. VEZI noua hartă rutieră

AUTOSTRADA Galaţiului a redevenit... drum-expres. VEZI noua hartă rutieră
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Iar am fost lăsaţi pe margine: toate drumurile Galaţiului spre restul lumii duc la… Brăila


Chiar dacă Guvernul s-a întrecut în ultimul an în a promite mii de kilometri de autostradă, existând inclusiv angajamentul că şi Galaţiul va fi prins în această reţea rutieră, iată că, în varianta Master Planului de Transport adus, în sfârşit, spre dezbatere publică, gălăţenii sunt din nou lăsaţi pe margine. Practic, sigura îmbunătăţire de care eventual vor avea parte este… un drum expres Galaţi – Brăila. Mai departe, orice legătură modernizată cu restul ţării va fi asigurată doar prin Brăila. Asta pentru că, în timp ce Galaţiul visează tunele pe sub Dunăre, în Master Planul de Transport figurează deja podul de la Brăila, care va face din oraşul vecin un important nod al infrastructurii rutiere.

Un lucru care se remarcă în noua formulă rutieră propusă de Executiv în Master Planul de Transport, care va fi practic baza investiţiilor în domeniu până în 2030, este că majoritatea autostrăzilor din variantele vehiculate până acum au fost reduse la drumuri-expres. Ce-i drept, se promite că drumurile vor fi astfel realizate, încât să lase loc pentru o eventuală transformare ulterioară a lor în autostrăzi. Ar fi o variantă mai „ieftină”, au motivat unii dintre oficialii guvernamentali, deşi, până în prezent cel puţin, autorităţile au fost departe de fi prea grijulii cu banii publici în materie de construcţii de autostrăzi.

Bizar este că, în timp ce Guvernul clocea schimbarea întregii strategii rutiere, CNADR scotea la licitaţie, în urmă cu câteva luni, studiile de fezabilitate pentru 430 km de autostradă, printre care se număra şi autostrada Buzău-Brăila-Galaţi, cu o lungime de 120 km, finanţarea fiind asigurată atât din fonduri de stat, cât şi fonduri europene. Acum, dacă s-a sucit iar toată povestea, n-ar strica să ne (re)amintim că un studiu pentru un drum-expres Galaţi – Brăila există de ani de zile, din 2008, s-a cheltuit o căruţă de bani pentru realizarea lui, dar zace şi acum prin sertarele CNADR, invocată fiind lipsa de fonduri. Mai exact, pentru 12,28 km de drum, se estimau costuri de 140 milioane de euro.

 

 

După noua hartă rutieră prezentată în cadrul Master Planului pe Transporturi, Galaţiul ar urma să fie legat via Brăila cu Focşaniul şi Bacăul, printr-un drum expres ce în total ar avea 213 km şi ar necesita o investiţie de peste 1,02 miliarde de euro (fără TVA). Apoi, ar mai fi drumul-expres Brăila-Tulcea-Constanţa, de 186 km, ce ar necesita investiţii de 1,36 miliarde de euro (fără TVA), dar de interes pentru noi ar mai fi şi drumul-expres Brăila-Buzău-Ploieşti-Găeşti, de 245 km, evaluat la 1,28 miliarde de euro (fără TVA).

Ce va fi cu adevărat, vom mai vedea. Una peste alta, în Master Planul pe Transporturi Guvernul pune „pe hârtie” 479 de kilometri de autostradă şi 2.403 kilometri de drumuri expres.

Citit 10135 ori Ultima modificare Joi, 02 Octombrie 2014 09:09

22 comentarii

  • postat de Mihaila Petronel
    Joi, 16 Octombrie 2014 10:25
    87.237.108.***
    Respectul se castiga nu se mosteneste.
    Este datoria noastra sa luptam pentru ceea ce ne dorim indiferent in ce loc suntem acum. Face parte din comportamentul firesc al omului sa se asocieze cu cei puternici si sa-i indeparteze pe cei care-i incurca, indiferent de istorie.

