Vaccinare împotriva COVID-19. Unii medici de familie au refuzat programarea pacienților

Vaccinare împotriva COVID-19. Unii medici de familie au refuzat programarea pacienților

Reprezentanții medicilor amintesc că există "șapte modalități" de programare pentru vaccinarea împotriva COVID-19 Guliver/GettyImages
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
4 comentarii

Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte șase modalități de programare" la vaccinarea împotriva COVID-19, nu prin medicul de familie, motivând că acestea ar fi "mai rapide". "Rolul medicului de familie este să îngrijească din punct de vedere medical pacienții. Pentru activitățile administrative de tip programare la vaccin în centrele de vaccinare anti-COVID recomandăm utilizarea celorlalte șase modalități de programare", arată Federația Națională a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF).

Reprezentanții medicilor de familie amintesc că există "șapte modalități" de programare pentru vaccinarea împotriva COVID-19 și le recomandă românilor să le folosească pe celelalte șase: prin call center, la numărul unic 021.414.44.25; individual, prin platforma online; prin aparținători, în platforma online; prin direcțiile de asistență socială din primării; prin intermediul medicului curant (medic de orice specialitate, din sistemul public sau privat, cu aviz anual de liberă practică eliberat de Colegiul Medicilor din România); prin angajator, pentru personalul "esențial".

FNPMF admite și faptul că unii medici de familie au refuzat efectuarea programărilor pentru vaccinare, motivând că aceștia au recomandat pacienților să folosească "celelalte șase modalități de programare, care pot fi mai rapide": "Așa cum am informat presa și opinia publică în urmă cu câteva săptămâni, medicul de familie accesează aceeași platformă de programări și are aceleași posibilități de programare pe care le are orice cetățean. Nu există locuri dedicate de programare aflate la dispoziția medicilor de familie. Din acest motiv, unii medici de familie au recomandat pacienților să folosească celelalte șase modalități de programare, care pot fi mai rapide, iar unii medici de familie au refuzat efectuarea programărilor".

Medicul de familie nu răspunde "la orice oră"

În plus, arată federația, "rolul medicului de familie nu este să răspundă pacienților la telefonul personal la orice oră, chiar dacă unii medici de familie au ales să facă și acest lucru, cu costurile binecunoscute asupra sănătății medicilor. Cu privire la telefonul medicului de familie, amintim că medicul de familie are activitate într-un cabinet privat cu un anumit program de lucru și cu un număr de telefon pentru programări și contact, disponibil în timpul programului de lucru".

Ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, anunțase că medicii de familie vor fi plătiţi cu cel puţin 30 de lei pentru fiecare pacient pe care îl programează pentru vaccinarea anti-COVID, cei imunizaţi urmând să fie supravegheaţi de medicul de familie şi ulterior.

Citit 2620 ori Ultima modificare Marți, 09 Martie 2021 22:20

4 comentarii

  • postat de dgi Marți, 09 Martie 2021 20:03 81.196.245.*** Link la comentariu
    2
    3

    Daca se dorea la nivel de coordonare vaccinare si minister al sanatatii se gaseau solutii corecte ptr implicarea masiva a medicilor de familie. Trebuia creeat un canal dedicat acestora ptr inregistrarea pacientilor doritori de vaccinare si trebuiau platiti ptr aceasta. Este totusi adevarat ca sunt si medici de familie dezinteresati sau mai bine zis interesati doar de bani fara munca. Ca si cum daca ai facut medicina cand termini trebuie sa fii platit regeste fara sa faci nimic. In fapt este o vina comuna din care nu ne exclud si pe noi pacientii ptr ca nu am ales corect aproape niciodata de la revolutie pana azi. Asa se intampla cand cei care gandesc in perspectiva sunt mai putini decat cei care vizioneaza A1 si RoTV.

    Raportează
  • postat de nela Marți, 09 Martie 2021 15:56 92.81.145.*** Link la comentariu
    1
    6

    Si eu am apelat la medicul de familie,mi a spus ca ma programeaza si dupa doua luni mi a spus sa folosesc celelalte modalitati.Pai pt 30 de lei nu se obosesc sa sune este prea putin,asa ca am intrat pe platforma si in doua zile am primit raspunsul la programare pentru vaccin.Cred ca era mai simplu sa spuna ca nu face asa ceva decat sa astept 2 luni,bataie de joc.

    Raportează
  • postat de Cetatean Marți, 09 Martie 2021 11:50 84.117.41.*** Link la comentariu
    2
    10

    Ati obosit de atata munca...saracii de voi!

    Raportează
  • postat de Ely Marți, 09 Martie 2021 08:39 89.121.206.*** Link la comentariu
    3
    26

    Ar putea sa faca lucru asta in orele de program in care figureaza pe teren. Eu nu am auzit ca vreunul sa vina la un batran, copil acasa. Asa ca cel mai usor sa paseze, sa recomande a se folosi celelelalte sase modalitati iar asta cu medicul curant m-a dat pe spate...
    Nu ma intelegeti gresit... nici nu am apelat la medicul de familie, nici nu am asteptari de el, nici nu e cazul, era doar constatare

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.