Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
29 comentarii

* Aleşii locali au fost de acord cu un deviz estimativ de 7,8 milioane de lei, dar costurile ar putea fi mai mari


Viceprimarul Florin Popa (PSD) şi primarul Marius Stan (UNPR) s-au contrat, la şedinţa extraordinară a Consiliului Local de luni, pe tema costurilor pe care le implică mult-doritul drum de acces prin curtea Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră. După cum v-am informat, a fost nevoie de cinci solicitări, prima formulată în 2005, celelalte în perioada 2013-2015, pentru ca Guvernul României să ne dea suprafaţa de teren de care Primăria are nevoie pentru a realiza drumul. Însă Executivul ne-a impus un termen de cinci ani pentru realizarea investiţiei, altfel pierdem terenul. În aceste condiţii, pe masa aleşilor locali au ajuns studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici pentru amenajarea arterei de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri.

Suspiciuni

Viceprimarul Popa a susţinut că valorile incluse în devizul general estimativ nu ar fi cuprinzătoare, pentru că nu includ şi costurile expertizelor pe care Guvernul le-a impus Primăriei. Executivul a cerut municipalităţii să facă aceste expertize şi să găsească soluţii tehnice de protecţie fonică şi împotriva vibraţiilor pentru clădirile Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră şi Inspectoratului General pentru Imigrări. "Expertizele ar putea stabili că structura actuală a construcţiilor nu rezistă în condiţiile în care se deschide zona aceea de trafic şi că ar trebui demolate şi refăcute, iar valorile vor creşte considerabil", a spus Florin Popa.

Primarul a intervenit, rugându-i pe aleşi să voteze proiectul: "De doi ani, tot negociem, la Bucureşti şi la Iaşi, şi am ajuns la această formă, care probabil nu e perfectă. Pot apărea diferenţe de costuri atunci când vom face expertiza clădirii respective. Dar pusă în balanţă cu importanţa acestui drum, această diferenţă va fi nesemnificativă. Dacă vor apărea diferenţe mari, vom rectifica indicatorii”, a spus Stan.

Cu 18 voturi „pentru” şi o abţinere, din partea lui Florin Popa, drumul a fost aprobat.

Ce s-a votat

Potrivit documentului votat, artera de legătură va avea lungimea de 620 de metri liniari şi va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri. Traseul începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar pe zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens, de şapte metri lăţime.

Primăria va trebui să-i refacă Poliţiei de Frontieră împrejmuirile, poarta şi punctul de control, reţeaua de drumuri, să repoziţioneze conductele de gaze şi apă, să refacă branşamentele, să facă o nouă reţea de canalizare şi reţele electrice. Totodată, va desfiinţa depozitul de combustibil subteran şi îl va înlocui cu o staţie mobilă de carburanţi şi va amenaja o nouă rampă de spălare pentru vehiculele speciale din dotarea poliţiei.

Valoarea totală a investiţiei se ridică la 7.877.639 lei cu TVA, bani din bugetul local şi dintr-un împrumut, iar durata de realizare este de 24 de luni. Rămâne de văzut costul final şi durata reală de construcţie.

Foto Marius Negri

Citit 5520 ori Ultima modificare Joi, 15 Octombrie 2015 00:19

29 comentarii

  • postat de Marius Stanica Miercuri, 14 Octombrie 2015 22:43 80.20.133.*** Link la comentariu
    1
    5

    @Marius am scris în grabă

    Îmi pare rău de comentariile acide și restul greșelilor dar Galaţiul are nevoie de mai mult decât se face, promite sau se prognozează.

    Este păcat pentru oamenii care trăiesc în Galați.
    Sunte necesare investiții acum și ele să aducă locuri de muncă, bani munciți, taxe și deci sănătate mai bună, o viață mai bună.

    Nu avem timp încă 20 de ani. Timpul nu îl mai întoarce nimeni înapoi.
    Nu vream să mai scriu vreodată pe VLG dar ....

    Raportează
  • postat de cetateanul nedumerit Miercuri, 14 Octombrie 2015 20:49 89.136.231.*** Link la comentariu
    1
    5

    pina la urma, eu cu cine votez?

