Evaluaţi acest articol
(27 voturi)
12 comentarii

UPDATE | Contestaţia consorţiului chinezo-româno-spaniol la podul peste Dunăre de la Brăila a fost respinsă de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), ca fiind prematur formulată, în condiţiile în care asocierea de firme care s-a clasat pe locul doi a formulat contestaţie înainte de anunţarea oficială a câştigătorului. Contestaţia a fost formulată pe 19 octombrie, iar comunicatul oficial al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere privind anunţarea ofertei câştigătoare a fost emis pe 20 octombrie. În astfel de situaţii, ofertanţii nemulţumiţi nu mai pot sesiza CNSC pentru o judecată pe fond a cauzei. Singura cale de atac rămâne Curtea de Apel Bucureşti. Licitaţia pentru construirea podului peste Dunăre a fost câştigată de Astaldi S.p.A. (Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia).


Proiectul podului peste Dunăre, blocat de o contestaţie | Ministerul Transporturilor a făcut o gafă de zile mari atunci când a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru proiectul podului peste Dunăre de la Brăila, în condiţiile în care consorţiul care s-a clasat pe locul doi, format din mai multe firme chineze, o firmă românească şi una spaniolă, au depus contestaţie. Autoritățile române nu au așteptat să se încheie procedura de atribuire și s-au făcut de râs peste doar câteva zile.

Deşi au fost declaraţi câştigători, italienii de la Astaldi S.p.A şi japonezii de la IHI Infrastructure Systems Co.Ltd mai au de aşteptat până când vor semna contractul cu autorităţile române pentru proiectarea şi construcţia podului suspendat peste Dunăre. Asta pentru că firmele chineze de construcţii China Communications Construction Company, China Road and Bridge Corporation, CCCC Second Harbour Engineering, CCCC Highway consultants, asociate cu firma regelui asfaltului Dan Besciu, respectiv Euroconstruct Trading 98, şi cu firma spaniolă Eptisa, au contestat licitaţia. Informaţia a fost trecută sub tăcere de către noua conducere a Ministerului Transporturilor, care s-a mărginit, vineri, să anunţe câştigarea licitaţiei de către consorţiul italiano-japonez, fără a informa de existenţa unei contestaţii.

Potrivit Digi 24, asocierea de firme care s-a clasat pe locul al doilea contestă lipsa de transparență a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi susţine că, la cât de bună era oferta lor, nu avea cum să fie clasată pe locul al doilea. Procedura licitaţiei a presupus că firma câştigătoare este desemnată pe baza unui punctaj alcătuit în proporţie de 40 la sută din preţ şi 60 la sută dintr-un cumul de indicatori referitori la experienţa inginerilor prezenţi în proiect, perioada de proiectare, garanţia lucrărilor. Chinezii zic că preţul lot a fost mai mic, că experţii lor trebuiau să ia punctaj maxim şi că, prin urmare, nu puteau ajunge pe locul al doilea.

Reamintim că Asocierea Astaldi S.p.A – IHI Infrastructure Systems Co.Ltd a adjudecat contractul cu 1.995.932.260,25 lei, fără TVA. Japonezii şi italienii vor avea 48 de luni la dispoziţie, de la semnarea contractului, pentru proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre (12 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie).

După ce va fi construit, podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).

Citit 11563 ori Ultima modificare Joi, 02 Noiembrie 2017 02:10

12 comentarii

  • postat de mihai Vineri, 24 Noiembrie 2017 08:55 85.10.120.*** Link la comentariu
    0
    0

    Sunt interese locale mari ca podul sa nu se faca:
    - transportul peste Dunare: bacurile de exemplu pompeaza sume serioase intr-un partid anume de 27 de ani. Intorc bani cu lopata exploatand janghinele alea carpite de bacuri facute pe vremea lui Ceausescu. Ar fi tb retrease de demult. Cam toate incasarile inseamna profit. Podul in schimb inseamna investitii imense care se vor recupera in foarte mult timp. Plus profit mai subtire.
    - va dati seama ce vor scadea imobiliarele in Galati odata cu podul? multi se vor duce peste Dunare: e la 2 pasi.

