FALEZA oraşului, în mare PERICOL! Este nevoie de 100 de milioane de euro pentru CONSOLIDARE (FOTO)
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

FALEZA oraşului, în mare PERICOL! Este nevoie de 100 de milioane de euro pentru CONSOLIDARE (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* „Falezogaura”, termen adoptat şi de specialiştii care au realizat, la comanda Primăriei, studiul şi expertiza tehnică a fost produsă de prăbuşirea tavanului unui canal colector * Lucrările ISPA şi în special compactările realizate cu „ciocanul de şniţele” au afectat stabilitatea Falezei * Alarmant: deplasarea unei zone a Falezei de zece milimetri într-o lună!


Concluziile studiului şi expertizei hidrogeotehnice privire la Faleza Dunării - zona Bulevardului Marii Uniri, Parcul La Elice şi zona blocurilor P - realizate de Academia Română şi de Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti au fost făcute publice ieri. Alături de primarul Marius Stan s-a aflat prof. univ. dr. ing. Manole-Stelian Şerbulea, coordonatorul expertizei, şi prof. dr. Cristina Gârlea, de la Academia Română. Documentaţia s-a realizat într-un an, iar pentru ea Primăria a plătit 347.000 de lei cu TVA. Specialiştii au concluzionat că sunt multiple fenomene care duc la instabilitatea Falezei, probleme care au început cu anii' 60 şi au continuat din cauza lucrărilor executate cu deficienţe în gândire şi execuţie. Şi nu există o singură soluţie, fiecare fenomen trebuie tratat independent.

Alarmant!

Prof. Şerbulea a adoptat termenul lansat de „Viaţa liberă” - Falezogaura – şi a explicat că a fost cauzată de prăbuşirea tavanului unui canal colector care nu a fost reabilitat (explicaţie care nu constituie o noutate!). Îngrijorătoare sunt celelalte fenomene: „Sunt mult mai multe deplasări ale suprafeţei decât strict ceea ce se întâmplă în zona Falezogăurii.

La Elice se poate observa denivelarea asfaltului cu ochiul liber. În urma unor măsurători din satelit s-a descoperit că multe zone de-a lungul Falezei prezintă deplasări destul de accentuate, de exemplu zece milimetri deplasare în plan orizontală în termen de o lună! Într-o altă zonă a Falezei am înregistrat deplasări importante, un plan de alunecare, la o adâncime foarte mare, de aproximativ 30 de metri. Fenomenele evoluează până la un moment dat în care pur şi simplu se declanşează un fenomen de instabilitate acut şi o ia la vale! Este greu de spus: aici vor fi probleme în atâţia ani, aici mai devreme.

CITEŞTE ŞI: CONSOLIDAREA FALEZEI, readusă în discuţie pe 2 octombrie/ Societatea civilă cere Primăriei să intervină de urgenţă

Folosind o monitorizare continuă pot să văd că în anumite zone de accelerează deplasările, ca să se intervină în zonele critice”, a spus prof. Şerbulea. De altfel, profesorul s-a declarat uimit când, în timpul unui foraj până la 40 de metri executate, de la cota de 16 până la 26 metri, pur şi simplu s-a scufundat tubulatura de foraj, fapt pe care l-a catalogat ca fiind fără precedent! De asemenea, s-au descoperit reţele de utilităţi îngropate şi canivouri a căror poziţie nu apare pe nicio hartă! 

Factori agravanţi

„În acest moment curgerea apelor subterane în zona municipiului este necontrolată. Nu avem o imagine completă a reţelelor îngropate, a nivelelor de apă subterană, şi toate se suprapun şi conduc la efecte neaşteptate. În zona Falezei Superioare, din monitorizările din satelit şi terestre, s-a pus în evidenţă că există o dinamică accentuată, din cauza umpluturilor făcute din anii’ 60”, a spus specialistul. Un cuvânt greu de spus l-au avut şi lucrările ISPA, situaţia fiind sintetizată de prof. dr. Gârlea: „Se vede din fotografii că nu s-a putut tasa cu niciun utilaj eu cred că s-a tasat cu ciocanul de şniţele şi din cauza aia lucrurile s-au prăbuşit!”.