    Raportează
  • postat de Tralala Miercuri, 14 Octombrie 2015 19:40 188.26.165.*** Link la comentariu
    1
    4

    Ce tot vorbiti de viaducte? Unde scrie in articol de viaduct?

    Raportează
  • postat de pentru Marius sau Maryus Stanica Miercuri, 14 Octombrie 2015 17:13 5.13.213.*** Link la comentariu
    5
    10

    Bai acest Marius Stanica esti cumva iar in beciul garajului ?????????? Cand ai inceput sa comentez prima data scriai mai coerent iar pe masura ce ai inceput sa exagerezi ,ai devenit si incoi-erent .Mai iesi dracului din garajul ala imputit si mai bea si apa ca te tampeste tulburelul ala si spui numai tampenii !!!!!!!!!!!!! Si hotarastete , ori esti Marius ,ori esti Maryus Stanica !!!!! Esti cumva din Ivesti ??????

    Raportează
  • postat de new galatz Miercuri, 14 Octombrie 2015 16:49 92.82.217.*** Link la comentariu
    5
    8

    Proiectul cu viaductul peste Valea Țiglinei datează de prin 1967-1968, când s-a sistematizat faleza. Era o idee bună, drumul avea continuitate, era la același nivel Țiglina-Micro 19. Idei reluate, nimic nou. Important este să se și facă ceva, de vorbe suntem sătui. Ne cuprinde neîncrederea la câte ,,realizări” are actuala administrație. Alți 4 ani irosiți pentru Noul Galați și locuitorii săi.

    Raportează
  • postat de vezi IP-ul Miercuri, 14 Octombrie 2015 16:08 78.97.221.*** Link la comentariu
    4
    18

    De acord cu strapungerea dar cu o conditie: sa fie facuta pentru traficul usor si nu pentru traficul greu (argumente in acest sens sunt puzderii).
    Scria cineva mai jos de orase civilizate,
    Da, dar printr-un oras civilizat nu circula TIR-uri!
    Intr-un oras civilizat nu te apuci sa distrugi parti dintr-un parc sa faci loc TIR-urilor!
    Intr-un oras civilizat nu te apuci sa darami si sa reconstruiesti cladiri ca sa poata trece TIR-urile!
    Trec aproape zilnic pe Closca-Ivas-Faleza Superioara si cand vine bacul mare, acolo e nebunie
    Bacul mare trebuie mutat cateva sute de metri mai in amonte si problema e rezolvata, si - cu exceptia probabil a lui Toader, Stefan si gasca lor - toata lumea va fi multumita iar o parte din neajunsurile orasului vor fi fost disparute.

    Vrei ca Primar cu trecere (cica) la Guvern sa faci ceva cu adevarat valoros pentru oras? Muta bacul mare si fa in asa fel incat sa se construiasca o centura adevarata a orasului (Sendreni-Smardan- Metro) si vei fi pomenit trei generatii de acum incolo!

    Raportează
  • postat de un galatean Miercuri, 14 Octombrie 2015 15:46 79.116.97.*** Link la comentariu
    9
    7

    la ce ar folosi doua benzi pe sens?,sigur veti vedea cate una pe sens ocupata de autoturismele proprietarilor din zona data fiind lipsa parcarilor, asa ca tot una e,mai bine s-ar apuca de treaba ca v-a mai dura vre-o cinci ani sa se realizeze acest proiect indiferent cum o fi..

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Miercuri, 14 Octombrie 2015 14:58 80.20.133.*** Link la comentariu
    12
    7

    Fără aeroport și fără drum de centură real, fără măcar un drum de 2 benzi pe sens cu Brăila, satul Galați este CONDAMNAT LA MOARTE !!

    Și dacă toți suntem ca Virgil cã se nu mulțumim cu un ciot de 1 bandă pe sens... avem ideea clară în ce mocirlă se află Galați.

    Poza dealtfel grăitoare: garaje, service pe marginea drumului ca la ti...g..ni și mașina de gunoi... cum bine observa cineva.


    Noapte bunã Galați ZERO SPERANȚE CU AȘA CONDUCĂTORI - ciot de 1 bandă pe sens !!!

