O gălăţeancă, „prizonieră” de peste un an la Hidroelectrica

O gălăţeancă, „prizonieră” de peste un an la Hidroelectrica
Evaluaţi acest articol
(28 voturi)

O femeie din Galați, pensionară, a experimentat pe propria piele și pe nervii... proprii ce înseamnă să fii consumator captiv în România – noțiune pe care companiile de gaze și electricitate o folosesc în mod frecvent atunci când se referă la abonații lor.

Practic, femeia a așteptat, timp de aproape 14 luni, să primească prima factură de la Hidroelectrica, pentru a putea să-și achite curentul consumat. Prima factură primită de un abonat conține numărul locului de consum și codul de client. În lipsa acestora, este imposibil să comunici indexul autocitit, să faci plăți ori să folosești cardul de energie, care expiră pe 31 martie, anul acesta. Neputând plăti lună de lună, deși ai banii și vrei să achiți ce ai consumat, evident că sumele de plată se tot adună, iar atunci când, după multe luni, vei primi în sfârșit o factură, după ea va fi potopul. Foarte important: dacă nu ai prima factură, nu poți nici să te muți la alt furnizor. Consumator captiv, în cel mai adevărat sens al cuvântului.

Doamna respectivă este Virginia Sava, cu domiciliul în Galați, iar telenovela primei facturi de la Hidroelectrica ne-a fost povestită la redacție de un vecin al său, care a ajutat-o cu toate documentele și cu tot ce ține de corespondența electronică. Atât cât s-a putut... În paranteză fie spus, vecinul în cauză, care ne-a rugat să nu-i facem public numele, a trecut prin aceeași poveste care, în cazul lui, s-a terminat ceva mai devreme, după numai... opt luni.

Nici Titanicul nu era așa de compartimentat ca Hidroelectrica

„Din februarie 2023 ne rugăm de cei de la Hidroelectrica să ne facă prima factură, care include codul de client și locul de consum, dar nu catadicsesc să facă acest lucru. Contractul a fost semnat în decembrie 2022 și de atunci am vorbit lunar cu cei de la Hidroelectrica, dar fără succes. Este atât de compartimentată această companie, încât Titanicul, dacă era la fel, cred că o mai ducea încă vreo zece ani. Pur și simplu, nu reușim să trecem de la un compartiment la altul. Vorbim cu o persoană la telefon, îi spunem că am mai explicat toată situația altcuiva și îi cerem să ne facă legătura mai departe, la alt departament, dar ne spune că nu se poate și că ne va răspunde el. Așa este în fiecare lună. Am trimis zeci de e-mailuri, rugăminți, am trimis sesizări la Protecția Consumatorilor, la ANRE, am sunat de nenumărate ori la singurele două numere afișate pe site-ul Hidroelectrica și, de fiecare dată, ni s-a spus că se rezolvă. Dar nu s-a rezolvat!

Le-am explicat că doamna Sava are card de energie cu vreo 1.100 de lei și că acesta poate fi folosit numai până în martie anul acesta, dar degeaba. Stai câte trei-patru ore până îți răspunde cineva la numărul de fix și trebuie să-i explici mereu același lucru. În presă a apărut că Hidroelectrica a ajuns cu facturile la nivelul lunii octombrie, dar nu este așa.

Eu am fost în aceeași situație. Amândouă contractele, și al meu, și al doamnei, au fost făcute în decembrie 2022. Dar al meu și-a dat drumul în august, prima dată venind pe o adresă greșită. Evident că am început iar cu telefoanele, să îi anunț că mi-au greșit adresa și că nu vreau să plătesc aiurea, pentru altcineva. Până la urmă, mi-au venit vreo 10-15 facturi pe adresa corectă, jumătate dintre ele erau de anulare, iar celelalte erau bune. Însă prima factură pentru doamna Virginia Sava tot nu a sosit”, ne-a spus interlocutorul nostru la sfârșitul lunii ianuarie 2024.

Au picat din lac în puț

Furnizorul de dinainte al celor doi gălățeni fusese compania Tinmar Energy. Pentru că aceasta a renunțat la o parte din clienții cu preț plafonat, ANRE a desemnat Hidroelectrica drept furnizor de ultimă instanță (FUI), aceasta preluând contractele celor aflați în aceeași situație. Așa au ajuns cei doi gălățeni clienți ai Hidroelectrica, începând din decembrie 2022.

„Cei de la Hidroelectrica nu au respectat contractul, nu au emis facturi lunare. Nu au avut motive decât pentru patru-cinci luni, să spunem, dar restul este și o treabă de copy-paste de la un contract la altul. Hidroelectrica are un singur produs, nu e ca și cum ar fi Kaufland, cu o listă cu zeci de mii de produse și cu zeci de E-uri. Au un singur produs: energia electrică. Așa o fi funcționând statul român?”, ne-a mai spus interlocutorul.  

După 14 luni s-a produs minunea

Discuția menționată mai sus a avut loc la sfârșitul lunii ianuarie 2024, ea vizând, vă reamintim, un contract semnat în decembrie 2022.

Am sunat și noi la numerele de fix afișate pe site-ul Hidroelectrica, dar nu am prins pe nimeni. Am trimis apoi, pe 26 ianuarie, un e-mail pe adresa Biroului de presă al companiei, la care nu am primit, timp de două săptămâni, niciun răspuns, nicio confirmare de primire, nimic. Însă, coincidență sau nu, săptămâna trecută, adică la numai câteva zile după ce „Viața liberă” a solicitat un punct de vedere oficial al Companiei Hidroelectrica, doamna Sava ne-a informat că, în sfârșit, situația s-a rezolvat și că a primit prima factură. De fapt, a primit primele zece facturi, dar cine mai stă să numere, după ce minunea mult așteptată s-a produs?

Galerie de imagini

Citit 19734 ori Ultima modificare Miercuri, 14 Februarie 2024 20:28

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.