Ce-i de făcut? Alte studii

În opinia specialiştilor trebuie realizată o hartă hidrogeologică completă a municipiului. „Pe termen scurt aş sugera analizarea deplasărilor în zonele în care s-au observat fisuri. E necesară o campanie de monitorizare pentru a descoperi planul de cedare, cu foraje adânci până într-o zonă solidă, pe care, cel puţin în zona la Elice, eu nu am găsit-o nici la 40 de metri! Nu trebuie să fim nici alarmişti, nici să înţelegem că nu e o problemă uriaşă”, a afirmat prof. Şerbulea.

De unde bani

Primarul Marius Stan s-a declarat mulţumit de studiul realizat şi consideră că suma cheltuită trebuie multiplicată pe întreaga zonă a Falezei. „După ce vom trage concluziile finale despre tot ceea ce trebuie să facem pe întreg ansamblul falezei, vom bugeta măsurile. Sper să obţinem bani pentru consolidarea întregii Faleze. Estimăm că sunt necesare o sută de milioane de euro”.

 


Citit 8991 ori Ultima modificare Miercuri, 01 Octombrie 2014 19:54

45 comentarii

  • postat de crystal
    Joi, 30 Octombrie 2014 10:43
    95.77.107.***
    oaaaa ! 100 de milioane ? cu banii astia puteai ridica o fabrica si sa creezi 50 de locuri de munca !
    Dar asa e la noi : tii o groapa pe strada vreo 5 ani, continui sa faci publica o suma necesara fabuloasa in tot aceasta perioada, dupa ce se linistesc apele si in sfarsit se gasesc si se aproba banii , vine o firma favorizata, trage pamant in gaura, se "rahateste" in el de proiect de fezabilitate care a costat milioane, iar edilul si consilierii se gasesc la un gratar sa imparta banii cu firma respectiva.Se ciocneste un pahar de bere cu uralele : " ne gasim in 2-3 ani cand groapa se surpa din nou ! si ce e 2-3 ani cand e vorba de politica in romania ? "

    Ca chemi pe "Dorel de romania" sa astupe gaura cu lopata tot aia e , numai ca el ar face asta ptr cateva milioane nu sute.
    0
    1
    Raportează
  • postat de milton
    Sâmbătă, 25 Octombrie 2014 18:04
    89.137.136.***
    iar mr. primar daca are vreo problema pe acest subiect sa isi vanda vila de pe faleza cat inca nu i-au aparut crapaturile in pereti . asa ar proceda un .... investitor .
    0
    1
    Raportează
  • postat de milton
    Sâmbătă, 25 Octombrie 2014 17:57
    89.137.136.***
    de ce sa platesc eu in locul dobitocului de Istrate care a construit hidoseniile alea de blocuri in conditiile in care stia ca nu are o baza solida pentru fundatii . a ignorat cu buna stiinta tot ce inseamna studiu , referat, expertiza pentru acea zona in complicitatea cu cretinul de primar nicolae
    0
    2
    Raportează
  • postat de kim
    Vineri, 03 Octombrie 2014 19:15
    109.99.198.***
    Nu vreau focuri de artificii, nu vreau concerte, nu mai vreau distractie in Galati, daca nu avem bani sa reabilitam infrastructura. Trebuie sa constientizam ca nu e de gluma. Treziti-va domnilor!!!!!!!!!!! Floricelele sa existe in Galati dupa ce rezolvam cu aceasta situatie grava. Apoi ne putem si distram......
    1
    10
    Raportează
  • postat de dana
    Vineri, 03 Octombrie 2014 15:47
    185.53.252.***
    PROPUN CHEMAREA TUTUROR SPECIALISTILOR; ARHITECTILOR; CARE AU CONSTRUIT
    DUBAIUL; EMIRATELE......(printre arhitecti era si un roman, din ceea ce am citit), In 13 ani Dubaiul s-a
    construit din nimic !!!!!E ultima noastra sansa !!!!!!
    1
    5
    Raportează
  • postat de vecinu de la doi
    Vineri, 03 Octombrie 2014 10:46
    5.13.159.***
    ma repet caci vad ca va certati si va scuipati ca proastele ... La ce ne trebuie bah noua faleza? Stim noi sa o pastram curata? Stim noi sa mergem civilizat pe faleza? Stim noi sa avem grija de ea? NU! Stim sa aruncam toate gunoiele in panta falezei, stim sa taiem copacii, stim sa organizam concerte si stim sa amplasam masinute si tobogane pe spatiul verde pt cei mici. Deci?
    3
    10
    Raportează
  • postat de T
    Joi, 02 Octombrie 2014 21:21
    178.138.98.***
    :))) ce gluma buna! cu 100 de milioane de euro construiesti un mini-oras! va dati seama ce spaga se ia aici?!?!?! In urma scandalului licentelor Microsoft am aflat ca 47% din valoarea contractului insemna spaga...