    Raportează
  • postat de Mariys Stanica Miercuri, 14 Octombrie 2015 14:51 80.20.133.*** Link la comentariu
    11
    5

    La atâtea voturi negative pentru comentariul meu care spunea că trebuie să existe un drum de 2 benzi pe sens de la intrarea în Galați până la turn, de acolo strada Victor V. și prelungirea Saturn de 2 benzi, apoi curba de la bac făcută de 2 benzi - ASTFEL să existe acest drum de la intrarea spre Brăila până în port de 2 benzi pe sens !!!

    Dar la parte din voturi negative nu pot decât să constat de ce NU VIN INVESTITORII pentru că nu numai primaria e plinawde pr...ti ci și orașul vreo 60%

    Cu tot respectul pentru minoritatea de 40% onorabili care trebuie să suporte acest dezastru numit Galați !!!

    Raportează
  • postat de v Miercuri, 14 Octombrie 2015 14:42 213.218.53.*** Link la comentariu
    7
    4

    @breaking news: Unul din proiectele amenajarii falezei superioare si a cartierului Tiglina I (de prin anii '60 - '65) avea si viaductul respectiv - cauta pe FB pe pagina "Blocul Tiglina" si o sa gasesti poza respectiva, asa ca daca cineva ar propune ideea asta nu ar fi defapt nimic nou sub Soare ci doar o reciclare a unor idei mai vechi. De ce nu s-a aprobat atunci respectivul viaduct ?!?! Întreabă-i pe ăi bătrâni !

    Raportează
  • postat de breaking news Miercuri, 14 Octombrie 2015 13:27 217.156.52.*** Link la comentariu
    13
    7

    Ultima stire:
    Drumul care trece prin curtea politiei de frontiere v-a fi completat cu un viaduct ce va avea un capat de unde incepe uzina de apa si celalat capat la bulevardul falezei mai exact unde se temina de urcat curba de langa gardul gradinii botanice.
    Buna treaba!!!
    Asa ca urmeaza: noi rugaminti la guvern, noi studii de fezabilitate si bineinteles noi licitatii.
    Noi propunem sa fie facute si doua lifturi, unul de urcare si unul de coborare, pentru masinile care circula spre si de la bac (viitorul "tunel suprateran" sau "pod subacvatic" pentru traversarea Dunarii ca nici acum nu stim ce va fi dar suntem bucurosi ca o sa fie).

    Raportează
  • postat de virgil Miercuri, 14 Octombrie 2015 13:24 79.116.107.*** Link la comentariu
    10
    10

    Mai nesatisfacutilor , ca altfel nu va pot numi deoarece niciodata nu sunteti multumiti .... cand vreodata o sa va convina si voua ceva din ce se face in galatiul asta ...? Vreti sa va comparati cu alte orase civilizate din tara dar cand e vorba sa se faca ceva , mereu sunteti nemultumiti ...Pai asta este problema pe care va trebui s-o eliminam din start pentru a ajunge la nivelul oraselor din vest ...Problema principala sunteti voi cei care sunteti si contra aerului pe care il respirati ...Va-ti multumit si complacut 20 de ani intr-un oras mort in care nu se misca nimic nici macar la nivel de discutii , ca sa nu mai vorbim de infrastructura , iar acum cand cineva incearca sa va deschida ochii prin proiecte de dezvoltare a acestui oras ,comentati si sunteti nemultumiti ....Pai ce fel de oameni sunteti voi .....? Uitati-va in oglinda si ganditi-va ca aveti copii si macar pentru ei fiti mai ingaduitori , daca la voi nu va ganditi .....

    Raportează
  • postat de Ion Miercuri, 14 Octombrie 2015 12:17 188.26.124.*** Link la comentariu
    4
    9

    Extraordiana poza, masina de gunoi nu putea lipsea din peisaj!

