PRIMARUL Galațiului caută sprijin pentru TUNEL la PREMIER. Scrisoare deschisă adresată prim-ministrului

PRIMARUL Galațiului caută sprijin pentru TUNEL la PREMIER. Scrisoare deschisă adresată prim-ministrului
Evaluaţi acest articol
(120 voturi)

La câteva zile după vizita prim-ministrului Dacian Cioloş, la Tulcea, unde s-a discutat, printre altele, despre construcţia podului peste Dunăre de la Brăila, edilul Galaţiului i-a transmis premierului o scrisoare deschisă, în care solicită susţinere din partea Executivului pentru tunelul pe sub fluviu.

„Asistăm, în ultimele zile, la declaraţii bizare ale unor reprezentanţi ai CNADNR care, din birou, consideră că ştiu care sunt priorităţile oraşului nostru şi implicit ale locuitorilor din această parte a ţării. Astfel, s-a lansat în spaţiul public ideea construirii unui pod peste Dunăre la Brăila, fără a se ţine seama de existenţa unei variante mult mai avantajoase pentru municipiul nostru şi pentru întreaga zonă, şi anume, realizarea la Galaţi a unui tunel pe sub Dunăre (…) Considerăm că, prin renunţarea la finanţarea unor proiecte fără viabilitate economică, s-ar putea găsi resurse financiare pentru modernizarea drumurilor naţionale DN 2B şi DN 22, pentru a fi transformate în drumuri expres, pentru ca apoi, acestea să fie conectate la tunelul pe sub Dunăre în zona municipiului Galaţi”, precizează, printre altele, Marius Stan în scrisoarea adresată premierului Dacian Cioloş.

Rămâne de văzut care va fi reacţia prim-ministrului.

Citit 4155 ori Ultima modificare Vineri, 22 Aprilie 2016 20:54

10 comentarii

  • postat de Elena Chirciu
    Vineri, 29 Aprilie 2016 10:59
    90.120.249.***
    Tuneluri , poduri ... de ce nu se grabesc sa faca un aeroport ....De zeci de ani vorbesc de un posibil aeroport intre Galati si Braila...Atitea orase mici au deja aeroport de ani de zile ...Galatiul e destul de mare si nici un primar nu sa zbatut prea mult sa faca un aeroport ...Diaspora, pentru politici, e buna dealtfel numai la vot si la transfer de bani in tara ... Face-ti ceva si pentru cei de afara sa poata sa ajunga mai des acasa si mai usor ...In fine daca va place sa va mindri-ti domnilor ...realiza-ti cite ceva din cind in cind si merge-ti pina la capat cu proiectele folositoare(ex: aeroport, autosrada). Daca tot cere-ti finantari, nu arunca-ti bani pe fereastra... cu idei de "premiere nationale" .
    0
    1
    Raportează
  • postat de Ion
    Duminică, 24 Aprilie 2016 19:58
    5.13.247.***
    De cand si pana cand se exclud reciproc un tunel la Galati si un pod la Braila? Care ar fi la o distanta de 15 km intre ele?
    Deci eu asta nu inteleg, de ce trebuie sa se excluda. Apoi, cu modernizarea drumului, care drum, bucatica de la ic Bratianu la Garvan, de 10 km? Asta ar fi marea problema? Loool...
    Care e rivalitatea cu Braila? Adica daca vrem sa facem o mare metropola cu cele 2 orase care se va intinde pe 15 km lungime de Dunare, asta ar fi tragedia, ca ar fi doua traversari? ...2 traversari ar fi chiar putin...
    5
    2
    Raportează
  • postat de Nemesis
    Duminică, 24 Aprilie 2016 15:03
    91.177.49.***
    Postacii lui Stanel sunt pe baricade!
    3
    10
    Raportează
  • postat de pod sau tunel
    Duminică, 24 Aprilie 2016 10:45
    5.13.178.***
    @Emy: preiei exact discursul lui Stan, pe nemestecate.

    1. Bunea Stancu o fi avand teren in zona, dar cum sa obtina sume colosale? nu va fi expropriat pentru cauza de utilitate publica? ii va fi dat un pret/metru patrat la pretul pietei stabilit de un expert, exact cum s-a intamplat cu demolarile de pe Traian, unde unii sunt acum neumultumiti de pret (ar putea face o afacere doar daca a luat terenul mai ieftin in trecut). In orice caz, asa s-ar putea spune si despre Stan&co ca au luat teren peste Dunare, la Zaclau.

    2. Cum imi demonstrezi tu ca tunelul e varianta mai fiabila? asa doar pe vorbe? la un tunel trebuie sa ii asiguri iluminat si ventilatie permanenta. Nu sunt specialist, dar mie mi se pare ca e mai scump un tunel. Daca esti specialist, poate ne domonstrezi tu contrariul.

    3. Ai exact mentalitatea care a separat cele doua orase de multi ani, adica "sa isi faca ei acolo si pe noi sa ne lase in pace". Pai din contra, ca trebuie sa colaboreze si ar fi trebuit sa sustina impreuna proiectul podului, poate se facea mult mai devreme si beneficiau ambele orase, asa a venit Stan cu ideea creata cu tunel si a intarziat si mai mult lucrurile.

    4. Iarasi preiei de la Stan anul 2030 pe nemestecate. Nu, va fi mult mai devreme, in mai 2016 se termina de actualizat studiul de fezabilitate, apoi va fi aprobat de CNADNR si Guvern (asta dureaza cam pana la sfarsitul lui 2016). Apoi se va scoate la licitatie proiectarea, care dureaza cam 1 an. Daca vor fi contestatii, sa zicem ca se mai amana cu 6 luni, 1 an. Apoi licitatia pentru constructie. Oricum, din 2019-2020 va incepe constructia. Ti-am preluat si eu exact din declaratiile directorului de la CNADNR si din declaratiile Primului ministru. Fiecare e liber sa ii creda fie pe Stan, fie pe cei 2.

    5. Are vreo sansa Tunelul sa fie construit prin parteneriat public-privat, cand ei se chinuie de atatia ani sa faca autostrada Comarnic-Brasov prin aceasta metoda de finantare si nu au reusit? Nu cred, daca se va face o investitie se va face cu fonduri guvernamentale si de la UE. Aici podul e asigurat. E trecut in Master Planul de transport si are sprijiunul guvernului.

    6. E adevarat ca Mircea Toader (PNL) si Viorel Stefan (PSD - parlamentar, ca poate unii nu au auzit de el) au actiuni la Navrom Bac, dar daca se va face pod la BR credeti ca va mai merge afacerea cu bacul? credeti ca va mai trece vreun camion (tir) Dunarea cu bacul (ca de aici le veneau grosul banilor), cand are un pod la cativa km distanta?

    7. "Cine a initiat acest comportament -sa moara capra vecinului" - Stan l-a initiat, in loc sa sustina un proiect comun si util ambelor orase (proiectul podului de la BR era destul de vechi) a bagat la inaintare varianta lui fantezista. A intarziat inutil lucrurile.

    8. Cum imi demonstrezi tu ca se va face tunelul "mult mai repede" decat podul. Astept o explicatie tehnica, detaliata. Eu nu sunt specialist si nu ma pricep. Poate imi explici. Stiu doar ca pentru pod este in curs de reactualizare studiul de fezabilitate (reactualizarea va fi gata in mai), deci studiul e deja facut, doar se reactualizeaza, pe cand pentru tunel de abia acum se face studiul.

    9. In concluzie, sunt galatean, dar sunt constient ca fara o conlucrare a celor doua orase, praful se va alege de amandoua. Nu pot sa inteleg de ce Stan nu a sustinut proiectul podului de la inceput, poate era deja in constructie acum...
    Cat e oameni buni pana la pod, care e intre cele 2 orase, nu sunt nici 10 km. Care e problema ca se construieste la nord de Braila? Unde vreti sa se faca tunel, gura de iesire ar fi peste Dunare de Galati, care a fost mereu o zona inundabila, o mini-delta (poate cei mai in varsta pot confirma) deci mereu acolo va fi o zona cu potential de inundatii. A fost indiguita de comunisti, pentru a face agricultura pe terenurile acelea. Cand au fost inundatiile din 2010, nu erau discutii sa sparga digul de peste Dunare ca sa elibereza presiunea apei, care satatea sa inunde Valea Orasului? Au mai fost discutii chiar despre renaturarea zonei respective, adica reinundarea ei.

