Autobuzele Transurb nu doar că iau foc în mers, dar mai şi explodează din când în când. Ce reclamă un lider sindical

Autobuzele Transurb nu doar că iau foc în mers, dar mai şi explodează din când în când. Ce reclamă un lider sindical
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

"Din păcate, am avut evenimente. Că au fost trecute sub preş, că opinia publică nu a fost informată, asta este altă mâncare de peşte, dar evenimente am avut. Vom avea evenimente şi mai grave", avertizează unul dintre liderii sindicali din cadrul Transurb.

Autobuzele operatorului de transport public în comun, dintre care cele mai multe au durata normală de funcţionare depăşită, nu mai pot garanta siguranţa călătorilor, însă niciunul dintre actorii cu putere de decizie nu pare să vrea să recunoască faptul că oamenii sunt în pericol. Dimpotrivă, atunci când în mijloacele de transport se petrec accidente, care nu sunt surprinse în filmări de către călători, aşa cum s-a întâmplat, de exemplu, în cazul autobuzelor care au luat foc în mers, persoanele responsabile cu transportul public local au grijă să muşamalizeze şi să se comporte ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat, susţine unul dintre liderii sindicali ai Transurb. Acesta a mai dezvăluit, ieri, în şedinţa Comisiei de Dialog Social de la Prefectură, că, în urmă cu aproximativ o lună, o gălăţeancă a ajuns la spital, după ce butelia de aer a unui autobuz a explodat.

"Maşinile au durata de funcţionare depăşită, cele mai multe sunt SH-uri. Din păcate, am avut evenimente. Că au fost trecute sub preş, că opinia publică nu a fost informată, asta este altă mâncare de peşte, dar evenimente am avut. Vom mai avea evenimente şi mai grave. Faptul că a luat foc un autobuz în mers, faptul că altui autobuz i-a explodat o butelie de aer... şi am senzaţia că toată lumea aude pentru prima dată acest lucru. Acum o lună şi ceva, a explodat o butelie de aer. Butelia de aer de la acele MAZ-uri, care au fost cumpărate în 2008, este deasupra călătorului. A fost noroc că ea s-a desfăcut în sus şi nu în jos, călătoarea a ajuns la spital. Nu se spun lucrurile acestea (...) Sunt bombe. În maşinile alea pot să urce copiii noştri, soţiile noastre, noi înşine. Şi nimeni nu spune nimic", a spus George Preda, vicepreşedinte de sindicat, care, în urmă cu aproximativ o lună, a tras un semnal de alarmă şi în Consiliul Local cu privire la parcul auto al societăţii, învechit şi subdimensionat.

Conducerea Transurb confirmă accidentul

Directorul general al Transurb, Genica Totolici, a confirmat că au existat astfel de accidente, dar a ţinut să spună că nu le ascunde sub preş. "Este opinia dumnealui, cu care nu sunt de acord. Toate accidentele sunt declarate, nu poţi ascunde nimic sub preş. De acum vom informa şi presa, vom aduce la cunoştinţă ce se petrece. Lucrăm la tot ce înseamnă imaginea societăţii, pentru că facem şi lucruri bune", a afirmat Genica Totolici.

Autobuze care nu rezistă mai mult de o cursă

Potrivit informării transmise Prefecturii de către conducerea Transurb, în prezent, parcul auto utilizat la transportul public de călători, este compus din 156 de autobuze şi 13 troleibuze, toate foarte vechi şi, în cazul celor mai multe, cu durata de funcţionare depăşită. Ultima achiziţie de autobuze făcută de Primărie s-a întâmplat în anul 2008, când au fost cumpărate 40 de autobuze second-hand, deja depăşite. În perioada 2010-2016, Transurb a achiziţionat din sursă proprie 118 autobuze second-hand, 30 în 2010, opt în 2013, câte 20 în 2014 şi 2015, 40 în 2016. Pentru cele achiziţionate în 2015 şi 2016, durata de funcţionare expiră anul viitor, respectiv, în 2019. Un amănunt extrem de important, care confirmă lipsa de viziune a foştilor aleşi şi implicit a reprezentanţilor Transurb, este o menţiune din raport, în care se precizează că durata normală de funcţionare este de opt ani de la punerea în funcţiune pentru autobuzele şi/sau troleibuzele noi şi de trei ani de la punerea în funcţiune pentru autobuzele second-hand. Asta înseamnă că autorităţile au pompat bani grei, de-a lungul timpului, în mijloace de transport care expirau peste doar trei ani, în loc să facă un efort financiar şi să achiziţioneze autobuze noi, eficiente, moderne şi sigure pentru călători.

"Dacă Doamne-Doamne se supără şi ne dă o iarnă grea, vă spun eu că transportul în Galaţi va fi paralizat. Maşinile nu fac faţă. Pe unele le ţinem pentru curse convenţii, pentru că nu le putem ţine pe traseu mai mult de o cursă. Le trimitem la combinat, le aducem înapoi şi le băgăm la revizii", a afirmat liderul de sindicat.

Citit 8547 ori Ultima modificare Vineri, 09 Iunie 2023 11:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.