Evaluaţi acest articol
(14 voturi)
3 comentarii

Transportul public gălăţean a aniversat, ieri, 125 de ani de existenţă. Potrivit SC Transurb SA, pe 22 septembrie 1895 a fost semnat, de către cei 14 acţionari, "Acte constitutif et statuts de la societé anonyme d’explotation des tramways de Galatz et de Roumanie" ("Actul constitutiv şi statutul societăţii anonime de exploatare a tramvaielor din Galaţi şi din România").

Documentul, tipărit la imprimeria "J. Schenk", care conţine 20 de pagini redactate în limba franceză, se află în prezent la Academia Română. Semnarea actului fusese precedată de un eveniment important, petrecut în martie 1895: "Compania Charles Georgi din Belgia obţinea concesiunea instalării unui tramvai electric în Galaţi, pentru o perioadă de 38 de ani, cu dreptul de a construi şi exploata trei linii de tramvai cu o singură cale", după cum ne-a explicat Marius Mitrof, consilier în cadrul Direcţiei Judeţene pentru Cultură Galaţi. După înfiinţarea Societăţii Anonime de Exploatare a Tramvaielor din Galaţi şi din România, cu capital belgian, "prima linie de tramvai a fost dată în folosinţă, în Galaţi, la 1900, cu «30 de trăsuri», transportul pe această cale de rulare dezvoltându-se în ritm vertiginos", mai spune Mitrof.
Transurb a ţinut să marcheze această aniversare prin tipărirea în ediţie limitată - 125 de exemplare - a unui album cu imagini de colecţie ale transportului gălăţean, fotografii oferite de Adrian Zăinescu și Iulian Codin Panait. Volumul conţine şi informaţii istorice şi de actualitate privind transportul gălăţean, inclusiv o imagine a actului de naştere a Societăţii Anonime de Exploatare a Tramvaielor din Galaţi.
Printr-un mesaj postat pe pagina de Facebook, Transurb a ţinut să le ureze "La mulți ani!" tuturor celor care, de-a lungul timpului, și-au adus contribuția la apariția, evoluția și modernizarea transportului local gălățean.

Sursa foto: Pagina de Facebook a SC Transurb SA

Citit 1827 ori Ultima modificare Duminică, 27 Septembrie 2020 22:26

3 comentarii

  • postat de Galatean Miercuri, 23 Septembrie 2020 17:59 78.96.81.*** Link la comentariu
    1
    4

    Continuare la comentariul anterior:

    Ar fi corect si cinstit, daca va respectati, ca la acel album sa adaugati, DIN ACTUALITATE, videoclipuri, poze cu linii de tramvai, tramvaie, autobuze, troleibuze si alte mijloace de transport puse la dispozitie de galateni, ca, de fapt, ca sunt ale lor, date TRANSUB sa le gestioneze, intretina si puse la dispozitie galatenilor in stare tehnica buna si de igiena, macar satisfacatoare, pentru care va sunt alocate locuri de munca cu salarii, cum spuneam, grase, platite de Consiliul Local abuziv, din banii galatenilor destnati URBANIZARII SI IMFRUMUSETARII acestui oras pe care-l uratati cu cai de rulare a tramvaielor care pozeaza prin gropi carosabile ca funia in sac, tramvaie pline de rugina, cu table si subansamble zdranganitoare, autobuze si troleibuze, la fel, neintretinute, ruginite, murdare, fara aer conditionat, unele, desi au, calatorii sunt la mila soferului!

    Eventual, montati o gazeta in centrul Galatiului, pe acolo, in parc Eminescu, cum faceau militienii anterior, noutati...., de la TRANSURB, vechi si noi, dar reale, eventual pozele celor care iau salarii din bugetul local, nu din serviciu de transport, adica din munca lor, care, nu numai ca nu se concretizeaza real, produc si pagube COMPENSATE ilegal de cei aflati in administratie, platite desigur, tot din bugetul galatenilor, pentru care trebuia sa se dea socoteala!

    Am scris asta, public, ca sa stiti ca galatenii, unii, macar, stiu ce se intampla in orasul asta, imoral si nedrept, pentru care Galatiul, moare incet dar sigur!

    Sper ca nu o sa mai fiti in posturile alea caldute, daca cineva competent, iubitor de Galati, citeste acest punct de vedere al unui cetatean, care, voteaza cu capul...

    Raportează
  • postat de Galatean Miercuri, 23 Septembrie 2020 12:47 78.96.81.*** Link la comentariu
    1
    6

    Continuand istoria tramvaiului la Galati, este bine de amintit, ce lungime avea infastructura, respectiv calea de rulare a tramvaiului in acea epoca, considerata prea putin dezvoltata, comparativ cu cea actuala, si ce lungime are astazi, starea tehnica, inclusiv a tramvaielor, utilitatea acelui mijloc de transport, atunci, si acum!

    Este simplu sa transpui din scriptele arhivelor, fapte ale inainasilor nostri, povesti ca a fost odata, daca acele fapte folositoare comunitatii, nu au avut continuitate, ignorand si necontinuand solutii eficace, ieftine si nepoulante, perfectionand cu tehnica moderna, un mijloc de transport util, folosit in toata lumea!

    De rasul curcilor este acel, "LA MULTI ANI", transmis de TRANSURB, celor care," de-a lungul timpului, au contribuit la evolutia si modernizarea transportului galatean", amintind concetatenilor nostri, ca aceasta societate de transport a Galatiului, "de-a lungul timpului", am putea spune, imediat dupa acea epoca, a facut numai necazuri galatenilor, fara sa exagerez, avand la conducere directori incompetenti, parc auto mereu sub calibru tehnic functional, actualmente in reanimare haotica, cu o conducere profund incompetenta, incearcand sa se mentina pe linia de plutire, zilnic, inscriind rateuri in functionarea unor autobuze ramase in pana pe trasee, a unor tramvaie carora le curg fiarele, cu o infrastructura, pericol public, spre disperarea calatorilor, sub laudele electorale a celor carora le sunt numarate zilele in fotoliul administratei galatene!

    SICTIR!

    Nu va este rusine sa va promovati in fata galatenilor cu fapte care nu au fost la inaltimea competentei profesionale, pentru care ati luat, si luati, salarii grase, " de-a lungul timpului" creind haos in transportul public galatean?!!!

    Raportează
  • postat de Adevar Miercuri, 23 Septembrie 2020 09:42 84.117.41.*** Link la comentariu
    3
    12

    Marius Mitrof, vrem noutati reale ca de asta esti acolo
    consilier în cadrul Direcţiei Judeţene pentru Cultură Galaţi
    Nu vrem informatii luate de pe Wikipedia
    De ani de zile ne intoxici cu informatii preluate de pe net
    exista documente reale, normal ar trebui sa ai acces la ele, sa le verifici

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.