Recepţia nu s-a terminat, nici lucrările. Cine şi ce pictează pentru noul sediu al Primăriei

Recepţia nu s-a terminat, nici lucrările. Cine şi ce pictează pentru noul sediu al Primăriei
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Un colaj al tuturor clădirilor importante din Galaţi şi o pictură abstractă sunt cele două lucrări de artă monumentală care vor decora pereţii interiori ai noii Primării a oraşului. Picturile murale sunt realizate concomitent cu lucrările de construcţie neterminate.

Primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, s-a simţit dator să vină cu precizări după ce ziarul „Viaţa liberă” a sesizat că, în ciuda anunţului de recepţie a clădirii, făcut de edil joia trecută, lucrările de construcţie încă nu s-au terminat.
„Recepţia unei lucrări de o asemenea amploare nu poate fi făcută peste noapte. Sunt aspecte care trebuie ulterior remediate sau care nu sunt conforme cu ceea ce ar fi trebuit făcut, tocmai de aceea schelele sunt încă acolo. Dacă acestea ar fi fost înlăturate şi apăreau remedieri care ar fi necesitat din nou instalarea lor, ar fi costat şi timp şi bani. În următoarele două-trei săptămâni, zilnic va exista acolo o echipă, care va lua de-a fir a păr absolut tot ceea ce trebuie să fi fost făcut deja şi analizează”, a declarat primarul.
Potrivit acestuia, în afara celor două picturi murale, se mai lucrează la acoperiş, unde există „câteva închideri cu geam termopan care nu fuseseră realizate aşa cum trebuie” şi mai sunt „mici probleme la signalistică, pentru că reglementările ISU s-au schimbat”. De asemenea, pentru că s-au transportat tot felul de lucruri, iar mobilierul este în curs de aducere, mai există pereţi zgâriaţi.

30.000 de euro. Scump sau ieftin?

Legat de contractul în valoare de 134.584 de lei fără TVA, încheiat prin negociere cu Uniunea Artiştilor Plastici Galaţi, pentru realizarea picturilor murale de la etajele unu şi trei din noua Primărie, despre care aţi putut citi deja în ziarul „Viaţa liberă”, primarul a venit cu argumente. „Este pentru prima oară, cred, când autoritatea locală bagă în seamă comunitatea artiştilor gălăţeni. Domnul Gheorghe Miron realizează una dintre lucrări, iar cealaltă e realizată de domnul David Sava. O lucrare este abstractă - atât cât mă pricep eu, pentru că mi-e greu să îmi dau cu părerea despre lucrarea unui artist, nu cred că am pregătirea necesară pentru asta, sunt la nivelul de a-mi plăcea sau nu. Dl. Miron are o frescă foarte mare, de 80 mp, în care sunt edificate toate clădirile importante ale Galaţiului, într-un colaj care sunt sigur că vă va plăcea”, a spus Pucheanu.
Deşi contractul pentru picturi a fost adjudecat pe 7 iulie, preşedintele Filialei Galaţi a Uniunii Artiştilor Plastici din România, David Sava, anunţa încă din luna aprilie că primarul i-a comunicat numele artiştilor care vor participa la decorarea interioară a noului sediu al Primăriei cu lucrări de artă monumentală: pictorul şi graficianul Gheorghe Miron şi pictorul şi designerul vestimentar Sava David.
„Noi am avut întâlniri cu comunitatea artistică la Galeriile „Nicolae Mantu”, în care au fost prezentate câteva idei. Eu mi-am dat doar cu părerea, la nivel de profan: mi-ar plăcea asta, asta şi asta. Am ales mai multe. Cum s-a ajuns la cele două, credeţi-mă că nu aş putea să vă spun acum, pentru că nu m-am interesat, dar vă voi face o informare. Se vând tablouri cu milioane de euro! Îmi e greu să vă spun acum care e valoarea lor şi care e gradul de muncă al unui om pentru realizarea acestor fresce! N-aş putea să-mi dau eu cu părerea despre cât e de ieftin sau de scumpă e lucrarea unui artist”, a spus primarul.
Până se va putea muta în casă nouă, Primăria este chiriaşă, iar chiria pentru ultima lună a fost de 76.913,58 de lei cu TVA. Pentru construcţia şi amenajarea noului sediu, cheltuielile totale se ridică la 25.497.552 de lei.

