Numai documentaţia a costat 220.800 de lei! 8,29 milioane de lei pentru MODERNIZAREA unui SENS GIRATORIU

Numai documentaţia a costat 220.800 de lei! 8,29 milioane de lei pentru MODERNIZAREA unui SENS GIRATORIU

Foto ”Viața liberă”, Marius Negri
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
8 comentarii


Estimate, iniţial, la 6,63 milioane de lei, costurile necesare pentru modernizarea sensului giratoriu Piaţa Energiei au fost majorate cu 1,66 milioane de lei * Pentru asta, Primăria a mai plătit documentaţii de încă 127.800 de lei, bani publici!


„6,63 milioane de lei, pentru reconfigurarea unui sens giratoriu. Investiţia a fost aprobată”, aşa suna titlul articolului pe care l-aţi putut citi în octombrie, anul trecut, în ziarul „Viaţa liberă”. Ei bine, nu vă faceţi griji sau iluzii, nu s-a apucat nimeni de treabă, doar costurile estimate iniţial au fost modificate, şi asta prin votul noului Consiliu Local. Paradoxul este că, pentru a afla cât ar putea costa investiţia, municipalitatea a plătit 93.000 de lei (fără TVA) şi apoi 127.800 de lei (fără TVA), ultima cheltuială fiind făcută la câteva zile după ce costurile iniţiale fuseseră aprobate de aleşi. Iată cum s-a întâmplat.

Decizie după decizie


La recenta şedinţă a Consiliului Local, aleşii au aprobat modificarea şi completarea unei hotărâri votată în octombrie anul trecut (HCL nr. 393/2015) privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul „Modernizare strada Siderurgiştilor, strada 1 Decembrie 1918, strada Traian Vuia, bulevardul George Coşbuc (tronson Henry Coandă - Alexandru Măcelaru) - Etapa I - Sens giratoriu Piaţa Energiei”. Mai exact, s-au modificat doar valorile.

Potrivit documentaţiei de pe masa aleşilor, pentru prima etapă a modernizării „s-a elaborat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii (DALI), care se va propune pentru finanţare din fonduri structurale". Argumentele pornesc de la faptul că proiectul „Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii” a implicat realizarea de lucrări şi în zona intersecţiei dintre Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918.

De asemenea, „prin lucrările propuse pe strada Tecuci şi strada Anghel Saligny, prin care se desfiinţează calea de rulare a tramvaielor, devine imposibil accesul tramvaielor dinspre strada Basarabiei spre strada Siderurgiştilor sau dinspre strada Basarabiei spre strada 1 Decembrie 1918 din cauza razei foarte mici de curbură a liniei de tramvai. În vederea rezolvării acestei probleme, pentru a crea condiţiile tehnice de circulaţie a tramvaielor în zonă şi, în mod special, la schimbarea de direcţie, se propune în prima etapă amenajarea sensului giratoriu din Piaţa Energiei”, se arată în document.

Potrivit hotărârii adoptate, acolo se doreşte: reabilitarea structurii rutiere existente, racordarea la străzile adiacente, marcaje rutiere şi indicatoare rutiere, înlocuirea/ refacerea/ modernizarea integrală a infrastructurii şi suprastructurii căii de tramvaie pe zonele de racord cu liniile de pe străzile Basarabiei, Combinatului, 1 Decembrie 1918 şi Siderurgiştilor, înlocuirea liniei de tramvai, montarea de schimbătoare noi, lucrări la calea de rulare şi la reţeaua de alimentare-fir contact, amortizoare de zgomote şi vibraţii.

De asemenea, se va realiza trecerea reţelei de joasă tensiune, a reţelei de fibră optică, telefonie şi televiziune în subteran şi realizarea sistemul de canalizare aferent. Exact aceleaşi lucrări pe care le prevedea hotărârea de anul trecut! Numai că, acum valoarea totală a investiţiei care ar putea dura 24 de luni este de 8.292.180 lei cu TVA, bani ce ar putea veni de la bugetul local şi dintr-un împrumut.

Ce-au spus aleşii


Cu excepţia consilierului local ALDE Gheorghe Bugeag, nimic! Dr. Bugeag n-a întrebat de ce investiţia pe care a votat-o în luna octombrie anul trecut – când era tot consilier local – costă acum mai mult. Singura lui remarcă a fost că „ar trebui să ne apucăm şi de sensurile giratorii de la intrarea în oraş dinspre Tecuci şi, respectiv Brăila, pentru că arată urât şi mai mult încurcă”.

