Centura ocolitoare a Tecuciului, mai scumpă cu 6 milioane de lei (VIDEO)

Centura ocolitoare a Tecuciului, mai scumpă cu 6 milioane de lei (VIDEO)
14 noiembrie 2022, cel mai nou termen de finalizare
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

De la 41,73 milioane de lei la 47,90 milioane de lei fără TVA, astfel a fost „ajustată” valoarea lucrărilor rămase de executat la Varianta de Ocolire Tecuci. Contractul pe care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere l-a semnat, în aprilie 2021, cu Asocierea SC Mavgo Holding SRL - SC Antrepriza de Construcții Drumuri şi Autostrăzi SRL (fosta SC Aqua Parc SRL) - SC BDU Maxi Construct SRL - Hydrostroy AD a suferit, pe 8 octombrie 2022, prima modificare. În afară de suplimentarea valorii, investiția, care are la activ un contract de finanțare europeană și două contracte de lucrări reziliate, are un nou termen de finalizare – 14 noiembrie 2022.

Potrivit datelor din portalul achizițiilor publice, contractul încheiat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru ”Construcția Variantei de Ocolire Tecuci - rest de executat” a fost modificat pe 8 octombrie 2022. Concret, valoarea totală a contractului a fost majorată cu 14,77 la sută din prețul contractului inițial, de la 41.735.534 de lei fără TVA la 47.901.935 de lei fără TVA. Ca și în cazul contractului pentru drumul expres Brăila-Galați, este vorba despre „suplimentarea preţului contractului prin introducerea rezervei de implementare aferentă ajustării preţurilor, în cuantum de până la 23% din valoarea restului rămas de executat în cadrul contractului”.

Trebuie spus că aceasta este prima modificare a contractului încheiat în aprilie 2021, de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere cu Asocierea SC Mavgo Holding SRL - SC Antrepriza de Construcții Drumuri şi Autostrăzi SRL (fosta SC Aqua Parc SRL) - SC BDU Maxi Construct SRL - Hydrostroy AD.

Reamintim că acesta este al treilea contract pentru execuția lucrărilor la acest obiectiv de investiții, început în 2012, și cu un istoric păgubos: un contract de finanţare europeană şi două contracte de execuţie reziliate. Primul constructor, compania portugheză Sociedade De Construcoes Soares, care subcontractase lucrările firmei gălăţene Atlas SA, a reuşit să realizeze 14,77 la sută din proiect, înainte de retragerea utilajelor de pe şantier. Cel de-al doilea executant, asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL - Aleandri SPA - Pasquale ALO’ SRL, a dus investiţia la 58 la sută, progres fizic înregistrat la data rezilierii contractului de lucrări. În cadrul acestui al treilea contract, conform ultimei raportări CNAIR valabile pentru luna august, progresul fizic ar fi de 70 la sută. Iar termenul estimat de finalizare era septembrie 2022, termen care a trecut.

Dacă tecucenii se pot convinge singuri despre stadiul lucrărilor, cei care nu au drum pe acolo pot viziona cel mai recent video realizat de „Raducu P Drum”, pe 7 octombrie 2022. „Mult de lucru n-ar mai fi aici. Accesul dinspre Tișita este aproape finalizat”, afirmă autorul filmării. Pe lângă porțiunile asfaltate și cele care așteaptă asfaltul, în imagini se pot vedea și scene „casnice”: gospodine care spală de zor covoare pe șosea, pe lângă căruțe încărcate sau mașini parcate pe câte o bandă de mers.

Referitor la stadiul lucrărilor de pe varianta de ocolire a municipiului Tecuci, într-o recentă discuție telefonică, primarul Lucian Costin a estimat un grad de realizare a acestora de 98 la sută. Conform aceleiași surse, după întâlniri recente cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, CNAIR și constructor, pe tema acestei centuri ocolitoare a fost decisă data de 14 noiembrie ca termen-limită pentru finalizarea lucrărilor. În plus, Lucian Costin ne-a menționat că săptămâna în curs este una dedicată asfaltărilor cu strat de uzură pe întreaga lungime a variantei de ocolire.

Citit 3885 ori Ultima modificare Luni, 05 Iunie 2023 10:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.