Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
8 comentarii

Este vorba despre marcajul pietonal situat la intersecţia străzilor Traian şi Zimbrului, locul unde în urmă cu două seri un bărbat a fost spulberat de o maşină venită în viteză. Ani la rând, gălăţenii care locuiesc în zonă şi care traversează zilnic prin locul care ar trebui să le confere siguranţă au cerut măsuri suplimentare de prioritate, dar singura soluţie a fost o banală şi ineficientă supraînălţare.

Marţi seara, trecerea de pietoni amplasată în zona intersecţiei Traian cu strada Zimbrului a fost din nou scena unei tragedii. Un pieton care traversa pe marcaj a fost pur şi simplu spulberat de o maşină care venea cu viteză dinspre Metro şi al cărei şofer, un bărbat de 66 de ani, nu l-a observat pentru a reduce viteza şi a-i acorda prioritate. Pietonul a fost aruncat la mai bine de 20 de metri de marcaj şi a murit în scurt timp. Nu a fost singurul care a sfârşit în acel loc, în ultimii ani zona dovedindu-se a fi una mai degrabă periculoasă decât protectivă pentru traficul pietonal.

Supraînălţare fără semafor

În urma numeroaselor solicitări făcute de gălăţenii care locuiesc în cartierul Traian Nord, nevoiţi să traverseze zilnic pentru a ajunge, spre exemplu, la staţia de autobuz ca să meargă în oraş, municipalitatea a inclus trecerea de pietoni pe lista celor care au beneficiat de lucrări de modernizare în scopul creşterii gradului de siguranţă. Trecerea, semnalizată până atunci cu un simplu indicator pentru şoferi, a fost supraînălţată, diferenţa de nivel trebuind, teoretic, să îi determine pe conducătorii auto să încetinească şi, astfel, să mai acorde, din când în când, şi prioritate pietonilor care stau minute întregi ca să poată traversa. Traficul rutier este unul intens pe artera cu câte două benzi pe sens, aşa că traversarea este o loterie periculoasă, mai ales noaptea, în condiţiile în care, aşa cum susţin voci din rândul şoferilor, zona nu este foarte bine luminată, iar observarea pietonilor este şi mai dificilă. „Trebuie să aşteptăm mult şi bine să trecem, e foarte periculos. Se circulă cu viteză, sunt multe maşini. Noi suntem mulţi bătrâni, nu vedem bine, nu auzim bine, iar singurul nostru mijloc de deplasare este autobuzul. În plus, sunt copii care pleacă din cartier şi trebuie să ajungă în staţie, ca să ia autobuzul şi să meargă la şcoală. Nu avem şcoală şi grădiniţă aici, ei merg tocmai la Şcoala nr. 20 şi la grădiniţa de alături”, ne-au spus câţiva gălăţeni care locuiesc în cartierul Traian Nord, vecin cu „zebra” problemă. Aşa cum au făcut-o şi în trecut, oamenii cer montarea unui semafor care să oprească traficul rutier, pentru siguranţa pietonilor. „Au pus în oraş semafoare cu buton şi traficul nu e aşa intens. Pe aici trec tot felul de maşini, la orice oră din zi şi din noapte. N-ar muri nimeni, dacă ar aştepta câte un minut-două, cât e verde pentru pietoni, ca să se poată circula în siguranţă”, ne-a spus o bătrână ce aştepta să-i vină rândul la traversare, după un şir nesfârşit de camioane şi maşini de teren care veneau cu viteză din ambele sensuri.

Citit 4361 ori Ultima modificare Sâmbătă, 23 Martie 2019 17:05

8 comentarii

  • postat de Traian Joi, 21 Martie 2019 21:35 86.124.204.*** Link la comentariu
    0
    0

    Dar de trecerea de la Liceul Sf. Maria ce ziceti? Foarte rar este iluminata printr-un "bec" care ba merge, ba nu merge. Pietonii stau pe dupa copaci, nici nu ii vezi, desi vii incet spre curba.

