Când va fi gata modernizarea axei Vuia - Coandă - Coşbuc. O nouă majorare substanțială a costurilor

Când va fi gata modernizarea axei Vuia - Coandă - Coşbuc. O nouă majorare substanțială a costurilor
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

De la de 104,69 milioane de lei cu TVA, valoarea inițială a proiectului, modernizarea axei Traian Vuia - Henri Coandă - George Coșbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru) a ajuns la 162,65 milioane de lei cu TVA, indicatori tehnico-economici aprobați de aleșii locali. Primarul Ionuț Pucheanu a declarat că nu se va ajunge la întreaga sumă aprobată de consilieri și că lucrarea, finanțată din fonduri europene, va fi gata cel mai târziu în luna septembrie.

Costurile modernizării axei Traian Vuia - Henri Coandă - George Coșbuc au fost majorate substanțial, printr-o hotărâre de Consiliu Local votată pe 29 iunie 2022. Modificarea este justificată de apariția unor lucrări suplimentare, dar mai ales de ajustarea prețurilor.

Evoluția costurilor

Indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul "Modernizare linii de tramvai și carosabil pe străzile Traian Vuia, Henri Coandă, George Coșbuc (tronson Henri Coandă - Al. Măcelaru)" au fost aprobați în august 2018 și se ridicau la 104,69 milioane de lei cu TVA, din care cheltuielile neeligibile și contribuția proprie a municipalității era de 18,2 milioane de lei.

În ianuarie 2021, aleșii locali au fost de acord cu majorarea valorii acestei investiții de la 104,69 milioane de lei la 113,18 milioane de lei, din care valoarea cheltuielilor neeligibile și a contribuției proprii ajungea la 26,69 milioane de lei. Autoritățile explicau că SC Electrica a condiționat începerea investiției de realizarea lucrărilor de protecție sau deviere a rețelelor de pe amplasament, iar aceste intervenții suplimentare au condus la modificarea indicatorilor.

Iată că, pe 29 iunie 2022, pe masa aleșilor locali a ajuns o nouă majorare a valorii totale a investiției: de la 113,18 milioane de lei la 162,65 milioane de lei. Din această sumă, cheltuielile neeligibile și contribuția proprie reprezintă 74,34 milioane de lei.

Explicațiile din hârtii

În raportul de specialitate al proiectului, municipalitatea arată că, pe parcursul execuției, s-au impus o serie de lucrări suplimentare.

Este vorba, în primul rând, de lucrări electrice: iluminat inteligent pietonal, echipamente/ software de telegestiune, iluminat infrastructură subterană telecomunicații, înlocuire fibră optică - lucrările se execută în scopul adaptării sistemului de semaforizare implementat anterior cu noua configurație a străzilor conform proiectului și pentru asigurarea managementului de trafic eficient, suplimentarea numărului de stații de încărcare prevăzute inițial (două) cu încă trei bucăți, pentru asigurarea spațiilor de încărcare autovehicule electrice.

De asemenea, au fost necesare lucrări de drumuri: acces incintă SC Transurb SA, executarea de structuri rutiere noi pe străzile Milcov, Traian Vuia și Henri Coandă. În ceea ce privește calea de rulare a tramvaiului, a fost nevoie de îmbunătățirea terenului de fundare prin stabilizare, precum și de măsuri locale de intervenție pentru limitarea fenomenelor de tasare, dar și de refacere a dalelor canivou sub calea de rulare.

Mai figurează pe listă lucrări la rețeaua de apă și canalizare - între care o avarie la rețeaua magistrală de pe tronsonul Traian Vuia, care a necesitat remedieri și două conducte noi pe bulevardul Coșbuc, justificate de gradul avansat de uzură al rețelei de apă.

Raportul de specialitate mai cuprinde și creșterea prețurilor materialelor în perioada 2021-2022, clauza contractuală care permite ajustarea prețurilor și faptul că valoarea devizului general s-a majorat.

Ce spune primarul Galațiului

"Costurile au ajuns la 162 milioane de lei față de 104 milioane de lei cât erau în 2018, iar lucrarea trebuia să fie gata anul trecut în iulie. Întrebarea mea este cât mai este de lucrat la acest obiectiv și cât mai avem de plătit", a fost întrebarea pe care consilierul local USR PLUS Daniel Zinica i-a adresat-o primarului Ionuț Pucheanu.