    Asa ca sa fim optimisti, sa privim spre viitor stiind ca odata am fost puternici.
    1
    4
    Raportează
  • postat de PC
    Vineri, 03 Octombrie 2014 21:10
    83.103.238.***
    Master Planul General de Transport - sector aerian , o bataie de joc pentru galateni si braileni.
    Aglomerarea urbana Galati-Braila coprinde 450.000 de locuitori , e pe locul 3 , dupa Bucuresti cu 2.000.000 si Timisoara-Arad cu 480.000 locuitori. Master planul cupride o propunere , o poza in care apare la Galati "Terminal Internodal propus prin MPGT" , ceva vag , o poza cu o casuta pe harta ,fara finantare , fara termen de proiectare , de finalizare.

    Bine ca s-au gandit la Turda ( 44.000 de locuitori la 50 km de Cluj ) , la Sibiu (aeroport international pt. 150.000 loc.) , la Arad (la 60 km. de Timisoara , 160.000 loc.) , la Baia Mare (130.000 loc.) , la Tulcea (75.000 loc.).
    Tulcea ar fi cel mai apropiat aeroport daca ar exista un pod peste Dunare la Braila si o autostrada . Cum pana in 2025 nu vad cum s-ar realiza , singurul aeroport e Otopeni , la 250 km. ....pe viitoare drumuri exprese.
    Zona puternic industrializata inainte de 1989 , acum e in cadere libera . Cine vine la Galati , aterizeaza la Otopeni dupa care face 5 ore cu masina ( 100 km. autostrada si restul drum de judetean ) Chiar daca se face drum expres de la Otopeni la Galati se va face minim 4 ore . Care investitor va mai veni sa piarda minim 2 zile cu trasportul ?
    Au bagat toti banii in Transilvania , moldovenii sunt multi si prosti ! Asa a facut Boc , asa face si Ponta.
    Avem politicieni de doi bani ...pardon de bani multi numai pentru ei !
    3
    8
    Raportează
  • postat de Putem câștiga niște bani la PIB, dacă devenim un mare poligon auto-moto, traseu pentru luarea cardului de conducere, traversând viu de la V la E România.
    Joi, 02 Octombrie 2014 18:08
    109.99.203.***
    Eu propun ca drumurile noastre să devină un mare poligon UE de conducere pentru a se lua carnetul-cardul auto, moto de conduce, de fapt să se facă traseul în România pentru cetățenii UE. Se intră în România prin orice punct Vestic și când se ajunge VIU și NEVĂTĂMAT la Vama Veche i se înmânează cardul auto sau moto, la alegere funcție de vehiculul pe care-l conduce. Normal, contra unei taxe babane. Ai de toate pe traseu, inclusiv șoferi sinucigași pe traseu de evitat, adrenalină curată, parc de distracții, turism la extremă aventură.
    2
    6
    Raportează
  • postat de Danutz_SRL
    Joi, 02 Octombrie 2014 17:33
    193.231.148.***
    Calcule. Pai sa vedem, 2400km de drumuri expres si 470km de autostrada in perioada 2015-2030... asta ar insemna 2800km/15ani= 190km/an. Din 1989 pana in 2014 s-au realizat ~500km, adica 20km/an. Raportat la ritmul alert cu care se lucreaza la noi o previziune realistica ar fi de maxim 30km/an adica in 2030 Romania s-ar mai imbogati cu ~ 450km de drumuri expres sau autostrada. Ceea ce nu e foarte rau... asta daca se vor construi si acestia.
    Am o curiozitate... cat au cost toate aceste studii de fezabilitate din 1989 pana in 2014? Banuiesc ca, la un pret decent si realistic de autostrada, din acesti bani s-ar fi construit o autostrada de la Galati la Timisoara.
    Toate tarile din Est (Bulgaria, Serbia, Ucraina, etc) au cel putin cate o autostrada care traverseaza tara de la un capat la celalalt... cat despre noi... mai avem de... ce vreti voi!
    0
    5
    Raportează
  • postat de Anodin
    Joi, 02 Octombrie 2014 14:39
    89.121.158.***
    Sunt de acord cu viziunea lui Marius Stanica. In viitor aceasta zona va fi depopulata. La ce investitori sa ma gandesc, cand altii care au deja infrastructura si isi freaca mainile in asteptarea lor? Autoritatile locale ar trebui sa primeasca investitorii pe covorul rosu ,fara sa le ceara nici macar un autograf. Dar la cat de flamanzi si aroganti sunt ....
    0
    10
    Raportează
  • postat de Ion
    Joi, 02 Octombrie 2014 13:38
    188.26.124.***
    Sunt galatean, insa sunt cu totul de acord cu Frenescu Ionel. Galatiul isi poate reveni doar fiind repopulat cu OAMENI care gandesc ratinal, nu schizofrenici flamanzi.
    1
    13
    Raportează
  • postat de Alecu
    Joi, 02 Octombrie 2014 12:54
    89.137.136.***
    @ Fresnescu Ionel

    Stimabile domn,la d-vs in metropola, sau, New Town Braila cum doriti sa-i spuneti nu aveti si d-vs un ziar local? De ce cititi presa locala din Galati?
    3
    9
    Raportează
  • postat de Dacă este așa de bun programul Guvernului Ponta, de ce să-l schimbăm la Cotroceni să plece și să vină alt Prim Ministru cu alți miniștri și alt program guvernamental de gestionare a a economiei.?
    Joi, 02 Octombrie 2014 12:42
    92.86.89.***
    Ce bine dacă aveam alegeri prezidențiale în fiecare an, am avea parte de cadouri sau pomeni cum zic ai noștri(pomeni? Păi cine este decedatul? România?). Am avea bunăstare forțată tot din buzunarul nostru, prin taxe și impozite, dar aceste cadouri vor dispărea imediat după alegeri pentru a se reumple golurile făcute, economia plăpândă a României neputând susține un astfel de regim economic. Și acum cinstit, dacă Ponta guvernează așa de bine economia României, nu este mai bine să rămână în Palatul Victoria ca Prim Ministru să-și conducă programul guvernamental în economia României? Ponta la Cotroceni nu va mai avea răspunderea guvernări economiei și vom avea alt Prim Ministru cu alte idei de guvernare cu alți miniștri numiți, că așa-i obiceiul.
    3
    5
    Raportează
  • postat de Adrian
    Joi, 02 Octombrie 2014 12:41
    82.145.208.***
    @rgwrw
    Un agramat nu putea să producă mai mult decât atacuri la persoană.
    Eu nu am de ce să cer cetăţenia Moldovei dintre Prut şi Nistru. Trăiesc acasă în Moldova dintre Carpaţi şi Prut, acolo unde au trăit şi strămoşii mei şi unde vreau să poată trăi cu fruntea sus şi urmaşii mei.
    Din punctul meu de vedere, bolnavi sunt cei care şi-au bătut şi încă îşi bat joc de România în general şi de Moldova în special.
    0
    15
    Raportează
  • postat de Galatean Mandru
    Joi, 02 Octombrie 2014 12:26
    109.102.62.***
    @rgwrw, de ce e bolnav? Tu nu vezi ca nimic nu vine spre Moldova. Moldovenii au cedat de fiecare data pentru altii si acum ceilalti ne vad un fel de cetateni de mana a doua. Pai Galatiul a fost sacrificat ca Bucurestiul, Clujul sau Timisoara sa se laude ca au intrat in UE si NATO ( ma refer la vanzare combinatului catre cineva agreat si recomandat de guvernul britanic). Ce conteaza ca aici oamenii nu au scoli, ca nu au ce munci, ca nu au nimic cu care sa se mandreasca in acest moment. Cand oamenii sunt tinuti in saracie, e normal sa apara toate relele lumii.
    0
    14
    Raportează
  • postat de rgwrw
    Joi, 02 Octombrie 2014 11:25
    89.137.137.***
    @Adrian