Citit 4033 ori Ultima modificare Miercuri, 02 August 2017 21:15

15 comentarii

  • postat de Muncitorul rablagit galatean
    Luni, 21 August 2017 17:28
    Sunt sigur ca mucosii astia de la Tancrad daca ar munci la casele si la vilele lor nu s-ar cunoaste nici urma de peticeala, nici urma de sictireala, dar asa este cand lucreaza pentru altii si li se permite sa-si bata joc de banul public. In momentul cand mizerabilii din administratia locala (indiferent de culoarea politica) le vor frige niste amenzi de sa-i usture si curul pe astia care se mai prezinta la licitatii pentru a face o treaba de rahat poate ca atunci se vor invata minte...Dar pana atunci noi ceilalti hranim gurile acestor netrebnici acceptandu-i la licitatiile pe bani publici.

    Amenzi de sa-i usture curul astora de la Tancrad nu stiti sa le dati? Vad ca stiti sa le dati "pomana" la licitatiile pe bani publici. Cand tu administratie locala vezi ce fel de rebuturi au in componenta aceste firme, companii atunci de ce draq-ui accepti la licitatii mai Puchene?
    0
    12
    Raportează
  • postat de M.
    Luni, 21 August 2017 14:34
    @ "@Anca Melinte Sambata | Sambata, 19 August 2017 21:05 |"

    =)))))))))))))))))))
    L.O.L.


    Cred ca aveti dreptate. Din cate se pare Dorel a lovit din nou si a uitat sa puna un balcon acolo, la etajul 2:

    https://www.viata-libera.ro/images/galerie/01010101primariereceptie2/55.jpg

    Sau poate ca e bine gantit proiectul iar usa aceea deschisa spre exterior e un bilet dus spre hau pentru alesii ce se vor sinstala acolo si care nu vor face nimic bun pentru oras. Sau poate ca alesii locali vor primi si o ata, un fir de ata legat de manerul acelei usi pentru a trage de usa si pentru a inchide usa aceea fiindca ar fi prea periculos sa te intinzi dupa manerul usii de la etajul 2 al birourilor. Probabil ca acum vor trebui sa strice iarasi si sa peticeasca mizerabil asa cum au peticit gaurile de la schela mobila. Poate ca ar trebui intrebat primarul asta care doarme si care le cocoloseste pe aceste firme/companii. Mai este vreunul dezghetat la minte pe la redactia acestui ziar care sa-l intrebe pe primarel in legatura cu aceasta usa deschisa spre exterior? Eu banuiesc ca acolo mai trebuia sa fie construit/implementat/atasat un balcon spre care sa se deschida acea usa, la corpul 2 al cladirii dinspre strada Alexandru Ioan Cuza, la etajul 2 de birouri. Intrebati-l pe primar in legatura cu asta sa nu cumva sa se trezeasca tocmai pe 30 August si sa inaugureze cu acel "defect".
    0
    19
    Raportează
  • postat de @ Anca Melinte
    Sâmbătă, 19 August 2017 21:05
    Doamna Melinte, nu cumva cei ce construiesc noul sediu al primariei au uitat sa puna un balcon aici:

    https://www.viata-libera.ro/images/galerie/01010101primariereceptie2/55.jpg

    Aia pare a fi o usa deschisa, nicidecum o fereastra, fiindca e prea mare pt. a fi o fereastra deschisa. Acolo la ultimul etaj unde este deschis in exterior nu cumva au uitat sa puna un balcon? Mai ales ca se deschide in exterior...cum draq se intind aia pana la manerul acelei ferestre deschise ce pare a fi mai degraba usa. Faceti o interpelare, o adresa catre primarie si cereti explicatii ca parca vad ca dupa ce construiesc primaria iar constructorul isi ia muncitorii si pleaca fiindca el crede ca si-a terminat treaba, apoi isi aduc aminte ca au uitat sa faca un balcon acolo...Aia pare mai degraba o usa deschisa spre exterior...intrebarea este "catre ce este deschisa?" Catre un hau? Alesii pasesc in gol acolo?