    Avem o clasa politica de toata jena...
    12
    16
    Raportează
  • postat de costi
    Joi, 02 Octombrie 2014 20:41
    5.13.235.***
    Nu e nevoie de niciun ban. Ar fi culmea ca sa se ia bani de la saraci pentru a consolida dealurile pe care si-au facut vile smecherii. Ei au destui bani sa-si consolideze terenurile singuri.
    12
    20
    Raportează
  • postat de gicu
    Joi, 02 Octombrie 2014 20:29
    5.13.240.***
    articol de interes general
    Dar despre copiii care sunt furati de indivizi dubiosi, fiind smulsi din mana parintilor la iesirea din scoala cand veti scrie?
    6
    15
    Raportează
  • postat de nelu
    Joi, 02 Octombrie 2014 19:31
    91.216.52.***
    Si pri,maria galati nu mai pooate de grija falezei.
    Incepind de vis a vis de locul de joaca de la pastila , cale de circa 500m , bordura este la acelasi nivel cu asfaltul si atunci cind ploua, apa se scurge pe trotuar si apoi pe panta falezei.
    13
    7
    Raportează
  • postat de Nu noi suntem de vină dacă ați construit într-o zonă interzisă aflată pe harta Orașului Galați din timpul lui Ceaușescu. Îmbunătățirile funciare au interzis construcția. Găsiți harta în arhivă.
    Joi, 02 Octombrie 2014 18:52
    109.99.203.***
    Păi cine v-a pus să construiți când harta îmbunătățirilor funciare făcute prin taluzare pe faleză VĂ INTERZICEA construirea chiar din anii '66, de pe timpul lui Ceaușescu și chiar circulația vehiculelor grele. Fundațiile adânci făcute pe Faleza Superioară blochează scurgerea apei subterane de mică adâncime ce aluneca ușor spre Faleza Inferioară știindu-se chiar de niște izvoare subterane de care nu s-a putut scăpa decât prin drenare spre Faleza Inferioară. Groapa de la Elice a apărut odată cu construcția Hotelului Vega, înainte nu era problemă, decât după apariția Hotelului Vega Și pe Faleza Superioară, fundațiile vilelor și blocurilor creează un baraj în fața drenări naturale a apei subterane și astfel loessul înmuiat cu apă alunecă ușor sub presiunea greutăților însumate a noilor construcții spre Faleza Superioară. S-au găsit izvoare și scurgeri naturale de apă pluvială subterană și s-a interzis construcțiile în zona Grădini Botanice, în zona Parcului Viva și-n zona Elicei, chiar se punea problema demolări blocurilor turn P-uri. Dar a picat Ceaușescu și adio, P-urile, mai ales cele de la faleză, ar trebui să fie cu bulină roșie, neavând nici fundație solidă în adâncime pentru că au dat de apă.
    4
    20
    Raportează
  • postat de florin
    Joi, 02 Octombrie 2014 18:41
    5.13.233.***
    Cei care au raspuns de ISPA sa raspunda cu averile adunate!De asemenea cine au dat aprobari si au construit pe faleza sa raspunda !Dupa ce se confisca toate averile la cei vinovati de aceasta situatie sa aprobe consilierii locali marirea impozitelor pentru a putea plati refacerea falezei!Cineva trebuie sa raspunda de haosul creat!
    2
    17
    Raportează
  • postat de mara
    Joi, 02 Octombrie 2014 17:30
    82.157.218.***
    Ce tot te cracani atita STANE, cind s-au construit mastodoanele de blocuri, vile etc ...batea din palme, iar acum te vaiti , tot sarmana populatie sa scoata banii si sa consolideze blocurile mafiotilor.
    14
    18
    Raportează
  • postat de VA GANDITI NUMAI LA VOI.............!!!!!!!!!!!
    Joi, 02 Octombrie 2014 17:11
    5.13.211.***
    UNII DINTRE VOI SUNTETI NISTE JEGURI CARE VA GANDITI NUMAI LA BUZUNARUL VOSTRU!!!!!!TARANILOR FALEZA PENTRU CINE SE FACE ,NU PENTRU VOI ,SCURSURILOR....??????NU VA GANDITI LA COPIII VOSTRII?????TARANILOR CARE NU GANDITI,BANII SUNT DIN TAXELE CARE LE PLATIM NOI!!!!PREFERATI SA SE DUCA PE ALTE AFACERI SI SA NU BENEFICIATI DE NIMIC CA PE VREMEA ":MOSULUI"?????IN MOCIRLA MERITATI SA TRAITI..!!!!!NU INTR-UN ORAS CIVILIZAT!!!!!!
    23
    15
    Raportează
  • postat de saracul
    Joi, 02 Octombrie 2014 16:44
    5.13.236.***
    de vina e Basescu si cei cu garaje.....na....acum sa plateasca.
    5
    9
    Raportează
  • postat de Costi
    Joi, 02 Octombrie 2014 16:33
    95.77.96.***
    Eu ies in stada sa protestez daca se cheltuiesc atatia bani. S-a construit pe marginea prapastiei si acum trebuie sa ne luptam cu natura pe banii galatenilor? Natura si mai ales gravitatia castiga mereu.

