Autobuze şi troleibuze mai puţine, apă şi canalizare mai scumpe
Foto: Arhiva VL

Autobuze şi troleibuze mai puţine, apă şi canalizare mai scumpe
Evaluaţi acest articol
(18 voturi)

Dacă aleşii locali vor fi de acord, de la 1 iulie vom plăti cu trei la sută mai mult pentru apă şi cu 19 la sută mai mult pentru canalizare. Veştile proaste nu se opresc aici. Gălăţenii dependenţi de transportul public local vor aştepta mai mult în staţii în zilele lucrătoare, între orele 7,00 şi 9,00, dacă aleşii locali vor decide diminuarea cu câte două capacităţi a mijloacelor de transport care circulă pe cinci trasee şi chiar eliminarea unor curse.

Campania electorală s-a terminat, alegerile s-au dus, prin urmare consilierii locali pot aproba şi măsuri nepopulare! Pe ordinea de zi a şedinţei de astăzi a Consiliului Local se află două proiecte de hotărâre care vizează transportul public local, respectiv, strategia de tarifare a Apă Canal.

Curse eliminate

Cea mai importantă modificare pe care o aduce în transportul public local proiectul de hotărâre vizează diminuarea numărului de capacităţi de transport pe anumite trasee, creşterea timpului de aşteptare în staţii, renunţarea la anumite curse, dar şi mutarea sau desfiinţarea unor staţii. Potrivit documentelor de pe masa aleşilor, în dimineţile zilelor lucrătoare, în intervalul orar 7,00 - 9,00, pe traseele 19, 22, 26 şi 29 ar urma să circule cu câte două autobuze mai puţin decât acum. La fel şi pe traseul de troleibuz 102, unde se propune diminuarea cu două capacităţi pentru intervalul 7,00 - 9,00 al zilelor lucrătoare.

Eliminări de curse sunt propuse pentru traseele 12 şi 35. De asemenea, se cere alocarea unui timp mai mare pentru efectuarea unei curse pe trasee importante. Ar urma să fie desfiinţată staţia de la Farmacia Ţinc, care deserveşte traseele de autobuz 13 şi 35, şi mutată provizoriu staţia de la capătul traseului 16, de la Trecere Bac la Baza Sportivă "Siderurgistul".

Scumpire de urgenţă

Asta a cerut insistent, prin două adrese transmise Primăriei Galaţi, SC Apă Canal. În documente se arată că, potrivit strategiei de tarifare în vigoare, în 2019 preţul pentru apă ar fi trebuit să rămână neschimbat până în 2020, când urma să sufere o creştere de 1 la sută. Pentru 2019 era propusă doar o creştere cu 3 la sută a tarifului de canalizare-epurare.

Apă Canal a solicitat însă revizuirea planului de tarifare pentru anul 2019: trei la sută în plus la preţul apei şi 19 la sută în plus la tariful de canalizare-epurare.

„Pentru a nu pune în pericol derularea programului POIM la societatea Apă Canal, vă rugăm să aprobaţi cât mai urgent posibil, în prima şedinţă a Consiliului Local, noul plan de tarifare. Noile preţuri/tarife rezultate urmează să se aplice începând cu data de 1 iulie 2019”, scrie în adresele Apă Canal.

Explicaţii

În raportul de specialitate al proiectului se arată că „în ultimii ani au fost înregistrate o serie de majorări importante a principalelor elemente de cheltuieli (energie, materiale, combustibil, salarii), dar şi a salariului minim la nivel naţional". Apă Canal a comandat un studiu privind impactul schimbărilor legislative şi macroeconomice asupra sustenabilităţii pe termen scurt, mediu şi lung a activităţii sale. Concluzia? „Pentru asigurarea sustenabilităţii în activitate, inclusiv în rambursarea creditelor contractate în sumă de 92.990.000 de lei, precum şi participarea, în perioada 2019-2021, la rambursarea creditului încheiat de Primăria Galaţi cu Banca Europeană de Investiţii de circa 4.800.000 de lei, este necesară revizuirea strategiei de tarifare”, se arată în raportul de specialitate.

Rămâne de văzut dacă aleşii vor fi de acord. Ar mai fi de spus doar că, în vreme ce Apă Canal a încheiat anul 2017, conform bilanţurilor fiscale, cu un profit net de 9.479.965 de lei, Transurb a încheiat anul 2017 cu o pierdere de 5.502.854 de lei.

Citit 10392 ori Ultima modificare Vineri, 07 Iunie 2019 13:36

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.