Ce obligaţii au angajaţii Transurb

Ce obligaţii au angajaţii Transurb
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Numeroasele reacţii şi comentarii primite în urma publicării, în ediţia de vineri, 10 iulie, a articolului „Nesimţire şi iresponsabilitate pe traseul 35. Nevoită să coboare din minibuz pentru a se proteja de COVID”, ne-au determinat să încercăm să aflăm ce reguli trebuie respectate în transportul public de persoane.

În primul rând am fost curioşi să aflăm ce poate face şoferul Transurb, dacă le poate cere călătorilor care nu respectă distanţarea socială, care depăşesc numărul de locuri sau care nu poartă mască să coboare. Ne-au fost semnalate sau chiar noi am fost martorii unor situaţii în care şoferii i-au rugat pe gălăţenii care se înghesuiau să urce în mijlocul de transport să mai aibă răbdare pentru că în câteva minute va sosi un altul. De asemenea, au fost situaţii în care persoanelor fără mască de protecţie li s-a pus în vedere să coboare. Potrivit reprezentanţilor Transurb, şoferii nu au autoritatea de a interzice unui călător să urce în autobuz dacă acesta are bilet sau abonament valabil pe respectivul traseu. Pe lângă faptul că ar putea fi acuzaţi de discriminare, şoferi nici nu sunt protejaţi de eventuale reacţii agresive din partea unor persoane nemulţumite. Şi nici nu pot risca să se apropie de o persoană fără mască. În plus, fiind obligaţi să respecte graficul, timpul nu le permite să părăsească volanul pentru a face ordine în mijlocul de transport. În consecinţă, singurii care trebuie să fie responsabili şi să respecte obligaţia de a purta corect mască, normele de distanţare socială sunt călătorii!

Operatorul de transport public local afirmă că este printre singurele din ţară care a luat măsuri suplimentare de protejare a şoferilor prin delimitarea cabinei acestuia, blocarea primei uşi şi restricţionarea accesului călătorilor. Din păcate, unii călători ţin morţiş să-i sufle în ceafă şoferului, ocupând locurile pe care scrie clar: „Protejaţi-vă, nu vă aşezaţi aici!”.

În ceea ce priveşte minibuzele, care nu oferă spaţiu decât pentru nouă călători, am fost curioşi dacă ar putea fi înlocuite cu autobuze mai mari sau dacă numărul micilor mijloace de transport nu poate fi suplimentat. Din păcate, parcul auto, chiar şi dotat cu cele 60 de autobuze şi minibuze noi, este insuficient pentru nevoile reale ale transportului gălăţean. De asemenea, trebuie să ştiţi că traseele şi graficele de transport sunt stabilite de aleşii locali, nu de către Transurb. 

O altă întrebare primită la redacţie a vizat aerul condiţionat. E greu de respirat cu masca pe faţă într-un autobuz vechi şi prăfuit, unde aerul devine fierbinte. Din păcate, ni s-a întâmplat să călătorim în autobuze şi troleibuze noi, dar care în loc de aer condiţionat aveau geamurile şi trapa deschise. Transurb a instruit şoferii să pornească aerul condiţionat atunci când în mijlocul de transport sunt foarte puţini călători, pentru a se răcori interiorul mijlocului de transport. Pentru a preveni răspândirea virusului, atunci când în mijlocul de transport sunt mai mulţi călători, aerul condiţionat este oprit.

Deşi scrie mare că şoferii nu vând bilete, unii gălăţeni insistă să cumpere de la ei sau le cer explicaţii cu privire la validarea cardurilor de călătorie. Transurb şi-a instruit controlorii ca până la 1 septembrie să le explice călătorilor cum să folosească validatoarele, timp în care nu se aplică sancţiuni persoanelor care nu s-au priceput să valideze călătoria.

Citit 7395 ori Ultima modificare Vineri, 17 Iulie 2020 01:06

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.