Cât ar costa mutarea troleibuzelor pe străzile Gării şi Bălcescu

Cât ar costa mutarea troleibuzelor pe străzile Gării şi Bălcescu
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Nu mai puţin de 36.265.667 de lei cu TVA ar fi valoarea totală a investiţiei necesare pentru extinderea rețelei de troleibuze pe strada Gării (între arterele Domnească și Nicolae Bălcescu) și pe Nicolae Bălcescu (între Gării și Brigadierilor). Un proiect de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici pentru acest obiectiv a ajuns deja la comisiile Consiliului Local.

"Contract atribuit pentru rețea de troleu pe străzile Gării și Bălcescu", anunţam în ediţia de marţi, 27 iunie 2023, a ziarului "Viaţa liberă". Primăria Galaţi tocmai atribuise contractul de 116.700 de lei fără TVA, pentru servicii de proiectare - faza studiu de fezabilitate - firmei ADD Global Design SRL.

Aşa cum explicam la acel moment, scopul acestor documentații îl reprezintă, de fapt, desfiinţarea reţelei de troleibuz pe strada Domnească, cu direcţia N-S, din strada Gării până la intersecţia străzilor Domnească cu strada Brigadierilor. Documentaţia a ajuns acum pe masa aleşilor locali, pentru a fi aprobată.

În cuprinsul proiectului de hotărâre se arată că strada Gării, pe segmentul de 320 de metri cuprins între Domnească şi Bălcescu, şi strada Nicolae Bălcescu, pe lungimea de 1.110 metri dintre Gării şi Brigadierilor, se află într-o stare de degradare avansată. Carosabilul prezintă denivelări în profil transversal, plombări, fisuri, din cauza cărora pantele transversale nu sunt asigurate. Proiectul propune sistematizarea zonei pe traseul Gării - Nicolae Bălcescu, între Domnească și Brigadierilor. A apărut, însă, şi necesitatea înființării unei rețele de contact pentru troleibuze, care să preia traficul de pe strada Domnească.

Argumentele autorităţilor

"Situația actuală pe strada Domnească este una problematică din perspectiva transportului în comun. Din cauza lucrărilor și a proiectului de investiție pe această stradă, traseul curent de troleibuz dinspre strada Gării către strada Brigadierilor va fi desființat, ceea ce va afecta transportul urban în zonă. În plus, traseul actual nu este cel mai eficient și nu corespunde obiectivului de investiție propus pentru modernizarea străzii Domnească, ce presupune transformarea acesteia într-o zonă semi-pietonală", se arată în proiectul de hotărâre.

Proiectanţii au mai constatat că pe străzile analizate nu sunt asigurate locuri de parcare conform reglementarilor în vigoare, iar aleile pietonale sunt într-o stare avansată de degradare prezentând zone cu tasări sau deficiențe cauzate de numeroasele intervenții. Scurgerea apelor nu este asigurată nici ea în mod corespunzător, gurile de scurgere fiind insuficiente sau prost poziționate, motiv pentru care în perioadele ploioase apa băltește pe partea carosabilă.

Ce propune proiectul de hotărâre

Prin proiect sunt prevăzute din start lucrări pentru amenajarea terenului: spargeri de betoane, desfacerea carosabilului şi tăieri de arbori. Proiectul prevede realizarea unor structuri rutiere cu straturi asfaltice noi, cu modificarea părţii carosabile, prin resistematizarea zonei şi amenajarea racordurilor cu străzile laterale, reabilitarea sau modernizarea reţelelor edilitare subterane pentru apă şi canalizare, subtraversări sau traversări ale străzilor. Evident, vor fi necesare aducerea la cota proiectată a utilităţilor existente şi lucrări pentru coborârea cablurilor în subteran prin intermediul unei canalizaţii subterane multitubulare cu camere de tragere. De asemenea, se are în vedere reamenajarea trotuarelor, utilizând ca strat de rulare pavaj din dale prefabricate.

Mai sunt cuprinse: marcaje rutiere şi indicatoare rutiere, lucrări pentru siguranţa circulaţiei, relocare şi/sau protecţie a instalaţiilor de semaforizare, realizarea dispozitivelor pentru preluarea şi evacuarea apelor pluviale.

"Având în vedere că se dorește introducerea troleibuzelor, stâlpii existenți trebuie demontați, iar în locul acestora se vor planta stâlpi noi metalici, speciali pentru susținerea firului de contact. Corpurile de iluminat existente și firidele de iluminat prezintă o stare de degradare vizibilă, astfel că este necesară înlocuirea acestora cu corpuri de iluminat cu tehnologie LED cu o eficiență energetică și luminoasă crescută, și firide de iluminat", se precizează în proiect.

