Mii de gălăţeni, la uşa Primăriei. Ce paşi trebuie să faci ca să te ÎNCĂLZEȘTI la iarnă
Foto: ”Viața liberă”, Marius Prisacariu

Mii de gălăţeni, la uşa Primăriei. Ce paşi trebuie să faci ca să te ÎNCĂLZEȘTI la iarnă
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

În doar patru zile de la deschiderea centrelor de depunere a dosarelor pentru ajutorul financiar de 3.000 de lei acordat de către municipalitate în scopul achiziţiei unui echipament de producere a căldurii şi apei calde, mii de gălăţeni s-au prezentat la ghişee.

Potrivit reprezentanţilor Primăriei, la finele săptămânii trecute erau înregistrate aproximativ 140 de cereri, însă alte mii de oameni ridicaseră formularele pe care trebuie să le completeze şi să le ataşeze dosarelor. Numai la sediul Calorgal, care găzduieşte unul dintre cele şase centre, peste 800 de persoane s-au prezentat pentru a se informa şi pentru a obţine adeverinţele tipizate, pe care să le completeze acasă. Aglomeraţie mare a fost şi la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni şi la punctul de colectare fiscală din Micro 18. Sunt şi gălăţeni (în special, cei tineri care au acces la o imprimantă), care şi-au descărcat tipizatele de pe site-ul www.termoficare.primariagalati.ro.

Documentele care nu trebuie să vă lipsească

După cum ne-au mărturisit membrii unor centre, numeroşi gălăţeni au făcut cale întoarsă din cauză că dosarele acestora erau incomplete. Tocmai din acest motiv, vă reamintim care sunt paşii pe care trebuie să-i faceţi pentru a vă pune la punct dosarul şi ce documente nu trebuie să vă lipsească.

Înainte de toate, trebuie să obţineţi formularele tipizate: cererea şi declaraţia pe propria răspundere, adeverinţa care trebuie să vă fie completată de către reprezentanţii asociaţiei de proprietari, angajamentul prin care vă asumaţi că veţi face dovada că suma încasată a fost folosită în scopul pentru care a fost acordată, dar şi OPIS-ul. Toate, de la unul dintre cele şase centre sau descărcat de pe site-ul amintit mai sus.

Mai trebuie să obţineţi certificatul de atestare fiscal privind impozitele, taxele şi alte venituri ale bugetului local, valabil la data depunerii solicitării, şi declaraţia privind taxa de habitat, ambele de la Direcţia de Fiscalitate a Primăriei.

Pe lângă acestea, dosarul trebuie să mai cuprindă adeverinţe care să ateste veniturile realizate de către toţi membrii familiei şi copii ale actelor de identitate ale proprietarului/ coproprietarului locuinţei de domiciliu şi celorlalţi membri ai familiei, care au acelaşi domiciliu, precum şi copie a actului de proprietate.

Dosarul celor care au datorii de până în 3.000 de lei la întreţinere trebuie să conţină şi o declaraţie notarială prin care titularul îşi ia angajamentul că, în termen de maximum 12 luni de la obţinerea ajutorului financiar, va achita datoriile.

Nu în ultimul rând, nu trebuie să vă lipsească factura fiscală sau factura proformă (original+copie) de achiziţionare a sistemului de încălzire şi apă caldă.

Important de precizat este faptul că ajutorul financiar de 3.000 de lei nu va trebui returnat bugetului local de către beneficiari.

Cele şase centre unde se depun dosarele sunt deschise de luni până joi, între orele 8,00 şi 16,30, iar în zilele de vineri - între 8,00 şi 14,00. Acestea se află pe strada Brăilei - la sediul Ecosal, pe Crizantemelor - la Calorgal, pe Fraternităţii - la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, pe strada Henri Coandă - la blocul J5 (Micro 39), pe Brăilei, nr. 232 - la blocul E4 (Micro 18), şi pe Traian - la Comisia de Căldură.

Citit 30859 ori Ultima modificare Sâmbătă, 17 Iunie 2023 09:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.