Evaluaţi acest articol
(21 voturi)
21 comentarii

UPDATE Încă un deces în urma accidentului de la Şendreni [detalii]


Doi tineri au murit şi alte două persoane se luptă să supravieţuiască după cea mai recentă tragedie rutieră petrecută la câţiva kilometri de Galaţi. Carnagiul nu este primul care a adus intersecţiei de la intrarea în Şendreni tristul renume de „intersecţia morţii”, dar, cu toate acestea, autorităţile se arată cu mâinile legate în privinţa eliminării factorilor care cresc gradul de pericol în zonă şi duc, în final, la tragedii rutiere.

 Problema bifurcaţiei a două drumuri naţionale la intrarea în comuna gălăţeană Şendreni a devenit acută odată cu instituirea Drumului Naţional DB (drumul vechi spre Brăila), ca şosea cu prioritate în raport cu DN 25, care face legătura între Galaţi şi Tecuci. Asta şi datorita amplasării, în mijlocul intersecţiei, a benzinăriei care, cu terenul aferent, obstrucţionează mult şi din vizibilitate, dar şi crearea unor „bretele” sau lărgirea drumului. Pe scurt, cine nu ştie sau nu este atent la indicatoare pentru a opri la timp în cazul în care circulă pe DN 25, dinspre Tecuci către Galaţi, riscă să devină victimă sigură. Asta s-a întâmplat, ultima dată, luni, 26 august, când un Mercedes care venea dinspre Şendreni şi în care se aflau patru persoane, a ajuns sub o betonieră care a virat stânga, către Brăila, şoferul acesteia circulând după regulile care îi confereau prioritate. Doi tineri, şoferul de 32 de ani, şi un adolescent de 16 ani, au murit între fiarele contorsionare, iar ceilalţi doi pasageri, aflaţi pe bancheta din spate, au ajuns în stare extrem de gravă la spital. Modul în care s-a petrecut această tragedie este copie la indigo a altor evenimente rutiere soldate cu morţi, răniţi şi pagube materiale, petrecute în aceeaşi intersecţie, tot din cauza neacordării de prioritate, pe fondul neatenţiei sau confuziei. Din această cauză, reprezentanţi au autorităţilor publice, dar şi iniţative private s-au îndreptat, de-a lungul timpului, spre găsirea unor soluţii posibile şi eficiente. Şi unii şi alţăii s-au lovit însă de piedici.

„O refac gratis”

Este poziţia unui inginer gălăţean care încă de acum cinci ani, după un accident în care şi-au pierdut viaţa trei persoane a căror maşină a fost strivită de un TIR în intersecţie, a venit cu o serie de propuneri pentru resistematizarea, pe cât posibil, a zonei. Demersurile, care cuprindeau cel puţin patru idei, au rămas, şi astăzi, tot la nivelul de pură iniţiativă cu toate că şi atunci, în 2014, şi acum, iniţiatorul se oferă să proiecteze şi să execute gratis lucrările de resistematizare. „Nu e normal ca o intersecţie pe un drum pe care se circulă fără probleme de prioritate 80 de kilometri de la Tecuci la Galaţi, să existe deodată această intersecţie cu probleme. Se impune o resistematizare, o semnalizare suplimentară pentru a înlătura, pentru orice şofer, falsa impresie că DN 25 este drum cu prioritate la intersecţia cu DN 2B. Răspunsurile care mi s-au dat în urma propunerilor făcute este că trebuie tot felul de avize de la tot felul de comisii. Cred că măcar pentru un limitator de viteză nu trebuie atâtea avize”, ne-a explicat inginerul Mihai Popa după tragedia din 26 august.  
Rearanjarea balizelor prin crearea unei bretele pe sensul Şendreni-Galaţi, cu ieşire în DN 2B, astfel ca şoferii care vin spre municipiu că nu mai aibă impresia că au prioritate este soluţia principală propusă de inginerul gălăţean. Alte patru variante vizează realizarea unor indicatoare suplimentare atât pe asfalt, cât şi pe partea dreaptă a drumului, montarea pe asfalt a unor limitatoare de viteză, montarea în intersecţie a unui semafor şi realizarea unui sens giratoriu.

