Drumul expres Brăila-Galaţi prinde contur. Imagini aeriene recente
Foto: Cristian Deceanu

Drumul expres Brăila-Galaţi prinde contur. Imagini aeriene recente
Ar trebui să fie gata în mai 2024
Evaluaţi acest articol
(62 voturi)

Drumul expres Brăila-Galaţi prinde contur, o dovedesc spectaculoasele imagini aeriene realizate şi puse la dispoziţia noastră de Cristian Deceanu. În partea dreaptă a imaginii se poate vedea comuna Vădeni, iar în depărtare, sensul giratoriu din care va pleca drumul spre pod.

Dincolo de imaginile care nu lasă umbră de îndoială, am fost curioşi să aflăm care este stadiul acestui proiect, solicitând informaţii de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Am întrebat ce intervenţii s-au executat până acum, ce se face în prezent şi când ar putea începe lucrările propriu-zise.

„Data de începere a contractului Proiectare și execuție «Drum expres Brăila-Galați» a fost 01.07.2021 și reprezintă demararea activității de proiectare. Odată cu aceasta, se desfășoară activitatea de investigații de teren (Studiul geotehnic, topografic, hidrometric, arheologic, hidrologic, geologic), precum și curățarea terenului de muniții neexplodate în coridorul de expropriere al obiectivului de investiție «Drum expres Brăila-Galați».

Studiile de teren de specialitate, necesare obținerii avizelor, acordurilor și Autorizației de Construire, sunt premergătoare activității de execuție a lucrărilor și se realizează conform prevederilor contractuale și legale.

Perioada de execuție a contractului va începe de la momentul finalizării perioadei de proiectare și obținerii Autorizației de Construire”, ne-a transmis CNAIR.

Reamintim, contractul pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila-Galați, în valoare de 371.416.131,09 lei fără TVA, a fost semnat, pe 15 aprilie 2021, cu Asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL, firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. Drumul expres va fi o alternativă rapidă și sigură la actualul DN 22B de pe digul Dunării. Proiectul pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre, are 11 km, trei poduri, două viaducte și un pasaj, fiind prevăzute două benzi pe fiecare sens de circulație. Finalul traseului este la intersecția cu DN2B, în zona Movileni.

Foto: Cristian Deceanu

Citit 38227 ori Ultima modificare Luni, 15 Noiembrie 2021 00:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.