Brăila îşi cumpără şalupă, Galaţiul ţine degeaba o navă

Brăila îşi cumpără şalupă, Galaţiul ţine degeaba o navă
Evaluaţi acest articol
(18 voturi)

Visul gălăţenilor de a se plimba pe Dunăre cu vase de agrement se va împlini... la Brăila. Primăria oraşului vecin se pregăteşte să cumpere, cu fonduri europene, propria ambarcaţiune pentru a organiza curse pe Dunăre pentru turiştii şi cetăţenii săi, potrivit jurnaliştilor de la "Obiectiv". Primăria municipiului Galaţi nu are astfel de planuri, dar plăteşte anual câte 12.000 de lei fără TVA pentru păstrarea în custodie, în parcul rece, a navei bază "Delta".

De Ziua Dunării, în premieră, gălăţenii s-au bucurat de mici croaziere pe Dunăre, şi au sperat, degeaba, că vor avea parte de ele şi de Ziua Marinei. N-a fost să fie, din păcate, pentru că, potrivit primarului Ionuţ Pucheanu, costurile ar fi fost prea mari. La celălalt capăt al digului, Primăria municipiului Brăila este gata să-şi cumpere propria ambarcaţiune.

Curse, într-un an şi jumătate

Şalupa, care va avea 15-25 de locuri, va costa peste 800.000 de lei (fără TVA), potrivit unui studiu de piaţă realizat de municipalitatea brăileană. Informaţia ne-a fost de altfel confirmată de către primarul municipiului Brăila, Marian Dragomir, care ne-a spus că, potrivit estimărilor, cursele pe Dunăre vor deveni realitate în aproximativ un an, un an şi jumătate. Asta pentru că Primăria trebuie să parcurgă toţi paşii legali necesari implementării proiectului, de la depunerea şi analiza proiectului, până la achiziţia publică.

Edilul brăilenilor ne-a spus că, în principiu, vor fi efectuate două tipuri de curse: scurte (care le vor oferi oamenilor ocazia să admire oraşul de pe fluviu) şi lungi (există posibilitatea, printre altele, ca ele să se realizeze chiar în jurul Parcului Natural Balta Mică a Brăilei, printr-un parteneriat).

„Sunt brăileni care nu au cu ce să se plimbe pe Dunăre. Nu s-au plimbat vreodată şi îşi doresc foarte mult acest lucru. Va fi accesibil tuturor. Estimez că, de exemplu, costul unui bilet pentru o cursă scurtă va fi cuprins între 10 şi 15 lei. Bineînţeles, ambarcaţiunea va fi pusă şi la dispoziţia turiştilor", ne-a declarat edilul-şef al Brăilei.

Întrebat dacă ar putea lua în calcul posibilitatea ca plimbările lungi să fie făcute până la Galaţi, primarul Marian Dragomir ne-a spus că ar putea fi posibil, dacă autorităţile gălăţene ar pune la dispoziţie un ponton la care să acosteze ambarcaţiunea.

Navă avem, lipseşte pontonul

Întrebat dacă Galaţi ar putea urma exemplul Brăilei, achiziţionarea propriei nave, primarul Ionuţ Pucheanu ne-a declarat: „Primăria nu este eligibilă pentru un astfel de proiect. La Brăila este o continuare a unui fond european mai vechi”.

Paradoxal, Galaţiul are totuşi, o navă pe care o ţine degeaba. Pe 28 martie 2013, aleşii locali şi-au dat acceptul pentru preluarea fără plată, din administrarea Ministerului Afacerilor Interne – Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Iaşi - în proprietatea municipiului Galaţi şi administrarea Consiliului Local a două bunuri: un ponton şi o navă.

Potrivit proiectului care a ajuns pe masa aleşilor, pontonul avea 40 de metri lungime şi 12 metri lăţime, trei punţi, dintre care una pentru dormitoare, o sală de mese, careu şi covertă, şi o capacitate de 150 de persoane, iar ambarcaţiunea era o navă bază proiect 0420 DELTA cu numărul MAI 7201. Acestea fuseseră scoase din funcţiune şi nu mai făceau trebuinţă ministerului, iar pentru preluarea lor pleda, la acea vreme, consilierul local liberal Cristian Dima: „Poate ştim, poate nu ştim, Dunărea trece pe la Galaţi. La Galaţi, Primăria nu are un butoi plutitor ca element de acostare, în afară de ansamblul de pontoane care ştiţi şi dumneavoastră în ce stadiu este!”.

Interesant este că Hotărârea Consiliului Local 133 din 28 martie 2013, aşa cum a fost postată pe portalul Primăriei, nu pomeneşte nimic despre ponton şi se referă doar la preluarea fără plată a navei bază Delta proiect 420 MAI 7201, an fabricaţie 1981, „necesară pentru desfăşurarea unor activităţi sociale, culturale, educative, situaţii de urgenţă”.

Nava n-a fost folosită niciodată. Dar, în fiecare an, Primăria plăteşte Navrom Galaţi pentru păstrarea ei în custodie, în parcul rece. De pildă, anul trecut, dar şi anul acesta, a încheiat contracte în valoare de câte 12.000 de lei fără TVA.

 

Citit 6570 ori Ultima modificare Luni, 04 Septembrie 2017 02:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.