"Noii indicatori pe care îi votați nu reprezintă faptul că se va ajunge la suma aceasta. E o anvelopă consistentă în care să ne desfășurăm. 13 la sută reprezintă lucrările suplimentare care au intervenit după ce am deschis șantierul și am văzut ce este mai ales pe partea de apă și canalizare, iar 18 la sută sunt ajustările de preț din cauza situației economice în care ne aflăm. Nu se ajunge nici pe departe la întreaga sumă pe care astăzi o votați, iar constructorul spune că undeva în două luni, cel târziu septembrie, finalizează lucrarea", a răspuns primarul Galațiului.

Reamintim că, în decembrie 2021, la solicitarea noastră, Primăria municipiului Galați ne transmitea că noul termen de finalizare a lucrărilor este 30 septembrie 2022. Rămâne de văzut dacă va fi respectat.

Foto: Primăria municipiului Galați

Citit 8894 ori Ultima modificare Luni, 04 Iulie 2022 00:40

10 comentarii

  • postat de Nicolae
    Duminică, 03 Iulie 2022 18:20
    5.13.130.***
    Dane, invata sa nu te mai multumesti cu putin decat daca lucrezi la ei si atunci te inteleg.
    1-Oamenii care folosesc rute ocolitoare din cauza ca nu e terminata lucrarea consuma si platesc mai mult plus disconfortul. Oare acesti oameni merita efortul lor(financial,fizic si de uzura) pentru ca cineva intr-un viitor necunoscu va fi mai bine?!
    2-Daca la lucrarea contractata se ingrijeau de materialele necesare la timp ,nu se mai faceau cheltuieli suplimentare sau erau mult mai putine. Dane tu astepti sa se scumpeasca carnea ca so cumperi sau te ingrijesti sa o iei din timp ca sa nu cheltui suplimentar ?! Am uitat firma nu cheltuia din buzunarul ei.
    3-Lucrarea trebuia terminata de anul trecut. Tu la munca iti termini traba zilnica la timp sau saptamana viitoare ?!
    4-Noi nu criticam ORICUM ,suntem indereptatiti s-o facem,e dreptul nostru de cetatean al orasului. E justificata. Tu vad ca le aduni firimiturile si esti tare multumit. Dupa tine masa de pranz ar trebui sa o mancam saptamana viitoare,pentru ca oricum vom manca......
    27
    23
    Raportează
  • postat de Constructor
    Duminică, 03 Iulie 2022 12:14
    89.137.231.***
    Nu e usor sa lucrezi pe caldurile astea in arsita soarelui si praful sa se aseze pe transpiratie. Voi astia care comentati credeti ca e asa usor sa lucrezi in conditiile astea? Voi nu stiti ce inseamna muna. Tot respectul si toata stima pt acei oameni care lucreaza. Nu v-am vazut sau auzit sa ma duceti pe la ei pe santier sa le dati o sticla cu apa rece sau o inghetata !
    23
    11
    Raportează
  • postat de comunismul
    Duminică, 03 Iulie 2022 00:32
    5.13.131.***
    la cum lucreaza muncitorii la noi! merge greu treaba! deh evident ca nu e usor! sa lucrezi pe caldurile cele mari si puternice! ploi! ninsori! etc!
    1
    18
    Raportează
  • postat de manager proiect
    Sâmbătă, 02 Iulie 2022 14:31
    5.13.154.***
    Cu muncitori adusi din Asia care se fac ca muncesc, grupati cate 5-6 si platiti degeaba (situatie constatata personal nu numai in Galati), cred si eu ca se maresc costurile si termenele de executie.
    Mai exista vreun sindicat adevarat in Romania? Unul care sa spuna ca importul de muncitori din afara UE forteaza si mai mult emigrarea muncitorilor romani? Prin aceste lucrari umflate si de calitate slaba banii contribuabilului galatean ajung in Nepal sau in Pakistan!
    Mai tarziu ne vom minuna toti ca vor castiga alegerile formatiunile nationaliste!
    7
    26
    Raportează
  • postat de dan
    Sâmbătă, 02 Iulie 2022 13:54
