Ce ne mai pregătesc parlamentarii/ Modificări de ordonanţă pentru REVIGORAREA PORTURILOR

Ce ne mai pregătesc parlamentarii/ Modificări de ordonanţă pentru REVIGORAREA PORTURILOR
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

În urma unei anchete privind activitatea din Portul Constanţa şi în porturile maritime, Comisia pentru transporturi şi infrastructură din cadrul Camerei Deputaţilor vrea modificarea Ordonanţei 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile.

Potrivit vicepreşedintelui Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, Mircea Toader, ancheta a adus la suprafaţă, printre altele, faptul că în acest moment administraţiile portuare nu se implică pe cât ar trebui în întreţinerea infrastructurii, fiind interesate doar de profit, dar şi că există discrepanţe majore privind modul în care se dă spre închiriere infrastructura diferiţilor operatori economici.

„Toate contractele de închiriere trebuie să se transforme în contracte de subconcesiune. Contractele de subconcesiune vor fi stabilite pe o durată de maxim 49 de ani, ţinând cont de valoarea investiţiilor executate sau care vor fi executate pe o anumită grilă, dar şi în funcţie de numărul de locuri de muncă pe care le aduc ca urmare a investiţiei pe care o promovează. Totodată, fiecare operator este obligat să aibă o aşa numită clauză de trafic. Dacă îndeplineşti traficul, ai redevenţa stabilită, dacă nu, ai penalizare. Dacă faci volum mai mare, micşorezi redevenţa până la jumătate”, anunţă deputatul câteva dintre modificările pe care le va suferi Ordonanţa.

Citit 1546 ori Ultima modificare Duminică, 13 Septembrie 2015 15:44

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.