Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Alegerile alimentare corecte făcute în timpul postului pot duce la slăbire şi la menţinerea greutăţii normale. Şi reciproca este valabilă. Riscul de îngrăşare este unul major în perioada Postului. Proteinele animale care dau saţietate sunt înlocuite cu proteine vegetale, care însă pot veni la pachet cu mulţi carbohidraţi. Şi există riscul excesului de carbohidraţi şi uleiuri vegetale pentru a potoli senzaţia de foame, atrage atenţia dr. Florin Ioan Bălănică, membru al Academiei Americane de Nutriţie şi Dietetică.

Iată cum arată o zi de post în viziunea medicului! Micul dejun se poate compune din fructe - măr verde, kiwi, ananas, fructe de pădure - pentru cei care suportă fructele pe stomacul gol. Pentru ceilalţi, o variantă poate fi o pastă de năut fiert, amestecat cu dovlecel, condimente şi verdeţuri, tartinată pe o felie de pâine sau două, alături de legume de culoare verde.

Ca gustare, medicul recomandă laptele de migdale sau pe cel de soia, fără zahăr. "La prânz, putem mânca o supă cremă de ciuperci, o supă de linte, o fasole verde cu usturoi, o mâncare de fasole boabe, de preferat cât mai închisă la culoare, chiar neagră, pentru că acelea sunt boabele cu o cantitate mare de proteine. Cu alte cuvinte, ne putem axa pe legumele proteice: linte verde, fasole cu boabe închise la culoare, fasole verde, năut, mazăre, broccoli. Trebuie să ştiţi că mazărea are o cantitate mare de carbohidraţi şi amidon. Aşadar, alegem o supă-cremă sau o mâncare gătită la abur, cuptor sau pe aragaz. Eu întotdeauna îi sfătuiesc pe pacienţi să gătească cu supă, adică cu fiertură de pătrunjel, ţelină, păstârnac, mai ales în Post, pentru că aşa dăm gust bun alimentelor şi nu vom folosi ulei, prăjeli sau rântaşuri", adaugă medicul citat.

Ultima masă, cel târziu la ora 20,00

A doua gustare a zilei se poate compune din lapte vegetal sau dintr-o tartină cu o pastă de leguminoase. "Încheiem ziua cu cina, care trebuie să fie până în ora 20,00 şi, evident, va fi compusă din alimente uşoare. Trebuie să ştiţi că legumele proteice se digeră mai greu decât carnea, aşa că nu trebuie să credeţi că legume reprezintă automat o mâncare uşoară. Nu orice fel de legumă este o legumă uşoară. Poate fi mâncată, de exemplu, o salată cu multe verdeţuri, cu un sos din muştar fără zahăr, cu lămâie, mărar. Se pot adăuga nişte boabe de năut sau nişte boabe de linte, fierte în prealabil într-o supă de rădăcinoase", concluzionează dr. Florin Ioan Bălănică.

Citit 1120 ori Ultima modificare Vineri, 15 Martie 2019 19:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.