SOLUŢIE MAI IEFTINĂ şi mai rapidă pentru TUNELUL lui Marius Stan (FOTO)

SOLUŢIE MAI IEFTINĂ şi mai rapidă pentru TUNELUL lui Marius Stan (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(29 voturi)

* În loc de doi ani şi 200 de milioane de euro, cât estimează primarul Marius Stan că e nevoie pentru realizarea unui tunel, investiţia susţinută de profesorul Ştefan Dragomir presupune doar şase luni şi o sută de milioane de euro * Mai mult, cadrul didactic al Universităţii "Dunărea de Jos" este dispus să le ofere  proiectul gratis autorităţilor gălăţene, cu condiţia să fie pus în practică


În vreme ce Primăria municipiului Galaţi este gata să ofere cinci milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al tunelului pe sub Dunăre, un profesor universitar gălăţean se oferă să-i pună la dispoziţie gratuit soluţia mult mai ieftină şi mai rapidă pentru subtraversarea fluviului. Potrivit declaraţiilor optimiste ale primarului Marius Stan, tunelul pe sub Dunăre s-ar putea finaliza în doi ani, iar costurile pentru această construcţie, care măsoară în total 8,9 kilometri, ar fi de circa 200 de milioane de euro fără TVA, dar se pot majora şi cu 40 la sută.

Ştefan Dragomir, profesor universitar la Facultatea de Inginerie din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi, afirmă cu tărie că, în şase luni, am putea ajunge la Tulcea pe sub apele Dunării. Investiţia ar ajunge la cel mult o sută de milioane de euro. Numai să se vrea…

"Dau proiectul gratis!"

„E soluţia cea mai ieftină şi mai viabilă! Sunt în jur de 700 asemenea subtraversări făcute pe tot mapamondul. E o trecere submersă, nu este tunel! N-o putem numi tunel pentru că un tunel înseamnă să excavezi cu un utilaj special, o cârtiţă, care este foarte costisitoare! Am promis că dau proiectul gratis, numai să-l văd pe cel care vine şi-l construieşte şi face ceva pentru Galaţi. Vreau să fac asta pentru oraşul meu şi pentru gălăţeni, ca să nu mai stea plini de frustrare, la Trecere bac, în special vara! Mi se pare inadmisibil să te coste 60 de lei trecerea dus-întors cu bacul şi 100 de lei motorina până la mare”, ne-a spus cadrul didactic.

Cum se poate face

„Soluţia este foarte simplă şi presupune construirea unor tronsoane paralelipipedice din beton armat şi acoperite cu tablă. Avem aici toate materialele de construcţie, nu ne trebuie nimic din afară. Tronsoanele, care sunt asfaltate în interior, se scufundă fără a face altceva decât o adâncire transversală a albiei, cu draga pe care o avem şi care stă degeaba. Se asamblează elementele cu flanşe normale, cu şuruburi, cu ajutorul scafandrilor, în două zile se scoate apa, cu pompele, şi putem să dăm drumul circulaţiei. E o joacă! Avem nevoie de opt elemente paralelipipedice şi în şase luni este gata construcţia, dacă vrea cineva să o facă! Eu estimez că ar costa până într-o sută de milioane de euro, cu totul”, ne-a explicat profesorul Ştefan Dragomir.

Cadrul didactic a ţinut să precizeze că astfel nu desfiinţează bacul. „Bacul, care face parte din istoria oraşului, va rămâne pentru biciclete, motociclete şi pentru pietoni. Propunerea dascălului gălăţean este ca intrarea în această subtraversare să se facă lângă bac, mai precis în zona Plajei Dunărea. Astfel ar exista căi de acces către Tecuci şi către Giurguleşti, spre Ucraina. „Cine construieşte tunelul va încasa banii de trecere, este firesc. Galaţiul va deveni platformă turnantă pentru Ucraina, Moldova şi tot nordul Europei!”, a subliniat profesorul Dragomir.

Dovada de pe Google

Este suficient să daţi o căutate pe Google cu sintagma „immersed tunnel under water” pentru a vedea exemple din toată lumea ale acestei subtraversări propuse de profesorul gălăţean. „Uitaţi că pe tot mapamondul se aplică soluţia asta. Se aplică de o sută de ani şi nu a fost vreun accident! Rezistă la cutremur, la orice, pentru că sunt elemente elastice. Turcii fac acum al doilea tunel, pe 14 kilometri, după ce l-au făcut pe primul, acum cinci ani. Podul i-ar costa de zece ori mai mult şi atunci aplică soluţia asta. Între sudul Danemarcei şi nordul Germaniei se face o asemenea investiţie pe 25 de kilometri pe sub mare! Noi avem doar 800 de metri! E o joacă”, susţine profesorul universitar.

Bani pentru consolidarea Falezei şi a oraşului

Universitarul gălăţean este convins că existenţa unei asemenea subtraversări va aduce Galaţiului bani pentru rezolvarea tuturor problemelor, inclusiv pentru consolidarea Falezei.

„Din 1996, am lucrat alături de dl inginer Coşovliu şi ştiu ce se întâmplă sub oraşul acesta. Din păcate, nimeni nu a întrebat Universitatea nimic, niciodată. Şi vin tot felul de constructoraşi, care, cum se bagă, cum se surpă totul. Ştiţi de ce? Pentru că, sub oraş, lutul este îmbibat cu apă. De 40 de ani, nu au niciun fel de control: s-a ridicat pânza freatică între patru şi şase metri şi, în plus, sunt tuneluri şi hrube ale căror configuraţii nu se cunosc! Trebuie drenat oraşul. Faleza trebuie consolidată şi pentru asta trebuie băgaţi în contrapantă nişte piloni. Jos, la Faleză, au venit tot felul de societăţi mai mici şi mai mari şi şi-au bătut joc! Acolo trebuie introdus un tub chiar de sub Elice şi dus până la Valurile Dunării, în fosta canalizare a oraşului. Ai întărit-o şi pe ea şi niciodată nu s-ar mai scufunda. Peste această conductă se pune o platformă de beton şi trecerea se va face pe dedesubt, pentru că trebuie controlat tot timpul ce se întâmplă acolo!”, a explicat profesorul de inginerie.

„Vă căutăm noi!”

Profesorul Ştefan Dragomir ne-a povestit că a trimis o scrisoare electronică pe adresa Primăriei, prin care le-a explicat autorităţilor soluţia sa. „Mi s-a răspuns că dl primar e prins cu foarte multe probleme, dar cu prima ocazie când se eliberează, facem o întâlnire cu mai mulţi specialişti şi discutăm. Sunt aproape patru săptămâni de-atunci. Am făcut patru studii de fezabilitate de necesitate şi de oportunitate pentru această subtraversare! La ce tot se fac studii de fezabilitate, care, după aceea, nu se pun în aplicare! Ce să mai dovedim? Că e necesară trecerea, că altfel moare oraşul şi tot sudul Moldovei? Trebuie să facem lucrarea!”, a tras semnalul de alarmă profesorul Ştefan Dragomir.


IATĂ cine vrea să lucreze la TUNELUL PE SUB DUNĂRE. PRIMĂRIA Galaţi analizează ofertele

Citit 18796 ori Ultima modificare Vineri, 22 Mai 2015 10:26

57 comentarii

  • postat de Adrian
    Joi, 28 Mai 2015 00:17
    89.136.5.***
    Primaria nu este capabila sa intretina strazile, sa ingroape cablurile ce stau spanzurate pe stalpi, sa resolve problema parcarilor, lasa Galatiul sa se surpe, da' face tunel. Sa fim seriosi, tunelu' acesta este ultima prioritate a galatenilor, este o gogorita, da' da bine la alegerile ce se apropie. Galatiul are probleme cu nivelul somajului, dar in lipsa unei viziuni pragmatic, este buna vraja cu podu' sau tunelu'. Aia cu podu' i-a adus doua mandate lu' Durbaca, sa vedem cata "eficacitate" are asta cu tunelu'.
    7
    5
    Raportează
  • postat de Manole
    Marți, 26 Mai 2015 22:31
    5.13.191.***
    Propun constituirea unui grup de initiativa ptr.realizarea proiectului condus de dl. Onofrei.Cine vrea sa faca parte sa subscrie pe forum sau sa ne intalnim pur si simplu sa facem ceva si sa nu lasam proiectul sa moara.
    Seara buna va doresc!
    3
    10
    Raportează
  • postat de Giorgica
    Sâmbătă, 23 Mai 2015 13:23
    5.13.151.***
    Voi nu intelegeti ca pe Stan nu-l intereseaza tunelul,ci numai sifonarea banilor pentru studiului de fezabilitate fiind sigur ca la anul viitor nu va mai fi ales de galateni.
    6
    10
    Raportează
  • postat de opinia publica
    Sâmbătă, 23 Mai 2015 10:42
    5.13.219.***
    e curios cum se invart in jurul constructiei acestui tunel persoane care nu au niciun fel de experienta in domeniu...domnule profesor , inginer TCM, cate astfel de tuneluri ati mai proiectat si cate s-au si realizat ?... e doar propaganda politica, electorala care inca mai prinde la acei galateni "slabi de inger" care mai cred in planurile fantasmagorice ale marele primar al orasului...cate din promisiunile din campania din 2012 s-au realizat?...va ramane doar apa din Dunare si un "tunel"plin cu minciuni
    11
    4
    Raportează
  • postat de Dan
    Vineri, 22 Mai 2015 21:51
    82.137.12.***
    Inca mai avem tehnologie si oameni cu experienta ptr a fi dusa la capat o asemenea lucrare insa ne trebuie si vointa.Am avut in judet(Serbanesti} un mare exemplu -Anghel Saligny care a proiectat si pus in practica numeroase poduri printre care si cel de la Cernavoda,si asta cu mai bine de 100 ani in urma.Apolodor din Damasc a realizat podul de la Turnu Severin cu 2000 de ani in urma, sunt numeroase exemple de tuneluri subacvatice de zeci si zeci de km.De ce nu am fi in stare?Si in Galati ,sunt societati cu traditie specializate in constructii hidraulice(porturi, cheiuri) care au reusit f bine si rezista cu bine in timp.Daca insa dintr-un subiect atat de serios ne alegem cu invective gen "nenea profesoru---mersul oilor--caldura si apa calda eventual gratuita, pai atunci chiar ca ne meritam soarta de imbecili.
    4
    8
    Raportează
  • postat de Flaviu
    Vineri, 22 Mai 2015 17:25
    5.13.134.***
    @postat de un punct de vedere


    Domnule/doamna daca asa ai gasit tu de cuviinta sa ma jignesti, banuiesc ca ai vreun complex...esti vreun complexat ca sa nu ma exprim altfel.

    Daca vrei sa ne numaram diplomele sa vedem cine nu a trecut pe la scoala si cine este cu studii postuniversitare si nu ma refer la diplome luate pe ochi frumosi ci diplome din acelea de tocilari care nu a lipsit de la niciun curs...nu stiu care din noi pierde. Cat despre constipatie, daca intradevar ai ceva probleme de sanatate cu constipatia atunci trateaza-te ca exista medicamente. Am si eu dreptul sa intreb unde au fost acesti profesori universitari timp de 25 de ani in care nu s-a construit nimic in Galati? Iar acum ies cativa in fata ca ciupercile si vor sa-i consideram eroi. Iar Stan din punctul meu de vedere are sange in instalatie chiar si daca nu pune in practica varianta profesorului respectiv care a venit cu o idee, ca pana la urma primarul asta a dovedit deja ca are sange in instalatie pentru ca a fost in stare sa initieze un asemenea proiect desi multi postaci il injurau la comanda. Banuiesc ca daca maine se va trezi unul si mai tare decat acest profesor universitar, eu stiu poate unul cu mai multe titluri "conferentiarus profesorus doctorus inginerus ensteinus" banuiesc ca trebuie neaparat sa il luam in seama pe acela si sa ne plecam in fata lui ca nu este nimeni mai destept decat el nu-i asa?

    Care e problema? Ce te-ai incins asa? Ori nu are voie nimeni sa conteste ideea altuia, fie el si "Maria Sa Profesorus Doctorus Inginerus"?

    Bravo dansului ca a venit cu o idee, dar nu e singurul profesor universitar care are idei, sau nu e singurul om din Galati care are idei si trebuie neaparat luat in seama. Ce, cumva daca nu se va lua in seama aceasta varianta pica cerul pe noi?

    Si vezi ca eu nu am jignit, mai tu ala cu scoala multa...am expus un punct de vedere chiar daca nu ti-a convenit tie punctul meu de vedere. Si hai sa nu mai facem plecaciuni in fata unora cu 'nspe mii de titluri ca nu sunt ei Dumnezei pe pamant...
    4
    5
    Raportează
  • postat de Danut Onofrei
    Vineri, 22 Mai 2015 13:28
    5.13.162.***
    Partim postacus imbecilum est.
    Nu vedeti ca 70% din comentarii sunt pozitive?
    De ce mai frecam menta?
    Trecem la actiune !
    4
    6
    Raportează
  • postat de Cox
    Vineri, 22 Mai 2015 00:26
    89.136.5.***
    Baai... Arhimede, tu nu auzi ca domnul profesor nu a inventat roata? Asa cum s-a putut folosi in alte 700 de locuri nu se va putea si la noi? Vrei tu sa te dai mai destept decat altii cu experienta.
    5
    5
    Raportează
  • postat de Arhimede
    Joi, 21 Mai 2015 23:25
    95.77.196.***
    Dar principiul lui Arhimede ce spune ?Flotabilitate nu o sa=l arunce afara ?Cum o sa fie ancorat de fundul Dunarii ?
    5
    4
    Raportează
  • postat de un punct de vedere
    Joi, 21 Mai 2015 22:47
    5.13.182.***
    Nu stiu daca ultimul comentariu este scris de un constipat sau de un rautacios cu scoala putina insa eu unul cred ca proiectul domnului profesor Dragomir sta in picioare tocmai pentru ca turcii l-au pus in practica si au facut unul similar de subtraversare sub Bosfor unde curentii marini sunt mult mai greu de stapanit decat curentii de pe Dunare.Am vazut pe net cum s-a construit acest proiect.Pe de alta parte haideti sa vedem care o sa fie reactia domnului primar(primul om dintr-o localitate)Stan si vorba unui clasic(in viata) daca are sange in instalatie sa puna in practica acest proiect facut la Galati la Universitate si cu resurse proprii.Seara buna va doresc!
    5
    5
    Raportează
  • postat de Flaviu
    Joi, 21 Mai 2015 22:29
    5.13.203.***
    In rest perfect de acord...daca aceasta varianta se dovedeste a fi cea mai buna atunci cred ca merita sa o incercam, dar fara discriminare...ca unii au voie prin tunele, altii nu.

    Si ma gandesc ca aceasta varianta daca ar fi ea ar merge imbunatatita, ca am mai vazut tuneluri pe internet care aveau pe margini sau pe o margine un trotuar inaltat pe care se puteau deplasa pietonii prin tunel.

    Totul este sa nu discriminam pe nimeni cine trece si cine nu trece prin tunel. Orice varianta ar fi eu oricum traversez aproape zilnic cu bacul si mi-as dori o traversare a Dunarii la Galati mai moderna si mai facila decat bacul.


    In fine...ati oferit o varianta in plus de luat in calcul...cat despre costuri daca spuneti ca ati facut calcule si ar fi mai ieftin asa...cred ca merita incercat...traversare mai de secolul acesta sa fie.
    1
    7
    Raportează
  • postat de vl
    Joi, 21 Mai 2015 22:29
    5.13.170.***
    0
    1
    Raportează
  • postat de flaviu
    Joi, 21 Mai 2015 22:15
    5.13.203.***
    Auzi la astia...biciclete, motociclete şi pentru pietonii traverseaza tot cu bacul, numai autovehiculele prin tunel.

    Si oile, gastele si patrupedele le ducem dincolo de Dunare cu avionul...


    Parca aceasta traverasare a Dunarii pe la Galati era necesara tocmai pentru a inlocui aceasta trecere cu bacul, o trecere invechita. Acum asta vine si spune ca sa pastram si bacul si sa facem si tunelurile, dar tunelurile acelea in forma pe care le-a visat el.

    Pai mai nenea profesor universitar, ideea parca era sa reducem timpul de traversare a Dunarii pentru toata lumea, nu numai pentru autovehicule. Ca si biciclistul, motociclistul şi pietonii au dreptul la o traversare mai rapida a Dunarii. De ce ei cu bacul?

    Pastram si bacul, dar si panselutele de pe malul Dunarii. Oare a cui interese aperi domnule profesor universitar? A celor ce detin afacerea cu trecere bac?


    Si banuiesc ca si la Braila va fi la fel nu? Facem podul dar pastram si trecerea bac sa nu cumva sa-si piarda profitul cei cu trecerea bac.


    Nenea domn' profesor universitar, daca tot spui matale ca e mai buna varianta aceasta a dumitale atunci gandeste-o bre nene sa fie folosita de toti si de autovehicule si de biciclisti, dar si de pietoni si pana la urma de toata lumea...nu pe unii ii trimiti prin tunele dar pe altii ii alungi tot cu bacul. Ia vezi, mai pune de te culca si viseaza o varianta imbunatatita.
    4
    5
    Raportează
  • postat de geanina cristea
    Joi, 21 Mai 2015 22:09
    82.137.15.***
    Domnule profesor, ma bucur mult ca am avut ocazia sa va ascult si sa va cunosc.MI.e dor de orele dumneavoastra si ma bucur sa vad ca treceti la fapte. Respect, Geanina Cristea
    4
    2
    Raportează
  • postat de bru kanu
    Joi, 21 Mai 2015 22:00
    94.176.183.***
    Dupa 20 de ani mi-am dat seama cine trebuie sa fie primarul orasului Galati . Gata domnule profesor , va aleg primar din primul tur . Vreo solutie la incalzirea orasului si apa calda nu aveti caci Stan produce numai abur deocamdata , adica permanent cat ii tine mandatul .
    4
    6
    Raportează
  • postat de Fezab ilitate și licitație...proiectul este viabil și cel mai ieftin...Felicitări pentru idee, metoda tubulaturii cufundate este viabilă pentru a construi tunelul. Dovada? Tunelul Marmara, un proiect reușit, de 100 ori mai greu ce avem noi. La noi, floare
    Joi, 21 Mai 2015 20:20
    178.138.63.***
    Dacă tot se vrea traversarea Dunării printr-o metodă ieftină și viabilă, metoda tunelului prin tuburi cufundate este cel mai viabil, Tunelul Marmara fiind dovada, turcii alegând pe japonezi pentru că zona este puternic afectată de cutremure, tunelul turcesc rezistând la cutremure de gradul 9 Richter.Ce mai, fezabilitate și licitație, tehnologie din afară din păcate pentru că sunt firme cu tradiție ce aplică acest procedeu, chiar europene, Germania, Olanda și țările nordice aplicând acest procedeu prin tuburi cufundate timp de zeci de ani....mai sunt chinezii și japonezii, dar licitația hotărăște....noi cu dragarea,materia primă, fier beton, ciment special, tablă și tot ce este necesar, că avem....și forță de muncă, o binecuvântare pentru Galați
    Corect, este cel mai bine, ieftin și în timp scurt.
    4
    4
    Raportează
  • postat de PC
    Joi, 21 Mai 2015 19:14
    89.137.30.***
    Solutia propusa de domnul profesor este o alternativa mult mai ieftina decat tunelul lui Marius. Un tunel elestic se comporta mai bine la cutremur si pe un sol instabil. Faptul ca solutia se aplica de mult e o dovada ca e fiabila. Costul si durata redusa a executiei , o recomanda in fata solutiei cu tunel. ...Am o recomandare pentru bunii cunoscatori ai limbii romane , invatati inginerie dupa care puteti sa va dati cu parerea.
    4
    4
    Raportează
  • postat de P.
    Joi, 21 Mai 2015 19:01
    69.70.57.***
    Orasul este terminat.
    Deja au plecat 35% din locuitori.
    Au ramas cei care nu pot pleca si cei care cred in mincini.
    5
    3
    Raportează
  • postat de miu
    Joi, 21 Mai 2015 18:25
    5.13.177.***
    Acest domn care comenteaza ma jos este profesor universitar? Rau am ajuns, pe vremuri profesorii stiau sa scrie corect, cititi putin comentariile.
    2
    4
    Raportează
  • postat de eu
    Joi, 21 Mai 2015 18:15
    82.137.14.***
    Pentru ce dracu platim primar si city manager, daca timp de 4 saptamani nu si-au facut timp sa vb cu un profesor universitar, care stie despre ce vorbeste.
    Bai stane lasa-ne frate cu tunelul tau, ca nu se va realiza niciodata. Ori pod la braila ori ce spune domnu profesor. lasane cu spagile si furturile din banii nostri.NU va este rusine?
    Bravo domnule profesor. Avem facultati de inginerie in oras si vin niste mucosi de la nu stiu ce firme sa ne spuna ce sa facem cand avem o gramada de specialisti, care nu incaseaza spaga.
    4
    4
    Raportează
  • postat de Danuț Onofrei
    Joi, 21 Mai 2015 18:13
    5.13.162.***
    Într-un dialog deschis cu dumneavoastră este normal să mă adresez cu formula completă,
    domnule profesor doctor inginer Dragomir Ștefan; proiectul dumneavoastră este salutar pentru urbea și regiunea noastră.
    Acum ar trebui să vedem coeziunea socială pentru un proiect vital.
    Partea proastă este că trebuie să vă faceți bine înteles.
    „Totul e simplu, atât de simplu, încât devine de neînțeles”, zicea Nichita Stănescu
    Ce văd și înțeleg:
    - proiect rapid și la jumătate de preț față de alte proiecte
    - econiomie importantă de resurse bugetare
    - posibilitate de realizare 100% românească
    - relansarea școlii superioare românești
    - multe locuri de muncă
    - stimularea patronatului
    - poziționarea Galațiului intr-o zonă de tranzit
    - puternică relansare economică

    Avem în fața noastră un "ou a lui Columb",
    șansa noastră.
    Domnule profesor doctor inginer Dragomir Ștefan,
    vă susțin 100%

    Pentru gălățeni,
    " Dacă aveți un vis, treziți-vă şi urmați-l ! "
    4
    5
    Raportează
  • postat de DRAGOMIR Stefan
    Joi, 21 Mai 2015 17:51
    83.103.186.***
    Draga LUMINITA
    TRAVERSAREA va creia locuri de munca si actual si in viitor. Va aduce BANI MULTI, FOARTE MULTI daca il va construi PRIMARIA. CU acesti bani se vor pute scadea taxele pe care le platiti voi Galatenilor, se va pute realiza DRANAREA orasului care este urmatorul meu proiect , si consolidare FALEZEI si problema de la ELICE pentru care am SOLUTIA si o voi prezenta pe televiziuni cat de curand.
    3
    4
    Raportează
  • postat de DRAGOMIR Stefan
    Joi, 21 Mai 2015 17:44
    83.103.186.***
    Stimate BUGGY
    Apreciez tehnic observatiile tale si spun asa:Noi universitate nu facem lucrurile dupa ureche. Cred ca suntem destul de responsabili si ne gandim la toate posibilitatile inainte de a porni lucrul efecti. Eu am declansat dezbaterea pentru ca nu detin toata cunoastere si e posibil si noi sa avem scapari. Ne gandim la tot ce ati spus voi GALATENI mei INIMOSI si va steptam cu drag sa dezbatem si sa gasim solutii impreuna. Nu om fi noi cei mai slabi de pe pamant. Si cu intelepciune rezolvam toate problemele care pot aparea pe parcurs. In toate statele in care s-au construit asemena traversari au fost probleme dar le-au invins. Mobilizati-va cautai-ma la facultate si discutam.Eu sunt foarte deschis la oriece idee daca este pe problema. Si inca ceva nu candidez la nici o functie politica sau pentru oras sau altceva. Doresc la sfarsitul carierei mele Universitare sa ma pun GRATIS in slujba Galatenilor care tin cu adevart la locul lor de bastina la copii si nepotii si urmasii lor. Cu MULTA STIMA DRAGII MEI CONCETATENI.
    3
    3
    Raportează
  • postat de Luminizda
    Joi, 21 Mai 2015 17:42
    108.245.201.***
    Tunelu' asta vine si cu luminita la capat ?
    6
    1
    Raportează
  • postat de DRAGOMIR Stefan
    Joi, 21 Mai 2015 17:22
    83.103.186.***
    Pentru Domnul PILOT
    Imi pare rau ca nu intelegeti merul lucrurilor si viitorul in complexitatea lui.Intrati pe GOOGLE tipariti-mi numele si veti vedea zecile de proiecte la care am lucrat efectiv.
    Exista solutii pentru oriece. V-am simtil logica si imi place. Putem colabora si chiar impreuna putem rezolva orice. O insula cum spun unii nu va apare. Ei nu au intele ca TUNELUL ESTE COMPLAT SCUFUNDAT si ACOPERIT CU PIETRIS si apoi vin si aluviunile dar nu este nici o bariera care sa opreasca cursul dunarii si depunera uniforma a aluviunilor. NOI simulam la scara cantitati de depuneri in bazinul de incercari navale la diferite viteze al apei si nu sunt probleme sa apara NICI O INSULA ARTIFICIALA.,
    3
    3
    Raportează
  • postat de DRAGOMIR Stefan
    Joi, 21 Mai 2015 17:14
    83.103.186.***
    Pentu PILOT 2
    Dragul meu nu esti pe deplin informat. Inclinatia la cele 2 iesiri este 15 nu 7 grd.Vino la facultate si iti dau toate explcatiile necesare inclusiv spune cineva cum etansam esirile.Exista solutie pentru orice...asa ca cum am conducere in comisisa de doctorat poate te fac eu DOCTOR.
    3
    4
    Raportează
  • postat de DRAGOMIR Stefan
    Joi, 21 Mai 2015 17:00
    83.103.186.***
    Pentru d-l Marin
    Stimate DOMN consider ca zona noastra are un viitor.Eu Ca om de studiu ma uit in viitor pentru copii si nepotii si urmasii nostri.Daca o se ne uitam la circul televizat ne vom rupe de adevarata realitate care ne paste ca zona. Nu avem investitori, orasul MOARE, nu avem drumuri, ne parasesc tinerii si nu avem ce sa le oferim.Macar in ceasu al 12 sa facem ceva pentru EI pentru TINERI sa aratam continentului CA EXISTA VIATA si la GALATI si LA BRAILA doua orase ce trebuei sa fie impreuna infratite.
    3
    4
    Raportează
  • postat de DRAGOMIR Stefan
    Joi, 21 Mai 2015 16:51
    83.103.186.***
    Pentru GALATENI
    SOLUTIA pe care am propus-o este VERIFICATA de peste 100 de ani. Eu nu ma joc cu viata galatenilor. Eu am adaptat proiectele care s-au realizat deja la dimensiunile MINUSCULE pe care le implica proiectul pentru orasul NOSTRU sau daca nu gasim intelegere in GALATI il facem la BRAILA pe 600m cat are Dunarea acolo si cu mai putini bani. Ganditi-va la viitorul zonei noastre. Cine realizeaza fizic traversare devine miliardar chiar daca taxa pentru masina va fi 5 lei iar pentu TIR 40 lei nu cat costa acum la bac. Dar bacul ramane ca alternativa istortica.
    3
    3
    Raportează
  • postat de Mircea
    Joi, 21 Mai 2015 16:44
    109.166.208.***
    Domnu profesor!
    Nu va mai uitati la discovery cum procedeaza americanii sau japonezii, cand au avut problema asta...
    Uitati-va la emisiunile de stiri sa vedeti cine a mai fost ridicat de DNA!

