„Drumul morții” din Galați va fi mai sigur. Chiar și extins la patru benzi, DN 25 nu va fi drum de viteză

„Drumul morții” din Galați va fi mai sigur. Chiar și extins la patru benzi, DN 25 nu va fi drum de viteză
Evaluaţi acest articol
(45 voturi)

În februarie, Consiliul Județean Galați a lansat licitația pentru modernizarea și extinderea DN 25 la patru benzi, pe o distanță de aproximativ 40 de kilometri, de la ieșirea din municipiul Galați (de la Borcan) spre Movileni - Șendreni - Braniștea - Independența - Piscu - Tudor Vladimirescu - Hanu Conachi (intersecția cu DN 25A). Este cel mai aglomerat drum din județ, fiind cunoscut și ca „Drumul morții”, întrucât aproape că nu există zi în care să nu se producă cel puțin un accident.

Vestea este una foarte bună pentru miile de șoferi care folosesc această șosea pe ruta Galați - Tecuci, dar nu numai pentru ei. DN 25 va fi extins la patru benzi, va avea separatoare de sens, vor fi amplasate treceri de pietoni, sensuri giratorii, dar nu va deveni un drum de viteză în genul unei autostrăzi sau al unui drum expres, așa cum probabil și-ar dori câțiva vitezomani. Principalul motiv este că „noul” DN 25 este pe scheletul „vechiului” DN 25, adică trece prin aceleași (multe) localități. Fără îndoială, însă, modernizarea și extinderea DN 25 vor avea ca efect un trafic mai sigur și mai civilizat pe „Drumul morții”, este de părere președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea.

Parteneriat cu CNAIR

”În primul rând, se descongestionează traficul pe DN 25, ceea ce este foarte important. Deși poți să circuli în afara localităților cu 90 km/h, acum este foarte aglomerat și nu poți să mergi cu mai mult de 50 km/h. Iar în localități, unde limita maximă este de 50 km/h, sunt momente ale zilei în care se circulă bară la bară cu cel mult 30-40 km/h. Ca atare, extinderea la patru benzi înseamnă din start o fluidizare.

Ținând cont că DN 25 trece prin foarte multe localități - Șendreni, Braniștea, Piscu, Tudor Vladimirescu, Hanu Conachi - el nu este un drum de viteză. Mai ales că sunt și câteva poduri foarte vechi, de 70 sau 100 de ani, care sunt deteriorate și trebuie reabilitate, consolidate, astfel încât să se poată circula. De exemplu, la podul de la Piscu, o perioadă bună de timp a trebuit să se înconjoare localitatea și să se vină pe DJ 251 sau pe partea cealaltă, pe la Nănești sau prin Brăila, pentru că podul nu permitea ca două camioane să circule în același timp. Am făcut o evaluare împreună cu cei de la Direcția Națională de Drumuri și cu poliția și am ajuns la concluzia să se circule pe un singur fir, astfel încât, chiar dacă stau cinci minute la semafor, nu mai înconjoară 10-15 kilometri.

Modernizarea DN 25 este un proiect pe care îl avem în parteneriat cu Ministerul Transporturilor, mai exact cu CNAIR. Are o valoare de 310 milioane de euro din fonduri europene și va conduce automat la lățirea la patru benzi de la Galați până la Hanu Conachi".

Patru benzi până la Hanu Conachi, pentru un drum mai sigur spre Autostrada Moldovei

Inițial, extinderea la patru benzi a DN 25 era prevăzută pe o distanță mai mică, până la Tudor Vladimirescu, dar s-a hotărât prelungirea ei. „Am decis să o facem până la Hanu Conachi, pentru că, în paralel, deja am semnat parteneriatul cu Ministerul Transporturilor ca de la Hanu Conachi până la Fundeni și până la podul peste Siret spre Nănești să-l modernizăm și să-l extindem tot la patru benzi. Pentru că cei care au mers spre Nănești pe la Fundeni - Lungoci au văzut că peste podul care traversează Siretul se poate traversa doar pe o singură bandă. Numai două autoturisme pot circula în același timp, dar dacă vine un camion, trebuie să aștepți în partea cealaltă a podului și abia apoi să treci. Și acolo va fi extins podul la patru benzi, ca să se poată circula fluent.

Scopul este să fie patru benzi de la Galați până la Hanu Conachi, de la Hanu Conachi până la Fundeni - Lungoci, tot patru benzi, să ne înțepăm în drumul expres care ajunge la autostradă la Focșani. Să racordăm Galațiul și localitățile limitrofe la Autostrada Moldovei A7.

Cei din Tecuci ies pe partea cealaltă, pe la Cosmești - Tișița și ajung la A7, iar cei din Galați, ca să nu mai intre pe zona de Tecuci (Ivești, Liești, Barcea, Umbrărești, Drăgănești) și ca să nu se aglomereze satele respective, vor face stânga de la Hanu Conachi și, de la Nănești, vor intra direct pe Autostrada Moldovei. Practic, și în zona Hanu Conachi - Tecuci traficul va fi descongestionat și se va circula mai repede, mai fluent și mai în siguranță", afirmă Costel Fotea.

Nimeni nu va mai putea intra pe contrasens

În momentul în care vor fi patru benzi, vor fi separatoare între sensurile de circulație, astfel încât să nu se mai circule pe contrasens, să nu mai poată cineva să întoarcă mașina la fiecare poartă sau în mijlocul drumului. Din loc în loc vor fi sensuri giratorii. Vor fi amenajate și treceri de pietoni, astfel că nu va mai traversa nimeni pe unde vrea sau din poartă-n poartă.

"Cu siguranță, modernizarea DN 25 va conduce la două lucruri: siguranța celor care se află în trafic și descongestionarea circulației, astfel încât viteza de deplasare să fie cea regulamentară, să se poată circula civilizat și în condiții de siguranță", mai spune președintele CJ Galați.

Conform datelor din trafic, DN 25 este cel mai circulat și cel mai aglomerat drum din județul Galați, cu un trafic de aproximativ 6.000 de mașini în 24 de ore pe anumite porțiuni, din care aproape 20 la sută sunt camioane.

Citit 18301 ori Ultima modificare Joi, 21 Martie 2024 18:13

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.