Licitaţie anulată din nou. Chinurile (re)facerii străzii Basarabiei

Licitaţie anulată din nou. Chinurile (re)facerii străzii Basarabiei

Marius Negri
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
6 comentarii

Strada Basarabiei, pe tronsonul cuprins între arterele Traian şi Mihai Bravu, n-are noroc de modernizare! Pentru a doua oară în acest an, licitaţia lansată pentru lucrări a fost anulată. Schimbarea majoră faţă de prima licitaţie anulată este aceea că strada va deveni, potrivit primarului Ionuţ Pucheanu, una "eminamente pentru autoturisme şi autobuze".
Până pe 25 octombrie 2017, Primăria municipiului Galaţi ar fi trebuit să aştepte ofertele în cadrul licitaţiei pentru "Reabilitare infrastructura transport inclusiv viaducte axa E - V, tronson strada Traian - strada Mihai Bravu". Valoarea estimată a contractului era de 13.471.636 de lei din fonduri bugetare, iar criteriul de atribuire - preţul cel mai scăzut. Din păcate, licitaţia, lansată pe 5 octombrie în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), a fost anulată pe 9 octombrie, motivul anulării fiind "abateri grave de la prevederile legislative, care afectează procedura de atribuire sau fac imposibilă încheierea contractului".

Ghinion în ianuarie

Aşa cum aţi putut citi în ziarul "Viaţa liberă", nu este prima dată când administraţia locală licitează această investiţie, căreia aleşii locali i-au dat undă verde încă din februarie 2016! Pe 13 ianuarie 2017, a fost scos la licitaţie un contract în valoare de 19.645.636 de lei fără TVA, dar, pe 26 ianuarie, procedura a fost anulată.
Potrivit precizărilor postate în SEAP, răspunsurile la clarificările cerute de potenţialii constructori interesaţi de contract au adus schimbări majore în caietul de sarcini al licitaţiei, având ca efect schimbarea indicatorilor principali, adică a costurilor. Mai mult, anumite aspecte netrecute în fişe au determinat "restrângerea concurenţei".

S-a răzgândit Transurb

Potrivit Primăriei, motivul anulării licitaţiei l-a constituit calea de rulare a tramvaiului şi reţeaua de fir de contact, care, potrivit contractului licitat, ar fi trebuit să fie reabilitate. "Printr-o adresă din 22 februarie 2017, Transurb SA a solicitat reanalizarea posibilităţii desfiinţării traseelor de tramvai. Ca urmare, pe tronsonul străzii Basarabiei, situat între strada Traian şi strada Mihai Bravu, propus pentru modernizare, şi pentru care există proiect tehnic, nu se mai justifică linia de tramvai. Astfel nu mai sunt necesare lucrările de reabilitare a căii de rulare tramvai şi a firului de contact, iar pentru excluderea lor din proiect este necesară refacerea documentaţiei corespunzător noilor cerinţe. Procedura de achiziţie va fi reluată după refacerea documentaţiei", răspundea Primăria la întrebarea noastră privind motivele anulării licitaţiei.

Au trecut opt luni

La finele săptămânii trecute, într-o emisiune tv, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, anunţa că, în sfârşit, documentaţia licitaţiei pentru strada Basarabiei a fost validată: "Am avut ceva emoţii, pentru că la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) cu greu trece un caiet de sarcini! Ţi-l întorc de patru-cinci ori, stai câte două-trei luni doar să te rogi, să vezi când şi cum se va întoarce dosarul înapoi, cu tot felul de altfel de alte adnotări: asta e limitativă, dar de ce aţi pus asta, da’ scoateţi asta! Nu mai are nicio legătură caietul de sarcini cum l-ai gândit cu ce ajunge!".

Ce presupune modernizarea

"Zona cuprinsă între Traian, la Baia Comunală, şi până în Mihai Bravu, va fi refăcută în totalitate, de la infrastructură, ţevăraie, absolut tot! Pe nostalgici, din păcate, îi anunţ că proiectantul şi toate datele puse la dispoziţie de către cei de la Transurb nu ne-au încurajat în a merge, în continuare, cu liniile de tramvai, deci Basarabiei se va transforma în stradă eminamente pentru autoturisme şi autobuze şi, într-un viitor poate apropiat, vom extinde linia de troleibuze pe zona aceasta", declara primarul Ionuţ Pucheanu.
Într-adevăr, potrivit datelor cuprinse în licitaţia anulată, prin proiect se prevede: desfiinţarea liniilor de tramvai, refacerea sistemului rutier pe partea carosabilă pe toată lăţimea străzii, refacerea trotuarelor, amenajarea intersecţiilor, asigurarea scurgerii apelor prin guri de scurgere racordate la reţeaua de canalizare, instalaţii electrice pentru extindere troleu, reabilitare reţele de apă şi a branşamentelor de apă, inclusiv a subtraversărilor, reabilitare reţele de canalizare şi a branşamentelor şi înlocuirea reţelelor de agent termic.