Explicaţii pentru creşterea valorii investiţiei cu 1,66 milioane de lei am descoperit în documentele care însoţesc proiectul: „La noua estimare realizată la nivel de DALI actualizat şi proiect tehnic, proiectantul a luat în calcul noile preţuri ale aparatelor de cale şi amenajarea căii de rulare tramvaie carosabilă. Este necesară modernizarea sensului giratoriu şi prin adoptarea unor soluţii constructive moderne, cu grad sporit de rezistenţă şi stabilitate şi siguranţă în exploatare, protecţia mediului”.

Cât ne-a costat să aflăm cât costă


Potrivit informaţiilor noastre, prima decizie a aleşilor, votată în 12 octombrie 2012, prin care valoarea investiţiei era de 6.632.358 de lei cu TVA, avea la bază o documentaţie realizată de SC Global Service Proiect SRL, plătită de Primăria Galaţi cu 93.000 de lei (fără TVA). Curios este că, imediat după aprobarea hotărârii, mai precis la începutul lunii noiembrie, Primăria a atribuit direct SC Proiect SA contractul pentru actualizarea documentaţiei investiţiei şi a plătit-o cu 127.800 de lei. În concluzie, numai hârtiile necesare investiţiei au costat (fără TVA) 220.800 de lei.

Şi nu se ştie dacă, atunci când se va căuta finanţare pentru lucrarea în sine, nu va fi necesară o nouă actualizare a documentelor. Pe alţi bani publici!

Citit 8273 ori Ultima modificare Miercuri, 03 August 2016 19:50

8 comentarii

  • postat de jos hotii si coruptia Joi, 04 August 2016 19:28 89.137.138.*** Link la comentariu
    2
    0

    Astia sunt bani furati! Se fac tot felul de studii care se platesc adica banul public se duce in privat la firmele de partid. Asa se fura bani legal, acoperit! DNA? Existi si la Galati la hotii astia?

    Raportează
  • postat de Bkt Joi, 04 August 2016 17:24 5.13.221.*** Link la comentariu
    2
    0

    Daca ati observat se schimba borduri in Micro 20 . PSD si a jnceput intotdeauna mamdatul cu schimbarea de borduri . Profitabila afacerea. Inlocuirea de borduri si plantarea de panselute la sensgiratoriu . Bravo ma baieti . Dar un investitor sa ne dea si noua de munca nu aduceti ? Ce faceti voi si tataia stie sa faca

    Raportează
  • postat de florin Joi, 04 August 2016 08:54 5.13.134.*** Link la comentariu
    6
    24

    Mare pacat ca se desfiinteaza sina de tramvai pe str. Tecuci si pe Anghel Saligny. Cei care au proiectat refacerea acestor doua strazi sunt incompententi. Cum sa spui ca e raza prea mica la curba a tramvaielor, pana acum cum au circulat?
    In toata Europa se pune mare accent pe transportul ecologic- adica cel electric- dar la noi se desfiinteaza acest transport si ramanem cu tevi de esapament de la autobuze.

    Raportează
  • postat de Cristian Dimofte Joi, 04 August 2016 08:34 5.13.220.*** Link la comentariu
    8
    15

    Parca vad ca se face si acolo o cruce gigantica, doar suntem oras sub papucul bisericii, nu?

    Raportează
  • postat de denis Joi, 04 August 2016 07:28 79.116.100.*** Link la comentariu
    3
    26

    Cu Pucheanu la primarie...sigur nu se va mai face modernizarea, acum asfaltam bordurile din fata vilei lu Nica si celorlanti acoliti din PSD.

    Raportează
  • postat de George Joi, 04 August 2016 07:24 84.117.219.*** Link la comentariu
    1
    26

    In conditiile in care in Braila sensul giratoriu de la Kaufland si cel de la Lukoil au costat fiecare pana in 200 000 lei. Deci in Galati doar documentatia costa mai mult decat un intreg sens Giratoriu in Braila. Concluzia e ca DNA-ul ar gtrebui sa intre pe fir.

    Raportează
  • postat de Pesede Joi, 04 August 2016 06:10 84.117.40.*** Link la comentariu
    1
    24

    Tot sa faci AFACERI sugand banii de la stat (ceilalti cetateni)

    Raportează
  • postat de G-Man Joi, 04 August 2016 00:15 82.137.10.*** Link la comentariu
    1
    34

    vede-v-as la DNA pe toti incolonati saraci si racoriti pentru multi ani!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.