    Galatiul n-are nevoie de tunel sau de pod!
    Are nevoie de oameni capabili si necorupti!
    5
    2
    Raportează
  • postat de DRAGOMIR Stefan
    Joi, 21 Mai 2015 16:43
    83.103.186.***
    Pentru d-l Marin
    Cota Dunarii in acest caz nu este relevanta deorece tunelul va fi practic SCUFUNDAT sub marja cea mai periculoasa noi tinand cont de cazul in care DUNAREA va scdea dramatic ca si debit.
    3
    2
    Raportează
  • postat de DRAGOMIR Stefan
    Joi, 21 Mai 2015 16:39
    83.103.186.***
    Elementele elastice nu plutesc pe fundul DUNARII.
    Pentru d-l MARIN
    Se adanceste transversal cu ajutorul DRAGEI din port, fundul Dunarii pe directie de asezare a elemntelor iar la sfarsit se acopera fndul cu pietris si aluviuni peste partea superioara a acestor elemente.
    DECI tunelul creiat prin asamblarea elementelor este sub FUNDUL DUNARII.
    Poate trece orice vapor pentruca el practic nici nu se vede fiind ingropat pe toata traversarea.
    3
    4
    Raportează
  • postat de Marian
    Joi, 21 Mai 2015 15:46
    5.13.176.***
    da, ideea e buna, dar, cine va a pus semnul de intrebare, cand cota dunari, e la un nivel scazut, a fost si Galatiul la cota 60, se vedeau insula de la Bac, mal Zaclau, si , o parere, sunt navigator si stiu, Dunarea la Galati e lata, dar nu si adanca, deci, acele tuburi, trebuie bagate in pamant, sub nivelul inferior al Dunarii, acele tuburi au si inaltime, amplasamentul lor, si altle, plus, cand cota Dunarii e mare, apar curentii, de pe Dunare, de pe Siret, tot felul de obiecte scufundate... sa fie si rezistent, oricum, principul meu, si parerea mea, .... ma indoiesc! nu cred! indiferent cat ar costa! un pod? ar fi mai sigur!
    3
    1
    Raportează
  • postat de costi
    Joi, 21 Mai 2015 14:20
    95.77.96.***
    Foarte buna ideea, dar am o intrebare. Daca tuburile vor fi turnate de Vega93, cine mai are curaj sa treaca prin ele?
    4
    1
    Raportează
  • postat de Focalete
    Joi, 21 Mai 2015 14:17
    78.96.252.***
    Este prea ieftin si nu e bine, d-le profesor. O sa va faceti dusmani.
    4
    0
    Raportează
  • postat de ........
    Joi, 21 Mai 2015 14:13
    94.176.183.***
    ......Varianta 2 . Se va construi pod la Braila , lasam sa-l foloseasca vreo 15 ani si-l cumparam noi dupa . Dupa 5 studii de fezabilitate . Facute de Stan 1 jr , de la prima nevasta , viitorul primar . Caci tunelul si podul nu sunt ale noastre ci ale urmasii urmasilor nostri , in vecii vecilor ....Tunete si fulgere ....
    4
    0
    Raportează
  • postat de Răspuns pentru Buggy
    Joi, 21 Mai 2015 13:31
    178.138.63.***
    Teoretic și tehnic,tuburile tunelului cufundat se găsesc într-un șanț mare făcut cu ajutorul dragoarelor de mare capacitate, astfel încât ''tavanul tunelului'' se află la nivelul fundului Dunării...cum ar fi îngropate, deci nu se ridică tuburile peste nivelul fundului Dunării pentru a fi un obstacol pentru carena vapoarelor și nici aluviunile nu se cumulează, nefiind un obstacol în curgerea apei Dunării.
    Beleaua este dacă dragoarele fac față prin excavație aluviunilor Dunării, deoarece Dunărea are o mare cantitate de aluviuni ce se sedimentează și la care se adaugă și aluviunile Siretului, zona fiind o zonă de confluență a Siretului cu Dunărea....mai este și curentul mare ce pune probleme la așezarea tuburilor tunelului....dar teoretic se poate printr-o firmă străină specializată.
    4
    1
    Raportează
  • postat de Galatean mandru
    Joi, 21 Mai 2015 12:47
    109.102.62.***
    Se putea sa nu faca cineva si gluma cu tunelul si gropile din Galati?
    Astia de la partid au cateva glume.
    2
    3
    Raportează
  • postat de Ciprian
    Joi, 21 Mai 2015 11:57
    144.24.20.***
    Exista o varianta si mai ieftina. Ar putea fi inceput tunelul din oricare din numeroasele cratere aparute din senin in malul de langa Dunare...
    5
    0
    Raportează
  • postat de buggy
    Joi, 21 Mai 2015 11:27
    93.36.110.***
    Intreb si eu (nu ma pricep foarte tare): varianta asta nu ar afectat traficul fluvial al vaselor? Din cate stiu, la Galati nu e adancimea asa mare.
    2
    3
    Raportează
  • postat de Tastați =tunel metoda tub cufundat= și veți afla mai multe date tehnice....adevărat, este cel mai ieftin, dar sunt câteva condiții tehnice de realizat, o condiție fiind ca curentul apei să nu fie mare, ce pare mai importantă.
    Joi, 21 Mai 2015 10:41
    178.138.63.***
    Da, tastați ,,tunel metoda tub cufundat'' și veți găsi mai multe articole despre această metodă de construcție a tunelurilor subacvatice...Tunelul Marmara a fost construit de un consorțiu de firme japoneze și turce, turcii alegând japonezii pentru că japonezii au o experiență îndelungată în construcția tunelurilor în zone seismice puternice afectate, Tunelul Marmara rezistând la un cutremur până la gradul 9 Richter. Ce am observat că această metodă de ,,tub cufundat'' presupune o dragare a albiei cât mai orizontală, iar tuburile trebuie cufundate în acest șanț dragat astfel încât să fie cufundat la nivelul de fund al albiei, tubul-tunel trebuind obligatoriu să nu devină obstacol în curgerea apei fluviului și astfel sedimentarea să nu aibă loc pentru a ''nu apare o insulă'' prin adunarea sedimentelor. O altă condiție importantă este SĂ NU FIE CURENTUL PUTERNIC, viteza apei să nu fie mare, pentru ca scafandrii să poată acționa în cuplarea tuburilor scufundate și pentru ca scufundarea cu ajutorul macaralelor plutitoare a tuburilor să fie posibilă.
    O altă condiție destul de grea este intrarea-ieșirea tuburilor din tunel pe uscat, îmbinarea tuburilor de ieșire față de tuburile scufundate fiind foarte mică, de maxim 15 grade pentru că îmbinările elastice dintre tuburi își pierd etanșeitatea la înclinații mai mari, etanșeitatea nu permite înclinații mai mari, deci ieșirea-intrarea trebuie să fie cât mai lină față de tunelul cufundat.
    Adevărat, ,,metoda tunel tub cufundat'' este metoda cea mai ieftină folosită de americani, japonezi, chinezi, germani, olandezi, având multe metode de căptușire-anvelopare cu beton impermeabul multi-strat pentru creșterea durabilității în timp.Oricum, tunelul cufundat trebuie să se afle sub nivelul de fund al albiei Dunării, deci dragarea și orizontalitatea tunelului cufundat este o condiție tehnologică, cât și ieșirile ce trebuie să fie cât mai line, sub 15 grade pentru a se putea realiza etanșeitatea elastică între tuburi.
    3
    2
    Raportează
  • postat de DANUT ONOFREI
    Joi, 21 Mai 2015 10:38
    5.13.162.***
    ABSOLUT FENOMENAL !
    AVEM RESURSELE SUB NASUL NOSTRU SI NU LE VALORIFICAM, MARE PACAT.
    RESURSE UMANE, MATERIALE, ECONOMICE , SUNT ALE NOASTRE SI SUNT DE VALOARE.
    PROIECTUL, SOLUTIA CONSTRUCTIVA ESTE PARTICULARIZATA PENTRU CONDITIILE PREZENTE, SI ELABORATE DE UN CUNOSCATOR AL PROBLEMEI.
    VAD O SANSA IMENSA CARE NU TREBUIE RATATA.
    DE CE ?
    PROIECT VIABIL DE MAXIMA IMPORTANTA.
    DEZVOLTARE LOCALA IMENSA (LOCURI DE MUNCA, BANII RAMAN LA GALATI ETC)