    Raportează
  • postat de Jony Joi, 21 Martie 2019 14:30 109.166.128.*** Link la comentariu
    1
    16

    Daca puneti semafoare, faceti treaba calumea. Nu cum e la Intersectia de la Isharo unde au verde si pietonii si masinile care vin de pe 3 strazi. In tarile civilizate cand ai verde ai verde. Nu trebuie sa fi atent si la masinile din dreapta si la pietonii de pe trecere si asa mai departe. Altfel ce rost mai are semaforul?
    Dati verde la pietoni trec numai ei, au verde masinile, trec numai masinile .
    La tribunal la fel, au verde si masinile care vin de pe faleza si se indreapta catre Tiglina si pietonii care traverseaza. E o nebunie.
    Si ultima intrebare pt primaria Galati. Cat valoreaza viata unui om? Cat va da voua in evaluarile voastre? Spuneti- mi si mie cat ma costa ca sa angajati pe cineva care sa gandeasca? Sunt dispus sa platesc.
    Hai ca am pus 3 intrebari pana la urma.

    Raportează
  • postat de Olive Joi, 21 Martie 2019 11:57 109.100.26.*** Link la comentariu
    1
    14

    Bine că s-au pus semafoare peste semafoare în Centru, chiar și acolo unde nu erau necesare: intersecția Domnească cu Brăilei ( a și fost inchis la scurt timp), Domnescă în dreptul hotelurilor Galați și Steaua Dunării), Biserica Greacă, etc. Sunt puse ca să fie, pentru că pietonii adorm aștreptând să se facă verde și pentru ei...Teribil de inspirat proiectantul...

    Raportează
  • postat de ro Joi, 21 Martie 2019 09:28 91.216.52.*** Link la comentariu
    2
    26

    Trecerile denivelate nu sunt potrivite pentru protectia pietonilor. Cine nu le cunoaste sau nu le observa trece lejer cu viteza mare; doar isi poate strica masina. In plus, reducerile de viteza si apoi accelerarile produc doar poluare.
    Cea mai eficienta este trecerea cu semafor cu buton, care asigura flux continuu de masini si de pietoni, pe rand.
    In plus soferul poate fi amendat daca trece pe rosu.
    Mai mult, VIZIBILITATEA in zona trecerilor de pietoni trebuie rezolvata de catre politie si primarie, care nu-si fac datoria.
    Faleza, la orele de varf, este sufocata de parcarile de pe banda 1, in zona intersectiilor. DE CE politia nu este prezenta acolo, atunci cand trebuie?
    In general, toate traversarile bulevardelor importante sunt greoaie din cauza lipsei sensurilor giratorii sau a bretelelor (vezi intersectia Basarabiei cu Cosbuc, Tecuci cu Cosbuc, Crizantemelor cu Cosbuc, Asachi cu prelungirea Brailei s.a.) ceea ce creeaza nervozitate in trafic si indisciplina.

    Raportează
  • postat de Galatean Joi, 21 Martie 2019 07:34 78.96.81.*** Link la comentariu
    7
    18

    Cred ca toate suprainaltarile in anumite puncte pe carosabil sunt facute conform unor norme tehnice care are la baza o fisa tehnica de calcul, bine motivata de specialisti!

    Ca sa nu mai amintesc ca inainte de atacarea fiecarei modificari controlate a carosabilului sunt montate indicatoare corespunzatoare care trebuie respectate!

    Am vazut de multe ori ca cei mai multi dintre participantii la trafic nu se uita la acele indicatoare, sau le ignora, sarind peste acele suprainaltari ca la trambulina, ceea ce denota nesimtirea si ignoranta de a respecta regulile de circulatie!

    Nu este cazul sa ne dam cu parerea deturnand scopul acestor suprainaltari facute in beneficiul pietonilor mai ales in zone aglomerate, in fata trecerilor pietonale!

    Nesimtirea unor soferi obliga montarea unor asemenea protectii!

    Raportează
  • postat de Mari Joi, 21 Martie 2019 07:26 109.103.134.*** Link la comentariu
    3
    18

    Pentru a proteja pietonii exista o sumedenie de alte metode mult mai eficiente si ca sa vezi surpriza, si mult mai ieftine. Dar, la Galati s-a ales cea mai proasta solutie si care transforma trecerea de pietoni in trambulina pentru autovehicol. Nu m-ar mira ca si aceste lucrari sa fie subiect de parandarat!

    Raportează
  • postat de bacalbasa Joi, 21 Martie 2019 06:33 188.24.227.*** Link la comentariu
    3
    16

    Aia e o mistocareala de inaltare a trecerii. Poti trece peste ea cu 60-70 de km/h fara nicio problema.

    Raportează
  • postat de Frasecu Joi, 21 Martie 2019 00:50 188.24.244.*** Link la comentariu
    4
    35

    In Galati,toate suprainaltarile trecerilor de pietoni sunt ineficiente.Va spun asta deoarece se poate trece lejer cu viteza peste ele.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.