    Priviti si dumneavoastra mai cu atentie:

    https://www.viata-libera.ro/images/galerie/01010101primariereceptie2/55.jpg

    Aia deschisa spre exterior nu pare mai degraba usa? Cum se intind spre maner ca sa o inchida? Sau o trag cu ata? Iar au uitat sa puna/construiasca ceva iar acum vin si strica peticind fiindca au uitat sa puna ceea ce cred eu ca trebuia sa fie un balcon, o terasa acolo, la corpul primariei dinspre strada Cuza, la etajul 2.

    Iar au uitat sa faca ceva, iar acum dupa ce au netezit, gletuit, nivelat, varuit acum trebuie sa gaureasca si sa strice pentru a construi ceea ce trebuia sa fie un balcon, o terasa? Cereti un raspuns primariei si daca nici de data asta nu ii ia draq pe toti foflingarii astia de la aceste firme de constructii de derbedei atunci cei din primarie sa-si traga doua palme singuri si sa-si dea si niste scuipati in ochi unii altora prin primarie. Nu se mai poate cu acesti derbedei, cu acesti netrebnici care isi bat joc de banul public. De ce draq mai sunt acceptate la licitatii aceste mizerabile companii ce detin boschetari ncompetenti si nu muncitori cu respect pentru meserie.
    0
    20
    Raportează
  • postat de Iancu Jianul
    Luni, 07 August 2017 09:59
    Nu stiu altii cum sunt dar cei ce-au pus izolatia pe spatele primariei cred ca ori au strabism ori nu au tangenta cu orientarea in spatiu! Arata de parca au izolat pentru prima data un perete si inainte de asta dadeau la lopata!!!
    Cum puteti permite ca o firma cu incepatori sa realizeze contracte cu municipalitatea??? Adica ce pretetentii am.. in primar care pune 3 taxe pentru o minciuna si lasa crengi si copaci dupa o sapt si de furtuna iar platitorii de taxe... se roaga.. da veniti... dar va rog... prosti mai suntem!
    0
    4
    Raportează
  • postat de Da, vrem opere de arta !
    Joi, 03 August 2017 17:53
    Cel mai bine si mai corect, ar fi fost atribuirea celor doua lucrari de arta prin concurs. De inalta tinuta, mai ales cand vorbim de comisia care desemneaza castigatorii. Dar sa fie bine si asa, cu cei doi artisti galateni, alesi probabil pentru ca sunt galateni si poate ca dupa portofoliul de lucrari.
    In definitiv, asa s-a pictat Capela Sixtina si alte opere monumentale, prin comanda sau atribuire directa. Dar sa fie si acestea, cat de cat ... monumentale . Om vedea.
    Cat despre finisajele fatadelor, de tot rasul dupa cum se observa din poze , pot sa zic si eu .
    Tocmai ce am trecut prin fata primariei, pe Domneasca. Chiar aproape de cozoroc, putin mai in dreapta si un etaj mai sus, tencuiala este crapata. De noua.
    Pe langa mana de lucru, cred ca si materialele folosite sunt de slaba calitate.
    Oricum, pe fatada unei cladiri pe care vrem sa o lasam mostenire secolelor viitoare, nu se scliviseste cu textura ordinara, asa cum au facut la blocurile anvelopate ("reabilitate" termic).
    Ce Dumnezeu, este casa mare, nu magazia de lemne. Daca ar fi facut asa si inaintasii nostri, ce colaj de cladiri ar mai fi frescuit dl. Miron ?
    Oricat am fi de saraci, nu trebuie sa fim si penibili. Asa cum mai sunt niste tovarasi, carora le pute orice s-ar face in orasul asta. Pute, dar si de la oamenii din oras.
    0
    6
    Raportează
  • postat de Tematica pentru pictura :
    Joi, 03 August 2017 15:40
    Durbaca calare pe un garaj alb , tinand un pix in mana si aproband constructia unui nou garaj !
    0
    6
    Raportează
  • postat de cand aud decultura, scot pistolul!
    Joi, 03 August 2017 14:15
    Cel mai bine e sa nu se faca nimic in orasul asta. Sau cel putin nimic artistic, cultural. Pur si simplu nu meritam. Ar trebui ca si ceea ce exista sa fie distrus - statui, teatre, sali de expozitie , liceul de arta. Sa ramana doar cei care le stiu pe toate, cei care gandesc in kilograme de cartofi, de zahardeparizer, sau bere si mici.
    30.000 de euro e mult? Pe cine intrebati? Pe unul care nu e vazut o bancnota de 500 de euro? Pe un peste cu fetite la produs? Cum stabiliti daca e mult sau putin? Unul care arunca gunoiul de la etaj "voteaza" la fel cu unul care are o medalie olimpica la mate/fizica/chimie/ orice?
    6
    14
    Raportează
  • postat de Un tânăr plastician
    Joi, 03 August 2017 12:04
    Citesc comentariile la acest articol și înțeleg, din păcate, de ce nu vreau sa traiesc și să fac arta in orașul acesta. Cu cat plec mai repede de aici, și uit că aici am existat o vreme cu atât mai bine pentru sufletul meu!
    11
    12
    Raportează
  • postat de Terente
    Joi, 03 August 2017 11:42
    Uitaţi-vă în pozele ataşate articolului să vedeţi ce pereţi denivelaţi sunt pe latura din spate a clădirii!
    E de râsul curcilor!
    Fraţilor, ce meseriaşi au realizat sistemul termoizolant acolo? Nici balcoanele din micro40 nu cred că arată aşa!!!
    E mâna celor de la TANCRAD cumva? Aşa se fac lucrările din bani publici??
    0
    13
    Raportează
  • postat de furculision
    Joi, 03 August 2017 11:25
    Cum se procedeaza?

