ABSURD DE GALAŢI/ Tranzitul printr-o parcare se plăteşte!

ABSURD DE GALAŢI/ Tranzitul printr-o parcare se plăteşte!
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

Bun găsit în Galaţiul situaţiilor absurde! Cum ar fi ca, în vreme ce vă deplasaţi pe străduţe necunoscute, căutând drumul spre casă, să vă pomeniţi, din senin, cu o barieră în faţă şi să vi se impună să plătiţi o taxă de parcare de 1,5 lei. Nu ca să parcaţi, ci doar ca să vi se permită să tranzitaţi zona. O asemenea experienţă a trăit un cititor al ziarului nostru, Cosmin Gheorghiţă.

Gălăţeanul se deplasa spre casă, numai că nu a mai putut respecta traseul obişnuit - prin faţa Pieţei Centrale - din cauza lucrărilor de modernizare, nesemnalizate corespunzător, de pe strada Traian. "Am ajuns pe nişte străduţe de prin piaţă şi, nemaiştiind cum să ies de-acolo, am cerut indicaţii de la un agent de pază, care m-a îndrumat. La un moment dat, m-am pomenit cu o barieră în faţă, cu gheretă, unde erau două doamne şi se plătea o taxă de 1,5 lei. Am întrebat-o pe una dintre doamne pentru ce este taxa şi mi-a comunicat că e pentru parcare. Am încercat să-i explic situaţia mea şi că sunt doar în tranzit, fiind deturnat din cauza lucrărilor şi a indicaţiilor domnului agent de pază, dar nu am găsit înţelegere, doamna respectivă explicându-mi foarte nervoasă şi cu un limbaj neadecvat că, dacă doresc, pot să las maşina acolo şi să plec. Imaginaţi-vă că vă deplasaţi pe un drum public într-un oraş în care plăteşti o grămadă de taxe, iar la un moment dat îţi apare în faţă o barieră anonimă, fără nicio inscripţie de apartenenţă, cu o doamnă nervoasă, fără niciun ecuson, care vrea să-ţi ia nişte bani, iar tu nu ştii pentru ce. Intrigat de situaţie, am făcut «greşeala» s-o întreb cum o cheamă şi pentru cine lucrează, iar doamna a devenit foarte agresivă, atât în limbaj, cât şi fizic. Toate acestea s-au petrecut în faţa fiicei mele de şapte ani”, arată gălăţeanul, în sesizarea pe care ne-a trimis-o atât nouă, cât şi Administraţiei Pieţelor.

Ei bine, răspunsul societăţii Administraţia Pieţelor Agroalimentare, pe care gălăţeanul ni l-a trimis, este la fel de surprinzător: "Precizăm că aceste parcări nu sunt zone de tranzit, aşa cum apreciaţi, în consecinţă salariata noastră a procedat corect solicitându-vă plata tarifului afişat. Din verificările noastre, se confirmă că salariatele de serviciu nu purtau halat şi ecuson, abatere pentru care au fost atenţionate. Este regretabil că au avut loc altercaţii, care nu sunt de dorit, mai ales în spaţiul public şi în prezenţa copiilor, aspect ce ne determină să vă transmitem scuzele noastre", se arată în răspunsul Administraţiei Pieţelor.

Absurd, dar adevărat!