„Şoferii sunt de vină, nu intersecţia”

Este poziţia celor de la Drumuri Naţionale, constrânşi, şi ei, de o serie de restricţii care îi împiedică să ia măsuri drastice în acea intersecţie. Realizarea unui sens giratoriu, spre exemplu, sau semaforizarea sunt excluse, susţin aceştia, cât vreme drumul este foarte îngust în acea zonă, iar valorile de trafic pe cele două drumuri naţionale sunt diferite.
„Acolo este foarte îngustă zona şi nu există foarte multe posibilităţi de remodelare. Anul trecut am făcut câteva simulări cu cei de la Poliţia Rutieră, dar problema este că acolo este o proprietate privată a celor de la OMV Petrom, care ne împiedică să punem în aplicare vreo soluţie de resistematizare semnificativă a intersecţiei. Cât s-a putut semnaliza acolo, s-a făcut. Realitatea este că toate accidentele care s-au întâmplat acolo nu au fost din cauza intersecţiei, ci a şoferilor. Singura soluţie pentru un sens giratoriu sau crearea unor bretele este ca OMV să doneze o parte din teren. Tot ce putem face este să mai punem nişte indicatoare suplimentare care să avertizeze din timp că acolo se cedează trecerea”, ne-a explicat ing. Petru Tudorache, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Galaţi.
În seria incidentelor rutiere petrecute în intersecţia amintită în ultimii şase ani se înscriu: august 2013 – accident cu trei morţi, septembrie 2014 –accodent soldat cu pagube materiale, aprilie 2019 – un Volkswagen a ajuns sub un TIR, august 2019 – Un Mercedes a ajuns sub o betonieră, două persoane au murit, iar alte două au fost grav rănite.

Citit 11357 ori Ultima modificare Sâmbătă, 14 Septembrie 2019 02:51

21 comentarii

  • postat de Stroe Sâmbătă, 31 August 2019 10:12 5.13.133.*** Link la comentariu
    1
    0

    In zona este vizibilitate foarte proasta in contextul in care vii de pe un drum fara prioritate. Ar trebui sa fie invers: Drum cu prioritate pe axa Galati - Tecuci, in pus as sugera o bariera pe celalalt drum - asa cum este la tren. Masuri dure, dar eficiente.

    Raportează
  • postat de George Joi, 29 August 2019 11:53 82.79.153.*** Link la comentariu
    0
    4

    M am uitat din satelit la harta acestei intersectii sa o inteleg mai bine.Se vede foarte bine si va rog pe cine intereseaza sa traga un ochi.Concluzia mea ar fi 1 ori sa reloce acel OMV si sa apara un mare sens giratoriu cum ar fi normal 2 sa largeasca drumul spre calea ferata si sa apara acolo un alt sens giratoriu mai mic.Cat despre accident Dumnezeu sa i ierte pe baietii morti ca au murit nevinovati chiar daca altii arunca cu noroi,Aceea intersectie cand a aparut in acest fel mi a pus si mie probleme si este putin dubioasa la prima vedere.Am inteles ca trebuie o atentie sporita in trafic insa nu putem avea capcane la tot pasul..si sa ajungem la spital ori la 2 metri sub pamant.Va multumesc.

    Raportează
  • postat de Andrei Joi, 29 August 2019 11:14 92.86.37.*** Link la comentariu
    0
    5

    Problema apare pentru cei care nu cunosc bine aceasta intersectie. Poate ca vad semnele de circulatie, dar ajungând la intersecție se așteaptă ca vehiculul care vine din față, dinspre Galați, să semnalizeze stânga. Dacă nu semnalizează stânga, se gândesc că vehiculul merge spre Tecuci.

