UTIL/ Cum şi de unde se obţin certificatele de atestare pentru construcţii

UTIL/ Cum şi de unde se obţin certificatele de atestare pentru construcţii
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Primăria municipiului Galaţi anunţă că a început eliberarea certificatelor de atestare pentru construcţii. Conform legii, documentele sunt obligatorii la înscrierea dreptului de proprietate asupra construcţiilor în cartea funciară şi atestă faptul că ”edificarea construcţiilor s-a efectuat conform autorizaţiei de construire şi că există proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, precum şi a celorlalte dispoziţii legale în materie şi a unei documentaţii cadastrale.

Actele necesare

Potrivit Primăriei, pentru obţinerea certificatului de atestare, solicitantul trebuie să depună o serie de documente. În primul rând e nevoie de o cerere tip, care se poate solicita la Registratura Generală a Primăriei, şi de o copie după actul de identitate al titularului autorizaţiei de construire, în cazul persoanelor fizice, sau copie după certificatul de înregistrare emis de Registrul Comerţului, în cazul persoanelor juridice dar şi de acte notariale care să ateste calitatea titularului (acte de proprietate, acte de vânzare-cumpărare, etc.) în raport cu obiectul cererii, extras de carte funciară (după caz). În cazul solicitărilor în care titularul autorizaţiei de construire este reprezentat de altă persoană, e nevoie de împuternicire autentificată la notar.

Din dosar nu trebuie să lipsească o copie după autorizaţia de construire, autentificată la notar, conform cu originalul (dacă sunt emise mai multe autorizaţii, toate se supun acestei proceduri), copie după procesul verbal întocmit la terminarea lucrărilor, autentificată la notar, conform cu originalul şi copie după procesul verbal de stingere a Anexei 2 sau Anexei 3 de la procesul verbal întocmit la terminarea lucrărilor, dacă este cazul. Acolo unde acestea au fost întocmite, copia trebuie autentificată la notar, conform cu originalul. Mai este nevoie şi de o declaraţie pe propria răspundere, în forma autentificată la notar, prin care solicitantul declară că imobilul pentru care cere emiterea certificatului de atestare a fost edificat cu respectarea în totalitate a prevederilor din autorizaţia de construire şi construcţia nu a suferit modificări de la data întocmirii procesului verbal încheiat la terminarea lucrărilor.

Primăria atrage atenţia că, în situaţia în care procesul verbal întocmit la finalizarea lucrărilor are întocmită Anexa 2 şi Anexa 3, este obligatorie stingerea acestora şi prezentarea documentelor (procese verbale), prin care s-a realizat stingerea anexelor. În caz contrar, documentaţia este invalidă şi nu se poate elibera certificatul de atestare.

Unde se depun cererile

Cererile însoţite de documentaţia completă se depun la Centrul de Informare a Cetăţeanului din cadrul Primăriei municipiului Galaţi, situat pe strada Fraternităţii nr. 1 (vizavi de BNR). Programul de lucru cu publicul pentru depunerea actelor este marţi şi joi, între orele 9,00 şi 12,00. În acelaşi loc se eliberează şi certificatele de atestare. Programul de lucru cu publicul pentru eliberarea documentelor este luni şi miercuri, între orele 9,00 şi 12,00.

Citit 1771 ori Ultima modificare Joi, 15 Octombrie 2015 17:37

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.