    Raportează
  • postat de Terente Joi, 02 Noiembrie 2017 13:21 86.34.180.*** Link la comentariu
    10
    8

    Pt @ Simona: trei dintre ele sunt in alte state, al patrulea a fost "podul de flori", dupa a carui proiect se va executa si al cincilea. Adica asta...

    Raportează
  • postat de google85 Joi, 02 Noiembrie 2017 11:51 93.113.255.*** Link la comentariu
    3
    20

    inteligenta miscare sa anunte "dintr-o gafa" castigatorii licitatiei inaintea datei oficiale, asa chinezoii grabiti s-au apucat sa formuleze o contestatie ce a putut fi inabusita din fasa.. respect celui cu ideea! Sustin dezvoltarea zonei Galatiului, indiferent de micile tertipuri care vor ajuta sa se ajunga la asta.

    Raportează
  • postat de CERNEA Joi, 02 Noiembrie 2017 11:26 193.230.156.*** Link la comentariu
    3
    13

    Doar teatru ca sa poata autoritatile sa mai para ca fac ceva . VERIFICATI CE SUME S AU CHELTUIT PENTRU TOATE STUDIILE DE FEZABILITATE, PREFEZABILITATE, SCHIMBURI DE EXPERIENTA, SCHIMBURI DE BANI... S AU FACUT LEGAT DE ACEST SUBIECT PODUL PESTE /SUB DUNARE. NE AFLAM IN TREABA , CU ALTE CUVINTE. LA CATI SENILI SUNT IN GALATI INCA TINE.

    Raportează
  • postat de Contestația chinezilor la Podul de la Brăila, respinsă Marți, 31 Octombrie 2017 13:33 89.137.225.*** Link la comentariu
    4
    10

    -

    Raportează
  • postat de un aligator Miercuri, 25 Octombrie 2017 19:42 100.99.99.*** Link la comentariu
    6
    20

    firma regelui asfaltului Dan Besciu - cuiul lui Pepelea. Aiasta-i buba!

    Raportează
  • postat de Deci , nemernicii astia de chinezi , Miercuri, 25 Octombrie 2017 16:23 5.254.97.*** Link la comentariu
    4
    39

    ne-au dus cu gargara ani de zile , spunand ca vor veni sa investeasca in zona (parcul industrial , zona libera , promiteau sa faca chiar o fabrica de asamblat tractoare )...si nu s-a mai intamplat nimic , iar acum cand se face ceva important in zona , vor sa ne puna bête in roate !
    Niste jigodii !

    Raportează
  • postat de Simona Miercuri, 25 Octombrie 2017 12:40 81.12.149.*** Link la comentariu
    5
    13

    şi care ar fi celelalte 4 mari poduri din Europa?

    Raportează
  • postat de Ce gluma proasta : chinezii plus romanii , vor sa faca un pod Miercuri, 25 Octombrie 2017 11:08 77.243.183.*** Link la comentariu
    20
    29

    Probabil ca chinezii au oferit un pret mai mic , bazandu-se pe faptul ca vor aduce oameni de la ei din China. Vedeti si experienta polonezilor , referitoare la constructia de autostrazi cu chinezii.
    Sa faca tunelul pe sub Dunare la Galati la concurenta cu podul de la Braila.

    Raportează
  • postat de Jon Miercuri, 25 Octombrie 2017 06:55 5.13.235.*** Link la comentariu
    4
    47

    E vreun om sănătos la cap, care nu se aștepta la asa ceva?

    Raportează
  • postat de marius Miercuri, 25 Octombrie 2017 06:18 5.13.182.*** Link la comentariu
    6
    55

    Si a inceput teatrul. In stilul pur romanesc, la fiecare faza a constructiei, vom avea contestatii care vor face ca podul sa fie gata peste 30 de ani. Fiind un proiect strategic pentru aceasta regiune, oare contestatiile nu se pot analiza in regim de urgenta?

    Raportează
  • postat de mr. fantastic Miercuri, 25 Octombrie 2017 01:18 89.137.137.*** Link la comentariu
    8
    40

    :)))) deci nu se va mai face podul..pacaleala iar sau din nou....

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.