Evaluaţi acest articol
(4 voturi)
2 comentarii

"Stau eu în genunchi în faţa constructorului şi mă rog de el să construiască? Îi dau banii şi el nu construieşte? Suntem tâmpiţi? A luat cineva şpagă de la ei? Sunt istorie, atunci! La nicio lucrare să nu-i mai văd! Da’ la niciuna!", sunt afirmaţiile dure, făcute de ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, pe şantierul Variantei de Ocolire Tecuci.
Informaţii despre culisele şi urmările acestei vizite de lucru, care a avut loc la începutul lunii iunie, am obţinut de la preşedintele Comisiei de Transporturi, senatorul PSD Ionel Daniel Butunoi, şi de la primarul Tecuciului, Cătălin Constantin Hurdubae, care l-au însoţit pe ministru.

Într-o filmare cu sigla ProTecuci.ro, postată de Tecuci TV pe YouTube, ministrul Răzvan Cuc se declară profund nemulţumit şi dezamăgit de  ceea ce a găsit pe şantierul unde asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL - Aleandri SPA - Pasquale ALO SRL construieşte centura Tecuciului: "Eu mă aşteptam să putem merge deja pe asfalt, pe multe porţiuni, din varianta de ocolire! Am fost profund dezamăgit! Mobilizare foarte slabă a acestui constructor, care m-aş fi aşteptat, sincer, să fie prezent aici, ceea ce este pentru mine încă o dovadă de neseriozitate. O să fie chemaţi de urgenţă la minister, să-mi explice şi mie de ce stăm atât de prost la mobilizare, cum justifică lipsa de utilaje, lipsa de oameni şi, practic, de ce nu va reuşi să finalizeze lucrările la termenele pe care şi le-a asumat. Pentru că dacă mobilizarea rămâne la acest stadiu, cu siguranţă nu se va putea ţine de termen! Cu siguranţă, nu vom ajunge în punctul în care să periclităm finalizarea lucrărilor şi o să luăm măsuri din timp!”, a spus ministrul, dând ca exemplu Bacăul, unde a fost reziliat contractul cu firma care executa varianta de ocolire.

"Nu m-am aşteptat la aşa ceva"

"Nu m-am aşteptat ca o firmă cu investitor străin să privească şi să trateze în asemenea fel vizita unui ministru şi a unui întreg staf tehnic! Erau, undeva, în jur de zece angajaţi, iar cel mai în măsură să dea informaţii era un inginer care răspundea de un tronson. Nu ştia nimic!", ne-a povestit primarul Tecuciului, Cătălin Hurdubae. Scuza invocată de oamenii de pe şantier, că nu şi-ar fi primit salariile de câteva luni, nu a ţinut, atâta vreme cât ministerul a făcut plăţile la zi.
"Dl ministru, la acel moment, a spus că şansele cele mai mari sunt de întrerupere a raporturilor contractuale cu firmele. Nu s-a materializat acest lucru, pentru că văd că se lucrează în continuare acolo", ne-a spus primarul Tecuciului.

"Au front de lucru şi nu lucrează!"

După cum am aflat de la Ionel Daniel Butunoi, preşedintele Comisiei de Transporturi din Senatul României, reprezentanţii constructorului centurii Tecuciului au fost convocaţi, în urmă cu o săptămână, la Ministerul Transporturilor. "Domnul ministru a dat dispoziţie să se facă o evaluare a întregului proiect, să se calculeze şi să se emită penalităţi de întârziere. Acest constructor a mai avut probleme şi pe alte şantiere, iar dl ministru le-a spus că dacă nu termină toate lucrările, în special Centura Tecuciului, conform termenului, îl pune pe lista neagră şi n-or să mai prindă contract vreodată!", ne-a declarat senatorul PSD.
"Şi eu primesc situaţii zilnice cu ce mijloace au mobilizate în şantier. Au front de lucru şi nu lucrează! Sunt porţiuni din centură unde nu s-a lucrat la terasament deloc! Indolenţă!", a conchis senatorul Butunoi.

Mobilizare la fel de slabă

Vinerea trecută, când am vizitat din nou şantierul de lucrări, ne-am fi aşteptat ca după descinderea ministrului şi perdaful de la minister să găsim un furnicar de muncitori şi utilaje, dar se lucra tot în dorul lelii.
În aceste condiţii, e greu de crezut că noul termen de finalizare a lucrării, 31 decembrie, va putea fi respectat.
Reamintim că primul contract pentru construcţia Variantei de Ocolire Tecuci a fost semnat în martie 2012, cu firma portugheză Sociedade de Construcoes Soares Da Costa SA. Aceasta a subcontractat lucrările firmei gălăţene Atlas SA, care ar fi trebuit să finalizeze investiţia în 2013. Ca urmare a "slabei mobilizări şi a întârzierii în execuţie", contractul a fost reziliat în septembrie 2013 şi s-a organizat o nouă licitaţie. În mai 2015, s-a semnat un nou contract, cu asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL - Aleandri SPA - Pasquale ALO’ SRL, care ar fi trebuit să finalizeze lucrarea în august 2016. Termen ratat din nou!

Cum pierdem bani europeni

Pentru a beneficia de finanţarea europeană nerambursabilă de 85 la sută, acordată de Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, centura Tecuciului a trebuit să fie fazată. Asta înseamnă că lucrările care au fost executate până la finele anului 2015 au fost decontate prin POST 2007-2013, iar diferenţa până la valoarea totală a proiectului va fi decontată din POIM 2014-2020. Asta înseamnă că banii necheltuiţi din POST 2007-2013 rămân pierduţi. Iar pentru finalizarea investiţiei vor fi cheltuiţi banii din POIM 2014-2020 care ar fi trebuit să finanţeze proiecte noi.

Citit 8150 ori Ultima modificare Marți, 27 Iunie 2017 20:35

2 comentarii

  • postat de Teutonul Miercuri, 28 Iunie 2017 09:51 Link la comentariu
    0
    2

    O scenă clasică de țeapă. Cine ia dat lucrarea? Cine s-a bucurat la semnarea contractului?

    Raportează
  • postat de Radu Miercuri, 28 Iunie 2017 07:39 Link la comentariu
    0
    2

    Nu a durat mult sa isi dea seama cineva ca este o noua teapa, doar 2012-2017 aproape 5 ani, felicitari ministrului si stafului tehnic.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.