    Lasa-ti sa se darame toata faleza. Dupa cativa ani vor creste alti copaci, alta iarba si va fi iar frumos, fara nicio cheltuiala.

    De banii astia, s-ar face locuri de munca astfel incat sa nu mai fie niciun somer in tot judetul.
    15
    17
    Raportează
  • postat de Gabi
    Joi, 02 Octombrie 2014 16:00
    79.116.98.***
    Una din vilele de pe faleza, e a lui Nica. In ea stau parintii lui
    1
    16
    Raportează
  • postat de nici o suma nu este prea mare pentru a se consolida faleza!!!
    Joi, 02 Octombrie 2014 15:32
    5.13.211.***
    nici o suma nu este prea mare pentru a se consolida faleza!!!!daca nu va ganditi la voi macar ganditiva la copiii si nepotii vostrii!!!!! lasati orgoliile si interesele personale deoparte si incurajati refacerea falezei!!!!! primaria nu face lucrul asta pentru primar,o face pentru noi toti!!!!! oricum cu cei vinovati nu se mai intampla nimic !!!!bucurativa ca exista un plan de refacere a celei mai frumoase zone din oras !!!!!nu mai puneti piedici si voi !!!!!
    23
    15
    Raportează
  • postat de PROBLEME LA FEL DE GRAVE..........
    Joi, 02 Octombrie 2014 14:56
    5.13.226.***
    BA si RAHATURILE DE CHIOSCURI SI GARAJE CUM LE ZICETI VOI SUNT O PROBLEMA LA FEL DE MARE CA SI CEA A FALEZEI...!!! ACEIASI SITUATIE ESTE...SAU CONSTRUIT UNDE A VRUT FIECARE FARA A TINE CONT DE DISTRUGERI(spatii verzi,trotuare,locuri de joaca etc) ca sa nu mai zic ca majoritatea garajelor sunt adevarate buncare...!!!!! vedeti ca aveti interes unii din voi sa va victimizati prin atacarea primarului cu alte probleme...????? ei bine si acestea sunt la fel de grave ca si faleza DOMNILOR....!!!!
    8
    24
    Raportează
  • postat de marian
    Joi, 02 Octombrie 2014 14:07
    89.137.229.***
    Decat sa -si bata joc de oameni prin distrugerea chioscurilor si garajelor si sa dea bani pe tot felul de distractii ,intr-un oras cu cei mai multi someri , mai bine ar repara drumurile si faleza .
    21
    10
    Raportează
  • postat de sorinacio gl.
    Joi, 02 Octombrie 2014 13:55
    82.137.8.***
    Aste-as problemele adevărate, nu niste rahaturi de chioscuri, mașini uzate, garaje, etc.nu bai nea primare? dar când nu te pricepi la nimic pt. ca toată viață ai dat intr-o basica...
    18
    10
    Raportează
  • postat de sesizare
    Joi, 02 Octombrie 2014 13:33
    82.137.10.***
    Cu atatea institutii de control si nu au fost in stare sa faca putina ordine in oras.
    Se pot si autosesiza asupra cazurilor.
    Dar daca si ei au avut prajiturica ce ne facem ?
    6
    14
    Raportează
  • postat de Cristi
    Joi, 02 Octombrie 2014 13:32
    79.116.102.***
    Si bineanteles ca inainte de inceperea consolidarii care oricum nu se va face niciodata decat daca apare vreo alunecare de teren pana in Dunare, se vor face vreo 10 studii de fezabilitate.
    Asta este toata afacerea.
    12
    19
    Raportează
  • postat de Sorina
    Joi, 02 Octombrie 2014 13:28
    82.137.8.***
    Cine ? istrate vega,
    balan avocat
    zaharia director
    niculae sef politie
    ..........................
    16
    16
    Raportează
  • postat de NICK
    Joi, 02 Octombrie 2014 13:23
    82.137.13.***
    NU SUNT DE ACORD SA PLATESC PENTRU CONSOLIDAREA VILELOR SI BLOCURILOR DE PE FALEZA.
    CEI CARE SI-AU CONSTRUIT SA PLATEASCA.
    13
    29
    Raportează
  • postat de Cristi
    Joi, 02 Octombrie 2014 13:23
    79.116.102.***
    cine stie cine sunt propietarii vilelor de pe faleza sa ne spuna si noua .
    2
    18
    Raportează
  • postat de Fripturistul traseist Stanica
    Joi, 02 Octombrie 2014 12:51
    5.13.232.***
    Ha,ha,ha...asta-i din ciclul sa-i mai prostim inca o data pe prostii de ne-au votat :))))Pai sa plateasca consolidarea falezei PSD-ul,Niculae,Nica,Vega ca doar ei au construit rahaturile alea de blocuri si vile....Banuiesc ca consolidarea (sic!) falezei va fi facuta de un consortiu Vega/Tancrad,nu?:))))Ce-mi place la al nostru primare Marius Stan,traseist si fripturist,e ca deja a rezolvat constructia tunelului pe sub Dunare :))))) si acum trece la urmatoarea faza in "Noul Galati"....consolidarea falezei :)))) Aici e vorba de parandaratul din studiile de fezabilitate,restu e vrajeala si mangleala primarului, fripturist si traseist, Stanica.
    13
    18
    Raportează
  • postat de sa plateasca vinovatii
    Joi, 02 Octombrie 2014 12:35
    5.13.129.***
    Subscriu celor care au postat anterior, cei care au dat aprobari ca pe faleza sa se construiasca blocuri si vile impreuna cu cei care au construit sa plateasca lucrarea de consolidare. Eu nu sunt de acorda ca primaria sa consolideze malul pe banii mei. Comunistii au fost oameni destepti si au respectat intocmai ce spuneau specialistii: PE FALEZA NU TREBUIE SA SE CONSTRUIASCA NIMIC iar timp de 40 ani nu s-a construit, dar in momentul cand au venit capitalistii (de fapt sunt vechi comunisti cu ganduri de imbogatire) au rasarit blocurile si vilele ca ciupercile dupa ploaie.
    Eu doresc ca acele persoane care au dat aprobari pentru blocuri si vile pe faleza sa plateasca.
    1
    36
    Raportează
  • postat de petrina
    Joi, 02 Octombrie 2014 12:06
    109.166.143.***
    unii au dreptate si altii nu. Cind s-au construit primele vile de pe faleza de ce nu au iesit sa demonstreze toti locuitorii din galati,adevaratii galateni,nu cei sositi cu pluta din sate, sa se opreasca lucrarile, Dupa vile au inceput si blocurile. Pe timpul impuscatului exista un studiu de fezabilitate care interzicea cu desavarsire constructia de cladiri pe faleza. De aceea o parte din blocurile de pe linga faleza nici nu aveau fundatie ca sa nu deranjeze cu excavarile solul.Toti cei ce s-au perindat prin primaria galatiului,si-au vazut de