Informaţii utile | În cât timp este verificat un contor de către Electrica

Informaţii utile | În cât timp este verificat un contor de către Electrica
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Gălăţenii trebuie să ştie că orice solicitare a lor privind un contor electric dispărut, defect sau suspect de înregistrări eronate trebuie luată în considerare de operatorul de distribuţie - Electrica SDEE Galaţi, în cele mai multe din cazuri. În urma unei solicitări adresate de "Viaţa liberă", reprezentanţii Electrica Galaţi ne-au răspuns cu promptitudine, aşa că vă oferim mai multe detalii despre cum şi în ce termen trebuie să rezolve cererea de verificare a unui contor.
Astfel, conform Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali, elaborat de ANRE, Electrica are obligaţia să monteze sau să înlocuiască grupul de măsurare sau elemente ale grupului de măsurare identificate sau sesizate ca fiind dispărute, defecte ori suspecte de înregistrări eronate. Termenul maxim este de cinci zile lucrătoare de la data identificării/sesizării dispariţiei sau defecţiunii, în cazul unui loc de consum cu puterea aprobată mai mare de 100 kW, şi de zece zile lucrătoare, în cazul unui loc de consum cu puterea aprobată mai mică sau egală cu 100 kW sau al unui client final casnic.
În cazul defectării unor elemente ale grupului de măsurare care sunt proprietatea utilizatorului, respectiv transformatoare de tensiune sau de curent, acesta are obligaţia înlocuirii lor în maximum 20 de zile calendaristice de la data constatării, cu informarea prealabilă a operatorului de distribuţie.
Regulamentul menţionat mai prevede că, dacă utilizatorul sesizează direct sau prin intermediul furnizorului, în scris ori prin alte mijloace puse la dispoziţie de operatorul de distribuţie, că grupul de măsurare este defect sau suspect de înregistrări eronate, operatorul de distribuţie efectuează, în termenele prevăzute mai sus (5 sau 10 zile lucrătoare, după caz), o verificare la locul funcţionării, cu acceptul şi în prezenţa utilizatorului şi a furnizorului, iar constatările se înscriu într-un proces-verbal semnat de părţi. Echipamentul de măsurare demontat se verifică la un laborator metrologic autorizat, care stabileşte eroarea de înregistrare. Costul verificării metrologice este suportat de operatorul de măsurare, în cazul nostru de Electrica SDEE Galaţi. Excepţie fac cazurile în care verificarea se efectuează la solicitarea clientului final şi reclamaţia se dovedeşte a fi neîntemeiată şi cel în care defecţiunea a fost produsă de clientul final, situaţii în care acesta din urmă va suporta toate costurile.

Citit 18516 ori Ultima modificare Duminică, 27 Noiembrie 2016 16:53

1 comentariu

  • postat de X
    Luni, 28 Noiembrie 2016 14:22
    82.79.114.***
    Ce e frumos ati pastrat la final .... dar nu ati detaliat .... hai sa va explic eu ...
    Daca te duci la Electrica si zici ca respectivul contor este defect si ca nu inregistreaza corect, iti zic din prima ... nu e nici o problema, "complectati" cererea si achitati vreo 300 lei ... si ramai masca ... si intrebi pentru ce ? si ti se raspunde ca daca la masuratorile metrologice cotorul se constata ok contravaloarea achitata ramane in proprietatea Electrica, altfel ti se vor returna banii !!! (Alt drum la electrica, alta cerere, alta vrajeala ....)
    Contorul este proprietatea distribuitorului, si de ce sa platesc inainte ca la c&5v3 cand eu constat ca inchid toate sigurantele din casa si contorul tot inregistreaza !
    Dar poate is salariat pe salariul minim pe economie si abia ma tin sa paltesc facturile si chiar nu am sa platesc cei 300 lei ce fac ?!
    Regulamentele Electrica sunt abuzive !!! Dar ANRE-ul doarme !
    0
    6
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.