Sunt, de asemenea, cuprinse amenajări peisagistice prin modernizarea spaţiilor verzi existente şi a celor care vor apărea în urma lucrărilor de modernizare, mobilier urban şi dotări.

Valoarea totală a investiţiei a fost calculată la 36.265.667 de lei cu TVA, bani de la bugetul local, durata de realizare fiind estimată la 12 luni.

Citit 7322 ori Ultima modificare Miercuri, 28 Februarie 2024 11:27

12 comentarii

  • postat de Anonim
    Marți, 27 Februarie 2024 14:37
    109.166.131.***
    Vreau blocaje in trafic,surpari de terenuri taxe mai mari,invompetenți la conducere și mult haos pe străzi. Asta denotă cât de proști sunrem. Exact cum spunea cineva: MULȚI DA' PROȘTI! Vreau troleibus în piata centrala.
    1
    10
  • postat de Tramvai
    Marți, 27 Februarie 2024 10:25
    51.179.111.***
    Era mai simplu dacă nu scoteau tramvaiele, cele mai ecologice și fiabile mijloace de transport. Erau bani de modernizări.
    7
    16
  • postat de Berbunkson
    Marți, 27 Februarie 2024 09:56
    136.255.136.***
    Dar se iau 40 autobuze electrice. Solaris chiar. Astea pe unde vor merge?
    1
    16
  • postat de Mutu
    Marți, 27 Februarie 2024 09:54
    109.166.128.***
    Cuvinte cheie: betoane si tăieri de arbori.
    4
    18
  • postat de troleul schibat pe traian
    Marți, 27 Februarie 2024 09:41
    5.13.162.***
    De ce primaria nu schimba troleul de la potcoava intra pe prelungirea traia si pe traian pina in bariera sau puna la metro iar pe domneasca autobuze electrice sau hibrid chiar daca tin la snatarea lor de mari domni. Dar cine sa ia in seama pe galateni cind ei sint cei mai destepti prin tot ce fac
    5
    15
  • postat de Ciclop
    Marți, 27 Februarie 2024 09:18
    109.166.133.***
    O justificare mai penibila pentru acest proiect nu am mai auzit : ".. din cauza denivelărilor din carosabil" . Se puteau suplini autobuze si modifica traseul 105 pentru a coincide cu cel de troleibuz, temporar, până la terminarea lucrărilor.
    4
    16
  • postat de Liviu
    Marți, 27 Februarie 2024 09:16
    86.120.239.***
    În tiglina 3 când va mai circula troleibuzul ..
    1
    13
  • postat de Popeasca
    Marți, 27 Februarie 2024 08:45
    194.105.20.***
    Cum sa strici un lucru care functioneaza ? Cine se plimba pe Domneasca si vrea sa ia un mujloc de transport, ce face ?
    Cum sa muti asemenea trafic pe o strada ingusta ca Balcescu, plin de case de patrimoniu ? De ce ?
    De ce mutilati orasul ? Si atatia bani cheltuiti aiurea ? Cine sunt cei cu ideea
    2
    26
  • postat de studentFEEA
    Marți, 27 Februarie 2024 08:38
    213.218.53.***
    in zona nu exista nicio parcare amenajata desi exista un agent economic cu 500 de angajati si Facultatea de Stiinte Economice cu circa 2000 de studenti. Strada este aproape blocata si se circula pe un singur fir. cu linia de trolee va fi un dezastru
    1
    24
  • postat de basarab paltanea
    Marți, 27 Februarie 2024 07:38
    86.124.201.***
    autobuze mici si dese, asta i solotia! troleu pe balcescu inseamna blocarea strazii cu namile! nu puteti sa ne spuneti si cine vine cu asemenea bazaconii?
    6
    46
  • postat de Tecucean
    Luni, 26 Februarie 2024 22:54
    5.14.71.***
    Argumentele..

    Rechinii imobiliari preiau Domnească
    3
    36
  • postat de Alergătorul de pe Faleza
    Luni, 26 Februarie 2024 22:41
    109.166.130.***
    Cu ocazia asta, ar trebui extinsă linia de troleu și până la Gara și reintrodus traseul 104! Astfel, Tiglinele 3 și 4 ar avea din nou troleu. Că tot ne batem cu pumnul în piept că vrem transport electric civilizat. Infrastructura există, mai e nevoie de doar 700 de metri de linie noua...
    1
    41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.