interesul personal de ce putea obtine de la cei ce doreau sa construiasca pe faleza. Daca luam la bani marunti aprobarile obtinute si pe cei ce le-au dat o sa ajunga cu totii la DNA.ca sa nu mai spun ca s-ar putea sa fie dispusa demolarea constructiilor care apasa solul si din cauza acestor lucrari fara cap ne ducem in Dunare. Nu stiu ce cap au avut cei ce au cumparat apartamente acolo? Ba chiar si in groapa din .M19. unde s-a construit pe pinza de apa freatica ,unde curgea un paraias care are izvorul acolo, unde au deviat apa aceea? Bine ca ne-am apucat sa demolam chiosculete si garaje,sa nu zica alegatorii ca nu facem ceva,mai bine vedeti ce e cu subsolul orasului ca de rai ce santem nici el nu ne mai rabda. Primarul Marius Stan e vinovat ca nu-i pune la treaba pe cei ce raspund de situatia asta si chiar ar putea da pe mana procuraturii pe cei ce au avizat si au lucrat cu mare RASPUNDERE si cu multi BANI in buzunarele lor. Pentru siguranta lui ar trebui sa nu mai repete greselile altora, sa lase garajele si chioscurile si sa se apuce serios de treaba, ca daramarile astea sint numai de suprafata ca sa nu zica lumea ca nu face ceva.Apucati-va domnule primar si cercetati cine se face vinovat de situatia asta.Asteptam de la dumneavoastra sa faceti ce nu au facut altii.
    5
    17
    Raportează
  • postat de Akbar
    Joi, 02 Octombrie 2014 11:50
    81.12.148.***
    Specialiştii trebuiau sa concluzioneze ca un factor important in deplasarea Falezei o constituie "magaoaiele" de blocuri construite in zona taluzului Falezei Superioare, cu acceptul altui mare specialist in adm. locala.
    Sediiile ITM, Inspecţiei de Stat pentru Construcţii şi Distrigaz, construirea de către firma Vega 93 a cinci blocuri P+10, şi construirea a 15-20 de vile, exact pe taluzul falezei ne costa acum 100 milioane de euro.
    6
    22
    Raportează
  • postat de dan
    Joi, 02 Octombrie 2014 11:35
    95.76.33.***
    Iar o pune Istrati,Vega, iar faleza oricum se va duce incet-incet in citiva ani cind iar vor trebui meleoane de euro de la buget pentru reparatii si consolidari ,sa poate sa maninca si puradeii actualilor constructori PSD si PDL ,URMASI LA CIRMA FIRMEI LUI TATICU SPONSOR. Niciodata nu se va face nimic bun in Romanica in afara de mangleala si furt.
    12
    21
    Raportează
  • postat de Mickey Mouse
    Joi, 02 Octombrie 2014 11:30
    5.13.201.***
    Cand Uniunea Europeana a fost de acord sa subventioneze consolidarea Falezei Dunarii cu aprox 60 de milioane de euro,cum au reactionat autoritatile?Au dat aviz lui Vega sa construiasca mastodontii aia acolo,pe principiul daca tot ne dau aia o pomana sa fie si niste smecheri care s-o exploateze. Cand au vazut ce se petrece,europenii au spus halt,cautati-va alti fraieri sa va finanteze escrocheriile.Acum noul primar se grabeste sa cheltuie 100 de milioane de euro sa consolideze