UPDATE | Contestaţia chinezilor a fost respinsă

UPDATE | Contestaţia chinezilor a fost respinsă
Evaluaţi acest articol
(27 voturi)

UPDATE | Contestaţia consorţiului chinezo-româno-spaniol la podul peste Dunăre de la Brăila a fost respinsă de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), ca fiind prematur formulată, în condiţiile în care asocierea de firme care s-a clasat pe locul doi a formulat contestaţie înainte de anunţarea oficială a câştigătorului. Contestaţia a fost formulată pe 19 octombrie, iar comunicatul oficial al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere privind anunţarea ofertei câştigătoare a fost emis pe 20 octombrie. În astfel de situaţii, ofertanţii nemulţumiţi nu mai pot sesiza CNSC pentru o judecată pe fond a cauzei. Singura cale de atac rămâne Curtea de Apel Bucureşti. Licitaţia pentru construirea podului peste Dunăre a fost câştigată de Astaldi S.p.A. (Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia).


Proiectul podului peste Dunăre, blocat de o contestaţie | Ministerul Transporturilor a făcut o gafă de zile mari atunci când a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru proiectul podului peste Dunăre de la Brăila, în condiţiile în care consorţiul care s-a clasat pe locul doi, format din mai multe firme chineze, o firmă românească şi una spaniolă, au depus contestaţie. Autoritățile române nu au așteptat să se încheie procedura de atribuire și s-au făcut de râs peste doar câteva zile.

Deşi au fost declaraţi câştigători, italienii de la Astaldi S.p.A şi japonezii de la IHI Infrastructure Systems Co.Ltd mai au de aşteptat până când vor semna contractul cu autorităţile române pentru proiectarea şi construcţia podului suspendat peste Dunăre. Asta pentru că firmele chineze de construcţii China Communications Construction Company, China Road and Bridge Corporation, CCCC Second Harbour Engineering, CCCC Highway consultants, asociate cu firma regelui asfaltului Dan Besciu, respectiv Euroconstruct Trading 98, şi cu firma spaniolă Eptisa, au contestat licitaţia. Informaţia a fost trecută sub tăcere de către noua conducere a Ministerului Transporturilor, care s-a mărginit, vineri, să anunţe câştigarea licitaţiei de către consorţiul italiano-japonez, fără a informa de existenţa unei contestaţii.

Potrivit Digi 24, asocierea de firme care s-a clasat pe locul al doilea contestă lipsa de transparență a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi susţine că, la cât de bună era oferta lor, nu avea cum să fie clasată pe locul al doilea. Procedura licitaţiei a presupus că firma câştigătoare este desemnată pe baza unui punctaj alcătuit în proporţie de 40 la sută din preţ şi 60 la sută dintr-un cumul de indicatori referitori la experienţa inginerilor prezenţi în proiect, perioada de proiectare, garanţia lucrărilor. Chinezii zic că preţul lot a fost mai mic, că experţii lor trebuiau să ia punctaj maxim şi că, prin urmare, nu puteau ajunge pe locul al doilea.

Reamintim că Asocierea Astaldi S.p.A – IHI Infrastructure Systems Co.Ltd a adjudecat contractul cu 1.995.932.260,25 lei, fără TVA. Japonezii şi italienii vor avea 48 de luni la dispoziţie, de la semnarea contractului, pentru proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre (12 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie).

După ce va fi construit, podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).

Citit 12102 ori Ultima modificare Vineri, 09 Iunie 2023 10:27

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.