De ce s-a anulat licitaţia

Potrivit primarului Ionuţ Pucheanu, motivele anulării licitaţiei pentru modernizarea străzii Basarabiei nu ţin de încălcarea legislaţiei, ci de neglijenţa sau, mai grav, incompetenţa funcţionarilor de la Investiţii. Chiar Primăria a cerut anularea, opţiunile privind motivele anulării fiind prestabilite de SEAP. Motivul? În sistem a fost urcat caietul de sarcini corect, avizat de ANAP, dar indicatorii transmişi de Serviciul Investiţii au fost cei vechi, de la precedenta licitaţie, care conţineau refacerea liniei de tramvai. În clipa în care a venit prima cerere de clarificare din partea potenţialilor ofertanţi, municipalitatea a trebuit să anuleze procedura. "Documentaţia a fost retrimisă către ANAP spre validare, cu speranţa că de data aceasta doamnele de la Investiţii nu vor mai pune tâmpenii. Fiind acelaşi caiet de sarcini ar trebui să meargă mai repede şi într-o săptămână să relansăm licitaţia", ne-a declarat primarul.

Citit 4082 ori Ultima modificare Marți, 10 Octombrie 2017 17:53

6 comentarii

  • postat de George Miercuri, 11 Octombrie 2017 22:21 5.13.130.*** Link la comentariu
    0
    3

    Tramvaiul se scoate pentru ca in zona respectiva opreau "jmecherii cu beemveu" si ii deranja de fiecare data gardienii de la politia locala sa vina sa mute beemveu' ca sa treaca tramvaiul. Nu se face asa ceva. Cum sa deranjezi tu ditamai barosanu pentru niste amarati care merg cu tramvaiul. In concluzie tramvaiul trebuie scos.

    Raportează
  • postat de Terente Miercuri, 11 Octombrie 2017 18:11 89.137.231.*** Link la comentariu
    3
    0

    Toti cei ce mai vor tramvai sa faca mai intai o observatie obiectiva in care sa introduca urmatoarele date: cati bani necesita punerea unui km de linie in stare de fuctionare , adica dotare tehica, energie si salarii raportate la incasari(!!!) , apoi o evaluare a cetatenilor si a numarului celor care se deplaseza constant cu tramvaiul si in cele din urma daca in spatiul ce-l ocupa in carosabil nu s-ar putea fluidiza mai bine traficul cu alte mijloace.
    Si daca si dupa o astfel de analiza inca mai vor tramvai, sa faca bine si sa-si plateasca singuri TOTUL!

    Raportează
  • postat de CERNEA Miercuri, 11 Octombrie 2017 12:06 193.230.156.*** Link la comentariu
    2
    8

    RECUNOASTERE LA SCARA LARGA A FAPTULUI CA SUNT INCAPABILI SI NEPRICEPUTI. DE CE INDIVIDUL PUCHEANU CARE ESTE DUPA ASEMANAREA ACESTORA, NU II DA AFARA ?????? CA SA TREACA TIMPUL SI SA MEARGA SALARIILE . LUCRARILE CARE AU INTARZIAT NU CONTEAZA.CETATEANUL NICI ATAT, DAR DACA CETATEANUL CARE LE DA SALARIILE AR SANCTIONA ACESTI INCAPABILI ?????? ASA AR FI CORECT ......

    Raportează
  • postat de florin Miercuri, 11 Octombrie 2017 10:33 82.78.252.*** Link la comentariu
    3
    10

    Deja ne-am invatat, Galatiul sa nu ai aiba un transport public ecologic. In toata lumea asta se pune mare accent pe tramvaie si troleibuze. Daca in acest proiect nu sunt prinse si liniile de contact de la troleibuze e clar ca nu o sa mai fie niciodata acest mijloc de transport in acea zona.

    Raportează
  • postat de v Miercuri, 11 Octombrie 2017 08:40 213.218.53.*** Link la comentariu
    3
    10

    bravo puchenel ! in toate orasele mari din lumea asta se incurajeaza sistemul public de transport (in special TRAMVAIE) dar noi il scoatem !
    Mai scoate-ti nasul din prafurile alea !

    Raportează
  • postat de basarab paltanea Miercuri, 11 Octombrie 2017 07:08 5.13.163.*** Link la comentariu
    4
    2

    deci vor taia si teii , asa cum i au taiat si pe cei de pe mihai bravu !

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.