Pierderi de gaze la contorul unui bloc de pe strada Oțelarilor
Foto: Imagine cu caracter ilustrativ

Pierderi de gaze la contorul unui bloc de pe strada Oțelarilor
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Biroul de presă al Distrigaz Sud Rețele a declarat pentru „Viața liberă” că, după confirmarea pierderii de gaze, a fost întreruptă temporar alimentarea pentru două scări cu branșament comun. Înștiințarea și pașii care trebuie urmați de către asociația de proprietari au fost comunicați către clientul care a făcut sesizarea. Conform Agerpres, Distrigaz Sud Rețele nu taxează repunerea în funcțiune a clienților la care alimentarea cu gaze naturale s-a întrerupt din motive tehnice.

Un mesaj primit pe adresa redacției spunea următoarele: „Din data de 18.10.2025, nu avem gaze naturale în zona Str. Oțelarilor nr. 33, bl. H9. Am sunat la Distrigaz și mi s-a zis că s-a constatat o pierdere de gaze în zonă, a sigilat și doar atât. Nu intervine nimeni la defecțiune, stăm fără apă caldă și căldură”.

La solicitarea „Vieții libere”, Biroul de presă al Distrigaz Sud Rețele ne-a transmis următoarele: „În data de 18 octombrie 2025, a fost primită o sesizare la Centrul de apeluri și depanaj al Distrigaz Sud Rețele cu privire la un miros de gaze, la adresa strada Oțelarilor nr. 33, Bl. H9, sc. 3. Agentul de intervenție s-a deplasat la adresa menționată și, în urma verificărilor efectuate cu aparatura de specialitate din dotare, a identificat pierderi de gaze naturale la înfiletările robinetului de intrare a contorului apartamentului de la care a fost transmisă sesizarea. 

În urma acestei constatări, pentru asigurarea condițiilor de securitate conform legii, Distrigaz Sud Rețele a întrerupt temporar alimentarea cu gaze naturale pentru scările 3 și 4, întrucât blocul este racordat la rețeaua de gaze naturale printr-un branșament comun.

Înștiințarea despre această închidere, precum și pașii pe care Asociația de Proprietari îi are de parcurs au fost înmânate clientului care a făcut sesizarea inițială”.

Pașii care trebuie urmați

Biroul de presă al companiei ne-a prezentat și pașii care trebuie urmați pentru restabilirea alimentării cu gaze.

„În conformitate cu legislația în vigoare, obligația distribuitorului de gaze, în speță Distrigaz Sud Rețele, este de a interveni în caz de urgențe și de a întrerupe alimentarea cu gaze naturale pentru siguranța consumatorilor. Odată finalizată această acțiune, clientul în cauză este informat în legătură cu obligația de a contracta un operator economic autorizat de ANRE. Operatorul economic ales de client va remedia neconformitățile/defectele, va efectua revizia tehnică a instalației de utilizare și va transmite către Distrigaz Sud Rețele toate documentele care atestă că aceasta îndeplinește condițiile tehnice de funcționare în siguranță, în conformitate cu prevederile normelor tehnice. În baza acestor documente justificative se poate relua alimentarea cu gaze în condiții de siguranță. Lista cu operatorii economici autorizați se regăsește și pe site-ul www.anre.ro”.

Repunerea în funcțiune nu este taxată și de Distrigaz

În astfel de situații, Distrigaz Sud Rețele nu taxează repunerea în funcțiune a clienților, în cazul în care întrerupe alimentarea cu gaze naturale din motive tehnice, au precizat reprezentanții companiei, într-un răspuns transmis la solicitarea Agerpres. Singurele tarife de achitat sunt cele către operatorul autorizat ANRE care prestează lucrările de rebranșare.

„În cazul în care Distrigaz Sud Rețele întrerupe alimentarea cu gaze naturale din motive tehnice, repunerea în funcțiune a clienților nu se taxează. Operatorii economici autorizați ANRE, care prestează lucrări pentru clienții finali în baza contractelor directe cu aceștia, au tarifele stabilite în piața liberă. Singurele servicii conexe pentru care Distrigaz Sud Rețele percepe tarif sunt sistările de gaze solicitate de furnizor ca urmare a neplății facturilor de gaze sau sistările la cererea expresă a clientului, atunci când acesta dorește să-şi facă modificări în locuință și dorește ridicarea contorului”, au explicat reprezentanții companiei.

Citit 3037 ori Ultima modificare Joi, 23 Octombrie 2025 16:54

5 comentarii

  • postat de Limba romaneză
    Joi, 23 Octombrie 2025 21:15
    86.124.202.***
    De cand s-a inlocuit in limba romana cuvantul "depanare" cu "depanaj" ?
    Si explicatia e intortocheata: pierderile de gaz de la un contor individual duc la inchiderea totala pe 2 scari ?
    0
    4
  • postat de IULIAN
    Joi, 23 Octombrie 2025 20:33
    89.137.30.***
    Pierderi de gaze poate fi și o bășină.
    1
    7
  • postat de Von Bergovicz 24,3 cm Records
    Joi, 23 Octombrie 2025 20:07
    109.166.133.***
    Hai, lăsați:))))
    1
    6
  • postat de locatarii platesc. si de la soba pe lemne poti sa mori dar nu iei si altii
    Joi, 23 Octombrie 2025 19:08
    173.255.164.***
    este inevitabil intr-un bloc sa ai pierderi de gaze. atitea racorduri pe scara si casa... locatarii trebuie sa_si monteze sezisori de gaz, schimbat peridiodic si sa anunte distrigaz daca miroase a gaz
    10
    8
  • postat de Cici
    Joi, 23 Octombrie 2025 19:07
    86.120.239.***
    Să se plătească din oficiu clienților compensații la factură.Ca să nu mai lase in funcțiune toate vechiturile.E valabil și pt întreruperile neanunțate la Electrica, Apa-Canal.
    7
    8

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro