Galaţiul, încremenit în proiectul MAFIEI POLITICE. 25 de ani de proiecte, 25 de ani de minciuni...

Galaţiul, încremenit în proiectul MAFIEI POLITICE. 25 de ani de proiecte, 25 de ani de minciuni...
Evaluaţi acest articol
(26 voturi)

1. Domnule Cătălin Cristache, intrăm în linie dreaptă în cursa pentru Primăria Galaţiului şi este timpul ca cetăţenii urbei să afle ce soluţii are echipa dumneavoastră pentru problemele oraşului. Criza termoficării din Galaţi a atins faza cronică şi este probabil, una dintre principalele nemulţumiri ale gălăţenilor. Cum vedeţi viitorul acestui sistem absolut bolnav?

Majoritatea problemelor Galaţiului au aceeaşi cauză, cu manifestări diferite: un sistem politic corupt şi incompetent a administrat prost oraşul, timp de 25 de ani. Toată lumea a plantat panseluţe şi a organizat circuri şi spectacole, „că se vede”, iar de infrastructură s-au făcut că uită, sperând că ţine. Ei bine, a crăpat şi astăzi constatăm că, practic, nu avem un sistem de termoficare nici tehnic funcţional şi nici economic sutenabil. 

Echipa noastră a elaborat un proiect potrivit căruia, in aproximativ trei ani, lângă Galaţi poate fi construită o centrală care să folosească biomasă, care ar costa aproximativ 150 de milioane de euro, 90% din fonduri fiind acoperite din finanţări nerambursabile de la Uniunea Europeană. Exploatarea acestei centrale ar urma să reducă costurile gigacaloriei cu 40%, iar pe timp de vară va produce energie electrică, reducând preţul altor servicii, precum pomparea apei reci.

Este o centrală modulară, dimensionabilă în funcţie de cerere. Sunt convins că în câţiva ani oamenii vor începe să revină la sistemul centralizat de încălzire.

O a doua soluţie ar fi centrale termice de bloc, pe gaze naturale. Şi acestă soluţie este finanţabilă însă are impedimentul că menţine dependenţa faţă de sistemul naţional de alimentare cu gaz şi implicit, de preţul fluctuant al acestui combustibil. O considerăm soluţie de rezervă.

 

2. Infrastructura rutieră din oraş, ca să nu mai vorbim de drumul de centură arată groaznic. Cum vedeţi investiţiile în acest sector?

Problema drumului de centură este una foarte simplă: nu avem nevoie de o centură îndepărtată, pe la Şendreni sau Vânători. Drumul nostru de centură trebuie modernizat, dar pe actuala infrastructură. În zona viaductului spre Arcelor, unde se îngustează, se poate rezolva problema celor două benzi, astfel încât toată centura să fie cu două benzi de circulaţie.

Cât priveşte drumurile din oraş, cea mai importantă arteră care trebuie reabilitată este Siderurgiştilor, cu trei benzi pe sens şi piste pentru biciclişti. Reabilitarea acestei străzi ar degaja mult traficul din oraş. 

Uitaţi-vă cum arată intrările din oraş. Vă place intrarea dinspre Tecuci? Cum ar fi arătat un mare sens giratoriu construit pe benzinăria lui Durbacă? Cum s-au făcut exproprieri în alte zone, se puteau face şi acolo.

Avem proiecte pe care le putem pune în practică cu fonduri europene. De altfel, eu unul aş folosi banii de la CL numai pentru cofinanţarea proiectelor europene. Aş dezvolta un serviciu specializat in proiecte europene şi m-aş ocupa personal ca ele să fie duse la bun sfârşit.

 

3. Galaţiul are nevoie de un transport public civilizat, nepoluant, aerisit şi, pe cât posibil, pliat pe nevoile cetăţeanului. Cum îl vedeţi dumneavoastră?

Transportul în comun din Galaţi trebuie modernizat, dar acest lucru nu se poate face fără a fi eliminată mizeria marca Durbacă, şi aici mă refer la Transurb. Nu este posibil ca în 2016 să aducem toate gunoaiele din Europa drept mijloace decente de transport la Galaţi. 

De ce trebuie să menţinem acest serviciu în subordinea Primăriei şi a Consiliului Local? Pentru a se plăti salariile angajaţilor de partid? Ştiţi de unde se scot cei mai mulţi bani negri? Din întreţinerea SH-urilor, ale căror piese de schimb sunt de cinci ori mai scumpe decât cele normale. De ce nu externalizăm acest serviciu? Acest serviciu trebuie externalizat în condiţii clare şi transparente, atât legat de tarife, cât şi de dotarea parcului cu mijloace de transport noi.

Şi pentru că tot vorbim despre transportul public, transportul de tip maxi-taxi nu trebuie să dispară peste noapte! Trebuie să ştim cu ce înlocuim microbuzele. 

 

4. Cel puţin la nivel declarativ se pare că aveţi soluţii şi nu spun că sunt chiar la îndemîna oricui, dar nici nu par vreo mare filozofie, adică par soluţii rezonabile şi realizabile.

Aveţi perfectă dreptate. Oraşul asta-i mort nu din lipsă de proiecte sau de soluţii, ci din cauza faptului că între păpuşarii politici ai Galaţiului s-a instalat un „blat” trainic şi temeinic. Ceea ce vedem, încă din anii 90, este o veşnică şi păguboasă dezbatere pe proiecte, de la tuneluri pe sub Dunăre pâna la trotuare încalzite, proiecte cât să muţi Galaţiul cu tot cu Dunăre pe Lună, dar nimic nu se întâmplă.

Cel mai important proiect pentru Galaţi este depolitizarea totală a structurilor adminstrative şi remodelarea acestora pe criterii de eficienţă şi utilitate publică. Clientelismul politic şi nepotismul trebuie sa dispară din toate structurile administraţiei locale. Dacă aducem profesionişti în primărie, dacă nu o să mai inventăm funcţii doar pentru ca să ne săturăm neamurile si patronii politici, veţi vedea că toate problemele care ne bântuie de 25 de ani, se vor rezolva. 

Chiar credeţi că nu există soluţii pentru termoficare? Chiar nu se poate scăpa de haitele de câini? Chiar trebuie să cumpărăm toate hârburile Europei pe post de mijloace de transport civilizat? Vă imaginaţi că nu există soluţii pentru a putea livra apa potabilă tuturor cetăţenilor oraşului? 

Hai s-o terminăm cu căpuşele de partid şi cu-mbuibatul neamurilor şi veţi vedea că apar şi soluţiile. Au fost acolo dintotdeauna, dar nimeni nu a vrut sa le vadă.

Acesta este cel mai important proiect la care mă angajez: am să DESCHID GALAŢIUL

(P)

Citit 9257 ori Ultima modificare Miercuri, 17 Februarie 2016 00:22