Unele bacterii ne-ar putea proteja de gripă
Foto: Stirile ProTV

Unele bacterii ne-ar putea proteja de gripă

Cercetătorii de la Universitatea Michigan din Statele Unite au identificat un grup de bacterii din nas şi gât care ar putea scădea riscul de a contracta gripă. Oamenii de ştiinţă au analizat mostrele de bacterii din nas şi din gât prelevate la momentul înrolării în cadrul studiului şi au utilizat secvenţierea ADN pentru a determina tipul bacteriilor prezente.

La analiza compoziţiei bacteriene a tuturor mostrelor au fost descoperite cinci grupuri de bacterii. După ce au luat în calcul alţi factori cunoscuţi care ar putea influenţa riscul de gripă, precum vârsta, expunerea la tutun, gospodăriile aglomerate şi vaccinarea antigripală, cercetătorii au dorit să afle dacă indivizii cu un anumit tip de bacterii aveau o sensibilitate redusă la gripă. "Am analizat ce fel de grupă de bacterie avea fiecare şi dacă acest lucru influenţa riscul de gripă şi am aflat că da, aşa este", a declarat unul dintre autorii studiului, Betsy Foxman, profesoară de epidemiologie la Facultatea de Sănătate Publică a Universităţii Michigan. "Aceasta ne spune că dacă o persoană care prezintă această comunitate de bacterii are un risc redus de a contracta gripă. Este o veste importantă", a concluzionat cercetătoarea.

Citit 1075 ori Ultima modificare Luni, 11 Noiembrie 2019 16:04