    Raportează
  • postat de PATRIOTUL Miercuri, 14 Octombrie 2015 12:16 81.12.149.*** Link la comentariu
    6
    15

    1. Intenţia Primarului de a face un drum de legătură între cele două bulevarde este bună şi logică!
    2. Opoziţia Viceprimarului PSD-ist fără a argumenta serios şi fără a veni cu alte soluţii, arată că este un impostor, un incapabil şi vrea să facă valuri din când în când ca să-şi păstreze un loc călduros în fotoliu!
    3. Există şi alte variante de a uni cele două bulevarde (aşa cum au spus şi antevorbitorii mei Marius Stanica sau IC), dar nimeni din Consiliul Local nu vrea să gândească şi să fie creativ pentru urbea noastră!
    4. Eu am încă o variantă, care e pe termen lung într-adevăr (nu doar într-un mandat de primar), dar rezolvă mai bine problemele noastre, inclusiv pe cea de a deveni un oraş mai atractiv turistic şi anume:
    - realizarea unui drum de legătură (şosea cu 4 benzi) între cele două bulevarde amintite, dar în ideea de a se realiza şi o prelungire a Falezei Dunării (cu posibilităţi de a se extinde chiar până la Brăila) şi asta printr-o NOUĂ ŞOSEA plecând de la cotitura care o face B-dul Marii Uniri la Grăfina Botanică, o traversare (pod, viaduct) pe deasupra golfului din spatele Popasului de la Dunăre), trecerea ei prin curtea veche a Uzinei de apă, trecerea prin parcul din faţa Turnului TV, trecerea pe deasupra/amonte a Unităţii militare (care ar cam trebui dislocate de acolo oricum), trecerea prin amonte de Selgros şi făcută joncţiunea cu intrarea în Galaţi dinsprea Brăila lângă podul de peste Siret (zona Parcului Micro 21)!

    Raportează
  • postat de sandu Miercuri, 14 Octombrie 2015 12:15 81.12.239.*** Link la comentariu
    9
    7

    hai cu podul peste Dunare !

    Raportează
  • postat de luke Miercuri, 14 Octombrie 2015 10:39 89.137.225.*** Link la comentariu
    21
    8

    In loc sa se repare mai bine ceea ce avem.deja se cheltuie fara cap alti bani:)))....ce vb maa!!!@#*&...la noi ,ca la nimeni....am ajuns sa urasc acest oras...imi e sila de el..alte orase se mandresc cu ce au iar noi aruncam milioane de euro asa de.a.n.....lea.
    Harababura ca la noi nu mai e la nimeni....nu mai inteleg nimic.
    Oras de kk....nici oamenii nu is mai breji,din ce in ce mai multi marlani,prostituate,casnice neregulate....betivi,drogati,golani.hoti,lenesi,asistati.....minore in calduri,adolescenti ametiti,,analfabeti,tzarani,mizerie,preturi mult prea mari,tristete,ciori,cocalari si printzese....@*!#&em all

    Raportează
  • postat de Nicusor Miercuri, 14 Octombrie 2015 10:01 5.13.133.*** Link la comentariu
    15
    13

    E o bataie de joc la adresa comunitatii in care o traim, in acest oras numit Galati. Cum e posibil, repet cum e posibil sa refaci un drum rutier de 620m in 2 ani???????? Si nu mai zic cu o suma de la bugetu local de 7 miliioane!!!!!...........doamne in ce tara traim .Daca fac o echipa de 10 oameni cu meserie, termin drumul intro luna. E o bataie de joc la drumu mare.........rusine rusine rusine.

    Raportează
  • postat de VIO Miercuri, 14 Octombrie 2015 09:30 86.127.209.*** Link la comentariu
    2
    13

    Poate se reface si trotuarul de langa gradinita Victor Vilcovici pe o portiune de maxim 150 metri( care face legatura intre Kaufland si Turnul de televiziune)

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Miercuri, 14 Octombrie 2015 08:31 80.20.133.*** Link la comentariu
    18
    6

    să facă strada care coboară la vale și să ia din terenul de la casa de apă și care duce la sensul giratoriu de la Gradina bitanica de 2 benzi
    și acolo care urcă spre Popescu deja în două benzi

    ca să fiu mai precis


    Dar primăria satului Galați NU ESTE ÎN STARE să facă nimic normal și bun, necesar

