E-ticketing de 26,1 milioane de lei. Transport în comun cu bilete virtuale şi smartcarduri
Foto: Sonia Baciu

E-ticketing de 26,1 milioane de lei. Transport în comun cu bilete virtuale şi smartcarduri
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Peste aproximativ un an şi jumătate, gălăţenii vor putea călători cu autobuzele Transurb pe baza biletelor virtuale de călătorie sau cu smartcarduri. Şi nu vor mai trebui să privească în zare, după un autobuz, pentru că vor exista panouri cu afişaj tip led, care le vor oferi informaţii cu privire la rute şi la timpul de aşteptare a mijlocului de transport în staţie.

Potrivit unei informări transmise de Primăria municipiului Galaţi, licitaţia lansată în aprilie anul acesta pentru achiziţia sistemelor de taxare automată a titlurilor de călătorie (e-ticketing), de informare a pasagerilor şi management al flotei, a fost finalizată, iar contractul a fost atribuit. Aşa cum aţi putut citi în ziarul nostru, două consorţii, unul belgian - asocierea Kapsch CarrierCom NV (Belgia) - Kapsch SRL (România) şi unul italian - asocierea AEP Ticketing Solutions (Italia) - Certsign SA (România) - Swarco Traffic SRL (România) au depus oferte. Cea din urmă a fost desemnată câştigătoare, valoarea contractului atribuit fiind de 26.151.431 de lei fără TVA. Plata se va face din creditul în valoare de o sută de milioane de lei pe care municipalitatea l-a contractat, în mandatul trecut, la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Potrivit informării, asocierea AEP Ticketing Solutions (Italia) - Certsign SA (România) - Swarco Traffic SRL (România) va avea misiunea de a proiecta, construi, opera şi menţine sistemele de taxare automată a titlurilor de călătorie, de informare a pasagerilor şi de management al flotei. Perioada de implementare (proiectare şi execuţie) este de 18 luni, iar durata de operare şi mentenanţă este de 60 de luni.

Vom avea mai multe tipuri de bilete

Noul sistem va include bilete cu coduri de bare, care vor putea fi furnizate pe hârtie sau pe un telefon mobil (m-ticket). De asemenea, gălăţenii vor putea avea smartcard de transport, care le va permite încărcarea de titluri de transport public temporare. "Toate titlurile de călătorie, fie bilete pe hârtie sau m-ticket, fie smartcarduri nominale (abonamentele) sau nenominale, vor trebui validate la urcarea în mijlocul de transport la validatoarele contactless ce vor fi instalate în fiecare mijloc de transport public", precizează Primăria.

Titlurile de călătorie, inclusiv smartcardurile nominale şi nenominale, vor putea fi cumpărate de la automate de vânzare de bilete, dar şi de la punctele de vânzare Transurb. Bilete virtuale vor fi eliberate prin intermediul aplicaţiei de telefon mobil (m-ticket), disponibilă pentru sistemele iOS şi Android, iar achiziţia de titluri de călătorie, precum şi încărcarea smartcardurilor, prin magazinul de tip web-shop. De asemenea, conform Primăriei, va exista şi o reţea de terţi (persoane juridice) care va elibera bilete pe suport de hârtie şi va încărca smartcardurile.

96 de panouri de afişaj

Conform Primăriei, vor fi instalate, în tot atâtea staţii, un număr de 96 de panouri cu afişaj tip led care vor oferi informaţii cu privire la rute, precum şi timpul estimat până la sosirea mijloacelor de transport public în staţie. Întreaga flotă de transport public va fi monitorizată.

Sistemul de management al flotei va emite periodic sau ori de câte ori e nevoie rapoarte cu privire la activitatea vehiculelor pe o anumită linie: distanţa parcursă, curs, consum carburant, program, opriri, întârzieri etc. Totodată, prin instalarea sistemelor de numărare a pasagerilor în toate vehiculele de transport public, se va putea urmări eficientizarea rutelor de transport din municipiul Galaţi.        

Citit 9012 ori Ultima modificare Miercuri, 22 Noiembrie 2017 12:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.