Câţi ingineri constructori sunt angajaţi la Primăria Galaţi

Câţi ingineri constructori sunt angajaţi la Primăria Galaţi
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Calitatea şi durabilitatea lucrărilor publice executate în Galaţi, nerespectarea termenelor de finalizare anunţate, lipsa de protecţie a şantierelor reprezintă motive de nemulţumire pentru gălăţeni. Nu o dată, cititorii ne-au întrebat cine din Primărie supraveghează lucrările plătite din banii gălăţenilor. Tocmai de aceea am încercat să aflăm, în temeiul liberului acces la informaţiile de interes public, câţi ingineri constructori sunt angajaţi la Primăria Galaţi.

Pentru a avea o imagine de ansamblu, aflaţi că sunt 449 de funcţii publice şi 27 de funcţii contractuale aprobate în cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Galaţi şi al Serviciului Public de Evidenţă a Persoanelor Galaţi. Dintre acestea, 423 de funcţii publice, respectiv, 18 funcţii contractuale, erau ocupate.

La numărătoare

"În cadrul instituţiei noastre, un număr de şapte salariaţi au profesia/ pregătirea profesională de inginer constructor", ne-a răspuns Primăria. Pentru că titulatura de "inginer constructor" ni s-a părut oarecum generică, ne-am inspirat din condiţiile cerute de municipalitate în cadrul unui recent concurs de recrutare. Aşa că am cerut să ni se spună care este numărul persoanelor angajate la Primăria Galaţi care au studii universitare de licenţă absolvite cu diploma de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental ştiinţe inginereşti, specializările: construcţii civile, industriale şi agricole şi, respectiv, căi ferate, drumuri şi poduri.

Administraţia locală ne-a răspuns că un număr de cinci salariaţi au aceste studii. Când am întrebat care este vechimea fiecăruia în specialitatea acestor studii, Primăria ne-a răspuns sec: "vechimea în specialitatea studiilor pentru funcţiile publice deţinute de fiecare dintre cei cinci salariaţi este în corelaţie cu gradul profesional al fiecăruia, respectiv cu categoria funcţiei publice deţinute (de execuţie sau de conducere)".

Am cerut Primăriei să precizeze, în fiecare caz în parte, care este postul ocupat de aceste persoane cu pregătire şi experienţă de inginer constructor şi dacă încadrarea s-a făcut prin concurs, detaşare sau numire. Primăria s-a mărginit să ne spună doar că toate cele cinci posturi au fost ocupate prin recrutare şi că, dintre acestea, patru funcţii publice sunt de execuţie, iar una, de conducere. Niciun cuvinţel despre postul efectiv ocupat sau măcar direcţia sau biroul în care lucrează!

Ce pregătire au directorii

Pe site-ul Primăriei nu sunt publice nici CV-urile primarului, viceprimarilor şi city managerului, şi nici ale directorilor administraţiei locale. Tocmai de aceea am fost curioşi să aflăm care este pregătirea profesională a persoanelor din posturile-cheie în ceea ce priveşte infrastructura, lucrările publice, serviciile comunitare de utilitate publică.

Municipalitatea ne-a comunicat că "atât directorul executiv al Direcţiei Dezvoltare, Infrastructură şi Lucrări Publice, cât şi directorul executiv al Direcţiei Servicii Comunitare de Utilităţi Publice deţin studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalent în domeniul fundamental ştiinţe inginereşti". Şi a adăugat că au şi "master sau studii postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii". Cam vag, după părerea noastră, aşa că am încercat să aflăm mai multe despre cei doi.

Cristian Capeţis, angajat în 2015

În prezent, directorul executiv al Direcţiei Dezvoltare, Infrastructură şi Lucrări Publice este Cristian Capeţis. Acesta a fost numit de primarul Marius Stan director interimar al Direcţiei de Infrastructură şi Lucrări Publice, iar în iunie 2015 şi-a adjudecat prin concurs postul de director general. Pentru ocuparea acestui post, candidaţilor li s-a cerut să fie licenţiaţi în studii inginereşti, cu o vechime minimă de trei ani. Capeţis a concurat de unul singur şi a obinut 73,7 puncte la proba scrisă şi 88,2 puncte la interviu.

Vergiliu Vals, angajat în 2018

În prezent, directorul executiv al Direcţiei Servicii Comunitare de Utilităţi Publice este Vergiliu Vals. Acesta a ajuns în Primărie prin concursul susţinut în februarie 2018, pentru ocuparea funcţiei de director general - Direcţia Generală Servicii Comunitare de Utilităţi Publice. Pentru acest post, Primăria le-a impus concurenţilor să fie licenţiaţi în studii inginereşti, cu vechime de minimum trei ani şi cu studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, managementului ori în specialitatea studiilor inginereşti. Vals a obţinut 80,6 puncte la proba scrisă, fiind singurul candidat declarat admis, iar la interviu - 91,4 puncte.

Despre Vergiliu Vals am aflat, de pe site-ul candidatului la Primărie Ionuţ Pucheanu, că este absolvent al Universităţii Politehnice din Bucureşti, Facultatea de Energetică. A absolvit două masterate, cu specializare în Management şi în Finanţe-Bănci şi are specializări profesionale în SUA, Canada şi Germania.

Citit 7019 ori Ultima modificare Miercuri, 04 Decembrie 2019 15:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.