(FOTO) Strada Mihai Bravu NU ar trebui ASFALTATĂ. Proiectul de modernizare trebuie REFĂCUT

(FOTO) Strada Mihai Bravu NU ar trebui ASFALTATĂ. Proiectul de modernizare trebuie REFĂCUT
Evaluaţi acest articol
(53 voturi)

* Imaginea de ansamblu a străzii trebuie să fie apropiată celei din fotografiile de epocă * Primăria a solicitat intervenţia unui arhitect agreat de Ministerul Culturii


Fără teii seculari, fără pavaj, fără tramvai, cu covor de asfalt şi borduri prefabricate, strada Mihai Bravu, aflată acum în modernizare, şi-ar pierde unicitatea şi identitatea de stradă memorială, istorică. Situaţia arterei a fost analizată, recent, în Comisia Zonală a Monumentelor Istorice, de la Iaşi. Comisia a constatat că există unele neconcordanţe între studiul istoric al străzii, pe baza căruia Direcţia Judeţeană pentru Cultură din Galaţi a dat aviz investiţiei, şi proiectul de modernizare a arterei, realizat de Primăria municipiului Galaţi. Ca atare, a stabilit că proiectul de modernizare trebuie refăcut, aşa încât să respecte condiţiile din avizul emis de Direcţia Judeţeană pentru Cultură din Galaţi: fără covor asfaltic şi borduri prefabricate! Mai mult, imaginea de ansamblu rezultată în urma modernizării trebuie să fie apropiată imaginii de epocă din fotografiile existente.

Aviz condiţionat al Direcţiei de Cultură

Din start trebuie spus că strada Mihai Bravu, pe tronsonul cuprins între Basarabiei şi Gării, face parte din cele patru ansambluri urbane gălăţene protejate de Legea patrimoniului naţional, iar Primăria nu poate efectua lucrări fără avizul Direcţiei pentru Cultură. Potrivit lui Marius Mitrof, consilier superior în cadrul Direcţiei Judeţene pentru Cultură, în studiul istoric se arată că strada Mihai Bravu este unică în oraşul Galaţi, cu o valoare urbană de excepţie şi de aceea trebuie restaurată atmosfera de epocă a străzii.

Avizul dat de Direcţia de Cultură pe 16 iunie 2014 prevede numeroase condiţii pe care Primăria trebuie să le respecte în realizarea lucrării: "Avizul prevede revenirea la finisajul original al părţii carosabile, calupuri din granit, marcarea traseului istoric al liniei de tramvai, borduri restaurate din piatră naturală de granit şi înlocuirea celor sparte. Dalajul trotuarelor trebuie să fie din piatră naturală sau alt material cu aspect asemănător. Imaginea de ansamblu rezultată trebuie să fie apropiată imaginii de epocă", ne-a declarat Marius Mitrof.

Precizăm că acestea sunt condiţii, nu recomandări, iar nerespectarea lor atrage retragerea avizului şi amenzi. Mai mult, şi mobilierul urban trebuie să se încadreze atmosferei generale, de epocă. De pildă, pe Mihai Bravu n-ar avea ce căuta stâlpii de iluminat moderni. Lumina va fi dată de corpuri de iluminat asemănătoare celor din vremurile trecute, cum ar fi lampadarele. Specialiştii de la Cultură au permis parcajele în lungul străzii, conform necesităţilor, modernizarea reţelelor subterane, refacerea zonelor de acces şi toate măsurile necesare pentru siguranţa traficului.

Ce face Primăria

În proiectul de modernizare al străzii, votat de Consiliul Local, era prevăzut, pentru strada Mihai Bravu, un sistem rutier suplu, cu strat de mixtură asfaltică, amenajarea a 40 de spaţii de parcare şi încadrarea sistemului rutier cu borduri prefabricate din granit pe o fundaţie din beton. Cum avizul dat de Direcţia pentru Cultură nu mai poate fi modificat, municipalitatea trebuie să se conformeze.

"În ceea ce priveşte modernizarea străzii Mihai Bravu, obiectiv de investiţii ce se realizează cu finanţare rambursabilă de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, pentru că a fost identificată o inadvertenţă de ordin tehnic, privind lucrările ce trebuie realizate pe respectiva stradă, Primăria municipiului Galaţi a solicitat intervenţia unui arhitect agreat de Ministerul Culturii. Specialistul are misiunea de a identifica soluţia optimă pentru finalizarea proiectului de modernizare a străzii Mihai Bravu. Situaţia apărută nu împiedică lucrările aflate în grafic şi care vizează, în acest moment, infrastructura subterană", ne-a comunicat Biroul de presă al municipalităţii.

Potrivit panoului de lucrări, modernizarea străzii trebuie să fie gata pe 22 martie 2016. Executant este firma Tancrad, care a câştigat licitaţia cu o ofertă de 4.846.576 de lei, fără TVA. Serviciile de dirigenţie de şantier sunt asigurate de SC Loconfort SA, contra sumei de 106.580 de lei, fără TVA.

Citit 7056 ori Ultima modificare Joi, 01 Octombrie 2015 14:51

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.