Sistemul cardului de sănătate se BLOCHEAZĂ zilnic

Sistemul cardului de sănătate se BLOCHEAZĂ zilnic
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

Încă din primele zile ale lunii mai, Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) al cardului naţional de sănătate a început să funcţioneze cu sincope repetate, fapt ce pune serios la încercare răbdarea medicilor de familie şi pe a pacienţilor, deopotrivă. Abia la o săptămână de la apariţia blocajelor a venit şi un răspuns de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), însă precizările date nu aduc nicio lămurire.

Sute de gălăţeni care, în ultimele zile, au mers la cabinetele medicilor de familie şi au aşteptat minute în şir la rând pentru reţete, trimiteri şi concedii medicale au fost anunţaţi că trebuie să revină în ziua următoare deoarece sistemul electronic al cardului de sănătate este blocat. Unii pacienţi au fost purtaţi astfel pe drumuri chiar şi şapte zile la rând, în vreme ce alţii au renunţat la reţetele compensate şi gratuite şi au ales să scoată bani din buzunar pentru medicamentele de care au avut nevoie.

„Sunt foarte revoltată. Am tiroidă şi am rămas fără pastile. Miercuri am venit şi nu a mers sistemul, ieri, la fel, iar azi (vineri - n.r.), a treia zi, tot nu merge. Nu-mi permit să-mi cumpăr tot tratamentul. Pe o singură pastilă am dat 17 lei. Ne e ciudă şi suntem nervoşi, pentru că nu este normal ce se întâmplă. Am plătit o viaţă asigurări de sănătate. Acum, nu putem beneficia de respect măcar”, s-a plâns Frosina Preda, o gălăţeancă de 61 de ani.

"Oferim servicii pe riscul nostru"

Doctorul Dumitru Mărăşescu, preşedintele Patronatului medicilor de familie Galaţi, spune exasperat că sistemul informatic unic integrat funcţionează dezastruos încă din momentul implementării. "Spre exemplu, sistemul stă blocat acum de 22 de minute. Nici offline nu mai pot să-i dau reţeta pacientului. La nivel naţional, este dezastru. Şi pacienţii, şi medicii au deopotrivă de suferit. Pacienţii, pentru că nu putem să le onorăm serviciile, iar unele reţete costă foarte mult şi nu-şi pot permite. De cealaltă parte noi, medicii, care, de pe 2 sau 3 mai nu putem să lucrăm în sistem. Avem servicii nevalidate în sistem de marţi, miercuri sau joi. Am dat pe riscul nostru, pentru că dacă, în 72 de ore, nu le putem încărca în sistem, suntem buni de plată. Pentru protecţia pacienţilor, am dat pe riscul nostru”, a declarat dr. Mărăşescu.

"Explicaţiile" CNAS

Într-un comunicat dat vineri, CNAS spune că, "urmare analizei efectuate cu privire la funcţionarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), la data de 10 mai 2018, ora 20,00, s-a constatat indisponibilitatea acesteia, din cauza unor probleme tehnice care continuă şi în data de 11 mai 2018. Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line… În acest sens, până la termenul de raportare a activităţii lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcţionarea PIAS, preşedintele CNAS va emite ordin conform prevederilor legale mai sus menţionate, care se publică pe pagina de web a CNAS”.

Citit 3127 ori Ultima modificare Duminică, 13 Mai 2018 19:44

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.