Centura Galaţiului, cu pod hobanat pentru fluidizarea traficului

Centura Galaţiului, cu pod hobanat pentru fluidizarea traficului
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

„Proiectul este eligibil, nu avem motive de îngrijorare. Are punctaj foarte mare”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Costel Fotea, la scurt timp după şedinţa de ieri a aleşilor, ultima din acest an, în care consilierii au votat proiectul de extindere şi modernizare a drumului de centură.

Acesta reprezintă de fapt ultimul pas pe care CJ trebuia să îl mai facă înainte de a depune proiectul pentru accesarea fondurilor europene pentru mult aşteptata investiţie, catalogată drept cel mai important proiect de infrastructură al Galaţiului din ultimul deceniu. „Proiectul va fi depus până pe data de 27 decembrie, după care vom trece la partea de evaluare. Cu punctajul pe care îl are, nu avem motive să ne îngrijorăm că nu este eligibil. Are un punctaj foarte mare pentru că adresabilitatea este, de asemenea, foarte mare”, a spus preşedintele CJ.

Primele imagini

În şedinţa de ieri a aleşilor judeţeni, Costel Fotea le-a prezentat consilierilor primele imagini legate de proiect – câteva planuri ale noului drum de centură, extins la patru benzi pe întreaga sa porţiune, cu cele trei sensuri giratorii, dar şi trei imagini cu podul hobanat, care va fi construit, în special, pentru fluidizarea traficului, pe porţiunea cuprinsă între Talcioc şi ANL-uri, menit să scoată traficul greu din oraş. „Surpriza acestui proiect este acel viaduct hobanat, podul suspendat, care reuşeşte să rezolve mai multe probleme. Una dintre cele mai importante probleme este că nu mai intră traficul greu în oraş, astfel că va fi direct, se reduce distanţa centurii ocolitoare cu 2,4 kilometri – iarăşi, un avantaj foarte mare pentru cei care vor circula pe centură. În afară de faptul că ea va fi la patru benzi şi traficul fluidizat, va fi şi o distanţă mai mică pe care o vor parcurge. Mai este un alt beneficiu, deloc de neglijat – latura economică, pentru că această lucrare va fi făcută cu oameni din Galaţi, se vor plăti salarii, taxe şi impozite la stat şi vor fi antrenaţi foarte mulţi agenţi economici, pentru că este un proiect destul de complex, pentru care va fi nevoie de mai multe specializări în construcţii”, a explicat Costel Fotea.

Reamintim că investiţia se ridică la 40 de milioane de euro, bani pe care Consiliul Judeţean îi va accesa pe axa SUERD (Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării), din care, potrivit şefului CJ, 30 de milioane de euro vor reprezenta finanţare europeană, iar diferenţa va fi suportată de Consiliul Judeţean şi Consiliul Local. Aşa cum aţi mai putut citi în ziarul nostru, modernizarea vizează următoarea rută: intrarea în Galaţi dinspre Tecuci, cu ieşire în bulevardul Coşbuc, de unde, după parcurgerea a 250 de metri, urmează străzile Al. Măcelaru, apoi Traian, sensul giratoriu, Macului, Tunelului şi reintrarea în DN 2B, ieşirea spre Giurguleşti. „Vor apărea trei sensuri giratorii: la intrarea dinspre Tecuci va fi refăcută giraţia - proiect aflat deja în licitaţie pe banii Primăriei, o nouă giraţie va apărea la intersecţia cu prelungirea Brăilei, în zona Arabesque, şi o a treia va fi la intersecţia Centurii cu Coşbuc", explicat primarul Ionuţ Pucheanu, în luna noiembrie, când drumul de centură a fost transferat CJ şi transformat în drum judeţean, condiţie obligatorie pentru ca acest proiect să poată obţine finanţare europeană .

Citit 21228 ori Ultima modificare Luni, 25 Decembrie 2017 01:56

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.