Primăria vrea să scape de „epava” portului de ambarcaţiuni

Primăria vrea să scape de „epava” portului de ambarcaţiuni
Evaluaţi acest articol
(27 voturi)

Degradat în proporţie de 70 la sută, dar cu o valoare de inventar de peste 6,4 milioane de lei, portul de ambarcaţiuni al municipalităţii, situat în zona Trecere Bac, cheltuieşte mai mult decât produce. Administratorul lui, societatea Gospodărire Urbană SRL, ar fi mai mult decât încântat să scape de el. Soluţia pe care a găsit-o Primăria Galaţi este închirierea lui, prin licitaţie publică.

„Se aprobă închirierea prin licitație publică a unor imobil - ansamblu de construcții, proprietatea publică a municipiului Galați, Port de Ambarcațiuni, pentru 25 de nave (ponton și alte active corporale), situat în zona Trecere Bac”, propune unul dintre proiectele de hotărâre care va fi supus, săptămâna viitoare, aprobării Consiliului Local.

Conform documentului, valoarea de inventar a bunului este de 6.478.596 de lei. Conform documentelor, portul mai are 25 de locuri disponibile, din cele 70 funcţionale iniţial: „Stadiul actual - 70 la sută degradat, în urma îngheţului repetat al Dunării”. Da, au fost vremuri în care apele fluviului îngheţau… Iar Primăria spune că au fost înregistrate solicitări de valorificare a portului prin închiriere sau concesiune. Deci amatori ar fi!

Documentaţia licitaţiei şi caietul de sarcini sunt, de asemenea, la mâna consilierilor. Acestea prevăd un preț de pornire a licitației de la suma de 100 lei/loc de acostare/lună. Şi o durată a închirierii de cinci ani.

„Oportunitatea închirierii constă în furnizarea de servicii de calitate cetăţenilor şi atragerea de venituri la bugetul local, prin exploatarea eficientă a domeniului public. Şi din dorința de a furniza servicii competitive pentru cetățenii municipiului, deținători de ambarcațiuni. Adjudecatarul va fi răspunzător de întreţinerea în bune condiţii a elementelor structurale şi de construcţie, dar şi de funcţionarea în deplină siguranţă a acestora”, se precizează în documente.

Portul va fi scos la închiriat cu totul: bariere, magazie de tablă, cabină, poton, semnalizări costiere şi plutitoare etc. Administratorul, Gospodărire Urbană, pare mai mult decât încântat să scape de el, şi asta se vede din cheltuielile pe care le prezintă: pază - 79.275 de lei (mai-decembrie); redevenţă - 10.488 de lei; mentenanţp - 144.263 de lei; zero locuri prin abonament; venituri - 126.816 de lei.

Povestea portului

Pentru cei care au uitat ori n-au apucat construcţia lui, reamintim că Portul de ambarcaţiuni de agrement de la Galaţi a fost realizat cu finanţare de la Ministerul Turismului condus atunci de Elena Udrea.

Actul de naştere este Hotărârea Guvernului nr. 762 din 1 iulie 2009, semnată de prim-ministrul Emil Boc şi contrasemnată de Ministrul Turismului, Elena Udrea, prin care municipiul Galaţi a primit 2.940.000 de lei pentru „finanţarea proiectelor de investiţii în turism pe anul 2009”. În cazul nostru era vorba despre construcţia unui Port de ambarcaţiuni de agrement.

Însăşi ministra Elena Udrea a venit la Galaţi pentru a verifica personal cum decurg lucrările la viitorul port. Obiectivul a fost construit de firma Black Sea Magic SRL Limanu şi a costat 3.431.492 de lei.

Din păcate, în februarie 2012, portul de ambarcaţiuni, abia ieşit din garanţie, a fost grav avariat de îngheţ şi de sloiurile de gheaţă de pe Dunăre. Structurile plutitoare despre care presa scria că au fost aduse din Finlanda şi pasarela de acces, adusă chipurile din Spania, n-au rezistat!

Deoarece nu s-au efectuat reparaţiile necesare, avariile s-au perpetuat de-a lungul timpului, sub acţiunea valurilor şi a curenţilor de apă, ajungându-se în prezent ca structura plutitoare să fie parţial deteriorată şi deplasată către şenalul navigabil.

În anii următori, Gospodărire Urbană a mai ajustat pontonul, înlăturând din capătul terminal două porţiuni. Capătul pontonului a rămas astfel în aval fără piloni de susţinere.

Neoficial, se spune că locul în care a fost amplasat portul nu este deloc propice, că ar fi trebuit construit într-un golf, ferit de curenţi. Şi aşa ajungem la investiţia despre care aţi putut citi în ziarul „Viaţa liberă” - amenajarea în dreapta Trecerii bac, cunoscută ca fiind un golfuleţ, a unui port de ambarcaţiuni. Dar nu despre acesta este vorba în acest articol, ci despre epava celui finanţat de Ministerul Turismului. Suntem curioşi dacă „epava” îşi va găsi doritori.