terenurile marcate si sfidator cu "proprietate privata" din banii fraierilor.Retele de utilitati si alte incinte subterane de canalizare care nu apar pe harta, de ce nu sunt mai intai identificate? Sa afle toata lumea ale cui sunt si cu ce autorizatii s-au construit?Se stia de la bun inceput ca Faleza a fost realizata in anii 60 prin depozitarea in zona de pamant excavat,deci nu prezinta o baza temeinica de constructii,motiv pentru care inainte de 89 era interzisa orice fel de constructie. Acum trebuie sa reparam din banii nostri lucruri stricate de indivizi care au facut averi fabuloase din chestia asta?Macar sa aflam cine si-a dat acordul sa fie ridicate acele constructii?
    11
    27
    Raportează
  • postat de CINE SUNT VINOVATII..???????
    Joi, 02 Octombrie 2014 11:23
    5.13.146.***
    ADEVARATII VINOVATI SUNT CEI CARE AU APROBAT CONSTRUCTIILE DE PE FALEZA IN ANII TRECUTI .....!!!!!DAR CINE SA-I TRAGA LA RASPUNDERE??????CA ACUM ,UNII DIN VOI FARA MINTE SAU RAU INTENTIONATI DA-TI VINA PE ACTUALUL PRIMAR CARE DIN CONTRA SE INTERESEAZA SA REFACA CE AU STRICAT ALTII ,E O RAZBUNARE PERSONALA IN INTERES PROPRIU,PENTRU CA ALTFEL NUMAI UN OM BOLNAV LA CAP POATE ACUZA ACTUALUL PRIMAR PENTRU CE SA FACUT PROST IN TRECUT!!!!!!!
    5
    32
    Raportează
  • postat de MM
    Joi, 02 Octombrie 2014 10:47
    5.13.207.***
    Pai acum sa fuga repede Mariusica sa obtina fonduri europene prin tovii DURGROAPA(DURBACA),CIUCA si GEN OPREA ca deh de aia a trecut la UNPR ca cica nu avea sustinere politica pt NOUL GALATI.
    Eu nu mai sunt dispus sa mai platesc nicio taxa in plus pt neghiobiile voastre.
    Si vezi Mariusica poate ii convingi si pe borfasii din PSD nu-i mai enumar ca mi-e scarba sa le pomenesc numele,ca si asa am facut un mare efort de le-am pomenit numele celor din UNPR.
    13
    17
    Raportează
  • postat de Marinovici
    Joi, 02 Octombrie 2014 10:33
    5.13.165.***
    Pai da, acum luati bani de la cei pe care ii favorizati, Domnule Primar! Luati bani de la cei care au tot lucrat si care probabil au dat si garantii pt. lucrari!!!! Nu numai ca daramati Dvs. totul, acum se darama de la sine!
    11
    13
    Raportează
  • postat de vecinu de la doi
    Joi, 02 Octombrie 2014 10:13
    5.13.255.***
    La ce ne trebuie bah noua faleza? Stim noi sa o pastram curata? Stim noi sa mergem civilizat pe faleza? Stim noi sa avem grija de ea? NU! Stim sa aruncam toate gunoiele in panta falezei, stim sa taiem copacii, stim sa organizam concerte si stim sa amplasam masinute si tobogane pe spatiul verde pt cei mici. Deci?
    11
    22
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Joi, 02 Octombrie 2014 10:01
    213.218.53.***
    REPARATIA de la Falezogaura trebuie facuta din banii celor care au construit prost acolo si celor din primarie care dat accordul ca lucrarile au fost bine facute !!!