    188.24.241.***
    Acum aceste comentarii critice gratuite nu cred ca isi au rostul : sa exemplificam de ce :
    1 B-dul Cosbuc de la Patinoar pana la Traian si Stefan cel Mare , cum arata inainte sa inceapa lucrarea era dezastruos si injurai fiecare graopa din el, era un pericol .
    2 Lucrarea a fost contractata cu ceva timp inainte ( 18 luni poate mai mult ) intre timp preturile la materiale au luat-o razna ca naiba , de la saptamana la saptamana si cu toata bunavointa nu poti sa tii pasul caci materialele se consuma in constructie ,nu se pun deoparte pentru zile negre.
    3 Buna practici ? in ultimele 20 luni ani au inceput si terminat B-dul Siderurgistilor b-dul 1 Decembrie ... In ultimul timp circulati pe ele vi se pare ca sunt ca inainte ???
    4 Oare nu meritam drumuri mai bune ? Criticam pe oricine oricum si oricand
    29
    38
    Raportează
  • postat de lulu
    Sâmbătă, 02 Iulie 2022 09:16
    86.124.202.***
    Lucrarea nu a fost gata de anul trecut pentru ca firmele contractante au avut program de lucru ca pentru domnisoare: Adica de luni pana vineri cam de la 8-16. Atat si nimic mai mult. Nu oboseasca cumva muschii sefilor care supravegheau lucrarea de pe marginea strazii.
    16
    49
    Raportează
  • postat de Ole
    Sâmbătă, 02 Iulie 2022 07:40
    5.13.211.***
    Dar ce sau facut cu liniile vechi de tramvai ? Cat au costat la fier vechi si cine a beneficiat de banii acestia , sau de cablul de cupru care a fost inlocuit , cat au costat la fier vechi???? Nimeni nu vorbeste de asa ceva decat ca s-a inlocuit si gata , dar ; sinele , cablul de cupru unde sant?
    13
    59
    Raportează
  • postat de Nicolae
    Sâmbătă, 02 Iulie 2022 06:24
    5.13.130.***
    Este exemplu clar de incompetenta si lipsa de respect pentru lege si pentru galateni. Cu cat mai lungeste lucrarea au firmele de lucru platite din banii altor lucrari.. Ma intreb oare daca se lucra la fel la casa patronului firmei si al primarului Pucheanu procedau la fel ???!!! Consilierii sunt unealta legala a primarului. Dom` Primar cand ne mai scumpiti tariful la apa canal, ca de trece timpul si au nevoie de bani....... Un singur cuvant exprima totul la onor consilieri si primarie......NESIMTIRE
    16
    60
    Raportează
  • postat de Mihnea
    Vineri, 01 Iulie 2022 23:31
    5.13.223.***
    NU trebuie sa ne panicam. Mai are balta peste (primaria bani, ca doar noi platim impozite el doar cele 2 locuri de veci de la Eternitatea: Vezi declaratia de avere 2022: https://www.primariagalati.ro/portal/galati/portal.nsf/AllByUNID/D9AB579FC10B1A76C2258864002D6B5E/$FILE/Declaratie%20de%20avere%20si%20interese%20pe%20anul%202022.pdf” ) si sigur valoare se va dubla pana la sfarsit. Daca constructorul se organiza cum trebuie se incadra in termen si valoare. Daca Pucheanu lua modelul de la Grindeanu care este ministru trasporturilor si emitea certificate negative intermediare în baza noii legislaţii a achiziţiilor publice sigur nu se ajungea la situatia asta. Dar asa vorba romanului “O mana spala pe alta si amandoua spala fata”. DEMISIA, DEMISIA, DEMISIA.
    10
    45
    Raportează
  • postat de paloma
    Vineri, 01 Iulie 2022 23:19
    5.13.206.***
    "...iar lucrarea trebuia să fie gata anul trecut în iulie..."

    De ce n-a fost gata ??? Sa ne explice primaru' !!! De ce trebuie sa se majoreze costurile daca n-a fost respectat termenul de finalizare a lucrarii !!!??? Sa ne explice primaru' !!!
    7
    60
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.