Citit 7528 ori Ultima modificare Vineri, 20 Iunie 2025 17:38

20 comentarii

  • postat de Terente...din Galati
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 22:16
    89.136.6.***
    Orice galatean nascut, crescut aici, ti-ar fi indicat ca golfuletul din spatele Ivas, este singura locatie pt asa ceva. Apropos, oare "miscarile" de acolo, or fi legate ombilical si de tov. Ivașcu?
    1
    2
  • postat de florin
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 17:30
    5.13.140.***
    Asta-i una din investițiile alea mărețe !!!Toată ziua cu investiția în gura aleșii noștrii!!!
    2
    4
  • postat de IL
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 17:00
    86.127.105.***
    CEA MAI MARE PROBLEMA A GALATIULUI-ORAS LA DUNARE; NU EXISTA UN PORT DE AMBARCATIUNI DE AGREMENT, NU EXISTA O PANARAMA DE RAMPA DE LANSARE A BARCILOR LA APA, DAR IMPOZIT 400 LEI/AN
    1
    7
  • postat de Daniel
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 14:25
    5.13.143.***
    Numai bine iese Udrea din puscarie, a fost prezenta la inaugurare, poate e prezenta si la inchiderea lui.
    Cu niste abonamente si taxe decente poate ar fi avut clienti si trafic, dar fomistii..
    1
    16
  • postat de Fantana din Gradina Publica....
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 09:13
    217.160.104.***
    Bai panaramelor , dati drumul odata la saracia aia de fantana arteziana din Gradina Publica !! HUUUOOOOO !!!!!
    5
    20
  • postat de lupamea
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 08:53
    5.13.175.***
    Foarte "tare", 10 pari, 20 de scanduri=>port! Pe bani publici, bineinteles! 100lei/luna taxa acostare, mai ieftin decat un loc de parcare. Cand o sa darmati sandramaua, tot pe bani publici?
    1
    20
  • postat de Cotizantu la sistemu ticăloșit
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 08:27
    128.127.118.***
    Pontonul Elenei Udrea.Mai e si ingrămădirea de fiare vechi seceri si ciocane.E o operă de artă ,a epocii de tristă amintire.Se numea inițial:Spre comunism in zbor.Era la Mc Donalds.
    8
    13
  • postat de Un galatean
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 08:07
    212.93.144.***
    Primaria sa intretina avcest port de ambarcatiuni facut din bani publici si nu sa concesioneze, un port adevarat inceput de comunisti, si dat anturajului lui, D.N. A. mai exista la galati????
    8
    12
  • postat de Ce vor sa construiasca un port privat, ce vor jecmani galatenii, brailenii au un port al primariei….
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 08:02
    212.93.144.***
    Acest port, bun, rau a fost facut, acest primar, nu numaica nu a facut nimic pentru galateniidornici de dunare, a sabotat acest port, ca si constructia tunelului, facilitand acum o afacere a anturajul
    8
    22
  • postat de Albert
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 07:41
    5.13.180.***
    Oare înghețul sa fie vinovatul? Administrarea neprofesionista, ce ziceți?
    Ac lucru se poate spune și despre TALCIOCUL NOU. Cine plătește, stimabililor ? N ați rezolvat problema cu.....apa potabila?
    4
    27
  • postat de Camelia
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 07:22
    213.233.108.***
    Unde NU DĂ Doamne să-și RESPECTE PROMISIUNILE BOLOJAN și să "intre cu coasa" în căpușele politice care au "realizat" acest deficit pe care vor să-l "reducă" punând biruri dar nu pe ei.
    2
    32
  • postat de Camelia
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 07:16
    213.233.108.***
    @Iulian,
    Ospătar poate la Locomotiva dar la fosta cantină a PCR de pe aleea Trandafirilor a fost magazioner (noroc de soție care și acum are grijă de soț și fiu dupa 35 de ani de la revoluție).
    3
    19
  • postat de Goe
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 03:43
    86.124.201.***
    Principalii vinovati sunt proiectantii nu cei ce au semnat finantarile!
    2
    16
  • postat de Zamfirelli
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 00:56
    46.97.60.***
    Despre Marius Necula care a fost si el implicat în acest proiect ce se mai aude?
    Cred că ar trebui făcut o LISTĂ completă cu toți politrucii ăștia care nu fac cinste Galațiului!
    4
    42
  • postat de IULIAN
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 00:46
    89.137.30.***
    Păcat că nu se pot face atașamente să vedeți cum conduc orașul un fiu de milițian și unul de ospătar...nu are sens,toți am făcut prostii...poate nu în tandem cum fac retardații ăștia doi.
    8
    35
  • postat de George
    Vineri, 20 Iunie 2025 21:27
    128.127.119.***
    Aceste date finananciare vor indeparta orice intreprinzator care stie cat de greu se fac banii.
    4
    25
  • postat de Camelia
    Vineri, 20 Iunie 2025 20:33
    213.233.108.***
    După ce ați "ascuns-o" pe Udrea vă dați VITEJI ? Vorba: "La război înapoi, la plăcinte înainte". Să vedem ce veți face cu BOLOJAN. DĂ DOAMNE.
    11
    26
  • postat de Camelia
    Vineri, 20 Iunie 2025 20:28
    213.233.108.***
    Administratorul/ Magearu CE A FĂCUT ca să FIE PROFITABIL ? Știe NUMAI SĂ CERȘEASCĂ bani din taxe ?
    9
    44
  • postat de Camelia
    Vineri, 20 Iunie 2025 20:25
    213.233.108.***
    Despre TERMINALUL DE PASAGERI al APDM Galați care este NEFUNCȚIONAL din start și "toacă mulți bani" cu întreținerea, CE ARE DE SPUS PRIMĂRIA/CJ Galați ???
    7
    42
  • postat de Port pt submarine
    Vineri, 20 Iunie 2025 19:39
    86.120.239.***
    Nici Apolodor din Damasc nu reușea să-l facă așa de strâmb.
    6
    34

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro