Când furnizorul de apă te anunță că... ai murit! Confuziile birocratice nasc situații morbide

Când furnizorul de apă te anunță că... ai murit! Confuziile birocratice nasc situații morbide
Evaluaţi acest articol
(26 voturi)

Cum este să te duci la Slujba de Bobotează, să te rogi pentru sănătate și viață lungă, iar când te întorci acasă să afli că... ai murit? Nu este nicio ficțiune, ci o realitate cât se poate de concretă, pentru că i s-a întâmplat unei femei din Galați, care, de câteva zile, trăiește șocul și frica de a ști că este decedată în evidența Apă Canal. Operatorul de apă și canalizare a anunțat-o, în urmă cu cinci zile, că e moartă și că trebuie ca situația alimentării cu apă a gospodăriei în care locuiește să fie clarificată de urgență.

Situația prin care trece de câteva zile Anca Savin, o profesoară pensionară din Galați, depășește limitele tragi-comicului, nu doar prin absurd, ci și prin gravitatea posibilelor cauze care au stat la baza creării acesteia, dar și a potențialului pericol, acela de a rămâne în toiul iernii fără apă la robinet. Femeia este pensionară și locuiește singură, într-o casă de pe strada Movilei. În ziua de Bobotează avea să afle două lucruri pe care nu și le-ar fi dorit și nici măcar închipuit: că a murit și că tot ea trebuie să meargă urgent la Apă Canal ca să clarifice soarta contractului rămas, prin moartea ei, fără titular.

"Sunt vie și mă simt bine!"

Cele două vești care ar scoate din minți pe oricine le-a primit în ziua de Bobotează, când s-a întors de la slujbă. A găsit în cutia poștală o notificare de la Apă Canal, emisă cu o zi înainte, în care scria, negru pe alb, că "doamna Savin Anca, titularul contractului, a decedat" și că destinatarul (nu se știe cine!) este chemat "în termen de cinci zile" la sediul Apă Canal pentru clarificarea situației contractuale, în caz contrar urmând ca furnizarea apei să fie sistată.

"Cum e posibil așa ceva de la o instituție față de care mi-am plătit mereu datoriile? Sunt cu plățile la zi, poate au zis că dacă am consum mai mic, am murit? Cum să mor? Sunt vie și mă simt bine! Stau cu acte în regulă în casa pe care am moștenit-o de la mama mea, am certificat de moștenitor, contractul e valabil, încheiat pe numele meu, în 2013. Ce fac acum, dacă îmi taie apa în toiul iernii?", ne-a spus indignată doamna Savin, care a venit la sediul redacției în speranța că va obține ajutor pentru "a fi înviată" și a nu fi lăsată "pe uscat".

Așteptăm răspunsul Apă Canal

Am încercat marți, 11 ianuarie 2022, să aflăm un răspuns de la reprezentanții SC Apă Canal vizavi de această situație care frizează absurdul, ca să aflăm cum a fost posibilă "trecerea în neființă" a unui abonat viu în realitate și dacă nu cumva circuitul informațiilor care au dus la declararea ca decedată a doamnei Anca Savin să nu fie mai mare, iar aceasta ”să fi murit” și în evidențele altor instituții sau furnizori de utilități ori servicii. Din păcate nu am reușit, până la ora închiderii ediției, să aflăm un astfel de răspuns, dar ne bazăm pe promptitudinea reprezentanților societății și pe disponibilitatea acestora de a lămuri situația. Până atunci, având în vedere că termenul de cinci zile anunțat în notificare s-a cam împlinit, sperăm că echipele de muncitori nu vor poposi totuși la poarta doamnei Savin, să îi taie apa de care are nevoie, vie, teafără și nevătămată fiind.

Mister dezlegat în cazul gălățencei „ucise” de Apă-Canal (VEZI AICI)

Citit 7258 ori Ultima modificare Miercuri, 12 Ianuarie 2022 15:04

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.