Citit 3492 ori Ultima modificare Miercuri, 17 Iunie 2015 16:58

9 comentarii

  • postat de Mickey Mouse
    Duminică, 21 Iunie 2015 14:43
    5.13.140.***
    Piata Centrala e fieful triburilor conlocuitoare si al mahalagioaicelor.Eu nu stiu cu ce drept au baricadat acea zona cei de la Administratia Pietelor, fiindca la fel de bine ar putea pune bariere si pe str Tecuci de la intersectia cu Columb pana la intersectia cu Traian,ca tot cladiri administrate de ei sunt pe ambele maluri. Asta inseamna ca cei de la ADP sa poata organiza piete in parcari sau in cimitire,pe logica reciprocitatii? Problema in acest caz e tot a autoritatilor locale,piata fiind un loc foarte aglomerat. In conditiile in care se executa lucrari in zona probabil ar fi fost cazul ca acolo sa fie in permanenta politisti de la circulatie care sa dirijeze traficul.Sau macar niste indicatoare rutiere care sa indice o harta de tranzit fiindca lucrarile alea vor dura macar un an de zile. Dar cine sa se gandeasca la un dram de civilizatie in raport cu cetateanul intrun oras ca Galatiul?
    0
    3
    Raportează
  • postat de miky
    Vineri, 19 Iunie 2015 21:53
    5.13.188.***
    Mda, sa nu uitam ca majoritatea galatenilor nu sunt bastinasi. Multi au devenit galateni prin adoptie datorita combinatului siderurgic si a santierului naval, care au angajat multa lume mai mult sau mai putin educata - no offence.
    Asadar se poate trage concluzia ca degeaba avem indicatoare, avem legi, daca nu le aplica nimeni!!!
    Si asta e o fata a problemei.
    Cealalta fata consta in felul in care sunt amplasate aceste indicatoare, precum si cat de "minunate" poate putintel "cretine"sunt legile pe care trebuie sa le respectam.
    0
    6
    Raportează
  • postat de Cpsmin Gheorghita
    Vineri, 19 Iunie 2015 17:31
    82.137.15.***
    Costi, iti garantez ca nu am scapat niciun semn din vedere. Inainte cu o saptamana de patanie, cand fusesem pe-acolo ultima oara, harta era cu totul alta. Patania a fost cam acum 2 saptamani, intre timp sunt convins ca s-a mai schimbat. La acea data, pur si simplu asa s-a intamplat fie ca tu crezi sau nu.
    Chiar si asa, femeia respectiva de la bariera se putea prezenta frumos, nu sa ma impinga fizic de era sa cad jos din picioare. Mai mult asta m-a deranjat, sincer. Felul in care unii trateaza locuitorii acestui oras ca pe niste vite iar ei se complac. Nu vom progresa niciodata atata timp cat ne vom multumi cu 2-3 sudalmi si poate si o palma, sincer.
    Ce ma doare cel mai tare e faptul ca vad multi care se multumesc cu aceasta situatie, considera ca e Galati si asa trebuie sa se intample. Nu, nu asa trebuie.
    0
    9
    Raportează
  • postat de Costi
    Vineri, 19 Iunie 2015 14:53
    95.77.96.***
    Eu nici nu sunt carcotas si nici nu sunt de acord cu lucrarile care dureaza la nesfarsit. Eu vin in fiecare zi pe trada Tecuci, prin piata mare si ajung pe Balcescu si am avut si eu zile in care nu stiam cum naiba sa ajung acasa (sau la servici). Dar trebuie sa intelegem cu totii ca indicatoarele rutiere nu sunt optionale si nu sunt facute doar pentru prostime. Piata 1 decembrie este aglomerata si chiar nu avem loc sa trecem cu totii cu masinile printre tarabe si pietari.

