Utilaje noi pentru DESZĂPEZIRE. Frezele sovietice depăşite nu vor dispărea însă de pe drumurile naţionale

Utilaje noi pentru DESZĂPEZIRE. Frezele sovietice depăşite nu vor dispărea însă de pe drumurile naţionale
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Nici nu trebuie să ne mai mire că importante segmente de drum naţional devin impracticabile la prima ninsoare mai serioasă, în condiţiile în care Direcţiile subordonate Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) intervin pentru deszăpezire cu utilaje depăşite şi ineficiente, de producţie sovietică, care au între 30 şi 50 de ani vechime.

Abia din acest an, pe drumurile naţionale din judeţul Galaţi, dar şi din Regiunea Moldovei, drumarii vor putea interveni cu utilaje moderne de deszăpezire. Secţia de Drumuri Naţionale din judeţul nostru îşi va reînnoi şi extinde parcul auto cu două autofreze de 3.500 de tone/oră. Numărul acestora pare a fi mic raportat la nevoile reale din teren, dacă ne amintim de viscolul puternic din iernile trecute, însă reprezintă un prim pas pentru dotarea la standarde europene a entităţilor cu atribuţii în întreţinerea drumurilor.

Purtătorul de cuvânt al Direcţiei de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, Nicolae Popovici, ne-a declarat că, în scurt timp, instituţia va fi dotată cu 20 de autofreze de 3.500 de tone/oră şi o autospecială, iar două dintre cele 20 de utilaje vor fi direcţionate către Secţia Drumuri Naţionale Galaţi. Asta după ce CNADNR a achiziţionat la nivel naţional, contra sumei de 118.230.973 de lei (fără TVA), investiţie cofinanţară cu fonduri europene, 100 de autofreze de curăţat zăpada, din care 69 de bucăţi de capacitate medie (3.500 tone zăpadă/h), 31 de bucăţi de mare capacitate (5.000 tone zăpadă/h) şi şapte vehicule echipate pentru intervenţii speciale pe timp de iarnă (vehicule care permit deplasarea rapidă în ciuda blocajelor cauzate de viscol, în vederea acordării de ajutor, inclusiv medical, persoanelor blocate în propriile vehicule).

Potrivit CNADNR, faţă de cele 86 de autofreze din dotare, marca ZIL şi URAL, de producţie sovietică, noile autofreze au capacitatea de deszăpezire de 3.500-5.000 tone zăpadă/h faţă de 1.200 tone zăpadă/h, consumul de carburant de 20-25 l/h faţă de 60-80 l/h, norma de poluare EURO 6 faţă de NON EURO, fiabilitate în exploatare - autofrezele ZIL şi URAL se defectează frecvent, piesele de schimb se procură foarte greu - iar viteza de deplasare la locul intervenţiei este net superioară: 60 km/h faţă de 30 km/h.

Directorul CNADNR, Narcis Neaga, a precizat că „achiziţionarea utilajelor reprezintă un prim pas pentru retehnologizarea companiei”. Până la sfârşitul anului, conform acestuia, CNADNR va avea în dotare 100 de freze şi şapte vehicule speciale de intervenţie.

Citit 2586 ori Ultima modificare Duminică, 13 Septembrie 2015 17:27

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.