    Esti bolnav rau baiete ..... ce-ar fi sa ceri cetatenie moldoveneasca si sa te muti la Chisinau ?
    17
    1
    Raportează
  • postat de Adrian
    Joi, 02 Octombrie 2014 11:20
    82.145.209.***
    Nu se mai trezesc moldovenii... După 1859 au pierdut ieşirea la mare (Cahul, Ismail, Bolgrad), au pierdut Herţa, şi-au pierdut identitatea, prestigiul, au pierdut aproape tot.
    Moldova trebuie să fie batjocura României, polul subdezvoltării şi sărăciei care să ofere restului ţării doar ştiri cu crime, violuri, beţivi, victime ale traficanţilor de carne vie etc.
    Asta se aşteaptă de la moldoveni. Nu vor primi moldovenii niciun ajutor din partea ardelenilor şi muntenilor, vor primi doar dispreţ, discriminare şi altele de genul.
    Mai pot să-şi revină moldovenii? Care moldoveni? Moldovenii din România au şi uitat că sunt moldoveni, se cred români, deşi locuitorii din alte zone ale României nu numai că nu-i socotesc a fi acelaşi neam, dar îi consideră o rasă inferioară.
    Moldova n-are nicio şansă în cadrul României. Este simplul adevăr. Am ajuns în ultimul hal. Unde sunt vechile şi marile familii ale Moldovei care dominau politică Vechiului Regat? Moldova e desfigurată. Ar plânge moldovenii de altă dată cu lacrimi de sânge când ar vedea ce s-a ales de moldoveni.
    Moldovenii trebuie în primul rând să lupte exclusiv în interesul Moldovei. Nu vreau legături cu Brăila. Vreau legături cu fosta noastră capitală: Iaşul. Drum expres Galaţi Bârlad - Vaslui - Iaşi - Botoşani. Acest est al Moldovei dintre Carpaţi şi Prut a reprezentat foarte mult în trecut, şi acum se zbate în subdezvoltare. În România toate drumurile duc la Bucureşti. Este inadmisibil ca cele mai mari oraşe ale Moldovei (Iaşi şi Galaţi) sa nu fie legate între ele, ci, după acest plan să fie legate fiecare de Bucureşti.
    Pe vremuri, cel mai important drum al Moldovei era Galaţi - Iaşi. Drumul domnilor, de unde a rămas şi denumirea de Calea Domnească. Galaţii erau legatura Moldovei cu lumea, schela (portul) Moldovei. Acum...
    Închei pentru că subiectul e prea vast pentru a fi tratat aici.
    Recomand moldovenilor să cumpere (acolo unde au alternativă) doar produse fabricate in zona Moldovei. Mă refer la produse alimentare că altceva nu cred ca se mai fabrică pe aici. S-au dus fabricile de bere, de lactate, acum cumpăram timişoreana, ciuc, silva, ursus, napolact, albalact şi covalact ca să susţinem economia Ardealului, să poata ardelenii spune apoi că moldovenii sunt niste leneşi şi betivi.
    4
    23
    Raportează
  • postat de Mickey Mouse
    Joi, 02 Octombrie 2014 10:51
    5.13.201.***
    Ar fi bun si asa,numai sa se construiasca,nu sa fie iar o promisiune aruncata in campania electorala. Si nu are o foarte mare importanta pentru galateni ca Braila va deveni un important nod rutier,asa si Faurei e important nod de cale ferata dar nu e decat un orasel chinuit din Baragan.Important e sa atragem investitori prin oferirea unor facilitati de catre autoritati si,in loc de fantasmagoricul tunel,sa militam pentru construirea macar a unui mic aeroport pe genul celui care se finalizeaza acum la Ghimbav(Brasov).Teoretic populatia Galatiului e mai mare decat a Brailei,salariile galatenilor sunt cele mai mici din tara, asa ca orasul nostru are deja doua motive de a atrage atentia investitorilor mari.Un mic aeroport si cateva facilitati oferite investitorilor plus un lobby eficient la nivel national sunt infinit mai benefice decat toate parangheliile inventate intrun integ mandat de actualii edili.
    0
    13
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Joi, 02 Octombrie 2014 10:44
    213.218.53.***
    Poate ar trebui sa inteleaga autoritatile din Galati CA ESTE CRUCIAL sa nu astepte o autostrada care intre timp este doar drum expres si care era din fonduri europene si apoi nu, este cu bani de la bugetul Romaniei (adica niciodata)

    ci sa inceapa impreuna cu orasul Braila construirea UNUI AEROPORT comun care sa aduca "AUTOSTRADA AERIANA" acum, in timp util de 3- 5 ani si nu 20 de ani sau niciodata cum face guvernul de la Bucuresti !!!