    Se organizeaza un concurs cu o tematica aleasa de o comisie de specialisti straini ( din alte orase ), platiti de primarie.

    Se fixeaza data la care trebuie sa fie depuse mapele cu proiectele respective. Pot participa mai multi artisti sau arhitecti - in cazul unui proiect arhitectural.

    Mapele nu sunt semnate!

    Dupa ce membrii comisiei au pus note (individual), se aleg mapele (proiectele) cu notele cele mai mari, urmand daca e cazul sa participe la inca o notare.

    Apoi se anunta proiectul castigator, urmand sa se dea public si numele artistului, arhitectului, sculptorului etc.

    Dar asta numai intr-un oras civilizat, unde problemele firesti, banale, sunt rezolvate iar cetatenii sunt de acord cu proiectul respectiv, finantat din banii lor...

    Prin alte parti...

    Asa se procedeaza!
    1
    10
    Raportează
  • postat de The country of servants
    Joi, 03 August 2017 10:36
    Oameni buni, astia isi bat joc de bani intr-un mod in care pare sa te sfideze. Nu puteau pune niste tablouri pe pereti cu citeva poze? Oare sunt numai retarzi si habarnisti in orasul asta? Nu il opreste nimeni si pe asta din multitudinea de prostii pe care vrea sa le faca? Tot ce fac neputinciosii astia e de risul lumii, ei onoreaza toate comenzile venite de sus ca sa-si mentina functiile.
    10
    8
    Raportează
  • postat de Ha Barnam
    Joi, 03 August 2017 09:24
    Probabil ca s-a facut receptia cu remedieri. Greu de inteles pentru cineva care nu se pricepe dar ceva absolut banal in constructii. Nu e nicio stire in asta doamna ziarist.
    5
    11
    Raportează
  • postat de ro
    Joi, 03 August 2017 08:51
    Noi nu avem dreptul sa decidem ce ne place? Primaria nu este a orasului si locuitorilor ei?
    Sau este numai pentru cei care umbla cu bani publici....pe gustul lor?
    7
    13
    Raportează
  • postat de Daniela Sandulesei
    Joi, 03 August 2017 08:17
    E clar ca Gheorghe Miron este mai bun decat David Sava! Sa faci cele mai importante cladiri din oras este mai valoros decat sa faci ceva abstract!
    6
    5
    Raportează
  • postat de DUICY
    Joi, 03 August 2017 08:10
    vai de capul vostru de nenorociti picturi pe cladiri trebuia Galatiului , numai la marlaniile astea nu am mai dat bani, arta este o fOrma de cultura dar nu ASA , Galatiul pute de mizerie si caini maidanezi iar primaria face artaPE BANII CETATENILOR CU SALARII DE RAHAT. SA VA FIE RUSINE.
    18
    10
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.