    Raportează
  • postat de Mine Miercuri, 28 August 2019 16:47 188.24.239.*** Link la comentariu
    3
    12

    Sa moara toti șmecherii care intra in intersectie cu 100km/h si confunda indicatorul cedează trecerea cu drum cu prioritate. Cedează trecerea la intrare in sensul giratoriu se respecta iar asta nu.....

    Raportează
  • postat de roman verde Miercuri, 28 August 2019 15:28 165.225.72.*** Link la comentariu
    1
    9

    Marcajele din zona pe DN 25:
    1. "drum fara prioritate" la 200 metri inainte de intersectie.
    2, "cedeaza trecerea" inainte de intersectie;
    3. "cedeaza trecerea" cu linie perpendiculara intrerupta marcat pe asfalt.
    Success la proces.

    Raportează
  • postat de Prostia omeneasca Miercuri, 28 August 2019 13:58 81.12.150.*** Link la comentariu
    6
    10

    Asta cu soferul e de vina e o mare imbecilitate si probabil ca e spusa de unii care n-au condus o bicicleta in viata lor. Iar cei care se ocupa cu siguranta rutiera nu ar trebui sa spuna niciodata asa ceva. Pai, asa ar trebui sa spuna si procurorii ca Alexandra din Caracal e vinovata ca a urcat intr-o masina la ocazie, nu? Ce vina are criminalul in serie daca ea s-a urcat in masina? Asa si intersectia, cu cei vinovata semnalizarea rutiera daca soferul a trecut pe acolo si nu a fost atent?
    Normal ca soferul e de vina, dar pentru ca nu a fost odata in viata atent trebuie musai sa moara? El si familia (prietenii) lui sau alti participanti la trafic?
    Cei de la Drumuri si Rutiera trebuie sa gandeasca intotdeauna o intersectie sau orice zona cu potential pericol in asa fel incat si cel mai prost si neatent sofer sa ajunga sanatos la destinatie. Daca vine un imbecil si nu vede semnul de cedeaza trecerea sau stop, ii mai pui unul, mai pui niste limitatoare care sa-l zguduie si sa-l faca sa se intrebe de ce a fost zdruncinat, mai pui un semafor, un politist, o sperietoare de ciori, etc. Mai pui ceva, la dracu, remodelezi intersectia, faci ceva! Orice viata salvata pentru ca AI FACUT CEVA tot e bine. Nu mai conteaza cine e vinovat! VIATA ARE PRIORITATE!

    Raportează
  • postat de adrian Miercuri, 28 August 2019 13:50 178.138.33.*** Link la comentariu
    5
    4

    macacarie banu putininteligentule si vesnic nemultumitule omv e al austriecilor nu al rusilor , eu zic sa se mute sendreniul cine a dat pamant alora la intersectia aia????

    Raportează
  • postat de Mihai Popa Miercuri, 28 August 2019 13:12 5.13.143.*** Link la comentariu
    15
    6

    Accidentele din aceasta intersectie sunt trase la indigo. Masina care vine dinspre Tecuci nu acorda prioritate celei care venind de la Galati merge spre Braila. Este evident ca semnalizarea este necorespunzatoare. Ne exprimăm compasiunea pentru familiile victimelor de la Șendreni și în același timp acuzăm autoritățile de omor din culpă.

