Biroul de presă al Distrigaz Sud Rețele a declarat pentru „Viața liberă” că, după confirmarea pierderii de gaze, a fost întreruptă temporar alimentarea pentru două scări cu branșament comun. Înștiințarea și pașii care trebuie urmați de către asociația de proprietari au fost comunicați către clientul care a făcut sesizarea. Conform Agerpres, Distrigaz Sud Rețele nu taxează repunerea în funcțiune a clienților la care alimentarea cu gaze naturale s-a întrerupt din motive tehnice.
Un mesaj primit pe adresa redacției spunea următoarele: „Din data de 18.10.2025, nu avem gaze naturale în zona Str. Oțelarilor nr. 33, bl. H9. Am sunat la Distrigaz și mi s-a zis că s-a constatat o pierdere de gaze în zonă, a sigilat și doar atât. Nu intervine nimeni la defecțiune, stăm fără apă caldă și căldură”.
La solicitarea „Vieții libere”, Biroul de presă al Distrigaz Sud Rețele ne-a transmis următoarele: „În data de 18 octombrie 2025, a fost primită o sesizare la Centrul de apeluri și depanaj al Distrigaz Sud Rețele cu privire la un miros de gaze, la adresa strada Oțelarilor nr. 33, Bl. H9, sc. 3. Agentul de intervenție s-a deplasat la adresa menționată și, în urma verificărilor efectuate cu aparatura de specialitate din dotare, a identificat pierderi de gaze naturale la înfiletările robinetului de intrare a contorului apartamentului de la care a fost transmisă sesizarea.
În urma acestei constatări, pentru asigurarea condițiilor de securitate conform legii, Distrigaz Sud Rețele a întrerupt temporar alimentarea cu gaze naturale pentru scările 3 și 4, întrucât blocul este racordat la rețeaua de gaze naturale printr-un branșament comun.
Înștiințarea despre această închidere, precum și pașii pe care Asociația de Proprietari îi are de parcurs au fost înmânate clientului care a făcut sesizarea inițială”.
Pașii care trebuie urmați
Biroul de presă al companiei ne-a prezentat și pașii care trebuie urmați pentru restabilirea alimentării cu gaze.
„În conformitate cu legislația în vigoare, obligația distribuitorului de gaze, în speță Distrigaz Sud Rețele, este de a interveni în caz de urgențe și de a întrerupe alimentarea cu gaze naturale pentru siguranța consumatorilor. Odată finalizată această acțiune, clientul în cauză este informat în legătură cu obligația de a contracta un operator economic autorizat de ANRE. Operatorul economic ales de client va remedia neconformitățile/defectele, va efectua revizia tehnică a instalației de utilizare și va transmite către Distrigaz Sud Rețele toate documentele care atestă că aceasta îndeplinește condițiile tehnice de funcționare în siguranță, în conformitate cu prevederile normelor tehnice. În baza acestor documente justificative se poate relua alimentarea cu gaze în condiții de siguranță. Lista cu operatorii economici autorizați se regăsește și pe site-ul www.anre.ro”.
Repunerea în funcțiune nu este taxată și de Distrigaz
În astfel de situații, Distrigaz Sud Rețele nu taxează repunerea în funcțiune a clienților, în cazul în care întrerupe alimentarea cu gaze naturale din motive tehnice, au precizat reprezentanții companiei, într-un răspuns transmis la solicitarea Agerpres. Singurele tarife de achitat sunt cele către operatorul autorizat ANRE care prestează lucrările de rebranșare.
„În cazul în care Distrigaz Sud Rețele întrerupe alimentarea cu gaze naturale din motive tehnice, repunerea în funcțiune a clienților nu se taxează. Operatorii economici autorizați ANRE, care prestează lucrări pentru clienții finali în baza contractelor directe cu aceștia, au tarifele stabilite în piața liberă. Singurele servicii conexe pentru care Distrigaz Sud Rețele percepe tarif sunt sistările de gaze solicitate de furnizor ca urmare a neplății facturilor de gaze sau sistările la cererea expresă a clientului, atunci când acesta dorește să-şi facă modificări în locuință și dorește ridicarea contorului”, au explicat reprezentanții companiei.