    Raportează
  • postat de IC Miercuri, 14 Octombrie 2015 08:27 5.13.199.*** Link la comentariu
    8
    19

    "Executivul a cerut municipalităţii să facă aceste expertize şi să găsească soluţii tehnice de protecţie fonică şi împotriva vibraţiilor pentru clădirile Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră şi Inspectoratului General pentru Imigrări. "Expertizele ar putea stabili că structura actuală a construcţiilor nu rezistă în condiţiile în care se deschide zona aceea de trafic şi că ar trebui demolate şi refăcute, iar valorile vor creşte considerabil", a spus Florin Popa." Protectie totala pentru alde Garcea ,auzi protectie fonica ,pentru cativa politisti dupa ce autovehicolele ,posibil poluatoare fonic ,trec printre blocuri cu mii de locuitori ,va rog sa calificati Dvs acest mod de comportament al executivului . Cat despre hotararea de a construi cladiri noi, fiindca cele vechi se darama la vibratii ,.este foarte buna ,poate se scoat astfel graniceii acolo unde le este locul ,mai spre periferie ,sugerez terenul pe care trebuia sa se ridice "marele si liberalul spital regional de urgenta " eventual o cladire mai mare in care sa incapa si jandarmeria,ca teren este destul . Apropo ,daca acele constructii sunt asa de subrede, de ce risca in caz de cutremur "interesul national " viata politistilor de frontiera si nu investeste ( poate chiar din banii recuperati de la afacerea EADS ) in constructii solide ,asteapta sa se faca aceste investitii dn taxele si impozitele contribubililor galateni.. Oare ce parere are "executivul cu interesul national " despre impactul traficului de pe Nicolaie Mantu (actula centura ) asupra caselor din zona il ......grija de cei cativa angajati de la politia de frontiera ? De altfel politia de frontiera are o cladire noua in port si utilizeaza parcarea publica pentru angajati... de ce ?????

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Miercuri, 14 Octombrie 2015 08:27 80.20.133.*** Link la comentariu
    11
    21

    Ar trebui să dărâme dracului vcanizarea și garajele să ia spațiu din parcul de la turn să facă sensul giratoriu pe 2 benzi de la turn,
    să facă strada care duce la sensul giratoriu de 2 benzi și acolo care urcă spre Popescu deja în două benzi
    și să facă și bulevard (auzi - cică e bulevard) care duce spre faleza superioară la 2 benzi luând din spațiul gradinii botanice până după curbă.

    Ca sã poți merge pe 2 benzi de la intrarea în Galați (Brăila ) până la elice unde este gropzila dar în teorie până în port docuri.


    Așa trebuie făcut proş......lor din primăria satului Galați !!!!

    Raportează
  • postat de Alec Miercuri, 14 Octombrie 2015 08:22 109.102.89.*** Link la comentariu
    4
    31

    Raman la ideea ca mutarea bac-ului mare in zona "Vacanta" ar rezolva cel mai bine toate aceste neajunsuri! Trebuie DOAR sa vrea Mircea Toader si Viorel Stefan, proprietarii Navrom Bac !!!

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Miercuri, 14 Octombrie 2015 08:18 80.20.133.*** Link la comentariu
    16
    17

    " Traseul începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar pe zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens, de şapte metri lăţime. " !!!!!!

    După cum vă spuneam SATUL GALAȚI va avea o porcarie de stradă cu 1 bandă pe sens !
    Nu va fi o stradă normală cu 2 benzi pe sens. Dealtfel până și strada renumită "Brăilei" are ea 2- 3 benzi dar mereu 1 blocată de mașina primăriei care udă florile sau mașini parcate aiurea.


    Mergeți în Iași, Brașov, Sibiu, Constanța să vedeți ORAȘE CU STRĂZI nu satul Galați care este ca un Lieşti sau Ivești mai mare.

    Nu sunt în stare sa facă 100 metri de stradă.

