Planul zonei metropolitane „Dunărea de Jos'' | Ca să nu mai fie dispute, Galaţiul va fi condus de la Brăila
Foto: Foto: Nica George

Planul zonei metropolitane „Dunărea de Jos'' | Ca să nu mai fie dispute, Galaţiul va fi condus de la Brăila
Evaluaţi acest articol
(23 voturi)

Păstrat în secret de primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu şi de edilul Brăilei, Marian Dragomir, proiectul zonei metropolitane „Dunărea de Jos”, care va lua naştere din asocierea celor două oraşe, prevede obligaţii clare pentru fiecare dintre părţi. Noi am reuşit să le aflăm şi vi le prezentăm în exclusivitate.

Potrivit datelor noastre, Ionuţ Pucheanu şi Marian Dragomir au stabilit formula juridică de formare a zonei metropolitane Galaţi – Brăila încă de dinainte de a fi ajuns primari, adică din campania electorală a alegerilor locale. În schimb, au jurat să păstreze secretul până în clipa în care documentul va fi fost semnat. „Hai să vorbim despre ce înfăptuieşte asocierea! Că aşa, proiecte şi planuri că facem tunele pe sub Dunăre, trimitem rachete în spaţiu, tot au fost”, ne-a declarat primarul Pucheanu când i-am cerut să ne confirme perfectarea statutului Asociaţiei intercomunitare „Dunărea de Jos”, document care va fi semnat în această lună.

Tulcea, arbitru al asocierii

Potrivit statutului, conducerea asociaţiei va fi stabilită după o regulă clară: cine are sediul, pierde directoratul! Potrivit datelor noastre, pentru început, sediul va fi în Cartierul „Cantemir”, din Galaţi, iar Brăila va deţine preşedinţia! Concret, pentru a elimina orice orgolii, tinerii edili au convenit că preşedinţia şi sediul vor fi tranşate anual, în urma unei curse de canotci! Da, este vorba de tradiţionala competiţie de canotci care are loc de Ziua Marinei, organizată de celebrul Ivan Patzaichin. Concret, funcţionarii din Primăria Galaţi şi cei din Primăria Brăila vor vâsli cu elan, în câte o canotcă, iar cârmaci vor fi cei doi primari, care se antrenează deja. Cine câştigă cursa va avea preşedinţia, iar cine pierde se va mulţumi să asigure sediul. Primarul Pucheanu este ferm convins că, de această dată, Galaţiul va câştiga, după ratările succesive din ultimii patru ani: „Aplaud mult mai bine decât Marian şi am ritmul în sânge!”, s-a lăudat prietenilor, ştiut fiind că nimeni altul decât cârmaciul impune ritmul şi ghidează vâslaşii.

Pe dig va circula doar tramvaiul!

Nu vă minunaţi! Acesta este motivul pentru care primarul Ionuţ Pucheanu a scos deja la licitaţie restructurarea urbană a zonei de la intrarea dinspre Brăila. Concret, se doreşte ca pe dig să nu mai circule decât tramvaiele care vor uni Galaţiul cu Brăila! Prin urmare, adio, microbuze! Adio şi tunel! În statutul asocierii, Galaţiul se obligă ferm să renunţe la vreun alt proiect de traversare a Dunării şi să sprijine Podul de la Brăila. Tocmai de aceea, în judeţul vecin se va mai putea ajunge rutier doar pe la Şendreni-Baldovineşti, chiar dacă asta înseamnă zece kilometri în plus. Bacul, faţă de care social-democraţii gălăţeni au profunde interese, va continua să circule până ce va fi dat în funcţiune podul, apoi va realiza, exclusiv, curse zilnice regulate între Galaţi şi Brăila!

Insulele Dunării, exploatate la jocuri de noroc

Insulele care îşi fac apariţia din mijlocul Dunării, în fiecare vară caniculară şi secetoasă, ar putea fi exploatate turistic. Cel care a pus ochii pe ele este chiar secretarul de stat Cristian Dima, care tocmai a pierdut procesul cu Agenţia Naţională de Integritate, şi ar putea rămâne fără funcţie. Dima se gândeşte serios la consolidarea insulelor şi la construcţia pe ele a unor cazinouri, un domeniu nou şi încă neexploatat de politician!

Amănunte aici.

 

Citit 18996 ori Ultima modificare Sâmbătă, 17 Iunie 2023 08:47

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.