    Trebuie inteles ca orasul Brasov SINGUR isi construieste aeroport si este aberant ca Braila si Galati nu inteleg cat de esentiala este infrastructura pentru investitori si ca este O CONCURENTA intre orasele Romaniei si a intregii Uniuni Europene.


    Se mai scria intr-un articol recent al Vietii libere de somajul de top din orasul / judetul Galati si ca suntem polul saraciei de ne batem cu Vaslui.
    Ce ARE VASLUI si GALATI sau mai bine ce nu au aceste orase fata de celelalte orase (principale) din Moldova ??

    Pai Suceava / Botosani au aeroport comun, Bacau are aeroport, Iasi are aeroport, Focsani este prea mic, dar oricum este pe traseul drumului national spre restul Moldovei si pe traseul viitoarei autostrazi (devenite si aia durm expres doar), dar orasul Vaslui si orasul Galati - sau "a doua aglomeratie urbana din Romania" Galati - Braila ce nu are ? AEROPORT !

    Clar nu ?

    PS: in 2-5 ani de zile "a doua aglomeratie urbana din Romania" nu o sa mai fie Galati - Braila !!!
    Constanta o sa preia locul singura cu zonele limitrofe doar.

    Avem o fereastra de doar 2-5 ani de zile sa facem acesta necesitate de infrastructura realitate cat timp mai avem un atu, altfel daca ratam, putem sa punem lacatul pe acest oras si aceasta zona care se infunda in mocirla nu numai la propriu ci si economic.
    1
    17
    Raportează
  • postat de cir
    Joi, 02 Octombrie 2014 09:34
    83.103.186.***
    Daca vom avea drum expres este OK. Braila are acelasi regim cu Galatiul, nu e nici un motiv de invidie, distanta e foarte mica, iar drumul expres o va face neglijabila. Faptul ca la Braila se va construi un pod este foarte bine si pentru Galati. Vad oportunitate de a construi refugii de tip "pit stop" in parteneriat public-privat fara restrictiile celor de autostrada. Ar trebui sa militam pentru construirea unui aeroport, va fi un semn bun pentru platforma Mittal cat si pentru investitia Yazaki.
    0
    14
    Raportează
  • postat de GALATEAN
    Joi, 02 Octombrie 2014 08:27
    5.13.218.***
    IARASI SE TRANSFORMA PLANULIN RAHAT AMESTECAT!
    HAIDETI DLOR SA NE UNIM CU BRAILA SA FACEM O METROPOLA UNICA IN ROMANIA !
    NUMAI ASA NE VOM DEZVOLTA ! SE VA CONSTRUI SI POD SI AEROPORT SI LOCURI DE MUNCA ASA CUM ESTE IN BUCURESTI!
    CETATENII ACESTOR DOUA ORASE TREBUIE SA SE UNEASCA SE DEA LA O PARTE PE POLITICIENI SA LUCREZE EI DIRECT CU GUVERNUL!

    HAIDETI SA FACEM UN REFERENDUM IN ACEASTA PRIVINTA! SI ATUNCI SE LAMURESTE PROBLEMA !DA1 S-AU NU!
    4
    18
    Raportează
  • postat de mercenaru
    Joi, 02 Octombrie 2014 07:34
    5.13.204.***
    Hartia suporta orice, generatiile actuale poate vor vedea, in teren doar niste POTECI, mai ieftine de atat nu se poate, prosteala este sport de masa, si sa vedem daca nu o sa o votati pe urdea ca altceva mai bun nooo sa aveti.
    Iar GL/BR capitala la ce ? la saracie, BR este, GL va deveni, dupa ce taie tot combinatul, BR-leni bucurati-va vom fi mai saraci ca voi
    2
    12
    Raportează
  • postat de Galatean Mandru
    Joi, 02 Octombrie 2014 06:49
    5.13.179.***
    fresnescule, ce New Braila omule? Pai Braila asta a ta e doar un cartier tiganesc si atat. Ca va minte Bunea Stancu si voi il credeti e altceva. Sa dea Dumnezeu sa se faca autostrada doar pana la voi ca oricum veti fi doar zona de tranzit. In afara de niste firme de confectii nu aveti nimic. E adevarat ca la noi e greu acum cu somajul, dar daca se va face aceasta autostrada, vei vedea ca Galatiul e un oras plin de specialisti, plini de oameni de calitate. Braila doar cu tigani si smecheri nu are nicio sansa.
    Noi suntem oras universitar, avem firme de IT, specialisti navalisti. Voi nu vedeti ca si in santierul vostru tot galatenii conduc? Ar fi trebuit sa va multumiti sa ramaneti zona comerciala a Galatiului, ca doar la asta va pricepeti.
    8
    15
    Raportează
  • postat de IC
    Joi, 02 Octombrie 2014 06:30
    5.13.161.***
    @ fresnescu ionel , iar delirezi ,un tratament ceva ???? NiciNEW BRAILA sinici cartierul Braila Nord (Galati) asa cum denumesti cele doua localitati ,nu vor vedea pana in 2020 nici un Km de sosea mai de doamnea ajuta ,daca fa fi incontinuare clica care este acum la putere.Referitor la reteaua de drumuri din master plan ,este tot o minciuna ca toate celelate ,nu ma mai infurii fiindca realizez ca nu se va realiza nimic .Un comentariu fac totusi si priveste cu este tratata partea de est ,respectiv Moldova ,partea a tarii care este tratata ca fiind de categoria a treia ,fiind intepata ,numai la Bacau ,de autostrada Hrebenciuc (Oituz-Bacau-70Km) .Actuala putere si guvernul pe care-l sustine ,nu incearca sa faca ceva pentru aceasta parte a tarii si nici pentru zona Buzau-Braila ,pentru ca este prea sigura de votul alegatorilor .Sa le demonstram ca nu suntem prostii tarii si sa-i taxam ,cu votul ,asa cum merita ,incepand cu votul din noiembrie ac.Oare nu se gandesc ca s-ar putea sa ne gandim sa cautam aliante si prietenii cu alte zone adiacente fiindca asa cum arata masterplanul rusinii ,deja se poate trage concluzia ca Moldova nu mai face parte din Romania.,
    3
    28
    Raportează
  • postat de fresnescu ionel
    Joi, 02 Octombrie 2014 05:39
    86.127.12.***
    V-am spus-o ca toate drumurile care duc la Galati trec prin NEW BRAILA , viitoarea metropola a regiuni SE , pe care voi natangii din Galati ( in viitor cartierul Braila Nord ) , nu ati crezutr-o . Iubesc Galatiul , dar G.G.Dej este mort. Cu toate acestea rog galatenii ca un bulevard de o latime de 150 de metri cu 6 benzi de circulatie pe sens , ar rezolva definitiv legatura si unificarea pe veci BRAILA-GALATI , sub metropola NEW BRAILA. Hai dragi galateni , jos botul si sa trecem la unirea BR-GL , traiasca metropola NEW BRAILA , galateni sau braileni tot oameni suntem . Numai metropola NEW BRAILA poate invinge Bucurestiul. Hai Onofrei iesi la interval , ca am avut dreptate si ti-am iertat obraznicia.Inca odata vreau unirea galateano-braileana sub cupola metropolei NEW BRAILA. Astept adeziunile galatenilor cu laku-ri.
    39
    19
    Raportează
  • postat de cosmin
    Joi, 02 Octombrie 2014 04:56
    79.116.97.***
    toate promise inainte de alegeri :))))))))))))))))) :))) :))))))
    3
    25
    Raportează
  • postat de La mișto, mergem cu mașina pe hartă.
    Joi, 02 Octombrie 2014 00:39
    109.98.103.***
    Ăi ce au fost cu autostrăzi, cei de azi cu drumuri expres și cei ce vor veni cu ulițe expres...atât ne duce buzunarul, cincinale a sărăciei expres inoculate de guverne incapabile timp de 25 de ani pierduți din a noastră viață, facem drumurile României pe hartă pentru a prostii românii.
    1
    27
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.