    DACA IN MOMENTUL DE FATA AVEM PRIMAR CARE DORESTE SA RAMANA PRIMAR IN CONTINUARE, NU TREBUIE RATATA ACEASTA UNICA SANSA .
    3
    2
    Raportează
  • postat de catalin
    Joi, 21 Mai 2015 10:24
    193.230.156.***
    3
    0
    Raportează
  • postat de cir
    Joi, 21 Mai 2015 10:05
    82.208.137.***
    Ideea este interesanta, VLG, daca si costurile sunt corecte, as dori mai multe detalii despre acest proiect. Tronsoanele acestea odata asezate pe fund nu se scufunda in pamant mai mult, datorita greutatii proprii si vibratiilor masinilor ? Ce fundatie ar avea ? Pot trece si camioane mari pe acolo ?
    3
    2
    Raportează
  • postat de GALATEAN,
    Joi, 21 Mai 2015 10:00
    5.13.227.***
    AR FI BINE SA STUDIATI ACEASTA PROPUNERE A PROFESORULUI SUB TOATE ASPECTELE FARA A MAI CUPI COMISIOANE SI TOT FELUL DE SPAGI!!!! FACETI O COKISIE DE INGINERI SI PROFESORI SI STUDIATI PROECTUL!! MAI ALES CA SUNT ASEMENEA CONSTRUCTII SI IN ALTE TARI DIN LUME!!
    3
    1
    Raportează
  • postat de julien
    Joi, 21 Mai 2015 10:00
    5.13.208.***
    cred ca acest proiect este fezabil in cazul unei ape statatoare.intrebati orice scafandru,daca poate sa lucreze la o adnacime de 10 m curet f puternic si vizibilitate zero.cand a fost scufundat pasagerul mogosoaia,scafandrii nu au putut ajunge la fund pentru a-l scoate la suprafata din cauza curentului puternic si al lipsei de vizibilitate.
    1
    3
    Raportează
  • postat de Akbar
    Joi, 21 Mai 2015 09:51
    81.12.148.***
    In 1930 americanii au construit un astfel de tunel intre Detroit si Windsor. Se pare ca in lume exista 200 de astfel de tuneluri din care 150 sunt utilizate pentru autoturisme si trenuri, deci pare o varianta mult mai fezabila si mai realista decat "megalomania" tunelului varianta Marius Stan. Dragarea transversala a Dunarii si "ingroparea" acestui tunel format din tronsoane ar fi mai ieftina decat in varianta traditionala (forare). Solutia este foarte simpla insa calitatea betonului si comportarea acestuia in timp la actiunea agentilor corozivi din apa este capitala pentru durabilitatea constructiei, precum si asigurarea ventilatiei corespunzatoare si a unei mentenante realizate la standarde internationale.
    3
    3
    Raportează
  • postat de mark
    Joi, 21 Mai 2015 09:33
    5.13.174.***
    Folosesti mai mult beton pentru a compensa acele grade
    3
    2
    Raportează
  • postat de youtube-boston immersed tunnel
    Joi, 21 Mai 2015 08:38
    82.76.9.***
    Solutia asta am postat-o in commenturi dinainte sa ii treaca lui Stan ideea cu tunelul! Este foarte practica, mult mai ieftina si sigura! Spunea cineva ca nu s-a folosit decat la mari! Gresit! Se foloseste si pe sub fluvii sau rauri mai mari, fara sa apare insule, blocaje de trafic naval sau alte idei tampe! Inainte sa postati tot felul de ineptii cu insule si alte posibile probleme, intrati pe youtube, tastati ,,boston immersed tunnel” si vedeti cum se face!!
    Mai documentati-va inainte sa va dati cu parerea... ca de-alde antenisti cu creierul spalat suntem satui!!
    Mereu se trezesc unii care nu stiu nici sa bata un cui, care sa isi dea cu parerea ca ,,nu se poate”, ,,nu exista”, ,,imposibil”.etc
    3
    1
    Raportează
  • postat de rocky
    Joi, 21 Mai 2015 08:36
    193.230.156.***
    Cred ca comentariu de mai jos facut de @PILOT 2 este cat se poate de elocvent si pune punctul pe i. Da, o mare problema o va reprezenta inclinatia. Albia Dunarii nu este chiar asa cum isi imagineaza domn profesor. In plus, solutia asta a lui, este poate mai ieftina, dar nu la fel de fiabila ca solutia cu tunel sub albie pavat cu blocuri de beton, ca la metrou. Deci, hai sa nu ne mai imbatam cu apa rece.
    2
    3
    Raportează
  • postat de Robert Popescu
    Joi, 21 Mai 2015 08:26
    5.254.65.***
    Hmm, din toata dezbaterea asta trag o concluzie foarte buna. Primul pas, s-a facut. Lumea a inceput sa inteleaga ca Stan, cap de minge cum il considera unii, macar a inteles cum si ce trebuie facut ca Galatiul sa fie pe harta economica a Romaniei. Deci se pare ca suntem de acord ca avem nevoie de traversarea Dunarii si vad ca solutia lui Stanica, pare cea buna, subtraversare, respectiv, tunel.
    Indiferent de solutia abordata, cea cu tunel, sapat, cum vrea Stan sa faca si care pare cea mai sigura si mai buna, mai ales tinand cont de sol, ori cum zice domnul profesor, e bine sa se faca odata ceva.
    Deasemenea, dati-mi voie sa am rezerve in legatura cu profesorul. Multi dintre ei, maestrii ai teoriei si... atat. La cate proiecte de genul asta sau proiecte edilitare, in general, a participat, a finalizat, domnul profesor?
    2
    3
    Raportează
  • postat de nicu
    Joi, 21 Mai 2015 07:47
    95.76.33.***
    Catre carcotasi. Analfabetii secolului 21 nu vor fi aceea care nu stiu sa citeasca ci aceeia care nu pot intelege.