    Raportează
  • postat de Moartea pe uliţă Miercuri, 14 Octombrie 2015 07:53 92.82.184.*** Link la comentariu
    11
    14

    ... pentru toti, dar absolut toti gibonii - e alegorie, nu sunt chiar primate, stiu sa scrie si sa citeasca iar unii dintre ei chiar sa-si sufle mucii in batista - psd-isti din admninistratia locala ... moartea pe uliţă - e alegorie - pentru toti sinecuristii aproape analfabeti care balesc la un scaun cald, un jeep cu sofer, o cafeluta, o secretara sexoasa sau un secretar ca nu e permisa discriminarea, insi cu pretentii si tupeu pentru un snop de banane moca si un salar' baban dar nu numai sau mai bine zis, sa nu fie vreun babuin din aceasta haita in coniventa paraponisit ca n-a fost nominalizat, corect este sa se intample moartea pe uliţă - e alegorie - pentru toti cei care s-au bulucit sa se inscrie pentru a fi votati local si national pe listele acestui cancer generalizat numit psd, formatiunea lui ion iliescu, pentru toti cei care in esenta, privind pe cei dintre ipochimenii care populeaza urbea / judetul, s-au vrut a fi reprezentantii galatenilor din partea acestei grupari politice anacronice, pe concret pentru cei care sunt acribic devoalati prin cumetriile lor abjecte si cointeresate in jaful generalizat, incepand cu tetea aistora pe plan local, dan nica si continuand cu un faslaru, un durbaca, chebac etc dar si dobre, toader sau stan, acesta de cand s-a dat in stamba, tot o laie, adica pentru ispravnicii care au condus, au manageriat si practic au facut din Galati un polis pesedist si care s-au dovedit doar niste oportunisti epici, carieristi de top si caractere infecte, moartea pe uliţă si apoteotic dixit, e alegorie dar nu prea se merita la cum arata orasul si judetul, starea si bunastarea celor care domiciliaza, implicit voteaza si aici se termina metafora , galatenii chiar isi merita soarta pe uliţă, pe stadion, pe aeroport, pe autostrada si in tunel !!

    Raportează
  • postat de parerea mea Miercuri, 14 Octombrie 2015 06:20 89.136.231.*** Link la comentariu
    28
    11

    nu cred ca ocolirea actuala e de 4 km.poate era cind era inchisa str. stadionului si se ocolea pe la popescu. acum din bl. dunarea, pe linga kauffland in otelarilor si apoi pe str. stadionului pina la giratoriu de la turn nu pot fi 4 km mai ales ca trebuie scazut si drumul prin incinta pol. de frontiera ca sa calculezi ocolirea. ocolirea nu se face pe segment de drum aglomerat asa ca pentru 2-3 minute in plus si cred sub un km nu cred ca se justifica atitea bani din fonduri publice acum mai ales cind sint atitea strazi darimate in oras.......iar ne trebuie tichie de margaritar?

    Raportează
  • postat de ender Miercuri, 14 Octombrie 2015 06:00 89.136.6.*** Link la comentariu
    13
    26

    Ca de obicei, PSD-ul se opune dezvoltarii. Nu au facut nimic in Galati cand au fost la putere, iar acum nu au gasit nimic de facut decat sa incerce sa puna piedici.
    Stane tine-o tot asa! Incearca sa dezvolti orasul asta comunism. Inca sunt multi care te sustin.

    Raportează
  • postat de Eu Miercuri, 14 Octombrie 2015 06:00 5.13.233.*** Link la comentariu
    7
    28

    Noul Galati creaza numai dispute. Eu zic sa ne intoarcem la vechii primari/viceprimari ... inainte traiam in liniste ... nu se facea nimic si nu aveam pe ce sa ne certam, placam si gata.

    Raportează
  • postat de Noul Stanica Miercuri, 14 Octombrie 2015 00:56 79.140.205.*** Link la comentariu
    19
    30

    Asta-i "Noul Drum" din "Noul Galati" care duce spre "Noul Tunel" sau spre "Noul Stadion"? :)))))))))))))))))

    Raportează
  • postat de satul de jeguri Miercuri, 14 Octombrie 2015 00:10 5.13.133.*** Link la comentariu
    10
    39

    (...) Popa mereu se opune dezvoltarii orasului....vrea sa train in aceasi mizerie de oras cu dughene pe spatiul verde si pe trotuare...(...) afara din primarie (...)

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.