    Galatiul nu va pierde nimic prin constructia podului, va fi chiar foarte castigat.
    2
    9
    Raportează
  • postat de PC
    Sâmbătă, 23 Aprilie 2016 21:31
    89.136.5.***
    Tunelul pe sub Dunare nu se va face niciodata pentru ca investitia e foarte mare si nu are momentan o rentabilitate mare si mai e o problema tehnica , un tunel in sol de leos nu e stabil. Un exemplu e tunelul cfr pe sub strada Traian si Cojbuc care la catva ani trebuie consolidat si nu e in apa ! ....Galatiul se poate dezvolta foarte bine si daca se face pod la Braila , Aglomerare urbana Galati-Braila poate atrege fonduri europene mari , primarii ar trebui sa lase ambitiile personale si sa se orienteze dupa tentintele europene....De ce era urgent Studiul de fezabilitate ?...Raspuns : de acolo vor veni bani pentru Campania Electorala !!!!
    3
    26
    Raportează
  • postat de Alicante
    Sâmbătă, 23 Aprilie 2016 18:17
    5.13.165.***
    M.Stan da dovada de mare perseverenta si imobilitate in gandire. Are idei putine , dar fixe! Asa primar, nenicule ,mai rar. Eu propun sa facem un tunel si pe sub Prut.
    46
    24
    Raportează
  • postat de Mere cu pere
    Sâmbătă, 23 Aprilie 2016 12:51
    199.87.154.***
    @ PC

    Pai ce ai ma ca daca nu avem drumuri expres asta inseamna nu mai trebuie sa mai construim nimic? Pai pe principiul acesta nu vom mai construi niciodata nimic.

    Dar uite ca sa stii si tu stimate galatean ori brailean ce oi fi matale, nici acum nu avem drum expres si observ ca tirurile, autoturismele tot stau 30 de minute ca sa treaca cu bacul si vad ca bacul nu e mort. Vrei sa-mi spui ca daca am avea tunel si nu ai mai astepta 30 de minute si fara drum expres tunelul e mort? Pai cum vine asta? Bacul nu e o ruta moarta acum fara drum expres, dar tunelul va fi o ruta moarta? Ce fel de gandire, ce fel de logica e asta.

    Pai tie iti doresc sa dai la vasle si sa traversezi cu barca Dunarea daca nu iti convine.
    12
    94
    Raportează
  • postat de Emy
    Sâmbătă, 23 Aprilie 2016 11:59
    46.165.220.***
    Pai stimabililor cum sa inteleaga tehnocratul Ciolos asta cand PSD-istul Bunea Stancu se tot zvoneste ca are terenuri la Braila si de o parte si de alta a Dunarii si pe un mal si pe celalalt pentru care i se vor acorda sume colosale pentru expropriere. Pai cand Bunea Stancu despre care se spune ca are interese baga constant "strambe", sicane pe langa Guvernul Ciolos ca sa "moara capra vecinului", adica sa tranteasca proiectul de la Galati e firesc sa nu vezi tu guvern tehnocrat ca mai bine alegi varianta mai fiabila, adica tunelul, iar restul banilor ii investeai intr-un drum expres...dar de, acum ce sa mai zici cand Bunea Stancu tine cu dintii pentru a incasa el sumele acelea despre care se vorbeste pentru terenurile lui de la Braila.

    Cum sa nu intelegi sau si mai grav sa nu vrei sa-ti vezi de podul tau acolo in ograda ta, iar pe orasul vecin sa-l lasi sa-si urmeze propriul drum pentru a incerca conexiunea Galati - Tulcea prin modernizarea rutei de traversare a Dunarii Galati - Tulcea. Voi nu ganditi? Pai ce...daca Braila isi va face pod la ea acasa (anul 2030), noi la Galati punem baricada si spunem ca pe aici nu se mai trece? Nu. Sa-si faca dom'le brailenii pod daca asta vor, dar sa lase si Galatiul sa-si modernizeze ruta de la trecere bac prin constructia tunelului.

    Nu am inteles si nu voi intelege niciodata cine a inventat, cine a initiat un astfel de comportament gen "sa moara capra vecinului". E ca si cum am spune: "nu conteaza ca noi brailenii ne facem pod (2030), dar nu vrem ca si vecinii nostri Galatiul sa-si faca tunel. De ce nu? Fiindca eu brailean cu minte brici pur si simplu detest galatenii".

    Pe principiul acesta se joaca in aceasta lupta oarba?

    Sa-si faca brailenii pod. Le urez drum bun si cale batuta visand pana in 2030. Dar lasa-i pe galateni sa faca tunel daca galatenii au posibilitatea de a face tunel pe sub Dunare mult mai repede.
    14
    95
    Raportează
  • postat de ella
    Sâmbătă, 23 Aprilie 2016 10:53
    89.136.187.***
    STAN VISEAZA CAI VERZI PE PERETI...
    100
    25
    Raportează
  • postat de PC
    Sâmbătă, 23 Aprilie 2016 08:50
    89.136.5.***
    Dl. Primar are tot sprijinul meu ! NU IL MAI VOTEZ ! Un tunel care nu are drumuri exprese de acces si care nu sunt cuprinse intr-un proiect national de drumuri este un tunel mort .
    108
    22
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.