    Ca sa emiti ipoteze viabile in agora virtuala trebuie sa ai ceva a spune.

    Domnul profesor a spus ca se va face un canal transversal in care se vor pune tronsoanele apoi va fi acoperit.
    Unde vedeti voi acumulari de aluviuni? Tronsoanele ingropate in canalul transversal facut cu draga nu mai sunt luate de ape si nici nu opresc aluviunile.Doar la capete se vor face lucrari de acces. Dar este greu pentru voi sa intelegeti inginerie. Sunteti carcotasi postaci. De aceea am reluat descrierea.Poate poate pana la urma pricepeti ceva.

    Respectele mele domnule profesor.
    3
    2
    Raportează
  • postat de iulian
    Joi, 21 Mai 2015 07:23
    91.216.52.***
    @PILOT

    Observi ca scrie acolo "adâncire transversala a albiei".
    Asta înseamna ca practic sapa un șanț în Dunăre si pune teava rectangulara acolo și nu încurca cu nimic șenalul navigabil si nici nu se depun aluviuni "sa ne trezim cu o insula" cum mai zicea cineva pe aici... nu e asa greu
    Numai bine:D
    3
    1
    Raportează
  • postat de kingkong
    Joi, 21 Mai 2015 06:20
    94.176.183.***
    Eu propun devierea cursului Dunarii pe la Vacareni si asa puem sa trecem in papuci la 23 August . Cum rezolvam cu Damen ? Simplu , le vinde Apa Canal cu cisterna ceva lichid pana pluteste nava si gata . Acest proiect il ofer moka umanitatii contra sumei de 10 milioane euroi . In mandatul doi .
    4
    0
    Raportează
  • postat de Teoretic ar funcționa, dar această metodă nu s-a folosit pe cursul marilor fluvii, aluviunile fiind strînse de acest obstacol artificial...poate ne trezim și cu o insulă?
    Joi, 21 Mai 2015 01:20
    178.138.63.***
    Turcii au folosit metoda tronsoanelor scufundate în Marea Marmara, adevărat, o zonă seismică foarte activă, dat totuși o mare...la noi este un fluviu unde aluviunile sunt o caracteristică și într-o mare capacitate de depunere, deci tunelul pe fundul Dunării ar deveni un obstacol și astfel depunerile pot crește în înălțime în timp mai îndelungat....mai în glumă, mai în serios, ne trezim și cu o insulă...nu știu, dar nimeni nu a folosit tunele așezate pe fundul marilor fluvii, doar poduri și tuneluri pe sub albia fluviului, nu așezate pe fundul unui fluviu cu așa mare capacitate de apă și viteză destul de mare, curenți puternici, tunelul pe fundul albiei comportându-se ca un obstacol în curgerea și așa ''maltrată'' de îndiguiri forțate.din perioada comunismului.
    1
    3
    Raportează
  • postat de vio
    Joi, 21 Mai 2015 00:35
    89.35.16.***
    Pff, ce tare profu asta! Ar trebui sustinut in toate felurile. Stie, vrea si poate. Ne-am saturat de proiecte care n-au dus nicaieri. Oricum, primarul are meritul ca se bate ptr ideea asta. Se bate inclusiv cu (...) Toader Mircea cel mai mare inamic al orasului!
    2
    2
    Raportează
  • postat de PILOT 2
    Joi, 21 Mai 2015 00:29
    5.13.215.***
    Si inca ceva: solutia submersa se foloseste pentru inclinatii de maximum 7%.
    daca explica dom' profesor cum rezolva el tehnic asta (stiind ca albia Dunarii are inclinatia intre 19 si 27%), il fac academician doctor inginer.
    Deci: GARGARA!
    1
    3
    Raportează
  • postat de PILOT
    Joi, 21 Mai 2015 00:25
    5.13.215.***
    GARGARA TOTALA, dom' profesor!
    Nu se poate alege solutia submersa PENTRU CA avem un senal navigabil care si asa e dragat permanent ca sa poata trece navele.
    Ce propui matale este, de fapt, sa se blocheze traficul pe Dunare.
    (...)
    1
    3
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.