    Raportează
  • postat de red devil Miercuri, 28 August 2019 12:22 89.122.188.*** Link la comentariu
    5
    27

    daca omw nu vrea, atunci faceti un sens giratoriu imprejurul benzinariei. altii trimit rachete in spatiu si noi ne chinuim sa amenajam o intersectie

    Raportează
  • postat de sinplu Miercuri, 28 August 2019 12:17 89.136.7.*** Link la comentariu
    4
    31

    respectati regulile de circulatie, doar atat

    Raportează
  • postat de macarie banu Miercuri, 28 August 2019 11:51 78.96.82.*** Link la comentariu
    11
    10

    titlul seamana cu o intrebare retorica. Cum adica,cati oameni trebuie sa mai piara?! Pana deschid unii idioti ochii,si nu doar atat,trebuie sa mai si inteleaga ce se intampla......da,probabil trebuie sa mai piara inca multi oameni.Si,probabil,asta se va intampla.Cine a vandut terenul catre OMV Petrom,adica rusilor?! De unde a avut terenul ca sa poata fi vandut?!.......si tot asa......Greu de crezut ideea ca nu se poate.Chiar nu se poate remodela....hai ca e chiar romaneasca.....

    Raportează
  • postat de Ion Miercuri, 28 August 2019 10:15 86.125.62.*** Link la comentariu
    4
    28

    Accidentul curent este stupid. Hai ca mai intelegeam daca venea o masina dinspre Tecuci, nu se asigura, nu stia prioritatea si intra in coliziune cu una care venea dinspre Braila. Pentru ca trebuie sa-ti strambi putin gatul sa te asiguri acolo, ce sa mai spunem cand nici nu stii ca trebuie sa cedezi prioritatea. Dar in situatia de fata, cu tot respectul pentru victime, cum draq sa vina ditamai betoniera fix din fata cu viteza si tu sa nu vezi nimic, sa nu-ti pui nicio intrebare si sa intri fix sub ea. Ca nu cred ca circula ca TGV-ul... Asta ridica dubii si asupra starii soferului. In rest, iar se da vina pe autoritati pentru prostia soferilor, in bunul spirit romanesc, ceea ce este aiurea. Cat timp intr-o intrersectie exista indicatoare si soferul nu le respecta, el este singurul responsabil daca moare. Hai sa mai zicem, cand nu se vede indicatorul sau nu exista vizibiliatte suficienta pentru a te asigura, acolo da mai poti da vina pe administratorul drumului, dar aici nu a fost cazul. Pe de alta parte, vedem ca exista si alte probleme: cum naiba a ajuns o firma porivata stapana pe spatiul dintr-o intersectie de drumuri nationale (unul chiar european?) Ar trebui sa fie ilegal asa ceva si ar trebui sa existe o lege care sa permita exproprierea acelei benzinarii, sa-i dea teren in alta parte. Asta numai in Romania se poate intampla, proprietate privata intr-o intersectie... Si in ultimul rand, posibil sa gresesc, dar am impresia ca traficul pe DN25 spre Tecuci este mult mai mare decat cel spre Braila, deci probabil s-ar justifica prioritate inversa, doar ca spre Braila e drum european si legislatia il declara ca prioritar fata de orice drum national din cate imi aduc aminte.

    Raportează
  • postat de roman verde Miercuri, 28 August 2019 10:14 165.225.84.*** Link la comentariu
    1
    21

    Cei ce vin dinspre Braila au limita de viteza inainte de intrarea pe pod de 40km/h iar cei ce vin dinspre Sendreni catre Galati au limita de 50km/h. Romanii sunt experti in orice subiect inclusiv codul rutier. Explicati-mi va rog cum se imtampla nenorocirile astea si sa nu spuneti ca din lipsa de vizibilitate ca nu este adevarat.

    Raportează
  • postat de Cateva observatii la articol Miercuri, 28 August 2019 08:53 95.76.37.*** Link la comentariu
    0
    13

    Accidentul acesta nu are drept cauza configuratia intersectiei (care este aceeasi de zeci de ani, drumul prioritar fiind cel spre si dinspre Braila), nici lipsa vizibilitatii (venind dinspre Tecuci ai vizibilitate perfecta asupra celor ce vin dinspre Galati), nici lipsa semnalizarii (exista semnalizata "cedeaza trecerea" pentru cei ce vin dinspre Tecuci prin marcaj si semn). In aceste conditii e greu de crezut ca un conducator auto galatean nu cunoaste si/sau nu stie ce are de facut in aceasta intersectie.

