Cărțile electronice de identitate, disponibile și pentru gălățeni

Cărțile electronice de identitate, disponibile și pentru gălățeni
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

Noile documente care conțin un cip ce va permite accesul la 11 servicii digitale le sunt acum disponibile și gălățenilor. Obținerea noului act de identitate este gratuită pentru persoanele cu vârsta de peste 14 ani.

Incertitudinea privind eliberarea noilor cărți electronice de identitate (CEI) la Galați a fost clarificată de autoritățile locale, care ne-au confirmat, zilele trecute, că și la Serviciile Locale de Evidență a Populației pot fi adresate cereri pentru eliberare acestor documente.

Noile cărți electronice de identitate nu le sunt accesibile doar persoanelor care au împlinit deja 14 ani, ci și copiilor cu vârste între 0 și 14 ani, cu mențiunea că pentru acestea se va plăti o taxă de 67 de lei.

Noile documente vor conține o serie de informații care lipsesc din cărțile de identitate actuale. Astfel, cei care optează pentru aceste cărți electronice trebuie să știe că acestea vor avea două variante și vor conține:

- În formatul tipărit: nume prenume, cetățenie, data nașterii, sex, CNP, imaginea facială și semnătura olografă.

- În formatul electronic: la toate datele tipărite se vor adăuga prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică. Ulterior, impresiunile papilare înscrise în CEI sunt șterse din baza de date a autorităților care realizarea imprimarea.

Avantajele noii cărți de identitate

Buletinul cu cip le va permite gălățenilor să circule în spațiul european și să genereze semnătura electronică prin conectarea la o serie de aplicații.

De asemenea, posesorii CEI vor putea semna documente oficiale online, fără a merge fizic la instituții. Semnătura electronică va avea aceeași valoare legală ca o semnătură olografă.

Documentul electronic va permite autentificarea în sistemele informatice ale instituțiilor publice, precum ANAF, SPV sau CNAS, fără a mai fi nevoie de conturi separate.

De asemenea, accesul la serviciile publice, precum obținerea unui cazier sau plata unei taxe, se va face mai rapid.

Informații privind condițiile, documentele necesare precum și accesul la platforma pentru programare se face accesând linkul https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.

Citit 1419 ori Ultima modificare Miercuri, 25 Iunie 2025 18:01

3 comentarii

  • postat de Anda
    Miercuri, 25 Iunie 2025 22:31
    5.13.150.***
    Va fi si mai usor de acum de scanat IQul persoanei... dupa impotrivirea de a-si face buletin nou :))
    7
    1
  • postat de Semi-digitalizare
    Miercuri, 25 Iunie 2025 18:51
    86.120.239.***
    O să porți la tn cartea de identitate și certificatul printat care să îți ateste domiciliu. S-au scremut 5 ani la proiectul pilot a cărților electronice și tot prost le-a ieșit.
    15
    15
  • postat de Von Bergovicz 22,3 cm Records
    Miercuri, 25 Iunie 2025 18:50
    109.166.135.***
    Agenda 2030 e in perfecta desfasurare
    17
    9

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro