Ce-am câştigat în 2016 | Străzi, trotuare, un parc şi-o undă (mai puţin) verde (FOTO)

Ce-am câştigat în 2016 | Străzi, trotuare, un parc şi-o undă (mai puţin) verde (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Mult-aşteptata, controversata şi apoi înjurata "undă verde" şi o serie de străzi modernizate la standarde europene sau măcar peticite cu asfalt sunt printre cele mai importante investiţii în infrastructura oraşului cu care gălăţenii rămân la finalul anului 2016. Chiar dacă nu a devenit oraşul civilizat şi modern pe care ni-l dorim, Galaţiul şi-a schimbat cât de cât imaginea în bine. Intrările în oraş au căpătat o faţă nouă, a dispărut imensa construcţie ruginită de la Inelul de Rocadă, iar un parc nou a luat locul unei insalubre baterii de garaje, în Micro 17. Au fost finalizate zece locuri de joacă - restanţă de anul trecut. Au apărut locuri noi de parcare, au fost reabilitate trotuarele din cartierul "Dunărea", ba au apărut şi piste pentru biciclete. Iar autorităţile promit că schimbarea la faţă a intrărilor în oraş, şi nu numai, va continua şi în 2017. Şi tot în 2016 am scăpat de maxi-taxi, dar şi de uriaşa construcţie metalică de la Inelul de Rocadă.

Unda verde, adică “Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi prevenirii criminalităţii”, a fost cea mai mare investiţie finalizată în 2016: 19,8 milioane de lei, din care gălăţenii au plătit 4,5 milioane de lei, restul fiind fonduri nerambursabile. O investiţie plătită scump - dacă avem în vedere că gălăţenii ar fi trebuit să deconteze doar doi la sută din total! - dar şi întârziată, pentru că trebuia să fie gata în decembrie 2015 şi i s-a „tăiat” panglica abia în septembrie 2016! Dacă şi-a atins scopul declarat - îmbunătăţirea condiţiilor de trafic rutier şi creşterea siguranţei cetăţenilor - rămâne să decidă şoferii care înjură “unda roşie” şi pietonii fugăriţi pe trecerile de pietoni.

"Ideea de undă verde înseamnă să prinzi verde şi să te duci pe verde. Dacă aţi avut neşansa să prindeţi roşu, evident că aţi prins unda roşie, nu unda verde...", declara într-o conferinţă de presă primarul Ionuţ Pucheanu.

Au văzut asfaltul

Una dintre cele mai importante artere rutiere modernizate în 2016 este Mihai Bravu (pe segmentul Basarabiei - Gării) - Gării (segment Mihai Bravu - Gara CFR), investiţie de 5,8 milioane de lei, din care 4,8 milioane împrumutate de la BERD, restul provenind din bugetul oraşului. Porţiunea de macadam de pe mijloc aminteşte că pe acolo a trecut, cândva, prima linie de tramvai din Galaţi…

Îngropate fie în praf, fie în noroi, străzile Nămoloasa, Caşin, Caraiman, Braşov, Prunari şi Predeal au intrat în civilizaţie graţie unei modernizări care a costat 5,8 milioane de lei. La fel şi strada Cetăţianu Ioan. De o modernizare de 6,1 milioane de lei a beneficiat şi strada Rizer.

Frezată şi plombată cu mult avânt şi cu o desfăşurare de forţe cum mai rar le-a fost dat gălăţenilor să vadă, a fost şi strada Domnească, unde valoarea lucrărilor executate a fost de 541.020 de lei.

Acum, la final de an, aşteaptă trasarea semnelor rutiere străzile nou modernizate, cu 2,9 milioane de lei, din Valea Oraşului: Izvor, Cernei, Fundătura Cernei, Dimitrie Cantemir, Griviţei, Măcin, Jupiter, Crişana şi Mircea cel Bătrân.

upratitlu

Cum s-a schimbat faţa oraşului

"Decât garajele alea nenorocite, cu gunoaie şi cu mizerie, este mai bine acum! S-a aerisit!", era părerea unanimă a gălăţenilor din Micro 17, zona blocurilor L12, D9A şi D8A, unde s-a amenajat un parc, e drept, cam mic! Votat la finele lunii februarie 2015 în Consiliul Local, parcul a costat 870.383 de lei, fără TVA, de la bugetul local.