    PS: ai ocolit foarte mult. Nu trebuia decat sa fii atent la indicatoarele de ocolire, si ai fi ocolit in 1 sau 4 minute, in functie de varianta aleasa. Tot la fel pierzi din vedere si indicatorul "oprire" sau "cedeaza trecerea"? Daca nu esti de mult timp in Galati, iti spun eu ca se putea mult mai rau. Dumitru Nicolae incepea lucrul la cate 4-5 strazi alaturate si efectiv nu mai aveai pe unde sa ocolesti, decat sa ocolesti tot Galatiu, si nici indicatoare de ocolire nu erau.
    4
    2
    Raportează
  • postat de Carcotasul Costirony
    Vineri, 19 Iunie 2015 09:54
    5.13.140.***
    Ce va spune Cosmin e ca trebuie sa fiti atenti la atitudine. Sariti pe el ca si cum ar fi ceva anormal ca in perioada in care se desfasoara lucrari atat de intense in zona , sa se ridice barierele, astfel fluidizand traficul din zona. Mare pierdere pentru Administratia Pietelor !
    In fapt , strazile din interiorul pietei sunt domeniu public , iar Primaria ar fi trebuit sa ignore barierele lor ilegale , obligandu-i sa se abtina pentru aceasta perioada . Cei care pierd intradevar sunt comerciantii afectati de inchiderea drumurilor , iar accesul prin parcarea pietei(_l_) ar fi permis accesul clientilor mult mai facil . Oricum , atitudinea casierelor de la bariere este agresiva , la fel ca si maniera de administrare a Pietei .
    Fiti solidari , nu carcotasi ! Suntem in aceiasi tabara , Costi & rony !
    0
    13
    Raportează
  • postat de Cosmin Gheorghiţă
    Vineri, 19 Iunie 2015 09:10
    5.2.208.***
    @Costi - Da, până la urmă am ocolit jumătate de oraş ca să ajung unde vroiam. Destinaţia mea era la exact 50 de m de bariera respectivă iar eu a trebuit să mă întorc de unde am fost deturnat, să ies pe sensurile alea unice până pe Brăilei, pe la Păpădie, să ajung în Coşbuc, să cobor pe Basarabiei şi să intru în cartierul Piaţa Centrală din cealaltă direcţie. Am pierdut cam 15 minute, carburant, nervi, când totul se putea rezolva omeneşte, cu înţelegere, cu bun simţ elementar.
    Şi referitor la faptul cu gălăţeanul care ar trebui să cunoască fiecare străduţă, eu unul sunt născut şi educat în Tg. Mureş, plătesc taxe în Galaţi doar din 2007. Cunosc Galaţiul chiar bine, circul zilnic destul de mult, dar în zona aia, din cauza lucrărilor harta se schimbă zilnic şi oricum sunt o grămadă de sensuri unice iar eu nu-s obişnuit s-o iau pe contrasens ca alţii. Dacă vouă, ca oameni născuţi, educaţi şi traitori aici din moşi-strămăşi situaţia vi se pare una normală, eu chiar nu mai am ce zice! Vreţi cu toţii o ţară ca afară dar nu faceţi nimic pentru asta! Votăm cu toţii aiurea din 4 în 4 ani nişte oameni care-şi bat joc de noi, iar dacă unul are tupeul să spună că nu-I convine cum sunt irosiţi banii lui de taxe, sar repede aplaudacii să spună că-i bine aşa. Vă place să fiţi călcaţi în picioare de către semeni, respectul reciproc în comunitate este strain multora văd, din păcate.
    @Rony - Iar fetiţa nu am băgat-o la înaintare cum interesant spune Rony mai sus, doar că eu încerc s-o educ să iasă om din ea, nu o mahalagioaică care sparge seminţe toată ziua şi sare cu gura la oameni. Încerc s-o educ normal, într-un mediu tot mai agresiv şi manelizat, atât. Apropo Rony, lucrezi pentru dânşii de eşti la curent cu vreo barieră defectă pe care eu n-am văzut-o?? Te afectează direct această poveste astfel încât să intervii la modul la care o faci? Să înţeleg că tu eşti mulţumit cu faptul că oricine poate să ceară bani, în civil, fără să se legitimeze, fără să zică cine e şi pentru cine lucrează? Mie unul nu mi se pare o situaţie normală şi am sesizat-o, ai vreo problemă? Eu încerc să fac un mediu mai normal şi mai prietenos cu oamenii din Galaţi iar tu vii să-mi dai în cap pentru că-ţi place să trăieşti în astfel de condiţii de batjocură pentru cetăţean? Eşti mulţumit cu ce monştri creştem la sân? Înseamnă că ne merităm soarta oare?
    @Costel (Costi?) - nu e vorba dacă cineva e din Galaţi sau nu. Vrei să insinuezi faptul că gălăţenii nu sunt oameni, nu merită şi ei o urbe civilizată? Şi ce dacă Anca Melinte e din Galaţi, nu are voie să gândească şi să spere la mai bine? Diferenţele astea dintre oraşe, zone istorice, etc ar trebui să dispară în epoca Internetului. Lumea mai circulă, mai vede oraşe civilizate, are fiecare dreptul să spere la mai bine pentru sine şi ai lui, chiar şi în Galaţi. Ce are? Cei născuţi în Galaţi nu au dreptul şi ei să evolueze??
    0
    17
    Raportează
  • postat de Costel
    Vineri, 19 Iunie 2015 08:44
    5.2.208.***
    Anca Melinte, tu esti din Galati de ii dai dreptate acestui Cosmin gheorghita?
    11
    0
    Raportează
  • postat de rony
    Joi, 18 Iunie 2015 14:53
    5.13.128.***
    Costi ai dreptate !! D-l nu precizeaza ca a fortat bariera pe unde a intrat ( fiind defecta ) nu a intrebat casiera daca poate intra fara bani ! (moaca - barierele fiind dotate cu statii emisie-receptie) .Daca a vazut ca nu i se da drumul , a intrat peste casiera (loc nepermis celor neautorizati ), refuzand sa achite enorma suma de 1.5 ron .Rugam , sa precizeze dl. in cauza , cum trebuie procedat in cazul cand f.multe personae spun ca sunt doar in ``tranzit``???Nu am inteles de ce a bagat fetita la inaintare ?
    15
    13
    Raportează
  • postat de Costi
    Joi, 18 Iunie 2015 12:03
    95.77.96.***
    Putea sa ocoleasca. Ati spus ca e galatean, deci stia ca poate ocoli, doar ca lenea e cucoana mare. Eu trec zilnic pe acolo si stiu sigur ca nu este niciun drum fara iesire, doar ca uneori, trebuie ocolit pana la strada Brailei sau pana la Baia Comunala din cauza lucrarilor. In plus, la orice intrare in Piata Mare sunt amplasate marcajele rutiere de drum infundat, ocolire, precum si rutele de ocolire. Ce altceva mai vrea? Chiar nu e cazul sa se deplaseze cu rabla printre tarabe, in tip ce prostii ocolesc.
    15
    14
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.