    EVENTUALELE CONSOLIDARI a falezei superioare trebuie facuta pe COSTUL PROPRIETARILOR apartamentelor / blocurilor / vilelor construite deaiurea !!!

    Adica sa o faca din buzunarul propriu si sa se descurce !

    Oricum ORICE BLOC cu mai mult de 4 etaje NU trebuia aprobat sa fie construit in orasul Galati care sta pe un loess si in zona seisimica !
    Sa mai adaugam si canalizarea extrem de proasta, INCLUSIV CELE NOI - vedeti valurile de asfalt lasate la fiecare canalizare noua betonata !!! lucru tampit, idiot, si o mare bataie de joc la adresa banilor publici, care roade si sapa solul orasului - devenind dintr-un loess simplu intr-o EFECTIV mocirla de rahat, si aveti imaginea completa a bazei acestui oras si a incompetentilor si ignorantilor care au condus acest oras.
    6
    31
    Raportează
  • postat de vasile
    Joi, 02 Octombrie 2014 09:21
    5.13.134.***
    Mai asteptati un pic si o sa vedti cum si "bloacele" facute de VEGA pe 9 nivele vor avea nevoie de consolidari, dar cum banutii au fost papati impreuna cu partidul nu se leaga nici naiba de ei. Apropo de gaura de la elice nu tot VEGA s-a ocupat de 2 ori de ea? Pe cat punem pariu ca la inceperea unei noi lucrari tot ei "vor castiga" licitatia si se vor ocupa cu la fel de mare competenta ca si in primele dati? Votati PSD-ul care ne-a mentinut in acelasi nivel de subdezvoltare din anii 90 si pentru asta trebuie sa le multumum in special pensionarilor care voteaza ca oile pentru un bilet/abonament gratuit pe transport si care in senilismul lor au distrus viitorul tinerilor din oras.
    11
    32
    Raportează
  • postat de cir
    Joi, 02 Octombrie 2014 09:20
    83.103.186.***
    Am vazut destule ironii pe seama incompetentei inginerului Cosovliu, care de zeci de ani sustine cu argumente de specialitate ca pe Faleza nu trebuie sa se construiasca. Au construit si si-au facut case oameni bogati, in ciuda studiilor mai vechi care interziceau asta, acum vom fi obligati TOTI sa suportam costurile consolidarii. DE CE ?
    2
    38
    Raportează
  • postat de un galatean
    Joi, 02 Octombrie 2014 09:14
    93.122.132.***
    La suma asta, merita sa te faci primar. Ce spagi or sa iasa de aici...
    11
    22
    Raportează
  • postat de CETATEANUL
    Joi, 02 Octombrie 2014 08:40
    5.13.218.***
    GALATENII SA-I PUNA SA PLATEASCA PE CE-I CARE AU DAT AUTORIZATII SI AVIZE DE CONSTRUCTII FAPROAPE DE MALUL FALEZEI ETC ETC ....
    SA SE INCHIDA CIRULATIA AUTO A MIJLOACELOR DE TRANSPORT DE ORICE FEL IMEDIAT!
    LA BAZA FALEZEI SA SE PLANTEZE 3 RRANDURU DE SALCMAMI GHIMPATI LASATI SA CREASCA 3-5 M INALATIME, PENTRU STABILITATEA SOLUI! PE TALUZ SA SE PLANTEZE TOT FELUL DE ARBUSTI CU CRESTERE MEDIE IN INALTIME CAT DE DESI SA MENTINA PAMANTUL SI SE VA REZOLVA PROBELMA!
    TOATE ACESTE DUPA CE SE CONSOLIDEAZA TALUZUL!
    10
    37
    Raportează
  • postat de cine a distrus Faleza?
    Joi, 02 Octombrie 2014 07:56
    92.80.191.***
    Unde e marele consilier Savel Rotaru, hodorogul caruia nu-i mai ajung functiile, sa explice ce a facut si cine a avizat toate constructiile de pe Faleza? Pentru cei care nu stiu individul asta a fost seful Inspectoratului de Stat in Contructii Galati care a fost de acord cu toate porcariile facute pe faleza...
    2
    46
    Raportează
  • postat de IC
    Joi, 02 Octombrie 2014 06:41
    5.13.161.***
    Sa-i plateasca cei care au aprobat constructiile pe faleaza ,in ultimii 25 de ani , propietarii acestor constructii si cei din vina caroara s-a infiltrat apa in teren iar Galatiul a ajuns sa aba drept fundatie o smantana din loess cu apa .
    1
    53
    Raportează
  • postat de Galateanu
    Joi, 02 Octombrie 2014 05:43
    84.117.42.***
    Nu este clar, tov primar ! Cele 100 milioane de euro sunt pentru faleza sau pentru campania electorala a lui tov Victor Pontaj ?Nu va mai agitati atat, Ca pensionarii vor vota tot cu Ion Iliescu, cum au facu(t in 2004 (candidat PSD Adrian NaCase) si in 2009 (candiday PSD Soacra lui GeoAna)
    19
    31
    Raportează
  • postat de ge-ologul
    Joi, 02 Octombrie 2014 04:43
    82.137.15.***
    NU mai platesc nici o taxa. Falezogaura din primarie a inghitit deja banii mei . Credeti ca 100 milioane acestea ajung ? Sigur ca nu.
    Falezogauritii sunt flamanzi rau !
    10
    50
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.