Gălăţenii din alte colţuri ale oraşului ar putea spune că zona cartierului "Dunărea" a fost privilegiată de autorităţi! Şi asta pentru că aici au fost executate primele lucrări de „readucere la starea iniţială a zonelor aferente blocurilor”, investiţii în valoare de 1,5 milioane de lei fără TVA, constând în refacerea trotuarelor, înfiinţarea a noi locuri de parcare sau refacerea celor existente, dar şi a carosabilului. La care se adaugă pistele pentru biciclete!

Şi tot în cartierul "Dunărea" se află şi primele blocuri cu faţade nou-nouţe! Este vorba despre blocurile de locuinţe Y5, Y6 şi Y7 şi, respectiv, X10 şi X5, care au beneficiat de lucrări cu finanţare europeană de „Creşterea performanţelor energetice”, iar asta a însemnat inclusiv reabilitarea estetică a vechilor imobile, construite în vremea comunismului.

Un pic mai bine pentru cei neajutoraţi

Primăria Galaţi a reuşit finalizarea unor investiţii europene, menite să le facă viaţa mai uşoară celor mulţi şi neajutoraţi. În primul rând, s-a realizat Centrul multifuncţional „Help” - modernizarea Cantinei de Ajutor Social. S-a reuşit şi modernizarea Centrului multifuncţional de servicii socio-medicale pentru persoane vârstnice, de la Baia Comunală. Galaţiul are un Centru comunitar de servicii sociale, dar şi un Centrul de zi pentru copiii cu autism.

Avem baie publică, dar n-avem unde să ne scăldăm

Deşi trăiesc într-un oraş înconjurat de ape, gălăţenii n-au unde se scălda vara, iar dacă-i vorba de spălat, cei dependenţi de sistemul centralizat de încălzire n-au nicio garanţie că nu se vor trezi cu duşuri reci.

Vestea bună este că la Baia Comunală a fost redeschisă, după ani de zile, Baia Publică, o investiţie de 4,73 milioane de lei, care înseamnă: 19 cabine dotate cu căzi de baie şi toalete, patru cabine dotate cu duş şi toaletă, vestiare, garderobă, sală de aşteptare dotată cu televizor şi un sistem audio cu muzică ambientală, saună pentru femei şi pentru bărbaţi, bazin de relaxare şi un cabinet de masaj.

Redeschiderea Plajei "Dunărea" a fost, cu siguranţă, cel mai important eveniment al verii la Galaţi. Numai că bazinele au rămas închise, iar gălăţenii nu s-au putut bucura decât de băi de soare, duşuri şi grătare, nu şi de scăldat. Iar asta a impus nişte costuri substanţiale: 337.725 de lei.

Adio, maxi-taxi!

Anul 2016 a adus o schimbare majoră în traficul de pe străzile oraşului, dar mai ales în modul de a călători al gălăţenilor care nu au la dispoziţie maşină personală şi nici nu-şi pot permite să călătorească doar cu taxiul: dispariţia celor 170 de maxi-taxiuri!

Vă reamintim că din 9 mai a fost pusă în aplicare decizia de delegare exclusivă a serviciului de transport public către SC Transurb SA, aşa cum a fost votată de Consiliul Local.

Cert este că fără cele 170 de microbuze implicate în transportul public, străzile oraşului au fost mult mai libere şi mai aerisite, spre bucuria şoferilor.

Nu la fel de mulţumiţi şi încântaţi sunt şi vor fi gălăţenii nevoiţi să aştepte minute bune, sub cerul liber, în staţiile fără refugii, mijlocul de transport de care au nevoie. Sau celor cărora li se închide uşa-n nas chiar în clipa în care, după o goană teribilă, au reuşit să ajungă la uşa autobuzului dorit.

Din uriaşa construcţie metalică ruginită şi din panoul jerpelit de la Inelul de Rocadă a mai rămas doar amintirea. Pe scuarul verde, rămas acum liber, a fost arborat drapelul naţional.

Păcăleală

Cea mai mare dezamăgire din 2016 a fost încasată de cele 529 de familii gălăţene care, în luna mai, au primit repartiţii în campusul social construit din Micro 17. Din păcate, nu vor întâmpina Anul Nou în casă nouă - chiar aşa mică şi strâmtă cum e - pentru că nu s-au finalizat formalităţile pentru alimentarea cu energie electrică a locuinţelor pe care le deţin doar pe hârtie.

Poate că în ianuarie 2017 vor avea noroc de casă nouă!

Citit 4170 ori Ultima modificare Sâmbătă, 31 Decembrie 2016 15:50

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.