    Forma in Y a intersectiei (si nu benzinaria) creeaza insa dificultati la asigurarea din dreapta (ceea ce n-a fost cazul aici). O solutie simpla ar fi transformarea formei intersectiei din Y in T; ar crea posibilitatea unei mai bune asigurari din ambele sensuri si ar disparea si impresia de " prioritate de drum drept".

    P.S. Mai exista in judet o intersectie asemanatoare: DN 24D cu DJ 253 (Galati - Barlad); noroc ca nu e asa de circulata.

    Raportează
  • postat de HAHAHA Miercuri, 28 August 2019 08:25 194.105.20.*** Link la comentariu
    1
    8

    Ar mai fi ca solutie : cei ce vin dinspre Sendreni -sa facaOBLIGATORIU la dreapta pe bretea spre DN 2B, urmand ca apoi sa faca stanga pentru Galati sau inainte spre Braila. Cei ce vin dinspre Galati vor merge inainte pentru Tecuci sau vor face stanga pentru Braila .

    Raportează
  • postat de Vlad T.I. Miercuri, 28 August 2019 08:02 89.121.200.*** Link la comentariu
    3
    2

    Oamenii mor si cei de la drumuri gasesc in continuare scuze!

    Raportează
  • postat de Fucker Miercuri, 28 August 2019 07:33 194.105.20.*** Link la comentariu
    2
    2

    Idioti! Semaforizarea este cea mai buna solutie. Dar ce sa faci cu aceste autoritati inerte?? Expropriaza OMV-ul si realizeaza un drum sigur, interes national fraiere de la "Drumuri Nationale". Incredibil cate se pot face, sa va tufe lumea cu comisiile voastre cu tot. Treziti-va sarlatanilor!!!!

    Raportează
  • postat de Pixi Miercuri, 28 August 2019 07:31 5.13.162.*** Link la comentariu
    1
    3

    "...cine nu stie sau nu este atent la indicayoare..." NU ARE CE CAUTA LA VOLAN !!!

    Raportează
  • postat de marius Miercuri, 28 August 2019 06:53 5.13.209.*** Link la comentariu
    0
    2

    Asa este , semnele trebuie respectate. Dar , din moment ce , avem zilnic un accident în acea intersecție, nu ar trebui si ea putin regandita? Dacă se poate , nu ar trebui să ușuram traficul ? Si daca a crescut atât de mult acest trafic pe acest drum , chiar nu se poate lua in calcul macar un drum expres între Galati si Tecuci?

    Raportează
  • postat de IC ,,,, Miercuri, 28 August 2019 04:54 5.13.188.*** Link la comentariu
    1
    0

    Solutia normala : mutarea statiei OMV ,in lateral ,spre Siret ,stanga sau dreapta E87 , si sistematizarea intersectiei prin realizarea unui sens giratoriu in care sa acceada E87 (DN2B)dinspre si inspre Braila ,E87(DN2B)+DN25, dinspre si inspre Galati , un drum care sa preia traficul din comuna ( presupune realizarea unei bretele care sa traverse comuna(str Bisericii ,Amurgului ,Crangului ,-strapungere spre sens giratoriu ) ;DN25 ,dinspre si inspre Tecuci ,; statia OMV noua . Problema trebuie rezolvata , oricum ,pentru ca sa nu mai moara oameni si in vederea realizarii racordurilor la centura Galatiului (Traian sat) si la drumul expres Galati-Braila ( poate nu la sfantul asteapta ).

    Raportează
  • postat de Un sofer inca viu Miercuri, 28 August 2019 00:50 86.124.202.*** Link la comentariu
    1
    1

    Concluzia e clara! Nu se poate face nimic, deci muriti linistiti!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.